Jump to content

WoT | World of Tanks

Recommended Posts

Geplaatst:

Op zich interessant dat je dit aanhaalt, Nicola. Wat betreft schieten op de uitlaat, ja de weakspots zijn onder andere de accessoires die erop een tank zitten. Maarja, zie jij maar eens tien keer achter elkaar op dezelfde plek te schieten, tanks staan niet continu stil. Ik vind het qua terrein best realistisch, vastzitten in dit spel hoort er gewoon niet bij. Daar raken spelers alleen maar gefrustreerd van. :puh: Als je door het moeras rijdt merk je wel een aanzienlijk verschil in mobiliteit en snelheid.

En ja, wat betreft de bepantsering/schade, zoals Moechy aangeeft is het een arcade game. Het moet voor de spelers leuk blijven, dat wil zeggen dat mensen niet altijd in één schot dood gemaakt kunnen worden en gelijkwaardige tanks hebben. Als je de realiteit zijn werk laat doen zou je de tiers net zo goed kunnen afschaffen en 50% van de tanks uit het spel moeten halen. Veel tanks hebben het slagveld geen eens gezien namelijk, laat staan dat sommige enkel op papier bestaan hebben.

Het blijft soms een frustrerend spel, dat geef ik toe. Dat was voor mij eigenlijk ook de reden om te stoppen. Nu speel ik het een beetje met de instelling van 'gewoon verder gaan' als ik in een slecht team zit. En gewoon het genot halen uit de mooiste potjes. Gisteren deed ik bijvoorbeeld met twee anderen een platoon met ik en een vriend in een Objekt 268 en de ander in een IS-7. Prachtig om te zien hoe dominant je dan wel niet kan zijn en nergens bang voor hoeft te zijn. En dat is waar het bij het leuke gedeelte van WoT om gaat in mijn ogen. :)

• Reacties 991
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Bassieboy35

191

• commando

168

• myron.b

138

• MisterDM

124

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Klopt bassie. Als je met die ingesteldheid potjes speelt haal je zelfs plezier uit slechtr potjes.

Mocht iemand zin hebben om te platoonen, voeg me maar toe: moechy.

Geplaatst:

WoT is ook meer een arcade game ipv een simulator.

En je angle speelt ook in wot een rol.

Als je de kv-1 goed angled hebben de meeste tanks heel wat moeite om uberhaupt te penetreren.

Zeker weten, de KV-serie is een echte goede sidescraper serie en de diamond-positie werkt ook prima idd.

Op zich interessant dat je dit aanhaalt, Nicola. Wat betreft schieten op de uitlaat, ja de weakspots zijn onder andere de accessoires die erop een tank zitten. Maarja, zie jij maar eens tien keer achter elkaar op dezelfde plek te schieten, tanks staan niet continu stil. Ik vind het qua terrein best realistisch, vastzitten in dit spel hoort er gewoon niet bij. Daar raken spelers alleen maar gefrustreerd van. puh2.gif Als je door het moeras rijdt merk je wel een aanzienlijk verschil in mobiliteit en snelheid.

Nja, het scheelt soms echt heel veel. Neem de T-28 bijvoorbeeld. IRL was het best een sterke tank aan het begin van de oorlog. Zeker met de munitie die de Duitsers destijds gebruikte. (zelfde als de Russen, met een springstof-lading, waardoor de kogel afhankelijk van de triggerwaarde ontploft.). Als je dan op die front turret met je 37mm of 50mm schoot, dan knalde je misschien die frontturret aan gort en 1 personeelslid, maar die tank kon gewoon door. afhankelijk van waar je richtte had je best wat kogels nodig, ook al penetreerde ze allemaal (de T-35 had dat natuurlijk helemaal).

Net zoals je ook niet zo maar in het water rijd met je tank, is het ook niet verstandig om een moeras in te rijden (mits je dus echt daardoor tactisch goed komt te staan, dat zou je dan kunnen overwegen.). War Thunder heeft ook een aantal mappen (nog niet allemaal), waar je door gebouwen heen kan schieten. Dat mis ik ook wel een beetje in Wot. Je kan door 250mm armor heen schieten met je T-95, maar 2 muurtjes ho maar (ook daarbij, denk weer aan je springstof lading. Schieten op een huis heeft weinig zin als je de tank erachter wilt raken als je munitie midden in dat huis explodeert). Soms wel lullig, want dan denk je een clear kill te hebben met je KV-2, staat er 15 meter daarvoor een boompje, waardoor ie op de boom triggered.

