Jump to content
Joriz

GTA4 Episodic content komt naar PC en Playstation 3!


Eindelijk heeft Rockstar Games aan ons bevestigd dat de downloadbare content van Grand Theft Auto IV ook naar de PC en Playstation 3 komt. Zowel GTA The Lost and Damned en GTA The Ballad of Gay Tony zullen al op 30 maart 2010 uitkomen en los downloadbaar zijn via Windows Live en PlayStation Network. Take Two Interactive (de eigenaar van Rockstar Games) concludeerde al eerder dat ze de downloadbare content te laat hadden uitgegeven voor XBox 360 en dat dit eigenlijk sneller achter de release van GTA4 zelf aan had gemoeten. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat beide downloadbare content nu tegelijk in maart uitkomen.

med_gallery_1_129_59899.jpg

Naast de los downloadbare content voor de mensen die Grand Theft Auto IV al hebben zal tevens weer een Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City pakket uitkomen voor zowel PC als Playstation 3 voor mensen die nog geen Grand Theft Auto IV hebben. De Episodes from Liberty City bevat tevens enkele extra radiostations en natuurlijk al vele opties die al in GTA4 zaten zoals multiplayer voor 32 spelers en videoeditor (enkel PC).

Op dit moment is er nog geen verdere informatie bekend over de prijs. Waarschijnlijk zal Episodes from Liberty City rond de 50 euro kosten en de los downloadbare episodic content rond de 20 euro. Alle zijn vanaf 30 maart 2010 beschikbaar en reeds te downloaden via Xbox LIVE Marketplace.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Awesome, en inderdaad: "We told you so!"...

Maar ik vraag me een paar dingen af, even heel stom misschien.

Stel ik koop/download de downloadbare versie. Wat nu? Kan ik dan bijvoorbeeld eerst GTA IV spelen, daarna, zonder GTA IV af te sluiten(!), TLaD spelen, dus dat er een toevoegingen aan het menu is waarmee je naar een van de episodic contents gaat?

Zo niet: Als je GTA IV(of een van de andere) dan per se moet afsluiten, wordt RGSC dan gewijzigd? Bijvoorbeeld dat de knop 'Play' wordt vervangen door drie knoppen met Play GTA IV, Play TLaD en Play TBogT?

Of: Als je de andere versie van GTA moet afsluiten, zou je dan een andere andere versie van RGSC aan moetn zetten waar de Play knop van TLaD/TBogT op zit, of de andere RGSC aan laten en een icoon van TLaD op m'n bureaublad aanklikken, bij wijze van spreken? Uitleg hierover zou welkom zijn.

Of eventueel zelfs via Games for Windows Live?!

En dezelfde vragen voor Episodes from Liberty City?! Ik denk persoonlijk dat daarbij de kans dat je een andere GTA IV versie niet helemaal hoeft af te sluiten erg klein is.. Al zou ik het wel heel erg waarderen als dat niet zou hoeven. Ik koop dan denk ik Episodes from Liberty City, aangezien ik alleen daarmee echt alle content krijg, dus ook de radiostations enz...

Ik zou het zeer waarderen als iemand me meer uitleg hierover kan geven. En als het niet bekend is, hoe werkt dit dan precies bij de Xbox versie, of bij andere spellen met ongeveer dezelfde werking(b.v. ook een soort RGSC maar dan van dat spel) en zulke download content?

Verder vraag ik me af hoe je dit betaald als je hem download? Betaal je dan via internet of hoe en wat? Microsoft Points gaat natuurlijk niet werken op de PC, lijkt me :7

EDIT: Nou ben ik in ieder geval zeker dat m'n vriendin die voor me kan kopen met m'n verjaardag :D Jippie-jaaa-jeee!

