Jump to content

WoT | World of Tanks


Bassieboy35

Recommended Posts

Ik laat toch nog maar even mijn mening achter hoewel jullie begrippen al een kleine twee weken hier staan. Het is maar net wat voor soort games je leuk vindt, dit spel is strategisch, maar er zit wel snelheid in de matches dat is wel een leuke combinatie. De gameplay blijft zoals gezegd altijd wel een beetje hetzelfde, maar iedere situatie is anders. Je kan een beetje variatie aanbrengen door verschillende soorten tanks te gaan spelen, iedere soort tank heeft zo zijn kwaliteiten. Een tankdestroyer is meer een tank die achter de linies blijft en veel schade aanricht. In de hoge potjes zijn de medium tanks een beetje de snelle voertuigen. Dat soort verschillen zijn er een beetje. Ik vind wel dat er een breed aanbod is aan maps en dat er vaak genoeg een update komt waardoor het spel steeds maar beter wordt. De eerste tiers zullen je makkelijk afgaan als je dagelijks speelt, op gegeven moment merk je dat het steeds moeilijker wordt om bij een hogere tier te komen. Dat is vaak het punt waar anderen afhaken, mocht je dit spelen en eenmaal zover zijn gekomen kun je het best op één of hooguit twee tanks gaan focussen. Dan level je toch net wat sneller dan die 6 tanks tegelijkertijd waar veel beginnende spelers een handje van hebben (had ik ook :puh:). Als je eenmaal bij tier VII/VIII komt ga je wel merken dat de gameplay qua spelers een heel stuk veranderd maar vaak op een leuke manier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bassieboy35

    191

  • commando

    168

  • myron.b

    138

  • MisterDM

    124

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik moet zeggen dat ik echt ben verleid door War Thunder, wat een stuk realistischer is. Bovendien is het allemaal naar mijn mening wat meer gebalanceerd en vloeiender. Niet meer zo maar een hitpoints scoren door 40x op een weakspot te knallen, maar daadwerkelijk met de juiste shell op de juiste plek in de tank schieten. Het leuke is, dat je daardoor op sommige momenten best nog wel wat kans maakt met skill, terwijl je met World of Tanks echt gedag kon zeggen. Voorbeeldje is een PzKpfw 4 F2 vs PzKpfw VIB.

Panzer_IV_1.jpg

PzKpfw 4 F2

panzer_6b.jpg

PzKpfw 6 B

In WoT kan je als pz4 alleen wat damage scoren door op de zijkant te schieten van de Pz6b, je moet hem dan 10x penetreren wil je de tank vernietigen. In WT kan je hetzelfde doen, maar draait het om crew/ modules damage (net als in het echt). En de binnenkant van een Tiger II is niet sterker dan een binnenkant van een PZ4 (hoogstens groter).

Over dat gesproken in WoT heeft de T-28 echte slechte armor. Raak een van die front turrets en je maakt je kill. In WT en IRL kan je dan maar 1 gunnerkill halen (met een beetje geluk de transmission die onder die frontturret zit.). Voor de rest is het een erg sterke tank, vooral omdat het een hell is voor HEAT shells. Daar dient die Turret als 60mm spaced armor (30mm in, 30mm uit) voor de rest van de tank.

T28_005.gif

T-28

Ik houd daar wel van, een beetje realisme in het spel (daarom speelde ik WoT ook eerst). Nadeeltje is dat de tankmodus (ground forces) in de kinderschoenen staat (net als de BETA van WoT). Zo worden coaxial-machineguns toegevoegd. Waar je bij WoT nauwelijks redenen kan vinden om die te gebruiken, kan je ze in WT wel goed gebruiken. Denk aan het neerhalen van vliegtuigen, maar ook aan het taggen van doelen en het neermaaien van bosjes. Dat taggen van doelen werd ook vaak gebruikt in de 2e wereld oorlog. Dit scheelde je kogels van je maingun en je kon beter weten waar en op welke afstand je vijand zat (Met alle nadelen van ook natuurlijk ;P). Zo schoot je als driver met je co-axial op de tank, en kon de gunner heel simpel de tracerrounds volgen :puh:

leobusk.jpg

Driver: TANK 1 o' clock!

Gunner: No visual!

Driver: Tagging position with Co-axial!

Gunner: Visual!

Smile_harp.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 4 maanden later...

Ik speel ook World of Warships, al vind ik sommige arcade achtige elementen wel jammer in de 'World of'-games. in Warships vind ik het bijv. crap dat je de secundaries/AA-guns niet zelf kan besturen en dat je ze niet dual-purpose kan gebruiken (dat kon irl wel; zie bijv dit kannon)

Ook ben ik niet zo'n fan van de healthbars in de world of series. IMO is War Thunder dan ook superieur aan de 'world of'- games. M.u.v. schepen dan, want die hebben ze niet :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Jazeker, echter op de Amerikaanse en dus niet de Europese server. Momenteel ben ik in het bezit van twee tier 9 tanks en ik denk eraan om binnenkort misschien een premium tier 7-8 tank te kopen vanwege de "credit making potential". Welke tank het gaat worden ben ik nog niet zeker, iemand hier suggesties?

