Jump to content

Autismespectrum


NickyHendriks

Recommended Posts

Ha, verjaardagen. Ik weet die van mijn broertje, omdat die simpel is, en die van iemand anders omdat die dichtbij is. Voor de rest vergeet ik dat ook gewoon allemaal. Staat allemaal in mijn agenda, omdat mensen het kennelijk belangrijk vinden om in mijn agenda met grote koeienletters neer te zetten dat ze jarig zijn. Als ik me ergens bij solliciteer weet ik de dag erna niet meer waar dat was, als ik een afspraak met de ortho heb ben ik altijd van plan het meteen op de kalender neer te stouwen, maar dat vergeet ik ook altijd. Het is denk ik niet abnormaal om dingen te vergeten...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commando

    20

  • NickyHendriks

    20

  • Nissan

    14

  • GolfG60

    12

@Zamg0d1: Achja spamgodje, die mensen weten niet beter. Autisten hebben zelf geen structuur en volgen vaak een leidinggevend figuur, die wel structuur kan brengen. Ik ga één keer per week (Donderdag) naar een man bij ons op school die samen met ons een planning maakt voor de volgende 6 dagen. Zelf zou ik dit gewoon niet kunnen, daarom ben ik al blij met zo'n klein iets. Vertel me eens Zamg0d, wat voor rugzakje of andere soort hulp krijg jij dan op school of thuis?

Ik krijg geen hulp, of nouja, niet echt veel. Op school heb ik eigenlijk nergens problemen mee buiten een paar kleine dingen wat uiteindelijk wel gevolgen heeft, zoals met het te laat komen, of gewoon een hele les examenstof doornemen en dat ik de hele les naar buiten zit te kijken ofzo. Op school is er niemand (dat ik weet) die mij er echt mee kan helpen, en thuis is het eigenlijk ook niet echt nodig, als er iets is sleept me ma mij er wel doorheen ofzo want die heeft er toen de diagnose kwam van het GGz daar ook een cursus gedaan erover. Er is wel één leraar die mij wel kan helpen ermee, die heeft dan een geestelijk gehandicapt broertje en die snapt mij wel en weet mij ook te begrijpen.

Maar het raarste was gister nog bij de kapper, ik was daar dan drie uur lang omdat mijn hele haarkleur veranderd werd, maar die man deed wat ik nog nooit heb meegemaakt. In slechts die drie uur dat ik daar was hij mij helemaal doorgronde, slechts aan mijn uiterlijk en hoe ik daar zat, hij wist te vertellen wat voor persoon ik was, dat ik wel zo iemand was die het liefste ergens alleen in een hoekje muziek zit te luisteren, allemaal dingen. Zo kwam hij er ook mee dat hij dacht dat ik er dus ruig maar toch zachtaardig uit wil zien, en ook een heel zacht persoon ben. En dan nog paar dingen. Ik ken die man niet en hij mij ook niet. Ik vond het dan ook fijn dat ik gewoon met hem kon praten toen ik daar zat, niet zo veel ofzo, maar wel over de maatschappij waar die te kort schiet, en over punk en emo stijlen enzo. Allemaal datsoort dingen, en het voelde gewoon prettig daar :)

IK heb zelf heb ODD en ADD en dat is geen pretje En zamogod1. Een kort lontje hebben hoort ook bij ODD.;) Dat is niet echt iets van autisme. Als iemand jou irriteerd word je dan ook snel boos en driftig?
Niet boos en driftig, ik voel me heel snel aangevallen en kan daar dan ook heel fel op reageren. Als ik op Wikipedia kijk is dan ook het enige wat ik heb en overeenkomt met ODD het feit dat ik mij snel aangevallen voel, maar dit kan ook een mogelijke bijwerking zijn van mijn medicijnen. Maar verder heb ik daar dus niks mee...

Laatst moest ik voor Nederlands een tekst schrijven over een eigen verzonnen onderwerp, ik koos het onderwerp waar dit topic over gaat en heb ook een deel over het leven met. Dit is nog best kort beschreven, maar toch zegt het al een heleboel.

