Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Ik vond Nederland erg slecht tegen Japan spelen. een land dat nota bene bijna niks met voetbal heeft :7

Japan en Denemarken hadden wel goed verdedigend spel maar aanvallen :?

Wel mooi dat Nederland sowieso door is naar de achtste finales :)

Verder was Brazilië - Ivoorkust wel een mooie wedstrijd.

Ik vind die rode kaart van Kaka ook onterecht aangezien Keita aan kwam rennen en Kaka net zijn arm strekte

hij merkte het zelf niet eens op totdat Keita op de grond lag. Hij probeerde Drogba volgens mij te overtuigen, maar liep wel lachend van het veld :? :? :?

Verder vind ik dat NL een grote kans heeft om kampioen te worden :Y

Waar zijn die grote landen gebleven: Italié, Duitsland, Spanje, Frankrijk

Ik zie er niets van terug ze spelen allemaal slecht. de enige landen die hun oude glorie nog hebben zijn de zuid-amerikaanse landen zoals Argentinië en Paraguay.

Nederland staat dan ook samen met Argentinië aan kop met 6 punten en ik denk dat ze in de achste finales tegen Italië gaan spelen, makkelijk voor NL lijkt me.

Ik hoop trouwens wel dat Nederland in de finale komt aangezien ik van een gast 50 euro krijg :puh: komt Nederland niet in de finale dan ben ik 20 kwijt aan die gast :(

Bewerkt: door vice infernusX
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een vernedering voor Noord Korea. :7

Maar ik denk dat ze bij Ivoorkust ook al een streep door hun WK mogen trekken.

Een doelpuntensaldo van 7 tegenover een van -2 de kans lijkt me klein dat ze zoiets kunnen wegwerken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Van der Vaart loopt Sneijder in de weg, Kuijt loopt de verkeerde kant op, Van Persie krijgt geen aanvoer en Sneijder heeft niemand om diep te sturen. Daarom bakt Nederlanders er volgens mij helemaal niets van. Niet omdat Japan zo goed kan verdedigen. Dit Nederlands elftal heeft totaal geen diepte, iets wat je wel nodig hebt. Pas toen Elia en Affelay in het veld kwamen ontstond er wat diepte. Robben gaat dit toernooi niet meer komen, als die eenmaal in het veld staat wordt hij er binnen 5 minuten weer vanaf geschopt en Elia kan het Nederlands elftal niet naar de wereldbeker brengen.

En natuurlijk zul je tegen landen als Brazilië meer ruimte krijgen. Maar als je geen diepte hebt kun je daar weinig mee. En ik wil onze verdediging een kaka, een messi, een torres of een villa wel eens zien uitschakelen.

Als je in de voorbereiding prima speelt en vervolgens op het WK twee wedstrijden zwak voetbal laat zien, geen diepgang kunt vinden en eigenlijk nergens de ruimte krijgt om als vanouds te voetballen, dan heeft dat ook te maken met een tegenstander die de ruimtes klein houdt. Lijkt me stug dat het men ineens niet meer weet wat voetballen is.

Het lijkt me duidelijk dat we met Elia en/of Robben meer in ons mars hebben, het ontbreekt momenteel aan creatieve buitenspelers. Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Nederland Japan wel van de mat had gespeeld met een van die buitenspelers, getuige ook die interland tegen Japan van verleden jaar waar Robben wel (een helft) gewoon meespeelde.

Die Hongaren kwamen allemaal net van het strand. En die ghanezen stellen gewoon niets voor. Daar win je met op elke positie de 3de keus nog van. Het gaat er om dat je als zelfbenoemd wereldkampioen ook een goed spelen Japan klop moet kunnen geven. Als je dreigt gelijk te spelen tegen een Japan, hoe verdedigend ook, dan presteer je iig in die wedstrijd zwaar onder de maat. En vergeet niet, als die keeper van Japan niet liep te blunderen was het gewoon 0-0. En dat was niet eens onverdiend, en dat moet Nederland zich zeker aanrekenen.

Het is ook niet voor niets dat de internationale pers Nederland niet heel ver ziet komen. Als je eens zonder oranje bril kijkt zie je dat het vergeleken met een Brazilië, Argentinië of Spanje in vorm allemaal erg matig is. Vooral verdedigend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het is nu echt over en uit voor de Fransen. De Fransen speelde slecht, maar de Afrikanen deden het wel beter maar waren ook niet zo goed. Er zijn al 2 teams (officieel) door. Mexico en Uruguay.

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer van Frankrijk ik ben toch blij dat ze het WK hebben afgesloten met minstens 1 goal.

En wat betreft Zuid-Afrika ik denk dat ze dit hoogstens verdienen, Uruguay en Mexico zijn 2 sterke ploegen die het veel meer verdienen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het is nu echt over en uit voor de Fransen. De Fransen speelde slecht, maar de Afrikanen deden het wel beter maar waren ook niet zo goed. Er zijn al 2 teams (officieel) door. Mexico en Uruguay.

Nederland en Argentinië zijn sowieso tweedes, met een heel kleine kans om NIET meer eerstes te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Die Hongaren kwamen allemaal net van het strand. En die ghanezen stellen gewoon niets voor. Daar win je met op elke positie de 3de keus nog van. Het gaat er om dat je als zelfbenoemd wereldkampioen ook een goed spelen Japan klop moet kunnen geven. Als je dreigt gelijk te spelen tegen een Japan, hoe verdedigend ook, dan presteer je iig in die wedstrijd zwaar onder de maat. En vergeet niet, als die keeper van Japan niet liep te blunderen was het gewoon 0-0. En dat was niet eens onverdiend, en dat moet Nederland zich zeker aanrekenen.

Het is ook niet voor niets dat de internationale pers Nederland niet heel ver ziet komen. Als je eens zonder oranje bril kijkt zie je dat het vergeleken met een Brazilië, Argentinië of Spanje in vorm allemaal erg matig is. Vooral verdedigend.

En Japan stelt op papier ook geen drol voor, maar mijn punt is dat Nederland over het algemeen zwak is tegen ploegen die de deur achterin goed dichtgooien. We hebben mijns inziens pas kwaliteit als de tegenstander ook enigszins vooruit durft te voetballen. Op dat punt steken we misschien schril af bij Brazilië, Argentinië en Spanje, die er beter in slagen om kleine landen kapot te spelen. Maar ik zie tegen toplanden juist meer mogelijkheden voor ons, aangezien het voetballende landen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het is nu echt over en uit voor de Fransen. De Fransen speelde slecht, maar de Afrikanen deden het wel beter maar waren ook niet zo goed. Er zijn al 2 teams (officieel) door. Mexico en Uruguay.

Nederland en Argentinië zijn sowieso tweedes, met een heel kleine kans om NIET meer eerstes te zijn.

Als Italië tweede wordt, moet Nederland eigenlijk ook maar tweede worden. Toch liever Paraguay. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...