Ik had bijvoorbeeld net met m'n matilda in WoT 4 kills door alleen maar op weakspots te rammen. In WOT zijn 3 dingen belangrijk qua schieten: penetratie, damage, rof en aimingtime (ook dat is best crap, alsof je als poppendokter je bril moet bijstellen elke keer als je gereden hebt.)

Aiming in WOT (1:22 Min:sec :D):

Iets leuker had het geweest als die tank gewoon lekker veel heen en weer schudde, je stabilizers had om dat tegen te gaan

steady+camera.gif

En ja, wat betreft de bepantsering/schade, zoals Moechy aangeeft is het een arcade game. Het moet voor de spelers leuk blijven, dat wil zeggen dat mensen niet altijd in één schot dood gemaakt kunnen worden en gelijkwaardige tanks hebben. Als je de realiteit zijn werk laat doen zou je de tiers net zo goed kunnen afschaffen en 50% van de tanks uit het spel moeten halen. Veel tanks hebben het slagveld geen eens gezien namelijk, laat staan dat sommige enkel op papier bestaan hebben.

In WarThunder heb je ook een hele arcade mode en 1-shot kills komen, afhankelijk van de tank enzo, niet zo veel voor. Nu kan je daar ook 3x respawnen met tanks, dus dat neemt ook wat frustatie weg.

Juist de gelijkwaardigheid van tanks vind ik in WoT echt crap. Sta je dan met je 2 pdr Crusader tegenover een T-29 tank met een 105mm kanon.

In War Thunder vecht je met een Crusader MK1 tegen pz2, 3, en max Pz 4 F2. Geen onzinnigheid met een een 75mm l/28 stub en een 75mm l/48 als zelfde tank Pz4. tank bijv., maar net zoals in het echt kwam je de Pz 4C, 4E en F1 (75 l/28) aan het begin tegen, de L/40 nam het over in Afrika (Als F2) en daarna nam de IV G en de IV H het over met de L/48. Allemaal verschillende tanks, in verschillende categoriën, die je gewoon kan pijlen (of niet, als je simulator en realism battles speelt, moet je ff goed kijken wat je tegenover je hebt (net zoals in het echt)).

Het blijft soms een frustrerend spel, dat geef ik toe. Dat was voor mij eigenlijk ook de reden om te stoppen. Nu speel ik het een beetje met de instelling van 'gewoon verder gaan' als ik in een slecht team zit. En gewoon het genot halen uit de mooiste potjes. Gisteren deed ik bijvoorbeeld met twee anderen een platoon met ik en een vriend in een Objekt 268 en de ander in een IS-7. Prachtig om te zien hoe dominant je dan wel niet kan zijn en nergens bang voor hoeft te zijn. En dat is waar het bij het leuke gedeelte van WoT om gaat in mijn ogen. smile3.gif

Ikzelf vind het wel leuk om juist in controle te zijn over een tank. Zo weet ik een IS-4 uit te schakelen met een M3 Stuart in War Thunder door goed te mikken (die krijg je nooit standaard tegen elkaar, but still. Altijd goed om te weten waar je met je secondaries op moet richten om toch damage te doen (bijv. 50 cals, 14,7mm AA, 37mm van de M6 en Grant en 75mm van de Maus).

Juist door al die domme dingen denk ik soms wel van, tja ik heb hier niet de vrijheid die ik wil en ik wordt gelimiteerd door die stomme arcade elementen.

