Jump to content

Wie is nou de baas op straat?

Recommended Posts

Geplaatst:
Jullie lopen wel allemaal te zeggen dat het allemaal Marokkanen of turken zijn die voor de overlast zorgen maar dat is echt niet waar. Er zijn ook Nederlanders die voor overlast zorgen hoor denk een aan de londsdalers. Of aan de Antillianen. Of de polsen. Dus het zijn echt niet alleen maar Marokkanen of turken.

Dat zeggen ze niet, zeg zeggen dat in hun buurt Marokkanen/Turken voor de problemen zorgen

als hangjongeren, niet dat het allemaal Turken/Marokkanen zijn, dat zou veralgemenen zijn...

Raar, Turkije en Marokko liggen zover uitmekaar en toch associëren wij ze als 1 soort ras :7 .

• Reacties 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GTA Haas

12

• Nissan

9

• FireFighter

8

• NickyHendriks

8

Geplaatst:
Ontopic: Politie is gewoon te lui dat ze uit hun ogen kijken, pak ze gewoon hard aan. Ze mogen in ons land komen, en dan denken ze ineens dat het hun land is. Dat ze maar weer opkutten dan...
Niet lopen zeiken dat de politie lui is, als je ziet wat ze er hier proberen, elk half uur rijd er wel een politie busje of wagen langs ons huis af, en dan toch zijn de jongeren ze te slim af door elke keer de enige ingang in de gaten te houden.

Mensen kunnen wel zeggen om camera's te plaatsen, maar die jongeren zien dat, gaan naar een andere plek, hup kan daar weer een camera, het kan zo ver gaan dat er geen camera's meer mogen komen met die jongeren, omdat de buurt bewoners ook nog privacy hebben. Ik vind het wel een beetje heel erg ver gaan... En het erge is, met politie is het een gekkenhuis, zonder politie zou de hele wijk worden afgebroken (om het maar ff zo te noemen).

Geplaatst: (bewerkt)
Dit is gewoon schandalig. Ik snap totaal niet waarom de politie niet grootschalig ingrijpt. Ze hebben al meer politieagenten naartoe gestuurd, maar dat baat blijkbaar niet, en de politie gaat niet verder dan dat. Dat kan toch niet? De politie is er om mensen te helpen, moordenaars en andere misdadigers achter slot en grendel te zetten, en om het leven in Nederland zo eerlijk en veilig mogelijk te maken. Dat laatste gebeurt dus zeker niet. En dat vind ik, nogmaals, niet kunnen. Desnoods zet je de Mobiele Eenheid (M.E) in, maar je moet er zekerweten iets aan doen.

Zoals het er nu uitziet, zijn het zekerweten de hangjongeren die in die wijk de baas zijn. Tenzij de politie geen strengere maatregelen gaat nemen om de overlast in die wijk te stoppen, blijven ze ook de baas.

De politie doet al wat ze kunnen, maar dit kan niet baten, zoals gezegd, politie komt wijk binnen, iedereen is plotseling weg... Ze kunnen weinig doen vrees is :N

De politie moet wel inzien dat hun best doen niet genoeg is. Maar wat is ''hun best doen'' voor hun? Meer wijkagenten inzetten? Is dat hun best doen? Dan zou de politie niets kunnen doen bij schietende criminelen. Ze doen zeker niet alles wat ze kunnen. Alles wat ze kunnen doen is de Mobiele Eenheid (M.E) laten komen, óf dat er 24 uur per dag meerdere agenten aanwezig zijn, dát is hun best doen. Want nu komt de politie alleenmaar als er gebeld word, en dan zijn de jongeren al lang weg, dus dat heeft geen nut. 24/7 bewaking moet er komen. Of er moeten camera's geïnstalleerd worden in de betreffende buurt. :)

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:
De politie moet wel inzien dat hun best doen niet genoeg is. Maar wat is ''hun best doen'' voor hun? Meer wijkagenten inzetten? Is dat hun best doen? Dan zou de politie niets kunnen doen bij schietende criminelen. Ze doen zeker niet alles wat ze kunnen. Alles wat ze kunnen doen is de Mobiele Eenheid (M.E) laten komen, óf dat er 24 uur per dag meerdere agenten aanwezig zijn, dát is hun best doen. Want nu komt de politie alleenmaar als er gebeld word, en dan zijn de jongeren al lang weg, dus dat heeft geen nut. 24/7 bewaking moet er komen. Of er moeten camera's geïnstalleerd worden in de betreffende buurt. :)
Zorg jij voor de financiering? Ze hebben al mensen te kort, laat staan wanneer ze nog meer mensen continue moeten gaan inzetten.. :puh:
Geplaatst:
Zorg jij voor de financiering? Ze hebben al mensen te kort, laat staan wanneer ze nog meer mensen continue moeten gaan inzetten.. :puh:

Je gaat mij niet vertellen dat ze geen geld hebben hé? Waarom kunnen ze dan wel de Mobiele Eenheid (M.E) roepen bij bijvoorbeeld rellen, en niet bij dit zeer hoge niveau van overlast?

de mobiele eenheid inzetten, zorgt alleen maar voor meer rotzooi, De mobiele eenheid inzetten, betekent voor al die jongeren een extra reden om te gaan 'rampagen' in de wijk. En daarnaast zijn de mobiele eenheid mensen ook gewoon agenten, Dan kunnen ze hun beter gewoon inzetten als normale agenten in zo een wijk.

mobiele eenheid wekt agressie juist op.

Bewerkt: door PowerPats
Geplaatst:
de mobiele eenheid inzetten, zorgt alleen maar voor meer rotzooi, De mobiele eenheid inzetten, betekent voor al die jongeren een extra reden om te gaan 'rampagen' in de wijk. En daarnaast zijn de mobiele eenheid mensen ook gewoon agenten, Dan kunnen ze hun beter gewoon inzetten als normale agenten in zo een wijk.

mobiele eenheid wekt agressie juist op.

Dat zet je extra agenten in, maar ik wil duidelijkmaken dat er 24 uur per dag bewaking moet komen, desnoods geef je de buren een honkbalknuppel, om maar héél overdreven te doen.

Geplaatst:

Dit is weer zo tegenstrijdig als maar kan. Je ziet berichten over dat de politie een jongen doodschiet en er word geroepen van sommige kanten dat het hartstikke fout is. Leuk is anders, maar als het fout is of niet. Wij waren er niet bij we kunnen wel speculeren over de oorzaak en gedrag van personen, maar zeker weten doen we het niet totdat er een officieel bericht komt over hoe iets heeft kunnen gebeuren.

Ook in dit topic roepen weer mensen dat het de politie hun fout is. Vergeet niet dat de politie ook toestemming moet krijgen voor bepaalde acties. De politie kan niet zomaar een dader van de straat plukken die per ongeluk op de verkeerde plek loopt zonder dat hun keihard bewijs tegen hem hebben voor diefstal of overlast en al die andere zaken.

De politie heeft geen handen vol geld dat is helaas niet het geval. Politie agenten krijgen al een lage loon in vergelijking tot andere banen. Politie agenten zetten hun leven dagelijks op het spel, maar daar word niet echt aan gedacht. Er moet gewoon veel meer geld worden vrijgemaakt voor de politie. Niet alleen loon, maar ook andere zaken zodat de politie makkelijker en sneller actie kan en mag ondernemen. De politie is er echt wel mee bezig, maar dat wil niet zeggen dat alles wat de politie aan het doen is de bewoners ook krijgen te weten. Zo heb ik hier een voorbeeld dat er een groep jeugd of één persoon om de zoveel tijd even containers in de brand steekt. Dit gaat nu ook al een jaar lang zo en de bewoners zijn het aardig zat. Ik kan het me heel goed voorstellen, maar de politie staat ook voor een raadsel steeds als hun ter plaatse zijn is de dader al weg. Ze hebben wel mensen op het oog, maar ze moeten wel concreet bewijs hebben. Hier moet dus een onderzoeks team bijkomen die gaat bekijken wat de aanleidingen zijn voor de verdenkingen. Mochten de verdenkingen juist zijn gaan hun meer informatie verzamelen om te zorgen dat personen van de straat gehaald kunnen worden. Zodra de dader worden opgepakt moeten ze alle schade betalen waar bewijs voor is. Vaak worden er ook dingen toegegeven waar de politie toaal geen bewijs voor had.

Over deze zaak kan ik ook alleen maar speculeren en zeggen dat ik denk dat de politie wel weet waarmee ze bezig zijn. De jeugd daar houd van kat en muis spelen met de politie en de politie zit nu achterover te wachten tot hun die gruwelijke fout maken dat ze kunnen worden aangehouden. De ME inschakelen is voor dit soort dingen heeft totaal geen nut. Ten eerste word er al gezegd dat de jeugd al verdwenen is zodra de politie er is. Dat gebeurt dan ook met de ME en zijn hun er voor niks gekomen. Daarnaast lopen de kosten van gebruik van ME'ers erg snel op. En zoals PowerPats ook al zegt voelen de jongeren zich geprovoceerd door het gebruik van ME tegen hun en gaan ze sneller en vaker relletjes schoppen. Daarnaast kosten maatregelen geld. Dat geld moet er wel zijn en het moet wel nut hebben. Camera's plaatsen en dat soort dingen dat is geen zaak voor de politie maar voor de Gemeente.

