Jump to content

Development Blog

  • artikelen
    44
  • reacties
    78
  • bezichtigingen
    26313

Over deze blog

Developement blog is een blog die alles te maken heeft met applicatieontwikkeling.

Artikelen in deze blog

Talstelsels algemeen

Inleiding Talstelsels, we maken er elke dag gebruik van. Als we rekenen, of iets met getallen doen, dan gebruiken we een talstelsel. Een talstelsel is een bepaalde manier om getallen weer te geven. Er zijn meerdere soorten talstelsels naast wat we standaard gebruiken. Een aantal voorbeelden waar andere talstelsels gebruikt worden dan normaal: MAC adres (hexadecimaal) IP (V6) adres (hexadecimaal) Kleuren (bijvoorbeeld in CSS bestanden) (hexadecimaal) Elektronica met computers (magne

Crypteq

Crypteq

Hier zijn we weer!

Het is jullie vast opgevallen dat er al tijden geen artikels meer zijn verschenen in deze blog. De hoofdreden was het feit dat een bug in het oude forumsysteem me hiervan weerhield. Gelukkig is dit herstelt met de huidige update en kunnen jullie binnenkort weer gloednieuwe artikels tegemoet zien! Megadreams

Megadreams

Megadreams

C++ Public, Private, Protected, Static, Virtual, Signed en Unsigned

Ik zal het deze keer hebben over public, private, protected, static, virtual, signed en unsigned en wat deze allemaal betekenen in C++. Ze zijn zeker iets dat je nodig hebt in je verdere reis in C++! Hoewel je ze voornamelijk terug ziet in classes kom je ze ook wel tegen op andere plaatsen. Ik zal ze behandelen vanuit het perspectief van de classes. Artikelen die op dit volgen zullen dan ook over de classes gaan. Dit artikel is onderdeel van de categorie "classes" in het C++ overzicht en dus

Megadreams

Megadreams

Dev Blog: Wijziging

Dat er een verandering ging komen in deze blog, dat was zeker. Vandaag zullen we dus overgaan op deze nieuwe manier van werken. Zoals de meeste onder jullie weten was het eerste plan om elke week een editie uit te brengen met daarin de artikels gerelateerd aan scripten/programmeren. Echter hadden we al snel door dat het gewoon te veel tijd kostte om dit ook daadwerkelijk werkelijkheid te maken. Nadat we besloten om edities uit te brengen wanneer we zelf wilde hadden we ook al snel door dat het o

Megadreams

Megadreams

PHP - Overzicht

Alle artikels omtrent PHP die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding Variables & Functies Systemen Gastenboek Inleiding [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te

Megadreams

Megadreams

C++ - Overzicht

Alle artikels omtrent C++ die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis De Compilers Structuur & Variables Strings Classes Public, Private, Protected, Static, Virtual, Signed en Unsigned [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet z

Megadreams

Megadreams

C# Overzicht

Alle artikels omtrent C# die gepubliceerd zijn op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding Public, Private, Static etc... Loops [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze ges

Megadreams

Megadreams

VB.net - Overizcht

Alle artikels omtrent VB .net die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[/table]

Megadreams

Megadreams

Javascript - Overzicht

Alle artikels omtrent Javascript die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding Event Handlers & Variables [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze gesch

Megadreams

Megadreams

MySQL - Overzicht

Alle artikels omtrent MySQL die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Er zijn momenteel geen publicaties. [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[/t

Megadreams

Megadreams

Game Maker - Overzicht

Alle artikels omtrent Game Maker die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[/table]

Megadreams

Megadreams

CSS - Overzicht

CSS Alle artikels omtrent CSS die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Er zijn nog geen publicaties. [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[

Megadreams

Megadreams

Gelukkig Nieuwjaar

De Development Blog wenst jullie allemaal een Gelukkig Nieuwjaar en samen zullen we een mooi 2012 ingaan waar de Development Blog al dan niet hervormt terugkeert. We willen jullie ook nog bedanken voor het stemmen of de blog nog moet voortbestaan en zullen zeker aan jullie wensen proberen te voldoen. Jullie kunnen ook nog altijd via PB of via een reactie voorstellen welke rubrieken jullie echt willen zien in onze blog en wij zullen kijken of het mogelijk is om er een stukje over te schrijven. M

Megadreams

Megadreams

Komt er nog een editie?

Komt er nog een editie aan van de Development Blog? Zelf kan ik het helaas niet zeggen maar ik weet wel dat BC7 het ongeloofelijk druk heeft maar zelf wil ik natuurlijk best verder gaan met deze blog. Maar in mijn eentje zou dat wel heel erg moeilijk worden dus ik wil jullie hiermee laten weten dat de kans er wel in zit dat we nog verder gaan maar dat aan de andere kant de kans er ook wel in zit dat deze blog niet verder gezet zal worden. We hebben in november gezegd dat er een editie uitkwam ma

Megadreams

Megadreams

Development Blog: Terug van weggeweest

Het is al een tijdje geleden dat er een editie van de development blog is verschenen. Dit komt omdat we allemaal niet genoeg tijd/zin hadden om elke week een nieuwe editie klaar te hebben. Nu we weer meer tijd hebben, maar niet weten wat er komen gaat, veranderen we wel een aantal dingen: We releasen editie´s niet meer per week. Er word sowieso elke maand een editie uitgebracht. En als het kan vaker. We gaan flexibeler om met artikelen in edities. Dit houdt in dat een lid voor een 1 ed

