Jump to content

Laatste GTA of niet?


Davedavy

  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. Word GTA V de laatste GTA?

    • Ja, ik denk het wel.
      5
    • Nee, ik denk het niet.
      116
    • Anders, namelijk...
      3


Recommended Posts

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    8

  • Jacky-2007

    4

  • harry1985

    3

  • Phoenyxar

    3

Ik denk van niet, en ik hoop ook van niet, maar aan de andere kant zou het me niets verbazen als ze hierna in een andere free-roaming stijl verder gaan met een ander soort game. Als alle zogenaamde reviews van journalisten over GTA 5, en al dat soort dingen, waar zijn, dan zou het me niet verbazen dat dit inderdaad de laatste GTA is zoals wij GTA kennen. Als al die geruchten dus waar zijn, heeft Rockstar wel zo belachelijk veel in deze game gepropt dat het bijna onmogelijk wordt om hem in de volgende GTA qua features nog te verbeteren. Normaal houdt je de mega-dikke features vast tot de laatste van de serie, anders kopen mensen je spel niet meer. Tuurlijk, GTA zal qua graphics te verbeteren blijven, maar als alle features die tot nu toe genoemd zijn er ook echt in zitten, zijn er gewoonweg bijna geen dingen meer die ze toe kunnen voegen, zonder dat het nutteloze dingen zijn...

I mean, echt veel verder dan mensen die in het bos gaan kamperen kun je niet echt gaan in een serie als GTA. Als je dan de volgende game nóg verder gaat, struin je zover van de originele game af dat het geen GTA meer is...

Daarom denk ik dat ofwel Rockstar gaat hierna een andere soort free-roaming serie opzetten(b.v. a la Red Dead Redemption)(lijkt me onwaarschijnlijk, omdat GTA al bewezen heeft een herhaaldelijk goed game-concept te hebben, die verkocht BLIJFT worden), óf al die geruchten zijn gewoon nep. Van dat laatste ben ik ondertussen 70% zeker. Rockstar gaat echt geen kleinschalig magazine als eerste een review laten doen, zonder dat vlak erna/tegelijkertijd PS magazine en al dat soort grote sites 'm te spelen krijgen...

Link to comment
Delen op andere websites

Niet gaan denken dat ik GTA een uitgemolken franchise vind, want dat is het totaal niet... Maar het antwoord is nee, natuurlijk stopt Rockstar Games niet met een geniaal en gewild product als dit. Grand Theft Auto blijft denk ik op z'n gemak eens per vier, vijf jaar de Game of the Year titel pakken. Waar het bedrijf wel duidelijk mee bezig is, is meerdere franchises opbouwen die hetzelfde gaan doen, zoals we hebben gezien bij Red Dead Redemption in 2010. Midnight Club doet het ook helemaal niet slecht, daar komt ook nog wel een volgend deel van verwacht ik. Max Payne mag je aan het rijtje toevoegen. L.A.Noire is afwachten, die gaan ze zelf opvolgen zoals nu bij Max Payne 3, of ze laten de titel voor wat het is en volgen 'm niet op. Maar op deze na allemaal Rockstar titels die opgebouwd worden tot (al dan niet potentieel) succesvolle franchise.

Hierdoor zetten ze zichzelf sterker in de markt, en kunnen hun studio's gerust drie jaar lang geen game afmaken, omdat dan de andere studio's wel een moneymaker in de winkelschappen zetten. Dat maakt het ook zo'n succesformule: kwalitatief hoogwaardige, vernieuwende titels van hetzelfde recept uitbrengen. De strategie is tien keer sterker dan wat EA doet.

