Jump to content

Kwalificatie WK 2014


BoerTijger

Recommended Posts

  • Reacties 363
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BelgiumRedDevils

    73

  • Phoenyxar

    49

  • NandroDavids

    40

  • Dutchy3010

    31

Ach, laat die vent toch. Hij wilde gewoon even België boven Nederland zetten. Als hij zich dat goed voelt, is dat niet erg toch?

Kwestie van tijd..

Ik snap je punt van dit bericht niet.

Neem je de ene Belg in bescherming, komt de andere Belg je aanvallen. Tsss...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap je punt van dit bericht niet.

Neem je de ene Belg in bescherming, komt de andere Belg je aanvallen. Tsss...

Kwestie van tijd dat België boven Nederland staat in de ranking, ook al is ze niet geloofwaardig. België zit vol jong talent terwijl Nederland met een elftal zit dat grotendeels over de top is of over de top is aan het gaan. Dus ik zeg: kwestie van tijd.

En eigenlijk viel je die ene Belg gewoon aan hoor..:7

Link to comment
Delen op andere websites

Kwestie van tijd dat België boven Nederland staat in de ranking, ook al is ze niet geloofwaardig. België zit vol jong talent terwijl Nederland met een elftal zit dat grotendeels over de top is of over de top is aan het gaan. Dus ik zeg: kwestie van tijd.
Joh echt?

Dat het een kwestie van tijd is, betekent toch niet dat het nu al zo is?

En eigenlijk viel je die ene Belg gewoon aan hoor..:7
Nee.
Link to comment
Delen op andere websites

Kwestie van tijd dat België boven Nederland staat in de ranking, ook al is ze niet geloofwaardig. België zit vol jong talent terwijl Nederland met een elftal zit dat grotendeels over de top is of over de top is aan het gaan. Dus ik zeg: kwestie van tijd.

:schater:

Welke spelers zijn over de top of over de top aan het gaan dan? Behalve Sneijder en Van der Vaart? Verder staan er allemaal jonge, nieuwe spelers, of mannen als Van Persie en Robben die zeker nog niet over de top zijn.

Prima als je zegt dat België voorbij Nederland zal gaan, want dat verwacht ik ook, maar kom niet met onzin-argumenten aanzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal mijn bedoeling niet om "België boven Nederland" te zetten! Want dan zou ik toch bakken kritiek krijgen op een NL forum, toch?

Ik bereken die gewoon exclusief de Nederlandse wedstrijden (via FIFA eigenlijk). Daarmee dat ik er ook moet bij zetten dat dit een virtuele ranglijst is! Alles kan nog veranderen...

Nederland heeft al meer gepresteerd op vlak van voetbal dan België.

Link to comment
Delen op andere websites

De historie van Nederland is rijker dan die van België, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik vind dat de individuele spelers van het Belgische elftal beter zijn dan die van het Nederlands elftal. Als je elke positie tegen elkaar zou zetten komen de Rode Duivels er een stuk beter vanaf. Je begrijpt wel wat ik bedoel als ik bijvoorbeeld deze spelers tegen elkaar zet: Blind-Vertonghen, BMI-Vermaelen, De Vrij-Kompany. Drie voorbeelden van spelers van Belgie die naar mijn mening beter zijn dat hun Nederlandse tegenhangers. In de toekomst kan Nederland weer beter worden, maar op korte termijn met deze spelers zie meer potentie in België. Alleen krijg je altijd de discussie of ze wel een echt team zijn, maar daar kan ik niet over oordelen, daar zie ik niet genoeg wedstrijden van het Belgisch elftal voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedere nationale ploeg heeft zijn "ups" en "downs". Die van de Rode Duivels heeft zo'n 8 jaar geduurd. Wat Nederland in 2010 heeft gedaan is iets wat België waarschijnlijk volgend jaar niet kan halen (hopen van wel natuurlijk, noch België noch Nederland!)

Wanneer we volgend jaar in Brazilië zijn, dan kunnen we beide landen analyseren... Want dan begint het echte werk!

Link to comment
Delen op andere websites

schater.gif

Welke spelers zijn over de top of over de top aan het gaan dan? Behalve Sneijder en Van der Vaart? Verder staan er allemaal jonge, nieuwe spelers, of mannen als Van Persie en Robben die zeker nog niet over de top zijn.