Een leven met autisme en ADHD is hard en onbeschrijfbaar, sommige mensen denken dat het leuk is om te hebben, maar die hebben het fout. Er zijn zoveel nadelen, welke opvolgen tegen de voordelen. Jaja, er zijn voordelen aan ADHD, maar als je gaat kijken is dit maar een schrammetje van alle nadelen. Het zijn er niet veel, die nadelen, maar de nadelen die er zijn zijn er wel in grote mate. Een probleem waar ik zelf tegen aanloop is het feit dat ik niet word begrepen, hoe graag anderen ook willen, ze kunnen het niet en zullen dit ook nooit kunnen.

Een ander groot nadeel is het feit dat je gevoelens opkropt en niet kan uiten, als ik ergens boos om word is het niet dat ik na tien minuten weer rustig ben en kan lachen met die persoon, ik loop dagen, soms weken, en uitzonderlijk wel eens maanden met die woede rond, zonder het ergens in kwijt te kunnen. Zo gaat het maar door, ik heb een concentratie van een pudding zonder medicatie en ik heb geen controle over wat ik doe, ik zeg alles en later merk ik pas de gevolgen en vaak weet ik niet eens dat ik het heb gedaan. En dan, om alles een beetje binnen de perken te houden, zelf iets meer controle te krijgen en toch weer wat ‘normaler’ te voelen, daarvoor moet ik elke dag drie keer pillen slikken, en niet zomaar pillen. Jammer maar helaas zijn deze pillen als hard-drugs, ik mag ze niet meenemen op vakantie zonder geldig medicijnen paspoort of ik kan worden gearresteerd en hoge boetes krijgen.

En dan brengen die medicijnen ook weer nadelen mee, zo ben ik nog eens extra prikkelbaar in bepaalde situaties en heb ik eigenlijk altijd honger, een voordeel daarvan is dan wel dat ik weinig tot niet aankom, maar ik bouw dus ook geen reservestoffen opbouw wat weer nadelig is.

Buiten dit alles is er een nog groter probleem waar veel ADHD’ers tegen aanlopen, wel 75% van alle, namelijk vermoeidheid. Hoe raar het ook klinkt, veel ADHD’ers gaan laat naar bed en kunnen niet volledig in slaap komen, bewegen veel in de slaap en hebben na een nachtrust dan ook niet voldoende rust gehad, wat na een tijd resulteert in opstapelende slaapschuld.

Al met al, veel nadelen eraan, maar dan ook voordelen, een goed voorbeeld is dat ik geen enkele moeite heb met exacte vakken en dat ik (met medicatie danwel) niet echt op hoef te letten bij bepaalde vakken om toch alles mee te krijgen. Zolang er bepaalde regeltjes zijn binnen het vak, en variabelen die ik in moet vullen bij berekeningen, dan lukt het allemaal wel.

Ik heb dan ook na een grote tijd eingelijk een goede bezigheidstherapie gevonden waar ik ook mijn gevoelens in kan uiten, het gaat hier om gedichten schrijven, de laatste tijd voel ik me al beter door het schrijven van gedichten, dan schrijf ik de gevoelens die blijven hangen weg, welke normaal gesproken in mijn hoofd zouden blijven zweven.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

Slecht nachtrust heb ik heel veel last van, ik ben iedere dag moe.

Maar ik slaap van 1 a 3 uur 's nachts tot wel 2 uur in de middag, slaap zeker gemiddeld 10 uur, maar ik ben mijn bed nog niet uit en ik gaap alweer.

Ik kan mij niet concentreren op een PSP scherm, of ik krijg al bonkende koppijn door de slechte nachtrust dat ik heb.

Erg vervelend dus.

Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

Slecht nachtrust heb ik heel veel last van, ik ben iedere dag moe.

Maar ik slaap van 1 a 3 uur 's nachts tot wel 2 uur in de middag, slaap zeker gemiddeld 10 uur, maar ik ben mijn bed nog niet uit en ik gaap alweer.

