Jump to content

Vincent met vleugeldeuren


Luzhin2.4

Recommended Posts

Nu zou het moeten lukken.

Net kon ik alleen de pivot(?) groen bolletje)) zien en de dummy niet.

En ik mis nog 1 texture die ik niet in vincent.wtd en niet in de van vehshare.wtd. Zmodeler zeg dan 4 keer hetzelfde:

Texture "vehicleenvmap128.png" was not found in "[search list]". file:TexturesService.cpp line:460

En ik zie nog niet waar je de 'vogeltjes' kunt aan klikken.

Maar goed, morgen weer een dag. Damn het is al morgen...:)

Waarom mod je GTA IV dan niet en SA wel?

Edit:

Ik heb gevonden waar je objecten kunt verbergen. Ik heb de texture van de lampen ook aan gepast. Hoe kun je nu geblindeerde ramen maken? Alleen in vehshare.wdf zit een texture voor de ramen.

In-game heb ik nu donkere texture voor de lichten, en ik heb de pivots(en dummy dan automatisch ook?)verplaats, maar niet gedraaid(ik heb met modify>rotate en base to pivot aangevinkt, en dan shift gebruik om netjes te kunnen draaien). Maar in-game gaan me achterdeuren(nu wel suicide:D) naar binnen open.

Ik zie de pivot als groenbolletje, en dummie als klein (rood? en als je de deur selecteerd heb je dat bolletje ook) bolletje daar in, klopt dat?

Edit2:

Hoe kun tussen door opslaan? Ik had een model geëxporteerd als .wft, ik wilde ff kijken hoe het ingame was, maar ingame waren de opeens textures heel anders; het interieur en de lampen hadden vreemde kleurtjes. En daarna in zmodeler ook.

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Luzhin2.4

    38

  • Mythbuster

    14

  • guarnere

    13

  • Twister24

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het roteren is me gelukt!!! ik koos de optie rotate matrix! en ik kon de dummys draaien. alleen het glas in de deuren draait vreemd mee, het komt nu helemaal buiten de auto te staan, niet meer in de deuren zelf. hoe los ik dit op?

Ik wil nu nog een paar dingen doen:

De velgen van de Sultan,

De spoiler van de Sultan en van de Sentinel(als extra tuning optie),

Geblindeerde ramen,

Nieuwe texture, zodat de de zijkant een kleur hebben en de boven kant een andere kleur(zoals de huntley)

Hoe pak ik dat aan?

Misschien sultan importeren en dan de naam van de velg/spoiler veranderen?

Edit: De textures worden niet meer weergegeven. ik had gesaved als .z3d wat gemod en weer geëxporteerd als .wft. Vervolgens worden er ingame geen textures meer weergegeven.

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Laat eens een foto zien van hoe jij je dummies en objecten nu ziet. Bij mij(ik heb één versie ouder dan jij, 2.2.1) worden dummies weergegeven als groen blokje...

De Pivot ziet er als het goed is uit als een bolletje met 2 assen eraan op elk scherm, eigenlijk 3, maar eentje zie je niet in je viewports(die wijst loodrecht je scherm in of uit)...

Over de missende texture: Je kunt het beste met Spark IV bij Browse IV naar Grand Theft Auto IV\pc\textures gaan, dan vehicle.wtd, en dan vehicleenvmap128 exporteren. Dit is eigenlijk gewoon het vehshared zoals dat in San Andreas gebruikt werd. De texture die je eigenlijk zoekt zal wel ergens in een bestand zitten, maar zolang er maar een texture in Zmodeler met de naam vehicleenvmap128 geladen is, maakt het niet uit hoe de texture eruit ziet die in het spel zelf geladen wordt. Als jij in zmodeler ergens een texture laad die helemaal blauw is, en in de GTA IV bestanden heb je een texture die helemaal geel is die de naam van die blauwe texture draagt, zal GTA IV dat niet merken en de gele texture laden. De engine zoekt alleen maar naar een texture met dezelfde naam op de plek waar hem verteld is waar de texture zou moeten staan, dus niet naar een texture die er hetzelfde uitziet als de texture die in het model geladen was in Zmodeler.

