In deze tutorial gaan we een lantaarnpaal vanuit GTA IV, in San Andreas zetten. De lantaarnpaal moet kunnen branden, en hij moet tevens ook breekbaar zijn.
Wat moet ik al weten?
Voordat je aan deze tutorial begint moet je over de volgende kennis beschikken. Indien je niet (voldoende) over deze kennis beschikt, kun je misschien problemen ondervinden met het volgen van de tutorial. Je moet voldoende kennis hebben over:
=>(Zeer lichte) kennis van modelleren
=>Het ingame plaatsen van objecten
=>Objecten breekbaar maken
=>2dfx toevoegen aan je object.
Het beginstuk
Download, en installeer het programma 3d Ripper DX. Wanneer je het programma voor het eerst start, zal je gevraagd worden om de DirectX 9-Applicatie te selecteren. Geef het pad op, waar GTA 4 geinstalleerd is.
Laat verder alles staan zoals het staat, mits je de OUTPUT-Mappen wilt wijzigen.
Wanneer je klaar bent, klik je op 'Launch' (rechts onderin). Als je ingame bent gegaan, loop je naar een willekeurige, gewenste locatie (ergens op straat, want we zoeken een lantaarnpaal) en druk je op 'F12'
Mijn verontschuldigingen voor deze screen. Als je boven geen gele tekst ziet staan, werkt het programma niet. (Zoals op deze screen, die ik later had gemaakt ). Probeer het programma dan te restarten, of volg de instructies op vanaf de site van de maker
Gebied importeren in 3dsmax
Open 3dsmax. Klik op File > Import. Zorg ervoor dat het bestandstype op .3DR staat ingesteld.
Ga naar de map toe waar de 'Frame' is opgeslagen. Dat moet normaal gesproken: 'Mijn Documenten > 3DReaperDX > Frames > Frame_DATUM_TIJD.3dr' zijn.
Vervolgens krijg je nog een scherm te zien. Klik op het pijltje achter Recommed Values. Zorg ervoor dat Aspect=***** en FOV=***** zijn geselecteerd. Klik daarna op OK
Nu moet je, afhankelijk van het gebied waar je stond, even wachten tot het gebied geimporteerd is.
Wanneer het importeren voltooid is, krijg je het gebied te zien waar je in stond (met textures). In princiepe zou je nu dus eigenlijk elk object wat je ziet pakken en in San Andreas kunnen plaatsen. Zelfs bij auto's is dit het geval. (Stond je op een plek waar veel auto's stonden, dan worden die hier ook in opgenomen). Dit zou je dus met elk spel kunnen doen.
Zoom, totdat je een lantaarnpaal tegenkomt. De lantaarnpaal is opgebouwd uit 4 delen. Klik ze alle 4 aan. Klik op File > Export Selected... Sla vervolgens het geheel op als .3ds
Klik op File > Reset. Klik daarna op File > Import. Zorg nu dat het bestandstype op .3ds staat ingesteld (ipv .3dr)
Attach je model, en textureer de lantaarnpaal met deze textuur (orginele GTA IV Lantaarnpaal textuur). Textureer de lamp zelf niet.
[OPMERKING: Heb je moeite met het volgen van dit onderdeel? Geen probleem! Raadpleeg deze tutorial voor meer uitleg!
Het object breekbaar maken, en de belichting toepassen.
We gaan het object nu breekbaar maken. Voor diegene die er wat problemen meehebben, kunnen deze tutorial raadplegen.
Vervolgens pas je de belichting toe. Zorg ervoor dat je voor een wit lampje kiest, en dat de grootte (Size) 1.5 of 2.0 is. Het plaatsen van de belichting wordt uitgebreid uitgelegd in deze tutorial. Wanneer je klaar bent, plaats je het object ingame.
[OPMERKING:] Heb je moeite met het plaatsen van een object ingame? Raadpleeg deze tutorial
Afsluiting
Ik hoop dat je wat geleerd hebt van deze tutorial. Het plaatsen van een lantaarnpaal was slechts een voorbeeldje. Je kan, zoals ik dat al eerder zei, met elk object op deze manier in GTA San Andreas krijgen. Dit kan met elke game. Hier heb je dus niet persé GTA IV voor nodig.
Voor vragen en/of opmerkingen kun je in dit topic terecht!
Lantaarnpaal uit GTA IV halen, en plaatsen in San Andreas
Benodigdheden:
Wat gaan we doen??