Ik kan mij niet concentreren op een PSP scherm, of ik krijg al bonkende koppijn door de slechte nachtrust dat ik heb.

Erg vervelend dus.

Ook al last van een slechte nachtrust? Ik draai overuren in het weekend om alles in te halen :duh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je al eens geprobeert om dat een weekendje niet te doen, die uren in halen. Dan zou je volgende week door de weeks beter kunnen slapen, uit slapen om je slaap te kort in te halen is ook niet echt de oplossing. Als je je slaap te kort inhaalt in het weekend dan blijf je hetzelfde patroon aan houden, en door de weeks heb je je rust meer nodig dan in het weekend denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je al eens geprobeert om dat een weekendje niet te doen, die uren in halen. Dan zou je volgende week door de weeks beter kunnen slapen, uit slapen om je slaap te kort in te halen is ook niet echt de oplossing. Als je je slaap te kort inhaalt in het weekend dan blijf je hetzelfde patroon aan houden, en door de weeks heb je je rust meer nodig dan in het weekend denk ik.

Dat lukt dus niet. Maar slecht slapen heeft niet echt te maken met enige vorm van Autisme heur, de interne klok van de jeugd loopt een paar uur achter, daardoor word de meeste jeugd minder snel moe door de weeks.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je al eens geprobeert om dat een weekendje niet te doen, die uren in halen. Dan zou je volgende week door de weeks beter kunnen slapen, uit slapen om je slaap te kort in te halen is ook niet echt de oplossing. Als je je slaap te kort inhaalt in het weekend dan blijf je hetzelfde patroon aan houden, en door de weeks heb je je rust meer nodig dan in het weekend denk ik.

Dat lukt dus niet. Maar slecht slapen heeft niet echt te maken met enige vorm van Autisme heur, de interne klok van de jeugd loopt een paar uur achter, daardoor word de meeste jeugd minder snel moe door de weeks.

Nee, heeft meer met ADHD te maken :Y 75% van alle ADHD'ers hebben slaapschuld omdat ze laat naar bed gaan, veel bewegen tijdens slaap, en nog meer dingen. Ze krijgen ook tijdens genoeg slaap niet genoeg rust, en zo bouw je slaapschuld op.
Link to comment
Delen op andere websites

Even van Wikipedia geplukt.

Mensen met het syndroom van Asperger kunnen binnen de sociale context moeilijk "tussen de regels lezen". Het besef van wat sociaal aanvaard is, is vaak niet intuïtief. Daardoor vindt men vaak niet de juiste toon en mimiek om de eigen emotionele toestand te uiten. Het vermogen om letterlijke en figuurlijke taal uiteen te houden en om iemands lichaamstaal te lezen is beperkt, evenals de theory of mind, zoals dat voorkomt bij veel vormen van autisme. Het juist inschatten wanneer het woord kan worden genomen in een gesprek, en wanneer niet, is vaak slecht ontwikkeld. Algemeen bekende metaforen zijn voor mensen met het syndroom van Asperger vaak moeilijk te begrijpen, terwijl de eigen metaforen juist voor de omgeving dikwijls onbegrijpelijk zijn. Dit alles maakt dat gesproken kan worden van een, soms sterk, verminderd empathisch vermogen.

Ten opzichte van mensen met klassiek autisme leren mensen met het syndroom van Asperger veel geraffineerder met hun beperkingen om te gaan. Men weet ze vaak goed te camoufleren. Geholpen door de meestal goed ontwikkelde verbale vaardigheden worden de aanwezige sterke kanten ten volle uitgebuit. Ook het spelen met niet-letterlijk taalgebruik is te leren. De beperkingen zijn dus door inzet van het verstand en oefening in de loop van jaren vaak deels te compenseren. Men leert dan gedurende de adolescentie wat gemakkelijker met andere mensen om te gaan. Hierdoor, en vanwege de beperkte wetenschappelijke informatie die beschikbaar is over de aandoening, wordt de "handicap" door hulpverlening en omgeving nogal eens onderschat.