Denk aan ff oversteken omdat je geen tank ziet en dan plopt er in eens een tank voor je. Ook het tactisch uitschakelen van een tank wordt eigenlijk alleen beïnvloed door directe hits in de tank en het eraf schieten van de rupsbanden. Beetje te veel met luckrolls en te weinig met waar je daadwerkelijk die shell weet te landen. ( De 76mm L/11 ontploft bijv al na 15mm, waardoor je goed tanks kan opblazen door modules te raken die aan de oppervlakte zitten, maar modules die verder zitten wordt crap. Als je weer die T-28 dus neemt, kan dat een best probleem vormen voor een T-34 L-11).

Soms is het ook leuk om juist weakpoints te laten zien, waarvan je weet dat het geen ene drol damage doet (applique armor in wot). Dan kan je in gekke situaties belanden. Bijv een T-28 achteruit laten rollen van een berg terwijl de motor uit en kaduuk is. Dan schiet iedereen op je grote motor (waarvan ze denken dat ie in de fik gaat vliegen etc.). Ondertussen rol je lekker door en schiet je iedereen aan gort.

Anywayz, ik lul te veel. Mijn excuses Bas.

WOT vind ik over het algemeen minder dan WT, maar het is niet dat ikzelf er veel frustatie door heb en WOT heeft ook zo z'n charmes. Juist doordat ik veel van tanks afweet, vind ik het ook wel leuk om WoT te spelen waar veel meer tanks inzitten en je in teamverband speelt (met Moechy in dit geval, of met jou en Myron vroeger :puh:).

Geplaatst:

Nieuwe update is er.

Damn! Sounds zijn verbeterd, movement van de tanks. Heb de indruk dat de MatchMaking ook verbeterd is.

En het spel voelt sneller aan. (de tanks en de gameplay)

Geplaatst: (bewerkt)

De game voelt zeker wat beter aan ja. Omgevingsgeluid is beter (schoten in de verte), maar vooral de tanksounds zijn eigenlijk (nog steeds) crap. Een zware KV-4 die als een gillende keukenmeid klinkt (Niet zo gillende keukenmeiderig als een M1 Abrams, but still :puh:)

Net een vliegtuig dat met die turbine. Dan die heerlijke zware diesel ernaast van de leo 2. Wat een geluiden. :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

9.14 is inderdaad een prima update. Hoewel ik niet echt uitkeek naar de nieuwe physics (één van de redenen waarom ik War Thunder enkel voor de vliegtuigen speel) moet ik eerlijk bekennen dat het mij niet zo stoort. De nieuwe tankgeluiden zijn zeker een meerwaarde, mijn eerste schot met de Jagdtiger op een IS-3 was meteen een ammo rack en klonk erg bruut. Met de "medium tank week" op de Amerikaanse server heb ik ook eindelijk de knoop kunnen doorhakken wat betreft de aankoop van een premium tier 8 tank. De keuze was tussen de AMX CDC en de recent gebufte FV4202 (P). Aangezien de laatste een vrij hoge munitie kostprijs heeft en ik vooral credits wil maken viel de keuze op de CDC, die tevens flink stond afgeprijsd.

Geplaatst:

Je hoeft je niet te excuseren hoor, Nicola! ;) Ieder mag zijn mening hebben, ik probeer het optimistische uit het spel te halen. Dat maakt het spel een stuk leuker, haha! 9.14 Vind ik echt een toffe update. Het driften met tanks is wel erg handig en de geluiden zijn erg vet. Geluiden maken naar mijn idee een spel compleet en daar is WoT een heel stuk op vooruit gegaan. Heeft iemand trouwens ervaring met de Japanse heavy tanks? Man, wat zijn die immens en ook zo overpowered heb ik het idee. Zou er eigenlijk haast voor willen gaan, maar voordat ik dan eenmaal een beetje bij de hoge tiers ben zullen ze die wel slechter hebben gemaakt.

Geplaatst:

Die O-I exp is toch een japanner, niet?

Dat ding is gigantisch met genoeg dmg. Helaas heeft ie wel wat weakspots, als je ze vind.

Geplaatst:

Ja klopt. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet naar die weakspots gekeken, even schieten op de zijkant is bij die tanks vaak geen damage.

Geplaatst:

Het driften met tanks is wel erg handig en de geluiden zijn erg vet. Geluiden maken naar mijn idee een spel compleet en daar is WoT een heel stuk op vooruit gegaan.

