johnnema Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Waar kan ik mijn firmwale vinden en ja heb alles gevolgd via de uitleg Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Je hoeft niet bang te zijn dat je wordt afgezeken hier, hoor. In de eerste plaats: welkom op het forum. In de tweede plaats: Iedereen die voor het eerst zijn routerfirmware of vergelijkbare software bekijkt, snapt er minder van dan heel weinig, dat is vrij normaal. Laten we eens beginnen bij de buitenkant van je router. Welke kleur heeft deze, en welke fabrikant en typenaam staan erop? Dan kan ik aan de hand daarvan het het juiste deel van de tutorial met je gaan volgen. Reageren
johnnema Geplaatst: 13 juli 2011 Rapport Geplaatst: 13 juli 2011 ik heb en zwarte kpn experia box (thomson) TG789vn Zijn dit de juiste gegevens die je nodig hebt:) Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 14 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 Oké. Als je deze link opent (Klik) zou je je router-firmware in een nieuw venster / tabblad moeten zien openen. In het scherm wat opent, zie je ongeveer in het midden blokjes. Het bovenste heet "Thomson Gateway", met daarin informatie over je router. Welke versie staat er achter "Softwareversie:"? Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 14 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 In dat geval is dit deel van de tutorial van toepassing: Ga naar je router in je browser op adres http://192.168.2.254/ Klik links in beeld op Thuisnetwerk op de beginpagina, en indentificeer welk apparaat je spelconsole is. In het overzicht staan verschillende Mac-adressen (combinatie letters-cijfers) met daarvoor een icon. Een actief apparaat heeft een rood icon, een niet actief apparaat een blauw Zet je console aan en druk op F5 Een van de apparaten die een blauw icon had is nu rood gekleurd; dit is je spelconsole [*]Klik op het Mac adres van je console [*]Zet je spelconsole weer uit[*]Klik rechtsboven op configureren[*]Zorg dat je router er netjes uitziet; Verander de naam in iets van "x360" of bijvoorbeeld "PS3"[*]Bij Type selecteer je uit het menu "Spelconsole"[*]Plaats nu een vink in de checkbox achter Altijd hetzelfde IP adres gebruiken[*]Klik op de knop Toepassen De instellingen worden nu opgeslagen, en het scherm wat opent is weer het scherm van je spelconsole, maar dan met de nieuwe instellingen [*]Klik weer rechtsboven op Configureren [*]Selecteer onderaan bij Verbinding delen - Spel of Service uit het lijstje de service Xbox LIVE [*]Klik naast de lijst rechts op Toevoegen [*]Klik nu weer op de knop Toepassen [*]Klik op Toolbox in het hoofdmenu [*]Klik op [Delen spelen & Toepassingen[/b] [*]Klik rechtsboven op configureren [*]Plaats een vinkje in de checkbox achter UpNp aanzetten [*]Klik nu weer op de knop Toepassen. Je gemaakte aanpassingen in het router zijn nu klaar, het apparaat hoeft niet gereset te worden! [*]Zet je 360 aan [*]Druk op de xbox LIVE knop [*]Ga naar System > Network settings [*]Kies je type verbinding (Wired of Wireless) [*]Zorg er nu voor dat alles op Automatisch staat [*]Sla de wijzigingen op Laat nu je 360 de verbinding testen. Als het goed is zou hij nu geen error codes meer moeten geven voor je verbinding. [table=header]Let op! Het kan voorkomen bij de 789n dat je na een tijdje toch weer ervaart dat je geen open NAT hebt op je 360. Hiervoor hoef je niet opnieuw de tutorial te volgen; doorloop de volgende stappen: Zet je 360 uit Zet het router uit met de zwarte power-knop op de achterkant Wacht 30 sec. Zet het router weer aan Zet je 360 weer aan Test de verbinding met je 360, tabblad System settings > Network > Test xbox LIVE connection Nu zijn alle poorten weer open en is het testresultaat positief (zonder foutmelding) Je kan er ook voor kiezen dit even standaard te doen voordat je gaat gamen, dat scheelt weer wat frustraties. [/table] Mocht je hier specifiek niet uitkomen, laat dan even weten bij welke stap je vastzit. Reageren