Drukke sociale gebeurtenissen zijn voor een persoon met het aspergersyndroom vaak onaangenaam; een activiteit is belastend en inspannend in plaats van ontlastend en ontspannend zoals dat voor iemand zonder het syndroom van Asperger zou zijn. Van daaruit kan zich dan logischerwijs stress, onzekerheid of angst ontwikkelen. Veel mensen met het syndroom uiten wel de wens om een sociaal leven te hebben, maar negatieve ervaringen als gevolg van hun sociaal (on)vermogen zorgen er in veel gevallen voor dat men op dat gebied grote beperkingen voelt.

Iemand met het syndroom van Asperger heeft er in het algemeen moeite mee de emotionele signalen van anderen te doorgronden, in het bijzonder de subtiele boodschappen door gelaatsuitdrukkingen, oogcontact en (intiem) lichamelijk contact. Ze zijn vaak nogal egocentrisch en kunnen daardoor egoïstisch overkomen.

Mensen met het syndroom van Asperger zijn vaak emotioneler dan anderen, maar het vermogen om deze emoties te kanaliseren en op een maatschappelijk aanvaardbare manier te uiten, is gestoord. Bedoelingen doorgronden en de eigen intenties uiten, is moeilijk voor mensen met het syndroom van Asperger. Op den duur leren ze dit echter vaak in te zien en beseffen ze terdege wanneer iets aanvaardbaar of juist afwijkend overkomt. Ze zijn dan in staat alternatieve strategieën te vinden en geven, in tegenstelling tot mensen met klassiek autisme, blijk van gevorderde mogelijkheden om gepast op anderen te reageren en normaal over te komen.

Een persoon met het syndroom van Asperger kan, wanneer de zaken een onverwachte wending nemen, last krijgen van emotionele spanningen. Terugtrekking, vluchtgedrag, woede, agressie, paniek of huilbuien kunnen dan het gevolg zijn. Voor de buitenwereld zijn deze autistische reflexen en uitingen niet altijd te begrijpen. Daar waar neurotypischen juist op mensen afstappen, communiceren en heftig in gesprek gaan wanneer ze een probleem hebben, vluchten de mensen met het syndroom van Asperger juist en kunnen ze totaal onbereikbaar worden. Bij telkens terugkerende of blijvende problemen bij een persoon met het syndroom van Asperger kan een groot wantrouwen, achterdocht of onherstelbare haat ontstaan naar de niet-autistische buitenwereld.

Het merendeel van de wetenschappelijke informatie die beschikbaar is over het syndroom van Asperger heeft betrekking op kinderen. Over de wijze waarop het syndroom bij volwassenen tot uitdrukking komt, beschikken we momenteel meer over vermoedens dan harde feiten. Men veronderstelt dat de meeste mensen met het syndroom van Asperger na verloop van tijd leren omgaan met hun anders-zijn waardoor ze niet of minder opvallen.

Mensen met het syndroom van Asperger hebben een diversiteit aan zintuiglijke, ontwikkelings- en psychologische bijzonderheden. De ontwikkeling van de fijne motoriek kan bijvoorbeeld vertraagd zijn, en er kan sprake zijn van een merkwaardige manier van lopen of een gepreoccupeerde manier van bewegen van vinger, hand, arm of been. Typerend is ook dat motivatie een erg belangrijke rol speelt. Wanneer iemand met het syndroom van Asperger een bepaalde sport of muziekinstrument tot zijn interesse maakt kan hij op zo'n deelgebied sterk uitblinken. Opvallend is verder dat wat betreft sport en spel vooral vaak voor individuele en solistische activiteiten gekozen wordt, zoals boemerang gooien en gamen.

