Jump to content

Characters terug zien in gta V


GTAKevin023

Recommended Posts

maar als je dan opeens een sprekend character bindt aan hem nadat hij 2 keer in een GTA voorkomt zonder een woord te zeggen,

Sorry maar Claude is niet Claude Speed.

Claude Speed van GTA 2 is niet dezelfde Claude van GTA III. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    9

  • Maarten11

    7

  • Phoenyxar

    5

  • Cheers.

    5

Trouwens, SpacyCoulors. Ik denk dat OG Loc's carrière finaal werd beëindigd nadat Mad Dogg zijn rhyme book terugnam met hulp van CJ. Bovendien vond iedereen hem rotslecht, terwijl hij zichzelf top vond, het enige grappige aan hem.

Oh ja, ik dacht al "Die missie met die karts door de stad" maar ik wist de gevolgen niet meer.

Nou ja... ik ben ZOOOOOOOO benieuwd naar die nieuwe personages, en Rockstar weet de personages zowel in als buiten cutscenes vaak nog realistischer neer te zetten dan in een film - dus eigenlijk hoef ik geen oude personages terug te zien, gewoon een enorme stoot nieuwe interessante personages! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sta wel open voor nieuwe characters hoor, moet je gewoon doen, jezelf openstellen voor de 'ossumness' van de personages in de R*-games.

Het is begrijpelijk dat je graag de vorige personages terugziet, maar nieuwe personages brengen een nieuwe sfeer en de mogelijkheid voor een vernieuwing in verhalen ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een kleine theorie bedacht over het hoofdpersonage. Het is vast niet waar, maar het kan wel kloppen en het is ook een soort terugzien.

De laatste tijd verdiep ik mij nogal in het verhaal van GTA IV, in de verschillende missies en de personages. Zo ben ik dus ook Jon Gravellileren kennen, die zieke maffiabaas. Er staat vermeld dat hij een zoon heeft:

Jon Gravelli Jr. Even een paar feiten over hem:

  • Geboren in 1968 en dus 40 jaar oud in de tijd van GTA IV
  • Uit de Gambetti familie gezet door zijn vader nadat die zijn cocaïneverslaving ontdekte
  • Heeft schuldeisers, zij durven echter niets tegen hem te ondernemen door zijn vader
  • Is meermaals veroordeeld voor drugsbezit en in 2004 ook voor een gewapende overval
  • Zit tijdens GTA IV in de cel (als gevolg van de overval?)

Nu ga ik gebaseerd op feiten en aangevuld met fantasie uitleggen hoe Jon Gravelli Jr. mooi in het profiel past van hoofdpersonage.

In Liberty City heeft Jon Jr. dus een cocaïneverslaving opgelopen, waardoor hij door zijn eigen vader uit de maffia wordt gezet. Natuurlijk betekent dit geen bron van inkomsten, geen cocaïne. Hij leent dus geld van mensen om zijn leventje verder te zetten. Na verloop van tijd willen deze mensen hun geld terug, maar zij zijn bang van zijn vader. Het enigste wat ze kunnen doen is hem weigeren geld te lenen tot eerdere leningen terugbetaald zijn. Opnieuw heeft hij geen inkomsten meer en besluit hij het nodige geld bij elkaar te rapen door een overval te plegen. Hij wordt opgepakt en in de cel gezet, van zijn schuldeisers. Wanneer hij in 2012 weer vrijkomt, komen de schuldeisers weer aan zijn deur kloppen. Zijn vader is er niet meer om hem te beschermen. Aangezien hij het nodige geld niet heeft en zich niet opnieuw wil inlaten met illegale affaires, vlucht hij naar Los Santos, in de hoop alles achter zich te laten, but, well, you know how it is.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er dingen zijn die niet kloppen, maar het kan wel mogelijk zijn.

