Jump to content

Dodenherdenking


PowerPats

Nationale Dodenherdenking  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Herdenk jij ieder jaar de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog ?

    • Ja
      31
    • Nee
      15


Recommended Posts

Dat weet ik wel hoor, dan was mijn halve familie vergast! Dus doe jij daar maar geen uitspraken over.

Dat weet jij niet, het heeft nooit plaatsgevonden dus hoe zou jij weten wat er hier zou hebben gebeurt?

Dat is hetgene dat hij bedoelt.

Nooit plaatsgevonden?! En waar zijn die duizenden joden dan gebleven?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    17

  • FireFighter

    13

  • Bierbuikje

    12

  • KillerZero86

    9

Nooit plaatsgevonden?! En waar zijn die duizenden joden dan gebleven?

Jongen toch, wat zou er gebeuren na 1945... niet de feiten van andere gebeurtenissen gebruiken om iets dat niet heeft plaatsgevonden een gebeuren te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Nooit plaatsgevonden?! En waar zijn die duizenden joden dan gebleven?

Jongen toch, wat zou er gebeuren na 1945... niet de feiten van andere gebeurtenissen gebruiken om iets dat niet heeft plaatsgevonden een gebeuren te geven.

Hitler zou dan dictator zijn en Hitler gaf opdracht joden te vergassen omdat hij dacht dat de Joden de schuld zijn van alle armoede in Duitsland.

En trouwens Amfetamientje, alsof jij wel alles weet. Doe mij een lol zeg.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Hitler was al een dictator, wat als de oorlog langer had geduurt? Misschien had zijn eigen volk hem wel gewoonweg opvergeworpen na een tijd. Of zou de oorlog stoppen op een moment, wat mij zelf ook nogal onwaarschijnlijk lijkt maar er zijn zoveel mogelijke oplossingen... dus het is nogal een tijdsverspilling om ons hiermee bezig te houden.

OT: Ik herdenk deze gebeurtenissen eigenlijk niet, omdat ik het niet meegemaakt heb en dergelijke, maar vooral omdat ik er geen nut in zie in het stilleggen van hetgene dat je doet om terug te denken aan iets dat ca. 65 jaar geleden is gebeurt en je bereikt er dan ook maar niks mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Was dat niet de geest achter bevrijdingsdag? Hoe dan ook, zoals ik al zei, als een gek per se wil dan houd je hem heus niet tegen met 2 minuten stilte.

Helaas zijn er van die onfatsoenlijke mensen.

Is dat zo? Want zonder de bevrijders was er geen hongerwinter geweest. Had een hoop levens gespaard.

Nog leuker, dan was de joden vervolging ook door gegaan. Had een hoop levens gekost.

Niets, maar ik vind wel dat je er bij stil moet staan.

Waarvan akte.

?

Het is een stukje respect voor hen die het leven voor jou hebben gewaagd en allen die ten onrechte zijn omgebracht in WO II. Zonder hen hadden de duitsers in ieder geval gewonnen, maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Je hebt er inderdaad niets aan dat je 2 minuten stil bent. In die twee minuten kun je ook €0,31 cent verdienen als je aan het werk bent. Maar je laat wel zien dat je het goed vindt wat vrijheidsstrijders voor je hebben gedaan en dat je het waardeert. Zij hebben een moeilijke tijd gehad en gruwelijke dingen moeten doorstaan. Daar mag je per jaar best 2 minuten voor stil zijn. Uit respect.

Dat kan allemaal zo zijn, maar daar ging mijn post niet over.

Je kunt onmogelijk weten hoe het was geweest als we niet bevrijd waren, misschien was Nederland en de rest van de wereld beter af geweest onder Duitse heerschappij.

Ja, misschien was het wel beter geweest om de joden voor te vervolgen, politieke tegenstanders te martelen en geen vrijheid van meningsuiting hebben. Toch ben ik blij dat dat niet gebeurd is en we hier niet in een dictatuur leven.

Link to comment
Delen op andere websites

Hitler was al een dictator, wat als de oorlog langer had geduurt? Misschien had zijn eigen volk hem wel gewoonweg opvergeworpen na een tijd. Of zou de oorlog stoppen op een moment, wat mij zelf ook nogal onwaarschijnlijk lijkt maar er zijn zoveel mogelijke oplossingen... dus het is nogal een tijdsverspilling om ons hiermee bezig te houden.

