Jump to content

Wie is nou de baas op straat?


NickyHendriks

Recommended Posts

ik snap niet waar die regering hier nou zo moeilijk over doet,regel het hetzelfde als in amerika,ben je van al het gedonder af... laat de agenten gewoon gelijk schieten met scherp,in je been ofzow,of je arm,zeker weten dat je gelijk niks meer doet...

Hier ga ik mee akkoord, laat de politie eens hun wapen gebruiken, echt zwak en onnozel dat politiemensen een proces kunnen krijgen als ze geschoten hebben op een misdadiger terwijl het niet mocht. Natuurljik is het situatie per situatie, maar toch..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTA Haas

    12

  • Nissan

    9

  • FireFighter

    8

  • NickyHendriks

    8

Ik wil hier eigenlijk maar ding over kwijt.

De jongeren zijn hier niet de enige die schuld hebben...

Nee, zeker niet nu de DSB bank op sterven na dood is. Bijna iedereen zit in de schulden :clown: .

Maar even zonder dollen, Veel ouders falen wel met het opvoeden van hun kind. Ik zeg niet dat het compleet hun schuld is, sommige kinderen worden gewoon klaeutzakjes al krijgen ze nog zo'n goede opvoeding. De omgeving werkt hier ook vaak aan mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, zoals de heer hier boven al heeft gezegd is het meestal de oorzaak van slechte opvoeding van de ouders. Ook al proberen sommige ouders hun kind zo goed mogelijk op te voeden dan hangt het er nog vanaf met wat voor soort mensen je om gaat. En het is al logisch, al doet je vriend bijvoorbeeld iets dan doe jij automatisch gezellig mee. Je zit gewoon zo in elkaar en dat krijg je er niet meer uit, geen een ouder.

De politie moet uiteraard hard optreden tegen de wel bekende hangjongeren in de buurt. Dat doen ze meestal door hun ouders aan te spreken maar dat heeft natuurlijk geen enkel nut. Als de ouders al geen eens invloed kunnen hebben op hun eigen kind, wat heeft het dan voor nut om als politie de ouders aan te spreken? Ze gaan gewoon door en hebben totaal geen respect voor de ouders (dat is althans bij de meeste zo). De politie kan beter zelf onder goede omstandigheden met de hangjongeren praten en ze eens flink voor hun daden laten straffen. Want alleen met praten schiet je vrij weinig op, ze doen het zo weer de volgende dag. Gewoon direct laten weten wie hier nou eigenlijk de baas is op straat. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, zoals de heer hier boven al heeft gezegd is het meestal de oorzaak van slechte opvoeding van de ouders. Ook al proberen sommige ouders hun kind zo goed mogelijk op te voeden dan hangt het er nog vanaf met wat voor soort mensen je om gaat. En het is al logisch, al doet je vriend bijvoorbeeld iets dan doe jij automatisch gezellig mee. Je zit gewoon zo in elkaar en dat krijg je er niet meer uit, geen een ouder.

De politie moet uiteraard hard optreden tegen de wel bekende hangjongeren in de buurt. Dat doen ze meestal door hun ouders aan te spreken maar dat heeft natuurlijk geen enkel nut. Als de ouders al geen eens invloed kunnen hebben op hun eigen kind, wat heeft het dan voor nut om als politie de ouders aan te spreken? Ze gaan gewoon door en hebben totaal geen respect voor de ouders (dat is althans bij de meeste zo). De politie kan beter zelf onder goede omstandigheden met de hangjongeren praten en ze eens flink voor hun daden laten straffen. Want alleen met praten schiet je vrij weinig op, ze doen het zo weer de volgende dag. Gewoon direct laten weten wie hier nou eigenlijk de baas is op straat. :sigaar:

Respectloos behandeld worden door de politie worden ze ook niet veel beter van.

Geloof me ik kan het weten, ging er hier vroegah (:puh:) ook hard aan toe op ''straat''

Ook hier deed oom agent dingen die niet door de beugel konden. Vandaar dat de haat naar politie steeds groter werd.

Simpelweg straffen zal zeker niet helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

De omgeving werkt hier ook vaak aan mee.

