Jump to content

Algemeen Overklok topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Uiteindelijk had het niet uitgemaakt aangezien ik mijn AMD na veel proberen niet stabiel krijg zonder debiele voltages in te moeten stellen. Zelfs bij een voltage van 1.81 en een kloksnelheid van 2.8Ghz kreeg ik na enkele seconden een fout in prime, dus ik denk niet dat ik het nog stabiel kan krijgen. Daarnaast crashed hij ook in de benchmark bij 2.8Ghz en hoger als ik 3D Mark 06 aanzet, dus ik dnek niet dat het veel zin heeft om nog door gegaan. De computer staat nu gewoon bij mijn zus op d'r kamer en ik heb de FSB op 255Mhz gezet, met een multiplier van 11. Het voltage daarbij is 1.57 Volt.

• Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

51

• TaartJJ~!

46

• Galiorix

40

• Sprunk

36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Uiteindelijk had het niet uitgemaakt aangezien ik mijn AMD na veel proberen niet stabiel krijg zonder debiele voltages in te moeten stellen. Zelfs bij een voltage van 1.81 en een kloksnelheid van 2.8Ghz kreeg ik na enkele seconden een fout in prime, dus ik denk niet dat ik het nog stabiel kan krijgen. Daarnaast crashed hij ook in de benchmark bij 2.8Ghz en hoger als ik 3D Mark 06 aanzet, dus ik dnek niet dat het veel zin heeft om nog door gegaan. De computer staat nu gewoon bij mijn zus op d'r kamer en ik heb de FSB op 255Mhz gezet, met een multiplier van 11. Het voltage daarbij is 1.57 Volt.

grootte kans dat je had moeten spelen met het NB, VTT of PLL Voltage om het werkend te krijgen.

Geplaatst:

ik wil graag mijn Intel® Pentium® Dual CPU E2180 @ 2.00GHz (Dual Core) overclocken.

ik heb op dit moment deze cpu cooler en denk dat ik het er niet mee ga redden.

http://paradigit.com/info.php?group=3&art=10017020

weten jullie of ik met deze cpu cooler kan overclocken?

wss niet dus had ik deze op t oog.

http://www.mycom.nl/Products/View/192031.aspx

kan iemand mij vertellen. hoe ik goed kan overclocken want hier wordt alleen uitgelecht wat het is en niet echt hoe het moet.

ik heb gelezen dat je met deze cpu vlink kan overclocken en dat hij stabiel draait op 3.4ghz.

specs:

Rapport van Samir's computer

Uitgevoerd op 2-11-2009, 17:16:04

computer.gifComputer

• Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Computermodel: D2151-A2
  • Computernaam: IEFEN (in werkgroep WORKGROUP)
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Model: D2151-A2
  • BIOS Fabrikant: FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.
  • BIOS Model: Version 5.00 R1.05.2151.A2, versie 5.00 R1.05.2151.A2
  • Aansluitingen: PCI-Express x16 (Gebruikt), PCI-Express-1 x1 (Vrij), PCI-1 (Vrij), PCI-2 (Vrij)
  • Poorten: SMsC (Muis), SMsC (Toetsenbord), SMsC (Parallel), SMsC (Serieel), SMsC (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (USB), ICH7 (USB), ICH7 (USB), ICH7 (USB), Intel 945G (Video), BCM5751 (Netwerk), Realtek ALC262 (Audio), Realtek ALC262 (Audio), Realtek ALC262 (Audio)

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Pentium® Dual CPU E2180 @ 2.00GHz (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 2000 MHz
  • Socket & Cache(s): CPU, 1024 KB L2 Cache

memory.gifGeheugen

• Grootte: 3326 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (F:)
  • Grootte: 694,87 GB (229,11 GB (C:) + 465,76 GB (F:) )
  • Vrije ruimte: 339,78 GB (79,23 GB (C:) + 260,55 GB (F:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Local Fixed Disk, D: Onbekend, E: Onbekend, F: Local Fixed Disk
  • Model(len): C: SAMSUNG HD250HJ ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7191A ATA Device, E: HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H54L ATA Device, F: ST350082 0AS USB Device USB