EDIT2@Hearv en GrandTheftTwano: Bedankt! :)

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mythbuster, als je het via EfLC opstart, dus gewoon de Disc van EfLC erin hebt steken en speelt krijgen wij(360) na de 2 R* tekens een scherm waar je moet kiezen tussen TLaD of TBoGT, n je keuze krijg je dan Artwork van de desbetreffende game en hier kan je dus gewoon beginnen wanneer je wil en saven wanneer je wilt. De saves staan echter wel bij je oorspronkelijke IV saves ;) . Hopelijk ben je er wat mee :) .

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Awesome, en inderdaad: "We told you so!"...

Maar ik vraag me een paar dingen af, even heel stom misschien.

Stel ik koop/download de downloadbare versie. Wat nu? Kan ik dan bijvoorbeeld eerst GTA IV spelen, daarna, zonder GTA IV af te sluiten(!), TLaD spelen, dus dat er een toevoegingen aan het menu is waarmee je naar een van de episodic contents gaat?

Als je The Ballad of Gay Tony of The Lost and Damned opstart krijg je een zogenaamde 'keuze menu' waardoor je kan kiezen welke Episode als eerst speelt. Je kunt van game switchen door een opgeslagen game te laden, zo hoef je het spel niet telkens opnieuw op te starten. (Dit is enkel bij de Xbox 360 versie, op de PC en PS3 zou het vast en zeker ook zo moeten werken. 0_0

Helaas kan ik op je andere vragen geen antwoord bieden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gefeliciteerd ps3 en pc gamers.

maar ik blijf het toch wel een naaistreek vinden.

hebben wij een keer iets exclusives krijgen jullie het hetzelfde met agent ofzo.

Let maar op AGENT zal uiteindelijk ook op de xbox verschijnen zoals ik eerder al zei.

Rockstar kent het begrip Exclusive niet alleen het begrip geld.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het draait inderdaad bij de meeste Game designers alleen maar om het geld en het succes rondom een game. We dachten allemaal dat de Extra content exclusief voor de Xbox 360 zou blijven vanwege het geld dat Microsoft aan Rockstar Games heeft betaald, maar aangezien de Episodes geen groot succes op de Xbox 360 hebben geboekt laten ze het alsnog voor de Playstation 3 en PC komen. Lijkt me een niet al te slimme zet van Rockstar Games, aangezien veel gamers Rockstar al in de steek hebben gelaten vanwege de (tijdelijke) Extra Content. Het draait dus alleen maar om geld en deze stap hebben ze gezet om een nog betere omzet te draaien. Beetje flauw van Rockstar Games maar ook wel weer logisch als je het van de andere kant bekijkt.

Helaas voor je, dit is niet waar. Reken maar mee. De deal voor exclusiviteit heeft gewoon een tijdslimiet gehad. De deal is gesloten tussen Microsoft en Rockstar Games. Ik heb het document nog steeds niet zien rondslingeren, maar gezien de release datum staat er in de overeenkomst dat Microsoft exclusiviteit heeft gekocht voor een periode van precies de 23 maanden na het uitkomen van GTA IV.

Datum release van IV: 29 april 2008 + 23 mnd is 30 april 2010. :tu:

Totale, oneindige exclusiviteit kopen voor DLC van een franchise die zo enorm succesvol is, is onbetaalbaar, zelfs voor Microsoft. En daarbij, zakelijk gezien en Microsoft kennende, hebben ze vast weer één of andere vorm van exclusiviteit voor de volgende GTA op de tafel gelegd bij de advocaten van Take Two Interactive. Let maar op... :D

EDIT: Ik vergeet er even bij te vertellen dat ik natuurlijk enorm blij ben voor alle PC- en PS3 gamers! :dans:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

FTW FTW!!!!!!!!!!!!!! gta iv en pc en ps3 is de plaats waar de spellen tobehoord de xbox 360 is gewoon een kopie van de ps3 de ps3 en pc zijn gewoon de beste gameconsoles in de history of tim suck my balls bill suck my ballzzzzzzz !!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...