Geplaatst:

Sowieso is de politie van tegenwoordig gewoon but, ze doen niks meer dan een beetje met wat hondjes drugs zoeken in huizen waar ze het toch niet hebben. Aangifte van stalking wordt gewoon genegeerd hier. En ook al zit hier 5 minuten vandaan een politiebureau het duurt altijd een half uur voordat ze ter plaatste komen. Niet zo gek, anders wordt de koffie koud natuurlijk. Dat er iemand wordt aangerand is niet erg, eerst koffie!

Serieus, de politie van tegenwoordig stelt niks meer voor. Dat zie je nu wel weer, en ik weet nu dat ik een post van Sa_Bulldog ga krijgen dat dit niet zo is. Maar het is toch echt zo..

Je krijgt inderdaad een reactie fiegel5. Ik zie je namelijk zeggen dat je het over je eigen provincie/stad/woonwijk hebt. Dat wil dus niet zeggen dat het op andere plaatsen ook zo is. Ik weet niet uit welke regio je komt en hoeveel noodhulp voertuigen er daar rondrijden, maar het gebied wat een politie auto moet bereiden of te wel ook gezegd surveilleren is niet gebonden aan twee blokjes om en we zijn klaar. Daarnaast zeg je steeds dat agenten continu maar bezig zijn met koffie drinken en hier ga je zelfs zover in dat je beweert dat agenten koffie belangrijker vinden dan als er iemand word aangerand. Dat vind is te absurd voor woorden...

Iedereen beweert altijd dat ik altijd maar goed praat over de politie, maar ik heb mij laatst ook heel anders uitgelaten over de politie. Daarnaast vind ik de meeste dingen die mensen hier neerzetten pure onzin. Heb jij bewijs fiegel5 dat hun elke keer te laat zijn? zit jij bij hun achter in de auto? weet je wat ze doen?

Bewerkt: door Sa_bulldog
Geplaatst:

De strafrechtelijk opgelegde detentieperiode moet omhoog, ambtenaren dienen weer meer macht te krijgen, en om iedere gevallen kogel of stoot steeds breeduit aan te laten vallen door de media, daar moet wat aan gedaan worden.

Vroeger was je nog als de dood voor Oom Agent en Snor de Veldwachter, breng dat eerst maar eens terug. Een gezond pak slaag op je falie als je over de schreef gaat, zonder dat één of andere bomenknuffelarij-vereniging "die arme kindjes" gaat lopen vertroetelen omdat ze zouden zijn "mishandeld". Sorry hoor, maar flik wat op mijn erf en ik sla je er zo hard vanaf dat je er niet meer naar durft te komen kijken, laat staan het te betreden. En pech voor de vereniging of stichting die het daar niet mee eens is.

Geplaatst:
De strafrechtelijk opgelegde detentieperiode moet omhoog, ambtenaren dienen weer meer macht te krijgen, en om iedere gevallen kogel of stoot steeds breeduit aan te laten vallen door de media, daar moet wat aan gedaan worden.

Vroeger was je nog als de dood voor Oom Agent en Snor de Veldwachter, breng dat eerst maar eens terug. Een gezond pak slaag op je falie als je over de schreef gaat, zonder dat één of andere bomenknuffelarij-vereniging "die arme kindjes" gaat lopen vertroetelen omdat ze zouden zijn "mishandeld". Sorry hoor, maar flik wat op mijn erf en ik sla je er zo hard vanaf dat je er niet meer naar durft te komen kijken, laat staan het te betreden. En pech voor de vereniging of stichting die het daar niet mee eens is.

:cry: Wat een schoonheid van een post. Ik ben het hier wel helemaal mee eens. De politie moet meer macht krijgen, want de macht die ze nu hebben gaat nergens over. Je hoort zelfs agenten wel eens zeggen. Mij krijg je niet alleen in die wijk, want dan ben ik het haasje...

Geplaatst:
en om iedere gevallen kogel of stoot steeds breeduit aan te laten vallen door de media, daar moet wat aan gedaan worden.

Nee, alsjeblieft niet, persvrijheid. ^_^

Geplaatst:
Nee, alsjeblieft niet, persvrijheid. ^_^
Er is een verschil tussen iets verslaan en ergens een drama van maken.. :puh:

Als onze vrolijke vrienden van de pers er graag een drama van maken is dat hun goed recht, alhoewel het natuurlijk wel bloedirritant is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...