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: ATI Technologies Inc.
  • Model: ATI High Definition Audio Device

videocard.gifVideokaart

• Model: ATI Radeon HD 4350
  • Beeldprocessor: ATI display adapter (0x954F)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.01.01.961

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standard monitor types)
  • Model: Generic PnP Monitor
  • Schermresolutie: 1920x1080 (Breedbeeld 16:9 Onbekend)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (Standard system devices)
  • Model: USB Human Interface Device
  • Aantal knoppen: 2
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: Standard PS/2 Keyboard
  • Type: Enhanced (101- or 102-key)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.123.176, MAC: 00:19:99:2D:C3:2B, DHCP: 192.168.123.254

directx.gifDirectX

• Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft® Windows Vista™ Ultimate
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.6.0.100)

Geplaatst:

Er is inderdaad meer als alleen FSB/multiplier/vcore..

Helemaal niet aan gedacht, echt stom van me :bonk: . Ik had gelezen op verschillende fora dat ik de vcore omhoog moest doen om het probleem met Prime op te lossen, maar het kan dus ook goed zijn dat de NB of iets anders wat meer voltage nodig heeft... Ik zal het een keer uitproberen als ik tijd heb.

Geplaatst:

Aangezien je met verouderde hardware werkt zou ik beginnen met je FSB wall op te zoeken, verlaag je multiplier een heel stuk, en verhoog je FSB gewoon een heel stuk om te zien of het allemaal nog stabiel loopt, anders ben je dalijk met vanalles je tijd aan het verkloten terwijl je moederbord het gewoon niet aankan.

Geplaatst:

Aangezien je met verouderde hardware werkt zou ik beginnen met je FSB wall op te zoeken, verlaag je multiplier een heel stuk, en verhoog je FSB gewoon een heel stuk om te zien of het allemaal nog stabiel loopt, anders ben je dalijk met vanalles je tijd aan het verkloten terwijl je moederbord het gewoon niet aankan.

Jatter! Heb ik je geleerd tijdens LAN _O_ Young Grasshopper

Geplaatst:

Ik heb duidelijk nog veel te leren :-( .

Geplaatst:

tekst

Ik ken die processor wel. die Z600 is OVERKILL voor die CPU. haal een TX3 ofzow. en stel je FSB in op 333MHz dat zou genoeg moeten zijn. geheugen zal je een beetje gaan nekken, dus je zult even moeten kijken wat je CPU gaat doen. maar 333MHz moet makkelijk kun misschien zelfs zijn vcore boost.

Geplaatst:

haha heb het al eens eerder gedaan hoor, wist het wel, ben alleen lui :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb eindelijk mijn TRUE 120 Black binnen! :D Ik ga hem vanavond even installeren en dan meteen even de resultaten plaatsen.

Een review van de koeler op tweakers.

En voor de mensen die alleen geïnteresseerd zijn in de koel resultaten:

Stock snelheid:

Idle: 22 graden

Load: 37 graden

3,2Ghz:

Idle: 23 graden

Load: 46 graden

3,5Ghz:

Idle: 24 graden

Load: 55 graden

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

ik heb redelijk nice overclock gedaan

eerst was mijn hd 4350

core: 600

mem: 400

en ik heb hem overclocked en is dit van geworden

core: 700

mem: 470

als ik nog wat hoger ging(wat volgens rivatuner wel kon)

kreeg ik alllemaal kleurtjes op mijn beeldscherm die er niet hoorden

en werd me kaart ook tegen de 80 aan

dus nu is sie tijdens game 70 graden

Geplaatst:

ik heb redelijk nice overclock gedaan

eerst was mijn hd 4350

core: 600

mem: 400

en ik heb hem overclocked en is dit van geworden

core: 700

mem: 470

Netjes hoor. Alleen denk ik dat je met een dergelijke kaart niet echt een grote performance boost zal ondervinden met zulke overclocks, daar zijn ze gewoon te zwak voor.

Ik zit inmiddels stabiel op 3,7 met een voltage van 1,208 maar ik wil graag het voltage nog iets naar beneden brengen omdat de temperaturen nog steeds iets te hoog zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...