Oja driften heb je nu ook... Ik denk er eigenlijk niet zo aan om met een mijn KV-4 te gaan driften ofzo, maar met een lighttank kan racen wel handig zijn. Ff onthouden :puh:

Heeft iemand trouwens ervaring met de Japanse heavy tanks? Man, wat zijn die immens en ook zo overpowered heb ik het idee. Zou er eigenlijk haast voor willen gaan, maar voordat ik dan eenmaal een beetje bij de hoge tiers ben zullen ze die wel slechter hebben gemaakt.

Ja, ik vind ze ook relatief overpowered. Maar goed, dat vind ik de AT-2 ook nog steeds. Nadeel is wel dat nu steeds meer tanks met HE shells schieten, waardoor het meer gewoon overschieten wordt en je aan beide tanks iets minder hebt. Die jappen zijn wel allemaal reuze traag. Zelfs met m'n kv-4 kom ik er omheen.

(één van de redenen waarom ik War Thunder enkel voor de vliegtuigen speel)

Hoe heet je ingame bij WarThunder? Dan kunnen we misschien eens samen vliegen :puh:

• 2 weken later...
Geplaatst:

En heb de 122mm binnen op de kv85. De accuracy en reload zijn tenenkrommend maar de pen en dmg maken veel goed.

De platoons met bas gaan wel goed de laatste tijd :D.

Geplaatst:

Inmiddels ben ik weer helemaal gesetteld om het zo maar even te zeggen. Momenteel ben ik bezig met de volgende tanks: Ferdinand, T-44, BC 155 55, AMX 13 90 en de ARL V39. Die laatste overigens wat minder, meer voor platoons met de heer hier boven. :clown: De AMX 13 90 heeft echt wel een achterstand opgelopen met de komst van tanks als de Bulldog en de RU 251. Twee jaar geleden was het een vrij zeldzame tank. Ik heb hem eigenlijk teruggekocht voor de missies (Bat Chat 25t heb ik namelijk al) en er blijkt dus nog een nieuwe Franse Medium lijn vanuit de 13 90 te gaan. Dat is dus helemaal mooi meegenomen.

Ferdinand had ik altijd een beetje moeite mee, gezien dit een erg slome tank is, draaisnelheid is best crap en als je geraakt wordt heb je vaak kans op motorschade, ammo rack of een gewond bemanningslid. De gun maakt echter veel goed, in een fijn potje heb ik zo ergens tussen de 3000-4000 aan damage. De BC 155 55 is nu een beetje killing om te spelen; pas de laatste gun onderzocht en nu nog een ellenlange weg van 277.000 aan xp te gaan. (Raar als je kijkt dat je voor die nieuwe AMX 30B nog geen 200k nodig hebt) T-44 speel ik ook wel regelmatig mee, maar daar heb ik nog niet zoveel haast mee.

Die ARL V39 heeft wel een damn goede gun. Ikzelf speel eigenlijk niet vaak TD's, omdat ik niet zo van dat wachten houd.

Nu speel ik 1 TD en dat vind ik ook tevens de beste tank van de game. Ik ben benieuwd wie hem raad :D

Geplaatst:

Die ARL V39 heeft wel een damn goede gun. Ikzelf speel eigenlijk niet vaak TD's, omdat ik niet zo van dat wachten houd.

Nu speel ik 1 TD en dat vind ik ook tevens de beste tank van de game. Ik ben benieuwd wie hem raad :D

At-2 :D

At-2 :D

Ja maar jij weet dat :erm: Nja de meeste waarmee ik platoon denk ik wel :D Tja toptank.

Met de rest moet ik nog echt wel wat verbeteren. Uit de KV-4 bijv. moet ik echt nog wel wat beters kunnen halen. Wel grappig dat de meeste platoonsessies eindigen met "bwah, kutgame... Rot matchmaking, scheitspel...." en dat we daarna allemaal weer met frisse moed er aan beginnen >.<

Edit: Ik ben een beetje een uitzondering op dat laatste. Ik loop altijd te klagen. Of ik nou goed speel of niet => gewoon een ouwe mopperkont XD

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...