Jump to content

God


Dr.Oppai

Recommended Posts

Even vraag voor alle ''gelovige''

Hoe verklaar je de dino's? :7 Het is bewezen dat ze bestonde en dat ze miljoenen jaren bestonden op aarde. Krokodillen en schilpadden hadden het overleefd. De bijbel had het niet over dino's of reusachtige wezens of wel? Klopt sowieso niet, dus de bijbel is gewoon leuk om te lezen voor tussendoortje tog.

De Bijbel heeft het wel degelijk over dinosauriërs. In het boek Job word er wat over gezegd, dus houd die conclusies maar voor je dan..

Het staat niet in de bijbel, het staat in 1 of andere boek. Ik had vroeger duizend keer de bijbel steeds opnieuw gehoord op school en ik vroeg soms hoe ze de dinosauries verklaren en konde daar geen antwoord op geven. Simpel omdat er geen dinosauries voor kwamen in de bijbel en ZEKER niet 4500 jaar geleden. Ik denk dat eerst bactieren,toen zeedieren en toen dino's kwamen op aarde. Hoe verklaar je de ijstijd? De neandertalers? etc etc.

EDIT: Ik had effe aan me pa gevraagd en er was een wezen die job hielp en die groot was, maar wat voor wezen weten ze niet in dat boek. Ze komen er dus niet specifiek in voor..... Houd jij concusies maar voor je.

Bewerkt: door Barcelona
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf geloof niet in God. Maar de evolutie theorie, ik vind het heel raar dat het allemaal toeval is. Ons lichaam, dat zo gigantisch gecompliceerd is, dat kan toch niet uit toeval ontstaan?

Zo iets vind ik ook heel bijzonder. Wat er allemaal gaande is in het lichaam van mensen en dieren. Dat kan inderdaad geen toeval zijn, je zou haast denken dat er "enorm" bij nagedacht is. :) En dan hebben we het alleen nog over de evlolutue, je hebt ook nog voortplanting en bomen en planten die weer voor zuurstof zorgen. Of denk aan aan fruit dat er aantrekkelijk uit ziet zodat dieren/mensen het willen eten. Als je er bij stil staat, merk je echt dat al het leven op aarde z'n reden heeft en er niet zomaar is.

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

In het boek Job word er wat over gezegd

CITATIONS NEEDED!

Ik citeer uit Genesis in m'n eigen woorden: ''Eerst was er niks. Poef, toen was er licht, poef toen waren er dieren, poef toen was er water en al die shit. Hoe wil je zo'n onlogisch verhaal gaan bewijzen Joel? :cab:

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

conclusie.... god heeft de aarde 4500 jaar geleden gemaakt met fossielen alvast in de grond, deze fossielen dienen ervoor dat wij 4500 jaar later wat te doen hebben en ons niet gaan vervelen. met die info over dino's kunnen we leuke films maken en hebben we onderwerpen om over te ouwehoeren...

zeg nou zelf... als we geen fossielen hadden gevonden was het nu een stuk saaier..

het idee dat de aarde miljarden jaren geleden een stuk steen was en geen water had, maar dat al het water uit meteoren komt die in een gigantisch grote baan om ons zonnestelsel heen zweeft en plots op aarde crasht wat ons zeeen van water geeft (letterlijk) is ook vast onzin... dat dat daar zweeft... true... maar dat is ook om ons uit de verveling te helpen... zo hebben wij iets om over te discussieren en als het er eenmaal op aankomt als een team ervoor te zorgen dat we nog zown impact overleven ofzo....

wat de hemel betreft.... god heeft vast voor elk persoon een eigen custom hemel... met alles erin en eraan wat die persoon leuk vind.. want de hemel is de ultieme plek van happyness... en niet iedereen vind hetzelfde leuk dus past niet iedereen in dezelfde hemel... piet vind jan leuk, jan vind piet leuk, piet vind pim leuk, pim vind piet leuk, jan vind pim niet leuk, en pim vind jan ook niet leuk... jan en pim hebben vaak ruzie... passen die 3 dan in dezelfde hemel?.. nee dat gaat niet goed.... pim zit niet in jan zn hemel en vice verca.... maar wel in piet zn hemel want daar zijn het plots vriendjes.. piet is trouwens homo dus zijn pim en jan het daar ook...

hoeveel perfecter kan het zijn?

miljarden hemels.... en natuurlijk geld dat ook voor honden katten apen dolfijnen en alle andere wezens die hersenen hebben en dus ook een geldige ziel...

dus extra miljarden hemels voor hun en die tellen alsmaar op want elke tel is er wel iets geboren.... najah... meer.... en gaat er ook heel wat dood...