Dat kan wel zijn, maar die omgeving bestaat allemaal uit dezelfde mensen dan. Dus alsnog de vraag: ''Waar is het dan begonnen?'' :cab: .

Doet me denken aan wat Youp van 't Hek zei bij de Oudejaars conference:''Wat is er toch gebeurd, dat we zo ver zijn gekomen...''

Link to comment
Delen op andere websites

De omgeving werkt hier ook vaak aan mee.

Dat kan wel zijn, maar die omgeving bestaat allemaal uit dezelfde mensen dan. Dus alsnog de vraag: ''Waar is het dan begonnen?'' :cab: .

Doet me denken aan wat Youp van 't Hek zei bij de Oudejaars conference:''Wat is er toch gebeurd, dat we zo ver zijn gekomen...''

Dat weet ik ook niet :puh:.

Ik denk wel dat de hiphop-cultuur van de afgelopen jaren er sterk aan heeft meegeholpen.

Te veel jongeren krijgen het idee dat achterstandwijken en criminaliteit dingen zijn om trots op te zijn.

Van school getrapt worden is "stoer".

Tja, als je zulke dingen gaat geloven gaat het aardig fout.

Terwijl veel nummers juist de bedoeling hebben om te laten zien hoe kut het juist is om zo te leven.

Link to comment
Delen op andere websites

@scheringa

nee man,niet lullig berdoeld maar eh,die marokanen en turken en nederlanders onder de 20 in a'dam,r'dam en andere grote steden etc

Jij bedoelt dat wel lullig en dat weet jij best!

Troll alert.

Anyway, in ons land is de politie denk ik niet altijd de baas. Ze hebben dan misschien wel genoeg mensen, maar het is een zooitje ongeregeld bij problemen met een falend communicatie systeem en dergelijke. Met de wat grotere problemen kunnen ze dus weinig beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

@scheringa(ookal is hij geblokkeert)

ik bedoel het niet lullig!ik bedoel toch ook de nederlanders,groffer genoemd(de blanken)!

Jongens laten we het normaal houden.

Het gaat hier niet over turken, marrokanen, blanken, surinamers etc.

Ik zie dit namelijk weer in een of ander racistisch topic raken en dat mag toch zeker niet de bedoeling zijn.

Bewerkt: door .Exorcist
Link to comment
Delen op andere websites

In het dorp waar ik woon is er heel veel overlast van hangjongeren. Je hebt ongeveer drie groepen van 15 tot 35 man. Maar het zijn geen Marokkanen of Turken, die wonen hier niet. Al het tuig dat hier woont is gewoon 100 % Nederlands en roomblank. Volgens mij is hier sowieso maar 1 op de 20 allochtoon. Maar op straat zie ik er bijna geen (op een paar verdwaalde Polen na dan). Ook hier in het uitgaansleven zijn het altijd autochtonen als er iets verkeerd gaat.

Zelf hing ik eerst ook elke dag bij een bankje, maar niemand had last van ons omdat het niet echt midden in een woonwijk was. Zelfs de bewoners hebben bij jongerenwerkers en de politie aangegeven geen last van ons te hebben en dat we gewoon aanspreekbaar zijn.

En de baas op straat, wat een gelul. Net of Marokkanen of Antillianen de baas op straat zijn. Ze bepalen misschien een straatbeeld in een bepaalde wijk, maar dat doen Nederlanders in blanke wijken net zo goed.

Bijv. die Marokkanen hebben de reputatie ruig te zijn, maar als er hooligans achter ze aan zitten dan zijn de hooligans weer de baas. Kijk maar naar HvH en het Bevrijdingsfestival in Rotterdam, en Anderlecht-Ajax in Brussel. Of afgelopen weekend Sparta-Feyenoord...

Het schommelt gewoon op en neer.

Ik kom regelmatig in Eindhoven en heb daar nog nooit last van Marokkanen of Turken gehad. D'r wonen er ook niet zo gek veel, zeker niet vergeleken met de vier grote steden.

Edit: 1,9 % is hier allochtoon, waha

Bewerkt: door RJV92
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...