  • Geld
    Hoe komt hij aan genoeg geld om naar Los Santos te verhuizen en een 'big house' te kopen? Misschien had hij toch nog genoeg geld om een nieuw leven ergens anders op te starten en was dat niets vergeleken met de torenhoge schulden. Natuurlijk kan zijn vader hem ook iets nagelaten hebben, al wordt wel gezegd dat hij ook onterfd is.
  • Gezin
    Het is niet bekend of hij een gezin heeft, maar op zich is het perfect mogelijk. Daarnaast hebben de meeste mensen van zijn leeftijd die getrouwd zijn al een gezin met kinderen die zo'n 10 jaar oud zijn. Mogelijk heeft zijn vrouw ook in de 8 jaar dat hij in de cel zat gezorgd voor genoeg kapitaal om bij zijn vrijlating onmiddellijk te vluchten.

Met de dingen die we van hem weten, past hij mooi in het profiel en aangevuld met de dingen die we niet weten, is het plaatje compleet.

Dus tot GTA V, Jon Gravelli Jr.?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Het enige wat ik hooguit verwacht is dat Rockstar in GTA V een personage uit IV laat terugkomen, maar dan op een R*-achtige wijze, bijvoorbeeld als random character de zwerver die de diamanten vond, of Packy omdat deze in de aftiteling op het vliegveld loopt. Met een vermakelijke cutscene waarin wat opvallende gebeurtenissen uit het verhaal van IV worden genoemd. Verder eigenlijk niet; Uiteraard zullen er diverse verwijzingen te vinden zijn, zoals vliegtickets, posters e.d., en misschien ook nog wel TV commercials waarop Liberty City uit de IV-era te zien is, maar buiten dit verwacht ik niet dat we iemand gaan terugzien.

Rockstar North, de Housers in het bijzonder, zijn zo enorm sterk in het schrijven van een verhaal met daarin sterke personages, dat heb ik nog geen enkele andere gamestudio zien doen. Uiteraard, Red Dead Redemption komt in de buurt, LANoire totaal niet, er is verder geen enkele game waarin ik me zo kan inleven in het personage als in GTA. Daarom maakt het me ook geen fluit uit of de protagonist 22 of 72 is, Rockstar zet toch wel een ijzersterk personage neer in een ijzersterk verhaal, ik heb er het volste vertrouwen in.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle toffe personages in San Andreas zijn al dood...

Al lijkt het me wel leuk om te merken dat OG Loc nu een doorbraak heeft gemaakt als meesterrapper, zo'n 20 jaar na zijn opkomst.

Oh en het zou natuurlijk ook wel lachen zijn om Lil' Jacob en Da Real Badman weer te mogen begroeten.

OG Loc heeft geen doorbraak gemaakt als het goed is. In de missie Cut Throat Business wordt hij door CJ en Madd Dogg ingesloten en is zijn moment van geluk weer over.

Een persoon zoals Brucie is wel lachen. Niko Bellic als opdrachtgever lijkt me ook wel leuk. Wat zal hij voor missies geven? Er moeten ook weer van die ghetto gangs terug komen (zoals Ballas en Vagos enzo), maar dit keer een wat mindere rol spelen zoals in GTA SA.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

omdat ik de laatste tijd weer verslaafd Bully aan het spelen ben (ook een game van R*) zal het wel leuk en episch zijn dat een oudere versie van de hoofdpersoon van Bully er in zal komen.

IDD, ik vond die gast helemaal geweldig. :7

Zou leuk zijn als hij in GTA V komt alleen is het een beetje.... onrealistisch. of hoe je dat ook noemt.

Bewerkt: door Lord-Vortex
Link to comment
Delen op andere websites

omdat ik de laatste tijd weer verslaafd Bully aan het spelen ben (ook een game van R*) zal het wel leuk en episch zijn dat een oudere versie van de hoofdpersoon van Bully er in zal komen.

IDD, ik vond die gast helemaal geweldig. :7

Zou leuk zijn als hij in GTA V komt alleen is het een beetje.... onrealistisch. of hoe je dat ook noemt.

Ja maar het is een ideetje, en die gast was echt awesome!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...