Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je hoeft niet bang te zijn dat je wordt afgezeken hier, hoor. In de eerste plaats: welkom op het forum. :tu:

In de tweede plaats: Iedereen die voor het eerst zijn routerfirmware of vergelijkbare software bekijkt, snapt er minder van dan heel weinig, dat is vrij normaal. Laten we eens beginnen bij de buitenkant van je router. Welke kleur heeft deze, en welke fabrikant en typenaam staan erop? Dan kan ik aan de hand daarvan het het juiste deel van de tutorial met je gaan volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké.

Als je deze link opent (Klik) zou je je router-firmware in een nieuw venster / tabblad moeten zien openen. In het scherm wat opent, zie je ongeveer in het midden blokjes. Het bovenste heet "Thomson Gateway", met daarin informatie over je router. Welke versie staat er achter "Softwareversie:"?

Link to comment
Delen op andere websites

In dat geval is dit deel van de tutorial van toepassing:

  1. Ga naar je router in je browser op adres http://192.168.2.254/
  2. Klik links in beeld op Thuisnetwerk op de beginpagina, en indentificeer welk apparaat je spelconsole is.
    • In het overzicht staan verschillende Mac-adressen (combinatie letters-cijfers) met daarvoor een icon. Een actief apparaat heeft een rood icon, een niet actief apparaat een blauw
    • Zet je console aan en druk op F5
    • Een van de apparaten die een blauw icon had is nu rood gekleurd; dit is je spelconsole

[*]Klik op het Mac adres van je console

[*]Zet je spelconsole weer uit[*]Klik rechtsboven op configureren[*]Zorg dat je router er netjes uitziet; Verander de naam in iets van "x360" of bijvoorbeeld "PS3"[*]Bij Type selecteer je uit het menu "Spelconsole"[*]Plaats nu een vink in de checkbox achter Altijd hetzelfde IP adres gebruiken[*]Klik op de knop Toepassen

De instellingen worden nu opgeslagen, en het scherm wat opent is weer het scherm van je spelconsole, maar dan met de nieuwe instellingen

[*]Klik weer rechtsboven op Configureren

[*]Selecteer onderaan bij Verbinding delen - Spel of Service uit het lijstje de service Xbox LIVE

[*]Klik naast de lijst rechts op Toevoegen

[*]Klik nu weer op de knop Toepassen

[*]Klik op Toolbox in het hoofdmenu

[*]Klik op [Delen spelen & Toepassingen[/b]

[*]Klik rechtsboven op configureren

[*]Plaats een vinkje in de checkbox achter UpNp aanzetten

[*]Klik nu weer op de knop Toepassen. Je gemaakte aanpassingen in het router zijn nu klaar, het apparaat hoeft niet gereset te worden!

[*]Zet je 360 aan

[*]Druk op de xbox LIVE knop

[*]Ga naar System > Network settings

[*]Kies je type verbinding (Wired of Wireless)

[*]Zorg er nu voor dat alles op Automatisch staat

[*]Sla de wijzigingen op

Laat nu je 360 de verbinding testen. Als het goed is zou hij nu geen error codes meer moeten geven voor je verbinding. :tu:

[table=header]Let op! Het kan voorkomen bij de 789n dat je na een tijdje toch weer ervaart dat je geen open NAT hebt op je 360. Hiervoor hoef je niet opnieuw de tutorial te volgen; doorloop de volgende stappen:



  • Zet je 360 uit
  • Zet het router uit met de zwarte power-knop op de achterkant
  • Wacht 30 sec.
  • Zet het router weer aan
  • Zet je 360 weer aan
  • Test de verbinding met je 360, tabblad System settings > Network > Test xbox LIVE connection

Nu zijn alle poorten weer open en is het testresultaat positief (zonder foutmelding) Je kan er ook voor kiezen dit even standaard te doen voordat je gaat gamen, dat scheelt weer wat frustraties. ;) [/table]

Mocht je hier specifiek niet uitkomen, laat dan even weten bij welke stap je vastzit. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Heey ik heb ff een snelle blik geworpen op je tut en ziet er goed.

Alleen lijkt de tut te zijn voor verbindingen met draad en ik ben op me ps3 draadloos of zijn de opties gewoon hetzelfde?

Ik zit met draadloos wel op nat type 3 en dat werkt echt heel slecht. van alles geprobeerd voor nat type 2 maar lukt niet.

Ik heb ook ff een ethernet kabel in me ps3 en experia box gedrukt hopen dat het ging helpen voor minsten nat type 2,

helaas :(. het ethernet lampje van de box stond uit en ging ook niet aan, zijn daar ook eerst dingen voor die ik moet instellen?

>>> Door Jacky-2007: Dubbelpost samengevoegd. ^_^ <<<

Alvast bedankt voor de hulp en sorry dat ik gewoon bijna niks weet over deze dingen.

tut toch ff grondig doorgelezen en aan de slag gegaan met me draadloze netwerk.

Ben van nat 3 naar nat 2 gegaan op me ps3 dus dat is al beter.

thanks! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, mooi om te horen. Daarnaast kan ik je nog wel adviseren dat wanneer je het thuis kan organiseren, je beter naar een draad-verbinding kan gaan. Dat is altijd sterker en meer stabiel dan wireless.

Link to comment
Delen op andere websites

ja zit in de game foto kan ik niet uploaen mischien heb je hier wat aan ?

Informatie

Nieuwe naam: xbox360

Status: Actief

Type:

Addressering

Fysiek adres: 00:17:fa:c9:31:7f

Toewijzing IP-adres: DHCP

IP-adres: 192.168.2.4

Gebruik steeds hetzelfde IP-adres:

DHCP-leasetijd: Oneindig

Verbinding delen

Spel of service

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is de service Xbox LIVE waarschijnlijk niet juist geconfigureerd, of al elders toegewezen.

Controleren of er al een ander apparaat de service Xbox LIVE toegewezen heeft gekregen

  1. Ga naar http://192.168.2.254/
  2. Klik bij Toolbox op Delen van Spelen & Toepassingen
  3. Kijk onder het kopje "Toegewezen spelen & toepassingen" - Staat daar Xbox LIVE met daarachter een apparaatnaam?

Link to comment
Delen op andere websites

Pff, vannochtend geen internet bij mij. Dus ik heb toen even naar KPN gebeld, het ligt aan m'n Experia Box. Was er vanmiddag een een monteur bij me thuis, kijk dat is nou service. Heeft die Monteur er een andere Router neer gezet. Natuurlijk de KPN Experia Box TG789vn. Dus ik zei tegen die monteur "Heeft u geen andere Router?" Nee, natuurlijk die had hij niet bij zich. En ik heb nu weer problemen met m'n NAT-type, ben al 2 keer de tut door gelopen maar die werkt niet. Dus m'n NAT-Type staat op Strict. Maar heb al KPN al weer gebeld. Ze zullen zo snel mogelijk het probleem oplossen, nou dat hoop ik dan. Ach ja, ik krijg steeds meer de pest aan KPN. Maar hopen dat ze zo snel mogelijk wat doen. Ik heb er ook al met een vriend naar gekeken. En die zei van "Je moet gewoon die Experia Box door het raam flikkeren". Nou hij heeft wel gelijk. Ik hoop gewoon dat ze een andere sturen en dan niet weer die Experia Box. Maar we zullen zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...