Over de geblindeerde ramen weet ik niet zeker. Ik denk dat je daarvoor de ramen op een andere plek zou moeten mappen. Hoe je moet UV mappen, moet je even opzoeken in een tutorial op internet. Dat is namelijk nogal veel om hier over te typen xD

Voor de ramen moet je gewoon hetzelfde doen als je met de deur deed. Ook daarvan zal de pivot op de plek moeten staan van de deur, op de juiste manier gedraaid.

Voor de velgen en andere onderdelen moet je inderdaad de Sultan importeren, en de wielen vanuit de Sultan dummies naar de JUISTE dummy slepen van de Vincent, daarbij moet je de oude wielen van de Vincent deleten. De spoiler zul je in de oude extra1 dummy van de spoiler van de Vincent moeten zetten, maar om nog een tweede spoiler als tweede optie toe te voegen... Ik denk dat je dan een extra2 dummy aan moet maken en die op de juiste plek moet zetten. Daarbij moet je denk ik iets in het VehicleExtras.dat bestand veranderen. Je vind deze in Grand Theft Auto IV\common\data. Hier moet je denk ik even iemand anders voor vragen. In GTA IV luistert het heel nauw op welke plek in de hierarchy je extra's neer zet. Die kun je niet zo maar even onderaan binnen de chassis dummy zetten dacht ik.

Voor twee kleuren zul je een beetje meer kennis moeten hebben van hoe carcolors in GTA IV werken, denk ik.. Ik weet dit zelf niet goed. Je moet in ieder geval iets met het material van de primaire kleur doen, deze moet je sowieso kopieren en in de naam waarschijnlijk iets van prim in sec veranderen...

Als je tussendoor opslaat zul je gewoon save moeten gebruiken, maar de plek waar je saved MOET in de map zijn waar ook je textures staan, anders laad Zmodeler je textures niet meer als je heropent. Voordat je iets gaat modden moet je controleren of je textures nog allemaal geladen zijn. Als je auto wit is en je gaat modden, is het 100% zeker dat je auto na exporteren ook wit zal zijn ingame. Als je opslaat of opent kun je denk ik ook iets aanvinken dat Zmodeler naar PNG textures zoekt, en niet naar .bmp bijvoorbeeld. Verder kun je in Options>settings>services>textures kijken, of er niet toevallig aangegeven is dat Zmodeler altijd in een bepaalde map naar textures moet zoeken. Dit moet namelijk uit staan, dan zoekt Zmodeler voortaan alleen naar textures binnen de map waar je het .z3d bestand vandaan opent.

Ik mod GTA IV trouwens niet omdat ik me wel vermaak zoals IV nu is :puh:, ik ga altijd pas modden als ik het spel standaard echt zat ben. Verder vind ik IV iets te.. gevoelig voor mods. Je kunt al heel snel b.v. *soms* geen eigen multiplayer game meer hosten(wel joinen via Live) als je mod, maar soms ook weer wel, zelfs al heb je filecheckfix. IV gaat heel snel raar doen vind ik, als je gaat modden. Je krijgt veel sneller crashes, enkel en alleen omdat GTA IV in mijn ogen een heel fine tuned spel is. Zo'n beetje alles moet kloppen, en anders werkt er iets niet (goed) meer. In GTA SA kon je zo'n beetje alles verkloten, je kon alle onderdelen in elke volgorde neerzetten zonder dat er iets heel geks gebeurde. Als je één extra in GTA IV ónder de deurdummy neer zet in plaats van erboven, heb je geloof ik al kans dat het spel crasht :7. Voor die volgorde moet je kijken naar het volgorde van de originele auto..

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Hee bedankt, de textures worden nu goed geladen.

Hoe kun je hier een afbeelding posten?

Pivot is een rood bolletje dat aan de deur 'vast zit' alleen als ik de deur geselecteerd heb kan ik hem bewegen. De dummy is een groter groen bolletje.