Crypteq

Crypteq

Development Blog

Beste Lezers, Het is ondertussen al best lang geleden dat er nog een editie uitkwam van de Development Blog dit kwam vooral door het feit dat de hoofdredactie (BC7 en Megadreams) het druk hadden. Eerst met school toen de examenperiode bezig was en daarna hadden we allebij ook nog eens vakantiewerk, we hebben beide ook nog eens projecten waar we aan werken en veel aandacht aan schenken. Het begint echter bij ons beide deze maand rustiger te worden en dus zullen we waarschijnlijk deze maand nog e

Crypteq

Crypteq

Editie 3: Inleiding

Beste Lezers, Het heeft even op zich laten wachten maar hier is hij dan uiteindelijk. De 3e editie van de Development Blog, we hebben bij deze editie een nieuwe redacteur bijgekregen. Namelijk @Incognation die PHP overnam. Ook zal Incognation het artikel over MySQL schrijven. We wensen hem hier veel succes mee. Ook zal er vanaf deze editie elke keer een artikel over Game Maker verschijnen hierin leer je hoe je games kan maken met Game Maker en wie weet als de tijd rijp is dat er dan geleerd wo

Crypteq

Crypteq

C++ De Basis - Strings

We behandelen deze keer de strings. Een string is simpelweg tekst. [table=header]Nota: Dit artikel is door @Megadreams aangeduid als "moet herschreven worden".[/table] We gaan 2 includes includen namelijk "iostream" en "string" de include string is nodig voor de strings: #include <iostream> #include <string> Dan weer de namespace: using namespace std; Nu gaan we de procedure "main" weer aanmaken: int main() { } Nu gaan we geen int gebruiken maar str

Crypteq

Crypteq

Editie 3: Gaming: Game Maker

In deze rubriek zullen wij het maken van games behandelen. We beginnen eerst met het programma "Game Maker". Je kan Game Maker hier downloaden. Een spel maken vergt veel voorbereidings tijd en een team maar met Game Maker hoeft dit al minder maar is het nog aan te raden. Met Game Maker kan je geen grote games als GTA maken daarvoor moet je het in een programmeertaal als C++ schrijven. Game Maker ondersteund sinds versie 6 3D games maar de engine is niet zo krachtig. Game Maker bestaat uit 2

Crypteq

Crypteq

Editie 3: C# (CSharp) Tutorial

C# Loops In dit artikel ga ik uitleggen hoe loops werken, wat je ermee kunt doen, en hoe je het kan toepassen. Wat zijn loops? Loops zijn een stukje code wat steeds herhaald word, vaak met een bepaalde voorwaarde. Loops kan je voor vele dingen toepassen, zoals bijvoorbeeld: - Door een tekst heen gaan tot het einde - Tekst regel voor regel wegschrijven naar een bestand - en nog veel meer. Welke soorten loops zijn er in C#? In C# heb je meerde loops: - Een while loop - Een do

Crypteq

Crypteq

Editie 3: PHP: Hypertext Preprocessor

Gemaakt door: Incognation Bij deze editie (en de komende edities) gaan we leren een eigen Gastenboek te maken met PHP en MySQL. De eerste stappen Voordat we beginnen met het "echte" scripten van je gastenboek, maken we een bestand genaamd config.php aan. In de Config plaatsen wij alles wat we nodig hebben op alle pagina's, om een voorbeeld te noemen: de MySQL connectie. De MySQL connectie opzetten Als het goed is heb je config.php nog openstaan, ja? Open het PHP-script met <?ph

Crypteq

Crypteq

Editie 3: Vertraging

Helaas heeft geen van ons tijd genoeg gehad om een goeie editie te maken. We zullen de derde editie in deze week alsnog publiceren. Sorry voor de vertraging

Crypteq

Crypteq

Editie 2: Inleiding

En weer een nieuwe editie helaas zijn deze week de artikels over het GXT Editor Project en die van Visual Basic er niet omdat BC7 weinig tijd had deze week. Ook zal er volgende week een nieuw artikel komen dat over MySQL gaat en dat ook lichtjes besproken zal worden in het PHP artikel waar vanaf volgende week te zien zal zijn hoe je een gastenboek maakt. We wensen jullie veel leesplezier.

Crypteq

Crypteq

Editie 2: PHP: Hypertext Preprocessor

Gemaakt door: Megadreams Deze week behandelen we variables en wat je ermee kan ook zullen we kort functies behandelen. Functies in classes zijn handiger maar dit leren we later aangezien je daarvoor toch al wel enige kennis van PHP nodig hebt. Variables In tegenstelling tot andere programmeertalen/scriptingstalen moet je variables in PHP niet defineren en kan je deze meteen gebruiken aangezien de variable dan automatisch word aangemaakt. Een variable begin je altijd met een dollarteke

Crypteq

Crypteq

C++ De Basis - Structuur & Variables

Deze keer zullen we eindelijk beginnen met het programmeren zelf. We gaan makkelijk beginnen, we maken een programma dat tekst drukt op het scherm waarmee hij een cijfer vraagt aan de gebruiker waarna hij dit cijfer weer drukt. [table=header]Nota: Dit artikel is door @Megadreams aangeduid als "moet herschreven worden".[/table] Wat te leren in dit artikel? Hoe werken includes? Namespace? Wat is dat? Hoe druk je een tekst op het scherm? Wat is een variable en hoe maak ik er één?

Crypteq

Crypteq

×
×
  • Create New...