Jump to content

Dodenherdenking

Nationale Dodenherdenking  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Herdenk jij ieder jaar de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog ?

• Ja
      31
    • Nee
      15

Recommended Posts

Geplaatst:

Nu moet het niet mooier worden. Jij beweert dus dat de hele Holocaust nooit heeft plaatsgevonden? En onder welke steen kom jij vandaan?

Steek me geen woorden in mijn mond die ik niet gezegt heb, waar ontken ik de Holocaust FireFighter?

Jij beweerde dat alle Joden zouden afgeslacht zijn geweest wanneer de Duitsers niet verslagen waren geweest, niet dat de Holocaust had plaatsgevonden. Lees alsnog me posts eens wat beter.

• Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Amfetamientje

17

• FireFighter

13

• Bierbuikje

12

• KillerZero86

9

Geplaatst: (bewerkt)

Je gaat er toch niet vanuit dat als Normandië nooit had plaatsgevonden de joden niet meer zouden worden vervolgd?

Ik ga er niet vanuit maar het zou best kunnen, ja.

Het lijkt me stug, maar ik weet dat jij graag de filosoof uithangt.

Het is niet iets waar ik voor kies; als ik bepaalde dingen op een bepaalde manier zie, kan ik er niet, niet naar handelen.

Ik ben ervan overtuigd dat je in dit soort situaties gewoon geen uitspraken moet doen over "hoe het zou zijn geweest als...", omdat je het nooit zeker kan weten.

Jammer dat jij geen respect op kan brengen voor de mensen die om jou vrijheid vochten.

Waar tover je dat nou weer vandaan?

Bewerkt: door Amfetamientje

Nu moet het niet mooier worden. Jij beweert dus dat de hele Holocaust nooit heeft plaatsgevonden? En onder welke steen kom jij vandaan?

Steek me geen woorden in mijn mond die ik niet gezegt heb, waar ontken ik de Holocaust FireFighter?

Jij beweerde dat alle Joden zouden afgeslacht zijn geweest wanneer de Duitsers niet verslagen waren geweest, niet dat de Holocaust had plaatsgevonden. Lees alsnog me posts eens wat beter.

Joden afslachten = Holocaust en jij wekt de indruk met de manier waarop jij reageert dat jij vind dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden.

Maar het is een te mooie dag om met respectloze mensen te gaan praten, ik ga.

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Joden afslachten = Holocaust en jij wekt de indruk met de manier waarop jij reageert dat jij vind dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden.

Er is toch geen concreet bewijs dat er zekerheid is dat de Joden verder zouden worden afgeslacht, maar dat moet je dan wel zelf willen snappen, het blijft makkelijk om de ander met dingen te confronteren die hij niet heeft gezegt, maar een respectvol mens zou tenminste zijn fout kunnen toegeven of met degelijke bewijzen zijn standpunt kunnen bewijzen. Dit is niet zozeer jouw 'fout' maar meer een misverstand in het interpreteren van hetgene Amfetamientje zei.

Geplaatst:

Hitler wekte eerst ook de indruk alles goed te bedoelen, we zien wat daarvan is gekomen.

Pardon?

Als er iemand respectloos bezig is ben jij het nu wel!

We keuren de oorlog of de vervolgingen nergens goed, we hebben het er slechts over dat je niet uit moet gaan van vermoedens.

Als jij niet in staat bent dit te begrijpen en steeds maar weer persoonlijke aanvallen op ons blijft lanceren, kun je misschien beter helemaal niet meer reageren in opinie.

Hitler wekte eerst ook de indruk alles goed te bedoelen, we zien wat daarvan is gekomen.

Pardon?

Als er iemand respectloos bezig is ben jij het nu wel!

We keuren de oorlog of de vervolgingen nergens goed, we hebben het er slechts over dat je niet uit moet gaan van vermoedens.

Als jij niet in staat bent dit te begrijpen en steeds maar weer persoonlijke aanvallen op ons blijft lanceren, kun je misschien beter helemaal niet meer reageren in opinie.

Nou, waar jij anders mee begon kwam behoorlijk persoonlijk op mij af. Jij weet niet hoe het is om te horen van mijn oma dat ze bijna is vergast, jij weet niet hoe het is om dan zo te reageren. Jij weet niet wat ik denk of voel. Hou daar eens rekening mee. ;)

Hearv, ach joh, 6 miljoen joden zijn verdwenen en meegenomen door Duitsers. We zien ze nooit meer terug, maar het kan gewoon niet dat ze vergast zijn hoor!

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Nou, waar jij anders mee begon kwam behoorlijk persoonlijk op mij af.

Dat is jouw probleem, het was overduidelijk geen persoonlijke aanval.

Jij weet niet hoe het is om te horen van mijn oma dat ze bijna is vergast, jij weet niet hoe het is om dan zo te reageren. Jij weet niet wat ik denk of voel. Hou daar eens rekening mee. ;)

Das grappig, jij weet dus wel hoe ik denk of voel? Wie zegt dat ik geen familie ben verloren?

Hou daar eens rekening mee. ;)

Iets met de pot verwijt de ketel?

