Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_341219
Heb ik ook bij gewone textures.

Is denk ik een kwestie van instellen .

Weet aleen niet hoe.

Zou leuk zijn als ik dat wel wist knipoog.gif .

Greetz

hier kan je instellen hoe goed te textures in de viewports worden gerendered:

1. start max

2. ga naar het tab: customize-->preferences

3. klik in het schermpje dat verschijnt op het tab viewports

4. onderaan staat configure driver, klik hierop

5. als je nu alles op het hoogste zet (vooral "match bitmap as close as possible aanvinken")

nog een tip:

zorg dat de plaatje die je gebruikt voor de reference planes altijd supergroot (eg. 2000x2000) zijn

zo krijg jet het beste resultaat in de viewports

Geplaatst:
comment_341479
If you are using personal firewall software, you may need to temporarily disable the firewall and then re-enable it after the download.

Je moet dus tijdelijk je firewall uitzetten.

Greetz Wazuup

Geplaatst:
comment_342875
Heb ik ook bij gewone textures.

Is denk ik een kwestie van instellen .

Weet aleen niet hoe.

Zou leuk zijn als ik dat wel wist knipoog.gif .

Greetz

hier kan je instellen hoe goed te textures in de viewports worden gerendered:

1. start max

2. ga naar het tab: customize-->preferences

3. klik in het schermpje dat verschijnt op het tab viewports

4. onderaan staat configure driver, klik hierop

5. als je nu alles op het hoogste zet (vooral "match bitmap as close as possible aanvinken")

nog een tip:

zorg dat de plaatje die je gebruikt voor de reference planes altijd supergroot (eg. 2000x2000) zijn

zo krijg jet het beste resultaat in de viewports

:D Kijk daar heb ik wat aan.

Het probleem is volledig gefixed.

Echt super bedankt. :D

Geplaatst:
comment_343174

Ik ben nu aan't proberen een auto te maken ,

begin net en hep glijk een probleem :ch:

Bij mij ziet et er zo uit:

pshopcs2eigenscreen3jn.th.jpg

Maar de planes bij top en perspective moeten helemaal grijs zijn zonder vakkies, hoe moet dat?

Wist eerder wel maar weer vergeten :muur:

Geplaatst:
comment_343197

hoe bedoel je?

dat het grid uitstaat of dat de plane in de top persepctive shaded gerendert word?

klik iig rmb(rechtermuis) op top/side/front en klik op smooth+highlights dan word je plane grijs, als je edged faces aanzet dan wordt de wireframe op het grijze gerendert (is makkelijk voor het editen)

als je de grid uit wilt:

- rmb op top/side/front en vink grid uit

Geplaatst:
comment_343222

k bedoel als je auto maakt moet je aan et begin een plane van 200 bij 200 maken

en dan moet de plane in Top helemaal dezelfde kleur zijn als de plane in perspective en dan moet je

de plane in perspective kopieëren en 90 graden draaien, dat je zoiets krijgt : +

Zodat als je de plane kopieërt en 90 graden draait dat die dan niet onzichtbaar is.

Maar hoe je dan de plane in Top en Perspective dan dezelfde kleur krijgt en dan bij perspective helemaal niks in de plane ziet, geeneen lijntje, en bij de plane in Top vier vakjes krijgt.

Kan er geen print screen van maken wnt is een video-tutorial :duh:

Geplaatst:
comment_343229

wtf heb jij het over?

screen.jpg

dit is de setup die ik gebruik bij het maken van me auto's

tip: als je de materials in de viewports wilt zien moet je bij het material op het blauw met witte kubusje klikken, dan rendert max em in alle viewports (de textures op het model)

verder snap ik egt niet wat je bedoelt hoor

Geplaatst:
comment_343283

nee dat bedoel ik niet, bijv. dat bij perspectives zie je zon veldje met weetik hoeveel vakjes dat je die dan niet meer door de plane heen ziet, maar k pruts wel ff verder.

Hep nog een vraagje hep em nu op triangles staan maar hoe krijg ik em op poly?

Geplaatst:
comment_343286

met openGL renderen, dan zijn het poly's ook als je het model niet geselect heb.

en je probleem is dit:

je wil de grid iig uit:

rmb op perspective(linksboven in de view) en vink grid uit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.