TheRicky Geplaatst: 15 juli 2011 Rapport Geplaatst: 15 juli 2011 Heey ik heb ff een snelle blik geworpen op je tut en ziet er goed. Alleen lijkt de tut te zijn voor verbindingen met draad en ik ben op me ps3 draadloos of zijn de opties gewoon hetzelfde? Ik zit met draadloos wel op nat type 3 en dat werkt echt heel slecht. van alles geprobeerd voor nat type 2 maar lukt niet. Ik heb ook ff een ethernet kabel in me ps3 en experia box gedrukt hopen dat het ging helpen voor minsten nat type 2, helaas . het ethernet lampje van de box stond uit en ging ook niet aan, zijn daar ook eerst dingen voor die ik moet instellen? >>> Door Jacky-2007: Dubbelpost samengevoegd. <<< Alvast bedankt voor de hulp en sorry dat ik gewoon bijna niks weet over deze dingen. tut toch ff grondig doorgelezen en aan de slag gegaan met me draadloze netwerk. Ben van nat 3 naar nat 2 gegaan op me ps3 dus dat is al beter. thanks! Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 16 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2011 Ah, mooi om te horen. Daarnaast kan ik je nog wel adviseren dat wanneer je het thuis kan organiseren, je beter naar een draad-verbinding kan gaan. Dat is altijd sterker en meer stabiel dan wireless. Reageren
johnnema Geplaatst: 16 juli 2011 Rapport Geplaatst: 16 juli 2011 bij stap 11 komt er te staan Kan service niet toewijzen '' aan host 'xbox360' als ik op toevoegen druk wat nu? Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 16 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2011 Zit je op dat moment wel "in" je spelconsole? Zo ja, kan je aar een schermafdruk van plaatsen? Reageren
johnnema Geplaatst: 17 juli 2011 Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 ja zit in de game foto kan ik niet uploaen mischien heb je hier wat aan ? Informatie Nieuwe naam: xbox360 Status: Actief Type: Addressering Fysiek adres: 00:17:fa:c9:31:7f Toewijzing IP-adres: DHCP IP-adres: 192.168.2.4 Gebruik steeds hetzelfde IP-adres: DHCP-leasetijd: Oneindig Verbinding delen Spel of service Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 Oké, dan zit je dus inderdaad in het configuratiescherm van je 360 in de router. Heb je daar al andere toewijzingen staan onderaan bij "Verbinding delen - Spel of service"? Reageren
johnnema Geplaatst: 18 juli 2011 Rapport Geplaatst: 18 juli 2011 jaa daar heb ik dus die xbox live ingevoerd en als ik dan op toevoegen klik krijg ik dat te zien Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2011 Dan is de service Xbox LIVE waarschijnlijk niet juist geconfigureerd, of al elders toegewezen. Controleren of er al een ander apparaat de service Xbox LIVE toegewezen heeft gekregen Ga naar http://192.168.2.254/ Klik bij Toolbox op Delen van Spelen & Toepassingen Kijk onder het kopje "Toegewezen spelen & toepassingen" - Staat daar Xbox LIVE met daarachter een apparaatnaam? Reageren
Flokkert Geplaatst: 27 juli 2011 Rapport Geplaatst: 27 juli 2011 Pff, vannochtend geen internet bij mij. Dus ik heb toen even naar KPN gebeld, het ligt aan m'n Experia Box. Was er vanmiddag een een monteur bij me thuis, kijk dat is nou service. Heeft die Monteur er een andere Router neer gezet. Natuurlijk de KPN Experia Box TG789vn. Dus ik zei tegen die monteur "Heeft u geen andere Router?" Nee, natuurlijk die had hij niet bij zich. En ik heb nu weer problemen met m'n NAT-type, ben al 2 keer de tut door gelopen maar die werkt niet. Dus m'n NAT-Type staat op Strict. Maar heb al KPN al weer gebeld. Ze zullen zo snel mogelijk het probleem oplossen, nou dat hoop ik dan. Ach ja, ik krijg steeds meer de pest aan KPN. Maar hopen dat ze zo snel mogelijk wat doen. Ik heb er ook al met een vriend naar gekeken. En die zei van "Je moet gewoon die Experia Box door het raam flikkeren". Nou hij heeft wel gelijk. Ik hoop gewoon dat ze een andere sturen en dan niet weer die Experia Box. Maar we zullen zien. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.