dat zielen in feite niets meer is als informatie die opgebouwd is door de verzameling belevenissen en gebeurtenissen die je in je leven opdoet is onzin... want het is van tevoren bepaald hoe je ziel in elkaar komt te zitten en of je bijvoorbeeld gehandicapt word... dank u god... dat was vast "de plan"

want god heeft een plan voor iedereen...

ben je een net geboren kind van een geesteszieke vader dan is het bijvoorbeeld de plan dat als papa en mama ruzie hebben jij tegen een muur aangegooid word en doodgaat... haha ja god heeft humor... en geen zin om voor iedereen een toekomst te plannen... daarvoor heeft hij stoute mensjes gemaakt!

nog een ding... taal is ontworpen door god... het is niet zo dat als er iets nieuws uitgevonden word dat het dan een naam krijgt... fietsen bestond al voordat de fiets gemaakt was.... alleen vonden wij dat woord overbodig dus gebruikten wij het niet....

het wiel bestond al maar moest nog gemaakt worden....

fabriek?... klappen in je handjes voor de eerste personen die de constructie heeft gebouwd naar aanleiding van het woord en zijn omschrijving...

het is heus niet dat een taal uitgebreider word als er nieuwe werkwoorden en voorwerpen bij komen om te noemen....

de uitgebreidste taal bestaat al... wij moeten alleen zelf voor materiaal zorgen om de taal op te vullen....

en als we bij de max zijn... is het spelletje uitgespeeld en drukt god op de reset knop en vliegt er toevallig een meteoor deze kant op... ofzoiets...

2012 misschien?... want wij hebben al zoveel dingen verzonnen dat je echt inventief moet zijn voor iets nieuws... achja de toekomst is ook maar sci-fi want wanneer zie je een mens nou gewoon vliegen?... batterijen met unlimited power voor in een jetpack kunnen toch nooit gemaakt worden..

zo jongens.... zo... kan ik de hele dag doorgaan.... wat klinkt dat allemaal behoorlijk onzinnig....

dit gaat dan trouwens nog maar over 1 god.... weten jullie trouwens dat er in griekenland nog andere goden zijn die hun wereld anders gefixt hebben?

hoe komen zij bij die goden? hebben zij ook een bijbel gemaakt?

was de bijbel trouwens niet gewoon een comic of een roman gemaakt door 1 persoon lang geleden en dat zijn verhaal erg overtuigend overkwam omdat niemand anders had bedacht dat de aarde ten eerste rond was en ten tweede langer bestaat dan 4500 jaar?

hoe zit het trouwens met de bijbel t.o.v. de koran?

hetzelfde verhaal in een ander jasje... en daarin is god wat strenger... of minder lief... whatever...

ik blijf erbij....

als ik blind ben... omdat mijn netvliezen wetenschappelijk bepaald, beschadigd zijn.... kan ik niet ineens zien...

als ik 20 jaar verlamd ben en jezus zegt sta op en loop.... zijn mijn spieren echt niet sterk genoeg om mijn 80 kilo overeind te houden en verdomme nog te lopen ook terwijl ik het 20 jaar lang niet gedaan heb...

wij zijn god... wij verzinnen dingen.. wij maken dingen.. wij bewijzen dingen die vroeger onbekend waren en destijds door deze onwetendheid niet in de bijbel ging...

de echte god... is wetenschap!!

zo... die moest er gewoon ff uit :puh:

ruimteschip staat niet in de bijbel en toch zijn we al meerdere malen de ruimte in gedoken en hebben we andere planeetjes ontdekt yay lang leve wij!

post-85492-1258029264,49_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

en toen waren er ineens geen reacties meer..... of heeft ineens niemand meer een mening?

nu staat er toch weer een reactie :7

maarja ik wacht nog steeds op gtajoel of G.T.A die weer dingen tegen mij hebben om te laten zien dat god bestaat.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie vallen de God van de bijbel aan: lees de bijbel en zie dat hij bestaat. Jullie hebben de neiging dingen veel te ingewikkeld te maken, maken een absurd ingewikkelde evolutietheorie en alles wat het begin ook maar enigszins makkelijker maakt moet eerst met bewijs komen. Nou daar gaan we dan: willen alle professoren in de biologie hier een lezing houden waarom de evolutietheorie waar is? Want voor een middelbare scholier is dat theorietje helaas te ingewikkeld. Nu niet meer zaniken over dat christenen de bijbel niet kunnen bewijzen: jullie kunnen zelf ook de evolutietheorie niet bewijzen. Alles wat je kan doen is je verschuilen achter een ventje die nota bene zelf op zijn theorie is teruggekomen.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie vallen de God van de bijbel aan: lees de bijbel en zie dat hij bestaat.