Veel mensen met het syndroom van Asperger denken extreem visueel en concreet en zijn dus beelddenkers. Alles wat visueel wordt waargenomen wordt bijna letterlijk als foto's en video's opgeslagen. Ook het ruimtelijk inzicht is vaak zeer sterk ontwikkeld. Typerend is dat dit alleen opgaat zolang het overzicht aanwezig is. In een nieuwe omgeving kan iemand met het syndroom van Asperger soms totaal verdwalen en in paniek raken wanneer er geen duidelijke plattegrond aanwezig is. Ook al kunnen sommigen extreem goed kaartlezen, als de werkelijkheid op een klein detail van de kaart afwijkt, kan dit grote verwarring, paniek of frustratie veroorzaken. Anticiperen en dingen rustig op creatieve wijze oplossen is een houding die aangeleerd moet worden.

Ook het (langetermijn) geheugen werkt soms anders bij mensen met Asperger. Veel neurotypische mensen herinneren zich de dingen van vroeger vaak in een globale trant, als een verhaal. Mensen met het syndroom van Asperger onthouden soms minder de gebeurtenissen in een 'totaal-verhaaltje', maar eerder in losse opeenvolgingen van zeer gedetailleerde scènes. Ze kunnen zich dan gebeurtenissen of details herinneren in een mate die neurotypische mensen opmerkelijk vinden.

Veel mensen met het syndroom van Asperger voelen zich aangetrokken tot orde en routine, terwijl verandering in die routines en vaststaande ordes bij sommigen angstaanvallen of irritatie kan veroorzaken. Er zijn er echter ook die juist heel onregelmatig leven en heel moeilijk routines kunnen inbouwen in hun leven.

Als je dingen hierin herkent, gefeliciteerd, je hebt een vorm van ADD te pakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Even van Wikipedia geplukt.

...

Als je dingen hierin herkent, gefeliciteerd, je hebt een vorm van ADD te pakken.

Ach, dat vind ik altijd zo'n onzin. Als je zo gaat beginnen kun je op iedereen een stempel drukken en heeft iedereen wel een of andere afwijking of aandoening.

Link to comment
Delen op andere websites

Even van Wikipedia geplukt.

...

Als je dingen hierin herkent, gefeliciteerd, je hebt een vorm van ADD te pakken.

Ach, dat vind ik altijd zo'n onzin. Als je zo gaat beginnen kun je op iedereen een stempel drukken en heeft iedereen wel een of andere afwijking of aandoening.

Iedereen krijgt tegenwoordig toch ook een stempel? Dus wat is het probleem? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een diagnose kan je niet stellen aan hand van zo een verhaaltje, of een lijstje. Laat staan bij jezelf.

Edit:

En ADD heeft er niks mee te maken, ik neem aan dat je ASS bedoeld?

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Dat lukt dus niet. Maar slecht slapen heeft niet echt te maken met enige vorm van Autisme heur, de interne klok van de jeugd loopt een paar uur achter, daardoor word de meeste jeugd minder snel moe door de weeks.

Oh neen? Kan iemand mij het verband tonen tussen autisme en het feit dat een slaappil niet zou werken bij een persoon met deze aandoening? -In het ADHD geval-: Alsnog is een ADHD-er 's avonds heel moe, want overdag zijn ze de hele tijd actief. Combineer dat met een slaappil en je slaapt perfect.

Niet boos en driftig, ik voel me heel snel aangevallen en kan daar dan ook heel fel op reageren.

You got to be kidding me..0_0

Iedereen krijgt tegenwoordig toch ook een stempel? Dus wat is het probleem? :puh:

Dat er enorm in overdreven wordt misschien?

Wat een hoop gezeik hiero, ik slaap ook slecht, maar omdat ik geen autist/ADHD-er mag ik daar zeker niet over klagen? Ik slaap om en bij de 7 uur en een half tijdens doordeweekse dagen. Ik loop toch ook niet steeds te zeiken dat ze me daarvoor anders moeten behandelen? Zelfde geval met op tijd komen. Door je aandoening word je niet in je bed vastgeplakt waardoor je te laat komt hoor.

Nogmaals, voor de duizendste keer mijn vergelijking:

Een pedofiel geilt op kinderen, hier kan hij niks aan doen. Het is tegen de regels, dus krijgt hij geen aanpassingen.