Vergeet niet dat de eerste Rockstar titel Grand Theft Auto 2 is ("Grand Theft Auto" was nog onder de vlag van DMA zelf, geloof ik?) en deze kwam uit in 1999. Dat is dus al 13 jaar geleden.. Ik denk dat zolang Rockstar Games vernieuwende GTA's kan maken, en de techniek blijft verbeteren, en de markt blijft groeien zoals het nu is, we nog lang geen afscheid hoeven te nemen van Grand Theft Auto. In reactie op EazyEvert, nog ongeveer twaalf jaar wachten, en dan mag mijn zoontje ook Grand Theft Auto spelen. Dat betekent in GTA-releases dat dat dus over een GTA'tje of drie zal zijn. Voor zijn achttiende verjaardag wordt dat dus GTA VIII inpakken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet ook niet dat ze niet elk jaar een nieuwe GTA uitbrengen.. Tussen elke nieuwe GTA zit nu ongeveer 2 à 4 jaar en dat doet de serie goed denk ik.. Maar waarschijnlijk is binnenkort een lange pauze van tien jaar ofzo niet te vermijden, dat ze even genoeg hebben van het maken van de franchise en hun zinnen willen zetten op hun andere series.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, als ze het uiterste uit de game hebben gekregen (echt ongelooflijk veel features en hoog realisme) dan kunnen ze nog altijd door blijven gaan.

Mij spreekt een goed verhaal, origineel gevonden missies, de personages, de map ook heel erg aan in de GTA-games.

Er zullen altijd mensen zijn met nieuwe ideeën zijn om een goede storyline op te bouwen en er zullen altijd creatieve artists zijn die zich met plezier bezig houden om een map te maken en die in de details uit te werken.

Persoonlijk voor mij zijn de storyline en de map een van de belangrijkste dingen, dus mij zullen ze altijd kunnen bekoren als ze origineel blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je weet dat je een succesvol franchise hebt waar je van weet dat er miljoenen van verkocht worden, waarom zou je stoppen en de sprong in het diepe wagen met een totaal nieuw project waar de uitkomst nog niet eens 100% zeker van is of het uberhaupt wel zal slagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat ze stoppen, GTA is net iets té populair en dan ook té winstgevend om er zo maar ineens mee op te houden.

Zelf hoop ik uiteraard, als grote GTA-fan, dat deze franchise zich nog wel enkele jaren decennia in stand houdt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat Take Two (rockstar is immers eigendom van take two interactive) GTA zomaar aan de kant schuift. 't lijkt me dat het toch van GTA moet komen.

Ik denk dan ook wel dat het nog eventjes door gaat. Bovendien is GTA een van de weinigen in zijn soort. Er zijn niet veel of eigenlijk nauwelijks spellen waar een criminele carrière centraal staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het draait allemaal om geld, en zolang wij gamers het blijven kopen en goed vinden zullen ze er zeker niet mee stoppen. Wel streeft Rockstar naar kwaliteit van hun producten, zeker als je dat vergelijkt met andere gameseries die jaarlijks uitkomen. Tussen GTA IV en dus nu GTA 5 zit nu al zon 4-5 jaar, en ik denk als ze op die manier doorstomen het wel goed komt. Als ze eens in de 5 jaar een goed, mooi, vernieuwend en kwalitatief spel kunnen neerzetten dan zal de serie zeker niet afsterven.

Dat is ook hoe ik het het liefste zou zien, ik hoef echt niet elk jaar een nieuwe GTA. Wat rockstar met GTA IV deed beviel me wel, eerst gewoon de game uitgeven en daarna rustig aan DLCS vrijgeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk niet! Er zullen echt wel meerdere gta's komen hoor. Maak je daar maar niet druk over. Rockstargames is juist het meest bekend geworden door de gta series. Het zal Rockstargames denk ik minder populair maken als ze zouden stoppen met gta maken. Het enigste wat volgens mij het einde van gta zal betekenen is het faillissement van Rockstargames. Maar stoppen met gta's maken doen ze denk ik echt niet. Grand Theft Auto is gewoon een nonstop serie dat door zal gaan tot een faillissement of zo. En ik denk dat als Rockstargames failliet wordt, wat mij best onwaarschijnlijk lijkt, dan zal een andere game bedrijf Grand Theft Auto kopen en verder gaan want gta is gewoon een top game. Ik zie geen eens nut waarom Rockstargames zou stoppen met gta.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...