Ik vind ook dat gta IV heel gevoelig is voor mods. Ik had simple trainer 5.0 geinstalleerd en nu moet ik altijd een stuk of 5 keer opnieuw joinen voor dat ik online ben in multi-player. Vaak zegt hij dan: Game doesnt excist anymore, of dat ik niet online kan omdat ik mods heb.

Maar boeien goeie mods maken het spel beter:P

Edit: De spoiler draait gewoon mooi mee met de klep, waarom de ruiten dan niet?

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat de spoiler zonder extra dummy aan de klep gelinked zit, de ramen niet. Denk ik tenminste.. Je plaatst afbeeldingen onder het stuk waar je typt, maar je moet dan geen quick reply dinges doen ofzo.. Onder het stuk waar je typt staat bladeren enzo en add this file. Wijst zich vanzelf lijkt me :puh: En anders even hosten op http://www.photobucket.com of http://imageshack.us/ en dan de URL van je plaatje kopiëren.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal ff een print screen maken. En iemand moet 'effe' een programma maken, zodat je kunt zien hoe je auto er ingame reageerd op verandering:P

Hier de modeler, ik heb de pivots en dummys uit elkaar gezet voor de duidelijkheid. De muis staat op de deur, daarom is de pivot van de deur te zien als rood bolletje.

Hier mijn mod tot nu toe, alleen het draaipunt motorkap staat niet zo als ik wil :( maar de camera staat zo dat niemand het ziet :D hehe

En je ziet een witte streep bij de linkervoordeur, ik weet niet wat het is. Ik dacht het is de ruit maar als ik de pivot van de ruit naar achterplaats veranderd er niets. Nog iets vaags: je ziet het glas van de koplampen niet meer...

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht er net aan dat je ook simpelweg de dummies van bijvoorbeeld de infernus kan gebruiken en aan de deuren van je Vincent hangen. Importeer beide auto's, verwijder alles van de infernus behalve de deurdummies, vervang die van de Vincent daarvoor en het zou ook moeten werken. Dat is een stuk handiger dan zelf roteren. Overigens ziet je screen hierboven er erg goed uit, blij dat het je al goed gelukt is. ^_^

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Dank je, ik heb nu ook de spoilers als 'extra tuning optie' er opgezet. ik sleepte ze gewoon van uit de sultan/senintel naar de boot van de vincent. De pivots en dummys moesten alleen gedraaid worden. De spoiler van de senintel gaat iets naar achter als je de trunk open doet. De texture van de senintel-spoiler word ook niet weergegeven. De koplampen zitten er ook nog niet op.

verder draait alles nu goed :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zmodeler zegt nu steeds dat hij een aantal textures gecomprimeerd heeft. Wat betekent dat? Ik zie er in-game niets van.

Nu wil ik alleen nog andere velgen, en ik ben nog niet helemaal tevreden over de voordeuren.

En de spoiler gaat nog steeds een stukje naar achteren. Hier kun je ook zien dat hij geen glas in de koplamp heeft. Hoe krijg ik dat terug?

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Wat je kan doen om de spoiler niet meer te laten bewegen, is hem niet als een extra in je model te zetten maar gewoon vast te hangen aan de boot met de attach-functie. Al zie je zelden een kofferklep openstaan, dus daar zou ik me weinig zorgen over maken.

Dat glas zal wel een bug zijn in Zmodeler. Probeer de oude Vincent te importeren en daarvan de voorlichten te gebruiken, dat helpt misschien al. :)

De voordeuren zou ik niet alleen recht omhoog laten draaien, maar ook een klein stukje naar buiten. Voorbeelde op

. De velgen zijn niet slecht, maar je kan altijd wat andere proberen. Al wil ik wel zeggen dat dat het moeilijkste is, omdat je daar vaak bugs mee krijgt. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Daarom was ik ook ontevreden over de voordeuren maar dat is nu gefixed, en ik heb de velgen van de sultan. De spoiler verschuift ook niet meer:

Hier zie je het viekantje op de sentinel spoiler, waar de texture van mist. Hoe krijg ik die weg?

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...