Prima als je zegt dat België voorbij Nederland zal gaan, want dat verwacht ik ook, maar kom niet met onzin-argumenten aanzetten.

Kuyt en Huntelaar zijn imo ook allang hun gloriejaren voorbij gepasseerd. De verdediging van NL is trouwens nooit top geweest, dus erover gaan kunnen die alvast niet(denk persoonlijk niet dat er 4 jonge talenten klaarstaan om alle gaten in de verdediging op te vullen..). Al wil ik wel Stekelenburg buiten schot houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Kuyt en Huntelaar zijn imo ook allang hun gloriejaren voorbij gepasseerd.

Die spelen dan ook niet. Op die posities hebben we Lens en Van Persie, die nog niet over hun top zijn. Ik kan nu ook wel roepen dat Thomas Buffel over zijn top is (die er laatst weer een keer bij was), maar dat is geen basisspeler, dus da's een beetje onzinnig. Zullen we het gewoon over het huidige team hebben?

De verdediging van NL is trouwens nooit top geweest, dus erover gaan kunnen die alvast niet(denk persoonlijk niet dat er 4 jonge talenten klaarstaan om alle gaten in de verdediging op te vullen..). Al wil ik wel Stekelenburg buiten schot houden.

Ik ben ook geen fan van onze huidige verdediging, maar met Van Rhijn of Van der Wiel op rechtsback, Rekik en Bruma in het centrum (met een BMI achter de hand) en Blind/Pieters/Willems/Büttner hebben we genoeg spelers die nog beter kunnen worden. En Stekelenburg noemen getuigt mijns inziens ook weer van je gebrekkige kennis van Oranje, want die is op het moment ook totaal niet in beeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist dat Stekelenburg niet speelde tegen Portugal, dacht alleen dat ie geblesseerd is. Vermeer verkiezen boven Stekelenburg is toch wel een keuze die moeilijk te begrijpen valt, ik begrijp het alleszins helemaal niet.

Om nog even na te kletsen na België - Frankrijk:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20130815_006

1 conclusie ontbreekt volgens mij: afwerken is een probleem. Ik heb het dan niet op die voorzet van De Bruyne op Lukaku, dat was gewoon veel te hard geschoten.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ook Vermeer speelde deze wedstrijd niet. Vorm van Swansea was nu een keer de keeper van Nederlands elftal, van Gaal zijn keeperskeuze veranderd veel. Persoonlijk zou ik liever Vorm als keeper hebben dan Vermeer. Vorm speelt nu al een tijd op het hoogste niveau en Vermeer maakt af en toe toch nog wel zijn blunders.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist dat Stekelenburg niet speelde tegen Portugal, dacht alleen dat ie geblesseerd is. Vermeer verkiezen boven Stekelenburg is toch wel een keuze die moeilijk te begrijpen valt, ik begrijp het alleszins helemaal niet. Om nog even na te kletsen na België - Frankrijk: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20130815_006 1 conclusie ontbreekt volgens mij: afwerken is een probleem. Ik heb het dan niet op die voorzet van De Bruyne op Lukaku, dat was gewoon veel te hard geschoten.

De doelpoging van De Bruyne in de eerste helft mag van mij part ook daarbuiten gelaten worden, die bal kwam gewoon veel te snel voor zijn voeten. Je zag dat hij verrast was.

Alleen krijg je altijd de discussie of ze wel een echt team zijn, maar daar kan ik niet over oordelen, daar zie ik niet genoeg wedstrijden van het Belgisch elftal voor.

Hopelijk denk je dit niet omwille van Vlaanderen/Wallonië of de twee landstalen? De belgen vormen op dit moment een uitstekende ploeg. Zowel op als naast het veld. Sociale media hebben dat ook al aangetoond.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet te vergeten dat Mirallas ook een uitstekende kans had om de ondertussen (2 - 0) te scoren! Maar het is een geweldige speler die meer dan verdiend een basis plaats verdiend :*D

Verder had ik een paar maanden geleden een interview gehoord (iemand van de bond sprak) i.v.m. de sfeer. Soms zag je wel dat de Nederlandstaligen en Franstaligen apart zaten, maar dat maakt niet zo veel uit voor een nationale ploeg, de sfeer zit er goed in!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...