En nogmaals, ik heb nergens mijn mening geuit over de oorlog, of vervolgingen, zelf.

Geplaatst:

Hearv, ach joh, 6 miljoen joden zijn verdwenen en meegenomen door Duitsers. We zien ze nooit meer terug, maar het kan gewoon niet dat ze vergast zijn hoor!

Mag ik jou nu eens vragen waar jij dit op baseerd? Waar heb ik zoiets gezegt...

Denk eens na voordat je wat begint te roepen jongen, dat zou je uit veel miserie kunnen houden.

Geplaatst:

Inderdaad, als ik tegen iemand zeg ''Ach, de dodenherdenking, wat boeit dat nou?'' kan die persoon dat heel kwalijk nemen puur omdat misschien zijn opa heeft gevochten en gestorven is. Daar moet jij rekening mee houden.

Geplaatst:

Inderdaad, als ik tegen iemand zeg ''Ach, de dodenherdenking, wat boeit dat nou?'' kan die persoon dat heel kwalijk nemen puur omdat misschien zijn opa heeft gevochten en gestorven is. Daar moet jij rekening mee houden.

...maar dat zeg ik dan ook niet.

Geplaatst:

Het is natuurlijk ook best krom om mensen te gaan herdenken die zelf ook gruwelijke dingen hebben gedaan. Die geallieerden waren ook echt geen lieverdjes.

Geplaatst:

Ze blijven inderdaad dood, maar daar gaat het niet om. Je doet het uit respect. Door die mensen die nu liggen te rotten onder de grond, leven wij nu in vrijheid. En dan vind ik het respectloos als je daarvoor niet eens één keer per jaar twee minuten aan besteed.

Dat zeg je heel mooi. "Zij hebben dit gedaan, en daarom moet jij respect tonen." Maar is vrijheid niet juist de vrijheid om zelf te mogen bepalen of wij stil zijn of niet? Dat we uit het gareel mogen stappen van Hitler, Stalin, Mussolini, maar ook uit iets maatschappelijk geaccepteerd als de dodenherdenking? Vrijheid is ook, om zonder (verbale) consequenties, te mogen zwijgen of juist spreken, en dat vergeten een hele hoop mensen. Door het disrespect voor elkaars mening is bovendien ook geen vorm van echte vrijheid. Er speelt toch een zekere angst mee die mensen laat twijfelen: moet ik dit wel zeggen? Wat zouden anderen daarvan denken?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk van je oma. Ik ben zelf naar twee concentratiekampen gegaan die allebei zo zwaar vielen dat je automatisch al geen woord meer uit kan brengen en dus zwijgt. Wat er is gebeurd is vreselijk, maar wel al 65 jaar geleden. We zijn al 13x zolang bezig met herdenken, dan dat heel die oorlog duurde. Ik ben niet voor het afschaffen van de dodenherdenking, aangezien er een hoop mensen zijn die hier steun aan hebben. Maar ik hoop wel dat er ook respect kan zijn voor mensen die niet willen zwijgen.

Het is natuurlijk ook best krom om mensen te gaan herdenken die zelf ook gruwelijke dingen hebben gedaan. Die geallieerden waren ook echt geen lieverdjes.

Je 'hoort' ook alle slachtoffers te herdenken.

Ze blijven inderdaad dood, maar daar gaat het niet om. Je doet het uit respect. Door die mensen die nu liggen te rotten onder de grond, leven wij nu in vrijheid. En dan vind ik het respectloos als je daarvoor niet eens één keer per jaar twee minuten aan besteed.

Dat zeg je heel mooi. "Zij hebben dit gedaan, en daarom moet jij respect tonen." Maar is vrijheid niet juist de vrijheid om zelf te mogen bepalen of wij stil zijn of niet? Dat we uit het gareel mogen stappen van Hitler, Stalin, Mussolini, maar ook uit iets maatschappelijk geaccepteerd als de dodenherdenking? Vrijheid is ook, om zonder (verbale) consequenties, te mogen zwijgen of juist spreken, en dat vergeten een hele hoop mensen. Door het disrespect voor elkaars mening is bovendien ook geen vorm van echte vrijheid. Er speelt toch een zekere angst mee die mensen laat twijfelen: moet ik dit wel zeggen? Wat zouden anderen daarvan denken?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk van je oma. Ik ben zelf naar twee concentratiekampen gegaan die allebei zo zwaar vielen dat je automatisch al geen woord meer uit kan brengen en dus zwijgt. Wat er is gebeurd is vreselijk, maar wel al 65 jaar geleden. We zijn al 13x zolang bezig met herdenken, dan dat heel die oorlog duurde. Ik ben niet voor het afschaffen van de dodenherdenking, aangezien er een hoop mensen zijn die hier steun aan hebben. Maar ik hoop wel dat er ook respect kan zijn voor mensen die niet willen zwijgen.

Kijk, voor dit soort posts heb ik respect.

Bewerkt: door Amfetamientje
Geplaatst:

Daar zit ook volk tussen wat je niet eens wil herdenken. :cab:

Geplaatst:

Daar zit ook volk tussen wat je niet eens wil herdenken. :cab:

:clown:

De een wel de ander niet, vandaar mijn ' '.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...