In deze tutorial gaan we een lantaarnpaal vanuit GTA IV, in San Andreas zetten. De lantaarnpaal moet kunnen branden, en hij moet tevens ook breekbaar zijn.
Wat moet ik al weten?
Voordat je aan deze tutorial begint moet je over de volgende kennis beschikken. Indien je niet (voldoende) over deze kennis beschikt, kun je misschien problemen ondervinden met het volgen van de tutorial. Je moet voldoende kennis hebben over:
=>(Zeer lichte) kennis van modelleren
=>Het ingame plaatsen van objecten
=>Objecten breekbaar maken
=>2dfx toevoegen aan je object.
Het beginstuk
Download, en installeer het programma 3d Ripper DX. Wanneer je het programma voor het eerst start, zal je gevraagd worden om de DirectX 9-Applicatie te selecteren. Geef het pad op, waar GTA 4 geinstalleerd is.
Laat verder alles staan zoals het staat, mits je de OUTPUT-Mappen wilt wijzigen.
Wanneer je klaar bent, klik je op 'Launch' (rechts onderin). Als je ingame bent gegaan, loop je naar een willekeurige, gewenste locatie (ergens op straat, want we zoeken een lantaarnpaal) en druk je op 'F12'
Mijn verontschuldigingen voor deze screen. Als je boven geen gele tekst ziet staan, werkt het programma niet. (Zoals op deze screen, die ik later had gemaakt
). Probeer het programma dan te restarten, of volg de instructies op vanaf de site van de maker
Gebied importeren in 3dsmax
Open 3dsmax. Klik op File > Import. Zorg ervoor dat het bestandstype op .3DR staat ingesteld.
Ga naar de map toe waar de 'Frame' is opgeslagen. Dat moet normaal gesproken: 'Mijn Documenten > 3DReaperDX > Frames > Frame_DATUM_TIJD.3dr' zijn.
Vervolgens krijg je nog een scherm te zien. Klik op het pijltje achter Recommed Values. Zorg ervoor dat Aspect=***** en FOV=***** zijn geselecteerd. Klik daarna op OK
Nu moet je, afhankelijk van het gebied waar je stond, even wachten tot het gebied geimporteerd is.
Wanneer het importeren voltooid is, krijg je het gebied te zien waar je in stond (met textures). In princiepe zou je nu dus eigenlijk elk object wat je ziet pakken en in San Andreas kunnen plaatsen. Zelfs bij auto's is dit het geval. (Stond je op een plek waar veel auto's stonden, dan worden die hier ook in opgenomen). Dit zou je dus met elk spel kunnen doen.
Zoom, totdat je een lantaarnpaal tegenkomt. De lantaarnpaal is opgebouwd uit 4 delen. Klik ze alle 4 aan. Klik op File > Export Selected... Sla vervolgens het geheel op als .3ds
Klik op File > Reset. Klik daarna op File > Import. Zorg nu dat het bestandstype op .3ds staat ingesteld (ipv .3dr)
Attach je model, en textureer de lantaarnpaal met deze textuur (orginele GTA IV Lantaarnpaal textuur). Textureer de lamp zelf niet.
[OPMERKING: Heb je moeite met het volgen van dit onderdeel? Geen probleem! Raadpleeg deze tutorial voor meer uitleg!
Het object breekbaar maken, en de belichting toepassen.
We gaan het object nu breekbaar maken. Voor diegene die er wat problemen meehebben, kunnen deze tutorial raadplegen.
Vervolgens pas je de belichting toe. Zorg ervoor dat je voor een wit lampje kiest, en dat de grootte (Size) 1.5 of 2.0 is. Het plaatsen van de belichting wordt uitgebreid uitgelegd in deze tutorial. Wanneer je klaar bent, plaats je het object ingame.
[OPMERKING:] Heb je moeite met het plaatsen van een object ingame? Raadpleeg deze tutorial
Afsluiting
Ik hoop dat je wat geleerd hebt van deze tutorial. Het plaatsen van een lantaarnpaal was slechts een voorbeeldje. Je kan, zoals ik dat al eerder zei, met elk object op deze manier in GTA San Andreas krijgen. Dit kan met elke game. Hier heb je dus niet persé GTA IV voor nodig.
Voor vragen en/of opmerkingen kun je in dit topic terecht!
Resultaten!
Apple-Mac