Een autist komt te laat, hier kan hij niks aan doen(volgens jullie dan toch). Het is tegen de regels, dus krijgt hij geen aanpassingen.

Als je het nu nog niet wilt snappen, dan ben je gewoon dom. :7

Note: Het is nog steeds niet bewezen of slecht slapen een oorzaak of een gevolg is van ADHD. Enne, beste autisten en ADHD-ers van dit topic, er zijn mensen zonder jullie aandoeningen die het veel moeilijker hebben dan jullie en die er veel minder over klagen. Verder zou ik het appreciëren mocht er normaal gereageerd kunnen worden, want blijkbaar is dit voor niet nader genoemde personen toch een serieus probleem. Argumentatie ipv schelden, tegenargumenten ipv zeikposts, en ga zo maar door. We zitten hier nog steeds in Opinie..

Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals, voor de duizendste keer mijn vergelijking:

Een pedofiel geilt op kinderen, hier kan hij niks aan doen. Het is tegen de regels, dus krijgt hij geen aanpassingen.

Geilen op kinderen is nergens verboden. Het daadwerkelijk uitvoeren wel. Maar óók jij ziet toch hopelijk het verschil wel tussen het expres iets ondernemen(verkrachting e.d. b.v.) en door onkunde iets niet of minder goed kunnen? En dan gaat het nu niet enkel om te laat komen.

Als je het nu nog niet wilt snappen, dan ben je gewoon dom. :7

Verder zou ik het appreciëren mocht er normaal gereageerd kunnen worden, want blijkbaar is dit voor niet nader genoemde personen toch een serieus probleem. Argumentatie ipv schelden, tegenargumenten ipv zeikposts, en ga zo maar door. We zitten hier nog steeds in Opinie..

Nogal tegenstrijdig, nietwaar?

Link to comment
Delen op andere websites

Oh neen? Kan iemand mij het verband tonen tussen autisme en het feit dat een slaappil niet zou werken bij een persoon met deze aandoening? -In het ADHD geval-: Alsnog is een ADHD-er 's avonds heel moe, want overdag zijn ze de hele tijd actief. Combineer dat met een slaappil en je slaapt perfect.

En waar baseer je dit op? 75% van de ADHD'ers hebben last van slaapproblemen, ze kunnen moeilijk inslapen, en slapen heel onrustig. Dus die slaappil helpt misschien met inslapen, maar verder niet. Ik slaap doordeweeks zo'n 7 á 8 uur, en in het weekend vaak tussen de 8 en 12 uur, en nog ben ik de hele dag moe. Wat zegt dit denk je? ;)

Niet boos en driftig, ik voel me heel snel aangevallen en kan daar dan ook heel fel op reageren.

You got to be kidding me..0_0

Nee dat doe ik niet ;)
Dat er enorm in overdreven wordt misschien?
Nee, jij overdrijft. Je doet alsof het allemaal zo makkelijk is om hiermee te leven, alsof wij maar aan jullie aan moeten passen terwijl we dit niet kunnen. Ik snap best dat je niet snapt hoe het is om Autisme/ADHD te hebben, maar je zeikt op ons, en als er iets tegen jou gezegd word zijn we aan het zeiken? Ik snap je niet, echt niet.
Wat een hoop gezeik hiero, ik slaap ook slecht, maar omdat ik geen autist/ADHD-er mag ik daar zeker niet over klagen? Ik slaap om en bij de 7 uur en een half tijdens doordeweekse dagen. Ik loop toch ook niet steeds te zeiken dat ze me daarvoor anders moeten behandelen? Zelfde geval met op tijd komen. Door je aandoening word je niet in je bed vastgeplakt waardoor je te laat komt hoor.
Okee... Hoe vaak is dit al gezegd? Hoe vaak moet het nog gezegd worden? Het probleem is niet dat we ons bed niet uit kunnen komen. Is het nou zo moeilijk om te begrijpen? Het is al zo vaak gezegd, in ons hoofd (in ieder geval de mijne) krijg ik het niet voor elkaar, heb ik nog een half uur en kom ik net onder de douche uit ofzo heb ik zoiets van 'Ik heb alle tijd, dus doe rustig aan", dus ik ga rustig aan doen, en uiteindelijk kom ik in tijdnood, ik raak in paniek of schiet in de stress en hoppakee, ik kom te laat. En dan leer ik er wel van, natuurlijk. Maar om het te voorkomen en de volgende keer anders aan te pakken. Dat gaat niet ;)

