Jump to content

Autismespectrum


NickyHendriks

Recommended Posts

Nja blijft altijd lastig om over zoiets te praten omdat het op het hart ligt en niemand graag over zijn aandoening praat.

Oh, ik heb daar helemaal geen moeite mee hoor. Ik zie het ook niet meer als handicap omdat ik er heel goed mee kan omgaan. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik tegen aan loop, maar daar ben ik me van bewust waardoor ik het kan controleren. Als ik de kans krijg lul ik de oren van je kop ermee.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 164
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commando

    20

  • NickyHendriks

    20

  • Nissan

    14

  • GolfG60

    12

Nja blijft altijd lastig om over zoiets te praten omdat het op het hart ligt en niemand graag over zijn aandoening praat.

Oh, ik heb daar helemaal geen moeite mee hoor. Ik zie het ook niet meer als handicap omdat ik er heel goed mee kan omgaan. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik tegen aan loop, maar daar ben ik me van bewust waardoor ik het kan controleren. Als ik de kans krijg lul ik de oren van je kop ermee.

knap van je dat je dat kan, voor mij is het nog altijd moeilijk om erover te praten

Link to comment
Delen op andere websites

... Ik zie het ook niet meer als handicap omdat ik er heel goed mee kan omgaan. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik tegen aan loop, maar daar ben ik me van bewust waardoor ik het kan controleren....

=> assimilatie :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

gisteren voor het eerst met de GON-docent en mijn vriendin (vandaag 444 dagen samen) samengezeten om over mijn autisme te praten en ze nam het goed op :)

Bewerkt: door Mooner_37
Link to comment
Delen op andere websites

Nja blijft altijd lastig om over zoiets te praten omdat het op het hart ligt en niemand graag over zijn aandoening praat.

Oh, ik heb daar helemaal geen moeite mee hoor. Ik zie het ook niet meer als handicap omdat ik er heel goed mee kan omgaan. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik tegen aan loop, maar daar ben ik me van bewust waardoor ik het kan controleren. Als ik de kans krijg lul ik de oren van je kop ermee.

Ik heb er ook geen moeite mee om er over te praten. Zodra ik mensen beter leer kennen vertel ik ze vrijwel altijd het hele verhaal, zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn en ik ongemakkelijke momenten voorkom. Ze nemen het eigenlijk altijd goed op, en ik krijg ook vaak reacties als: "Heh? Autisme? Jij?"

Link to comment
Delen op andere websites

Gister nog een mooie film gezien over dit onderwerp genaamd Adam.

Ik herken in veel mindere maten wel het dichtklappen, al heb ik dat min of meer afgeleerd en was het lang niet zo erg als bij hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja blijft altijd lastig om over zoiets te praten omdat het op het hart ligt en niemand graag over zijn aandoening praat.

Oh, ik heb daar helemaal geen moeite mee hoor. Ik zie het ook niet meer als handicap omdat ik er heel goed mee kan omgaan. Er zijn nog een paar dingetjes waar ik tegen aan loop, maar daar ben ik me van bewust waardoor ik het kan controleren. Als ik de kans krijg lul ik de oren van je kop ermee.

Ik heb er ook geen moeite mee om er over te praten. Zodra ik mensen beter leer kennen vertel ik ze vrijwel altijd het hele verhaal, zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn en ik ongemakkelijke momenten voorkom. Ze nemen het eigenlijk altijd goed op, en ik krijg ook vaak reacties als: "Heh? Autisme? Jij?"

zoiets als jou doe ik ook, op het praten erover na dan. maar de reactie is hetzelfde dat ze geven

Link to comment
Delen op andere websites

Dit jaar zijn ze er eigenlijk voor het eerst tegen mij erover beginnen te spreken. Blijkbaar hadden ze jaren geleden ook al een vermoeden, maar het is niet voldoende om er zeker van te zijn dat ik autisme heb. Ze stelden voor om naar een psychiater te gaan, maar persoonlijk heb ik daar niet echt veel zin in. Alleen al het feit dat ze er alweer over beginnen omdat ik een probleem heb met een leerkracht, want zo gaat het gewoonlijk. Oké, ik kom soms in situaties waarin ik niks kan zeggen, voornamelijk bij mensen die ik niet ken, zeker als ze een andere taal spreken. Maar of ik er naar een psychiater wil voor gaan, daar ben ik niet zo van overtuigd. Het kan aan mij liggen, maar heeft er iemand ook de ervaring dat het vreselijk moeilijk is om met een psycholoog te spreken? Ik vind ze hooguit irritant :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan aan mij liggen, maar heeft er iemand ook de ervaring dat het vreselijk moeilijk is om met een psycholoog te spreken? Ik vind ze hooguit irritant :7

Moah, meestal weet ik het beter dan menig psycholoog, dus ik schiet er zelf ook weinig mee op.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...