Hitler was erg gewild bij het volk, dus het lijkt mij stug dat het volk hem zou afwerpen. Helemaal als Hitler de oorlog had gewonnen zou het volk juist trots op Hitler zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat weet jij niet, het heeft nooit plaatsgevonden dus hoe zou jij weten wat er hier zou hebben gebeurt?

Dat is hetgene dat hij bedoelt.

Juist

Nooit plaatsgevonden?! En waar zijn die duizenden joden dan gebleven?

Miljoenen; zo rond de 6

Jongen toch, wat zou er gebeuren na 1945... niet de feiten van andere gebeurtenissen gebruiken om iets dat niet heeft plaatsgevonden een gebeuren te geven.

Nog een keer; juist!

Hitler zou dan dictator zijn en Hitler gaf opdracht joden te vergassen omdat hij dacht dat de Joden de schuld zijn van alle armoede in Duitsland.

Dat weet je helemaal niet, dat vermoed je.

Uitspraken zijn zinloos in de geval als ze gebaseerd zijn op vermoedens.

PS, hij dacht niet dat de Joden de schuld waren voor de armoede; hij liet het de mensen denken om de haat te versterken en het volk achter zich te winnen.

En trouwens Amfetamientje, alsof jij wel alles weet. Doe mij een lol zeg.

Ik weet hoe het gelopen is en ik weet dat ik onmogelijk kan weten hoe het zou zijn geweest als het anders was gelopen.

Sowieso een kansloze opmerking weer; blijf lekker on-topic.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Hitler zou dan dictator zijn en Hitler gaf opdracht joden te vergassen omdat hij dacht dat de Joden de schuld zijn van alle armoede in Duitsland.

Dat weet je helemaal niet, dat vermoed je.

Uitspraken zijn zinloos in de geval als ze gebaseerd zijn op vermoedens.

PS, hij dacht niet dat de Joden de schuld waren voor de armoede; hij liet het de mensen denken om de haat te versterken en het volk achter zich te winnen.

Je gaat er toch niet vanuit dat als Normandië nooit had plaatsgevonden de joden niet meer zouden worden vervolgd?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat weet je helemaal niet, dat vermoed je.

Uitspraken zijn zinloos in de geval als ze gebaseerd zijn op vermoedens.

PS, hij dacht niet dat de Joden de schuld waren voor de armoede; hij liet het de mensen denken om de haat te versterken en het volk achter zich te winnen.

Vraag het eens even aan de veteranen, kijken of zei het ook vermoeden. Heb toch een respect voor mensen. Jammer dat jij geen respect op kan brengen voor de mensen die om jou vrijheid vochten.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Vraag het eens even aan de veteranen, kijken of zei het ook vermoeden. Heb toch een respect voor mensen.

Zij kunnen ook niets anders dan iets vermoeden.

Of hebben veteranen speciale gaven, waarmee zij dit soort dingen zeker kunnen weten, waar ik niets vanaf weet?

Link to comment
Delen op andere websites

Je gaat er toch niet vanuit dat als Normandië nooit had plaatsgevonden de joden niet meer zouden worden vervolgd?

Ik ga er niet vanuit maar het zou best kunnen, ja.

Het lijkt me stug, maar ik weet dat jij graag de filosoof uithangt.

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag het eens even aan de veteranen, kijken of zei het ook vermoeden. Heb toch een respect voor mensen.

Wie iets vermoed maakt toch niet uit, het gaat om het feit dat het maar vermoedens zijn. Er blijft een verschil tussen een feit en iets dat je maar beweert, maar niet kunt bewijzen omdat het nooit heeft plaatsgevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag het eens even aan de veteranen, kijken of zei het ook vermoeden. Heb toch een respect voor mensen.

Wie iets vermoed maakt toch niet uit, het gaat om het feit dat het maar vermoedens zijn. Er blijft een verschil tussen een feit en iets dat je maar beweert, maar niet kunt bewijzen omdat het nooit heeft plaatsgevonden.

Nu moet het niet mooier worden. Jij beweert dus dat de hele Holocaust nooit heeft plaatsgevonden? En onder welke steen kom jij vandaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Hearv sorry dat ik het zeg maar jij gaat wel heel respectloos om met de slachtoffers en de overlevenden, Door te zeggen dat dit nooit heeft gebeurt.

Ga tog krassen dan win je nog eens wat!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...