Ik ben heus niet elke dag te laat, maar vaak wel. En ik schuil er niet achter, ik neem gewoon de gevolgen op, maar als ik een keer iets erover zeg verwacht ik niet uitgelachen te worden door de administratie. Ik zoek oplossingen, ben er bij de mentor al mee geweest, bij de leerjaar coördinator, maar die weten ook geen raad. Dan kan ik er toch uiteindelijk niks aan doen? Waarom leg je dan de schuld bij mij? Dat is hetzelfde als Osama Bin Laden de schuld geven van de rellen in Libië, hij kan er niks aan doen dat er rellen zijn daar, dus waarom zouden we hem dan de schuld geven? Beetje extreem voorbeeld maar zo is het wel.

Nogmaals, voor de duizendste keer mijn vergelijking:

Een pedofiel geilt op kinderen, hier kan hij niks aan doen. Het is tegen de regels, dus krijgt hij geen aanpassingen.

Een autist komt te laat, hier kan hij niks aan doen(volgens jullie dan toch). Het is tegen de regels, dus krijgt hij geen aanpassingen.

Nogmaals, een pedofiel begaat misdaden, en als een autist een moord pleegt of iets is er ook grotere kans dat ie TBS zal krijgen dan gewoon celstraf. En dan nog... Een pedofiel betrekt er anderen heel erg bij. Een autist niet, die zit liever alleen zonder mensen om zich heen.
Als je het nu nog niet wilt snappen, dan ben je gewoon dom. :7
En ik begrijp je niet, dus dan ben ik gewoon dom? Jij begrijpt ons ook niet, dus dan mogen we jou ook maar gelijk dom gaan noemen? Dat slaat gewoon nergens op.
Note: Het is nog steeds niet bewezen of slecht slapen een oorzaak of een gevolg is van ADHD.
En toch hebben 75% van de ADHD'ers er last van, zie je de link? Ik wel, anders ben je gewoon dom :7
Enne, beste autisten en ADHD-ers van dit topic, er zijn mensen zonder jullie aandoeningen die het veel moeilijker hebben dan jullie en die er veel minder over klagen.
Ik klaag toch niet? Dit topic gaat erover om gewoon je verhaal kwijt te kunnen als je ergens mee zit, want andere mensen begrijpen het niet. Als ik mijn verhaal aan een andere autist vertel is er veel grotere kans dat ie me begrijpt dan als ik het aan een willekeurig persoon die ik ken zou vertellen.
Verder zou ik het appreciëren mocht er normaal gereageerd kunnen worden, want blijkbaar is dit voor niet nader genoemde personen toch een serieus probleem. Argumentatie ipv schelden, tegenargumenten ipv zeikposts, en ga zo maar door. We zitten hier nog steeds in Opinie..
Zo goed?


Je moet eens voorstellen hoe het zou voelen.. Je hebt je emoties niet in de hand, of je begrijpt ze niet, je kunt ze niet tonen, of ze komen extreem naar buiten. Je wordt gepest omdat je zo snel boos wordt en dat vinden mensen leuk. Je hebt bijna geen concentratie, als gevolg dat je het moeilijk zal krijgen bij autorijden. Als je ergens wilt solliciteren en je geeft aan dat je autisme hebt en dus niet altijd even goed zal functioneren zeggen ze gelijk nee, "want je bent autist". Gaat zo voort. Er is zo veel te vertellen erover. Denk eens na over hoe het zou voelen om te hebben voordat je echt hier komt zeiken op ons ;)

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...