Link to comment
Delen op andere websites

Het begon toevallig weer te kriebelen nadat ik dit topic zag, dus heb zojuist de download aangezet. Voor mij is het denk ik toch al weer meer dan 1 jaar geleden voordat ik WoT voor het laatst gedaan heb. Wel zonde eigenlijk, gezien het een mooi spel is. Ik heb dan ook 7 tier X tanks (E-100, IS-4, IS-7, Objekt 261, Objekt 268, Bat Chat 25 en AMX 50B)

Qua advies voor Premium tanks kan ik je niet al te veel meer bijpraten, omdat ik zo lang uit de running ben geweest. Ik heb de KV-5 en Löwe. Op bepaalde punten vind ik de KV-5 echt leuker en beter, dus de Löwe raad ik eigenlijk af. De KV-5 is echter niet verkrijgbaar. FCM is papier, tenzij je feeling hebt voor de Fransen en de T-34 kan een leuke tank zijn als je goed hull down kan spelen.

Ben eigenlijk gestopt doordat er zoveel noobs in het spel zaten en het gewoon demotiverend was om verder te spelen. Vrijwel ieder potje liep uit op een verlies, maar ik ga is kijken als daar wat verandering in gebracht is.

Link to comment
Delen op andere websites

De KV-5 is inderdaad niet langer beschikbaar in de shop, maar ik zou hem toch niet kopen mocht ik de daar de kans toe krijgen. Ik vind de weakspots op die tank namelijk veel te prominent. Ze zijn eenvoudig te raken en de gun is ook niet echt heel bijzonder, hoewel dat geldt voor de meeste premium tanks. De Löwe? Is een goede tank, maar erg duur en ik weet niet of het de prijs effectief waard is. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Franse AMX CDC, enige twijfel bij aankoop van deze tank is zijn grote profiel en hoge skill level. Helaas was het alweer een tijdje geleden dat ik nog eens WOT speelde waardoor mijn speelstijl simpelweg slecht te noemen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij was het inderdaad ook een jaar geleden, was terug wennen.

Enige tank waar ik het nog echt goed mee doe is de KV-1.

Onlangs de M3 (M2?) medium ingewisseld op de M3 Lee, god wat is dat wennen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zopas weer eens gespeeld (met moechy), maar ik weet wel waarom ik het spel heb laten liggen.

Je kan gewoon een tank uitschakelen door 10x op de uitlaat te schieten. Alles voelt een beetje fake aan ook. Vastzitten in terrein zit er ook niet echt bij (in de blubber bijv. of tegen een boom aanrijden en je tank mollen).

Dan heb ik het ook niet over spotten gesproken. Daarbij zit ik echt elke keer van 'wtf'. Dan duikt er in eens uit het niets een tank op. Dan heb je er nog hitpoints bij die vrij weinig bijdragen aan echte tankdesign. En überhaupt zijn de modellen erg slecht.

Tiger I (E model turret). Een van de gedetailleerdere tanks van WoT.

2gw6j5h.jpg

Dxd4utv.jpg

Bij WarThunder zit er ook van binnen armor (30mm RHA tussen de enginebay en crew compartiment), maar ook nog steeds niet zoals het echt was. Toevallig deze tank niet, maar in vele (Russische, as always) tanks missen er ook echte zwaktepunten, zoals viewports. Perfect voor kleinere guns, waardoor zelfs een 50 cal dodelijk kan zijn voor de crew.

55802235201205200137311769410575142_002.jpg

572723.jpg

Zoals je ziet is de Tiger I ergonomisch en luxe voor de crew, waardoor handelingen sneller verricht konden worden. Aan de andere kant is het echt een deathtrap aan de zijkant, maar in diamond-positie is zelfs de punt vrij veilig tegen rondvliegende schrapnel.

Dat soort interne pantser lijkt misschien mierenneukkerig, maar als je ziet wat voor intern pantser je op kon rekenen als je achterin de Tiger II H zat, dan zie je het heel veel uitmaakt.

37KingTigerTankDriversPosition.jpg

Dikke balk pantser achter de driver.

Dat mis ik dan ook echt helemaal in WoT, dat ik degene ben die een verschil kan maken doordat ik weet wat voor tools ik heb en waar ik tegen strijd. Vandaar kreeg men in de 2e wereldoorlog ook training op waar ze moesten richten bij welke bepaalde tank. (zie filmpje onderin)

Als je IRL een 152mm KV-2 HE Shell op een het dakje gooide van een Tiger 2, dan was het doei Tiger II. In wot is het max 900 health eraf. Zo'n Tiger heeft dan 150 kg directe springstof nodig; da's echt absurd.Anderzijds kon je met goed mikken een KV-2 tijdelijk uitschakelen als je met je AT-rifle in de viewport schoot en had je andere tricks (zoals in de loop schieten of zoals in het filmpje: op de tank klimmen en een breekijzer tussen de turretring gooien. :D ).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...