FF serieus, jij gelooft dus ook in

- De Kerstman (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sinterklaas (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sneeuwwitje en de zeven dwergen (lees het, en zie dat ze bestaan)

- Assepoester (lees het, en zie dat ze bestaat)

- Harry Potter (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Rood Kapje (lees het, en zie dat ze bestaat)

- enz, enz, enz.

Jij baseert de waarheid dus op alles wat geschreven staat. Dus als ik nou opschrijf "God bestaat niet", dan geloof jij dat dus aangezien het nu geschreven staat. Als ik jou was, zou ik toch even verder kijken dan je neus lang is...

Alles wat je kan doen is je verschuilen achter een ventje die nota bene zelf op zijn theorie is teruggekomen.

...of je gaat je verschuilen achter een 1 of andere vent met witte kleren en een lange grijze baard die zo maar even een planeet uit z'n vuistje kan toveren. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie vallen de God van de bijbel aan: lees de bijbel en zie dat hij bestaat.

FF serieus, jij gelooft dus ook in

- De Kerstman (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sinterklaas (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sneeuwwitje en de zeven dwergen (lees het, en zie dat ze bestaan)

- Assepoester (lees het, en zie dat ze bestaat)

- Harry Potter (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Rood Kapje (lees het, en zie dat ze bestaat)

- enz, enz, enz.

Jij baseert de waarheid dus op alles wat geschreven staat. Dus als ik nou opschrijf "God bestaat niet", dan geloof jij dat dus aangezien het nu geschreven staat. Als ik jou was, zou ik toch even verder kijken dan je neus lang is...

Alles wat je kan doen is je verschuilen achter een ventje die nota bene zelf op zijn theorie is teruggekomen.

...of je gaat je verschuilen achter een 1 of andere vent met witte kleren en een lange grijze baard die zo maar even een planeet uit z'n vuistje kan toveren. :7

sandra,we denken hetzelfde!dit is precies wat ik ook wou gaan zeggen _O_ en waarom moeten ze met bewijs komen?volgensmij moet god eerst met bewijs komen en volgens mij hebben die proffesortjes die dingen al uitgelegt en god neit.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie vallen de God van de bijbel aan: lees de bijbel en zie dat hij bestaat.

FF serieus, jij gelooft dus ook in

- De Kerstman (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sinterklaas (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sneeuwwitje en de zeven dwergen (lees het, en zie dat ze bestaan)

- Assepoester (lees het, en zie dat ze bestaat)

- Harry Potter (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Rood Kapje (lees het, en zie dat ze bestaat)

- enz, enz, enz.

Jij baseert de waarheid dus op alles wat geschreven staat. Dus als ik nou opschrijf "God bestaat niet", dan geloof jij dat dus aangezien het nu geschreven staat. Als ik jou was, zou ik toch even verder kijken dan je neus lang is...\

Deze discussie draait om geen van bovenstaande. Verder laat ieder bovenstaand verhaal gigantische vraagtekens over over het leven en doet de Bijbel dat niet. De bijbel is compleet en alle wijsheden die erin staan helpen ook daadwerkelijk je beter te voelen. Kan je van de kerstman niet zeggen.

Alles wat je kan doen is je verschuilen achter een ventje die nota bene zelf op zijn theorie is teruggekomen.

...of je gaat je verschuilen achter een 1 of andere vent met witte kleren en een lange grijze baard die zo maar even een planeet uit z'n vuistje kan toveren. :7

Jullie eisen bewijs, Hij niet.. Darwin vond dat alles bewezen moest worden, jullie verschuilen je achter Darwin? Bewijs, svp. God zegt helemaal niet dat alles bewezen moet worden, dus feitelijk heb ik niets te bewijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie vallen de God van de bijbel aan: lees de bijbel en zie dat hij bestaat.

FF serieus, jij gelooft dus ook in

- De Kerstman (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sinterklaas (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Sneeuwwitje en de zeven dwergen (lees het, en zie dat ze bestaan)

- Assepoester (lees het, en zie dat ze bestaat)

- Harry Potter (lees het, en zie dat hij bestaat)

- Rood Kapje (lees het, en zie dat ze bestaat)

- enz, enz, enz.

Jij baseert de waarheid dus op alles wat geschreven staat. Dus als ik nou opschrijf "God bestaat niet", dan geloof jij dat dus aangezien het nu geschreven staat. Als ik jou was, zou ik toch even verder kijken dan je neus lang is...\

Deze discussie draait om geen van bovenstaande. Verder laat ieder bovenstaand verhaal gigantische vraagtekens over over het leven en doet de Bijbel dat niet. De bijbel is compleet en alle wijsheden die erin staan helpen ook daadwerkelijk je beter te voelen. Kan je van de kerstman niet zeggen.

Alles wat je kan doen is je verschuilen achter een ventje die nota bene zelf op zijn theorie is teruggekomen.

...of je gaat je verschuilen achter een 1 of andere vent met witte kleren en een lange grijze baard die zo maar even een planeet uit z'n vuistje kan toveren. :7

Jullie eisen bewijs, Hij niet.. Darwin vond dat alles bewezen moest worden, jullie verschuilen je achter Darwin? Bewijs, svp. God zegt helemaal niet dat alles bewezen moet worden, dus feitelijk heb ik niets te bewijzen.

god zegt dus dat niet alles bewezen hoeft te worden?ik zeg dat een sprookje ook niet bewezen hoeft te worden en toch dat het waar is,dan kan roodkapje ook net zo goed in het bos rondlopen al is het neit bewezen.enja,verhalen roepen grote vraagtekens op omdat die verhalen de waarheid willen,ik kan ook een verhaal verzinnen die alles uitlegt maar waar geen klote van klopt maar er zitten dan geen vraagtekens aan,is het dan waar?nee.

en je kan je er inderdaad goed bij voelen en dat moet je dan vooral doen maar ik heb zoiets van:bestaat niet tot het tegendeel is bewezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het staat niet in de bijbel, het staat in 1 of andere boek. Ik had vroeger duizend keer de bijbel steeds opnieuw gehoord op school en ik vroeg soms hoe ze de dinosauries verklaren en konde daar geen antwoord op geven. Simpel omdat er geen dinosauries voor kwamen in de bijbel en ZEKER niet 4500 jaar geleden. Ik denk dat eerst bactieren,toen zeedieren en toen dino's kwamen op aarde. Hoe verklaar je de ijstijd? De neandertalers? etc etc.

EDIT: Ik had effe aan me pa gevraagd en er was een wezen die job hielp en die groot was, maar wat voor wezen weten ze niet in dat boek. Ze komen er dus niet specifiek in voor..... Houd jij concusies maar voor je.

Leuk dat ik dat effe lees, ik ben sinds een tijd Christen geworden. Ten eerste is er een probleem in het boek Job het wezen waar het over gaat in kwestie wordt in de meeste Nederlandse vertalingen als een Nijlpaard beschreven. Maar we weten natuurlijk allemaal dat een nijlpaard niet op een dino lijkt De nijlpaard (check die ogen ^^) en en dit is een Dinosaurus.

In de oorspronkelijke Hebreeuwse versie( De taal die Joden vroeger gebruikten voor de mensen die er niet mee bekend zijn) staat het beest beschreven als een Behemoth. En ook in de oud Griekse vertaling van de bijbel. Alleen bij veel Engelse vertalingen is er iets misgegaan en werd het vertaald als hippopotamus(Engels woord voor nijlpaard). Aangezien wij de Engelsen natuurlijk lekker nadoen is er in de meeste versie's Nijlpaard opgeschreven.

De vers waarin het betreffende stuk staat citeer ik nu ff uit de The New Kings James engelse vertaling(hier wordt btw het woord Behemoth wel gebruikt) het is Btw voor de mensen die het willen nalezen :Job 40 Vers 15,16,17,18

Ik schrijf het eerst letterlijk in het engels op dan in het Nederlands

Look now at the Behemoth, which I made along with you;

He eats grass like an ox.

See now his strenght is in his hips.

And his power in his stomach muscles.

He moves his tail like a Cedar;

The sinews of his thighs are tightly knit.

His bones are like beams of bronze,

His ribs like bars of Iron.

Nu naar het Nederlands vertaald:

Zie hier de Bohemuth, dat Ik heb gemaakt, evenals u.

Hij eet gras zoals het rund.

Zie toch de kracht in zijn lendenen,

de sterkte in zijn buikspieren!

Hij spant zijn staart als een ceder.

Zijn botten zijn buizen van koper,

zijn ribben zijn als ijzer.

Oke nu vraagt iedereen zich af waarom ik dit allemaal typ. Omdat er staat hij spant zijn staart als een Ceder. Een ceder is een boom die 40 meter lang kan worden, noem mij maar gek maar ik heb nog nooit een nijlpaard met een staart van 40 meter gezien. Een brontosaurus daar in tegen, voldoet aan dat profiel.

Dus dat wou ik even kwijt. Voor meer info over dit soort onderwerpen Klik

Als je op die pagina bent typ dan rechtsboven dino in en selecteer de derde optie. Daar vind je meer.

Grtz S.W.A.T.

Edit: Ik heb niet echt de instructies gegeven om bij de juiste info te komen waar we het over hebben, klik bij de linker kolom op bestaat God? En vanaf daar wordt de Evolutie theorie ontkracht, het is een groot lap tekst maar goed ingedeeld, dus als je meer wilt weten raad ik je het serieus aan om te lezen.

Bewerkt: door S.W.A.T.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...