Tomato Geplaatst: 7 juli 2012 Rapport Geplaatst: 7 juli 2012 (bewerkt) Daar gaat de Belgische tourhoop. Waarom moet nu net op dat moment iets fout gaan bij Van Den Broeck. Wat een klasse van die mannen van Sky, iedereen gewoon uit het wiel gereden en dan nog de overwinning pakken, de bollen en de gele trui. Weet er toevallig iemand wat Shleck bezielde om te wachten op Menchov? Bewerkt: 7 juli 2012 door Tomato Reageren
thebig Geplaatst: 7 juli 2012 Rapport Geplaatst: 7 juli 2012 Inderdaad prachtig gedaan van Sky en ook mooi afgemaakt van Froome. Zomaar even Wiggins en Evans op een achterstand zetten. Dan verdien je wel de bollen. De gele trui is nu ook in kamp Sky. Misschien is het wel een nadeel dat hij hem zo vroeg heeft en we kunnen met de achterstand van Cancellara wel zegen dat hij hem niet terug gaat pakken overmorgen. Ik dacht dat Schleck eerder wachtte op Klöden, die is kopman sinds Schleck gisteren seconden verloor. Toen Klöden echter aangaf dat hij er helemaal doorzat, is Schleck zijn eigen weg gegaan. Wat Jurgen VdB betreft: doodjammer dat hij op zo'n manier eraf moet. Ik beweer niet dat hij bij de eerste 4 had gezeten, al is het mogelijk. Feit is dat zijn achterstand een stuk kleiner ging geweest zijn en dat hij een uitstekende zaak gedaan ging hebben. Er is echter nog hoop op een top 5, een groot deel van de andere favorieten heeft het ook moeten opgeven. Hij staat nu 13e op een goede 2 minuten. Vandaag goed recupereren en bij een volgende rit kan hij weer wat plaatsjes omhoog wippen. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2012 Ongelooflijk, wat een deceptie voor de Nederlanders weer. Poels verschrikkelijk geblesseerd, Gesink, Kruiswijk en Mollema op minuten achterstand, Hoogerland last van z'n knie, alles wat mis kan gaan gaat mis. Nu maar hopen dat ze ergens nog een etappe-overwinning kunnen regelen. Wel heel sterk van Froome hoor, die sprint gisteren. Sowieso was de Sky-ploeg indrukwekkend. Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als Froome in een volgende zware bergetappe probeert te demarreren. Het zou me niet verbazen als hij iedereen eraf rijdt en eigenlijk gewoon sterker is dan z'n kopman Wiggins. Dat was Froome in de Vuelta namelijk ook al, maar toen koos Sky te lang voor Wiggins als nummer 1, met als resultaat dat Cobo de Vuelta won. Vandaag: Duidelijk een etappe waarin een ontsnapping normaal gesproken zou moeten slagen. Heel wat puntjes voor de bolletjestrui ook, dus kandidaten daarvoor moeten eigenlijk mee. Helaas lijkt Hoogerland niet fit, dus die hoeven we niet te verwachten. Wellicht een Mollema die vandaag wat kan en verder verwacht ik mannen als Chris Anker Sorensen en toch ook Voeckler, die gisteren sterk oogde. Overigens begint NOS om 13.10 al met de live uitzending en dus zijn we er vanaf de start bij. Altijd mooi om het ontstaan van de kopgroep eens te zien Reageren
thebig Geplaatst: 8 juli 2012 Rapport Geplaatst: 8 juli 2012 Belooft een mooie rit te worden. Waarschijnlijk gaan er deze keer geen grote verschillen komen zoals gisteren, ik kan niet wachten op de volgende rit met aankomst bergop. Ooh, de rit is al te volgen ;o Dan ga ik maar gauw kijken. Reageren
Visser23 Geplaatst: 8 juli 2012 Rapport Geplaatst: 8 juli 2012 Goddamn, Samuel Sanchez uit de tour, sleutelbeen kapot na een achterlijk ongeluk... Blegh.. Reageren
thebig Geplaatst: 8 juli 2012 Rapport Geplaatst: 8 juli 2012 (bewerkt) Heb ik ook gezien, zonde dat er zoveel toppers uit moeten of tegenslag hebben. Er zijn wel veel Nederlanders mee in de kopgroep (en geen Belgen ), waaronder Johnny Hoogerland. Zelf zei hij dat zijn benen steeds beter en beter worden. Hopelijk kan hij er iets van maken en ondertussen een paar puntjes meegraaien. Al zal Jérémy Roy de meeste punten wegkapen als hij voorop blijft. Wat haalt Kessiakoff straffe stoten uit. Als hij zo door blijft gaan, kaapt hij de bollentrui weg, geloof ik. Een ritwinst erbovenop zou helemaal perfect zijn. Bewerkt: 8 juli 2012 door thebig Reageren
thebig Geplaatst: 8 juli 2012 Rapport Geplaatst: 8 juli 2012 Wat een zalige rit, echt een heleboel gebeurd. VdB heeft nu wel bewezen dat zijn woorden van vorig jaar niet loos waren: hij durft in de aanval gaan. Zo smeert hij enkele tegenstanders een minuutje aan. In de top 5 kon iedereen nog mee, dus het gaat nog moeilijk worden om daar in te geraken. Dat hij achterstand goedmaakt in de tijdrit moeten we ook niet hopen Mooie overwinning van Pinot, daar gaan we vast nog iets van horen in de toekomst. Kessiakoff toonde ook heel wat karakter. Hij won dan wel niet de etape, maar grijpt de bolletjestrui, de strijdlust en heeft de bonus voor zijn team wat aangevet. Sagan toonde dat hij heel wat aan kan, maar ik vraag me af of hij nu geen kostbare energie heeft verspild. Hij kon heel goed mee, maar toen Vanendert versnelde op de laatste col, rolde hij als het ware naar beneden Reageren
NandroDavids Geplaatst: 8 juli 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2012 Mooie etappe inderdaad. Tof dat we vanaf het begin live konden meegenieten, want dat ontstaan van de kopgroep was nog een hele klus. Diep respect voor Voigt, want ongelooflijk wat die in de eerste 50 kilometer liet zien. Jammer van Samuel Sanchez, want dat was voor mij toch wel iemand die in de bergen nog aan zou kunnen vallen. Hopelijk neemt een andere klassementsman dat op zich, en eigenlijk zie ik daar maar één kandidaat voor: Jurgen van den Broeck. Alle andere toprenners zullen naar elkaar blijven kijken, vrees ik. Sagan toonde dat hij heel wat aan kan, maar ik vraag me af of hij nu geen kostbare energie heeft verspild. Hij kon heel goed mee, maar toen Vanendert versnelde op de laatste col, rolde hij als het ware naar beneden Niks aan het handje volgens mij hoor. Morgen de tijdrit gewoon rijden zonder echt diep te gaan, dan een rustdag en dan weer vrolijk verder Morgen: Hoe verhouden Wiggins, Nibali, Evans, Menchov en Froome zich tot elkaar in zo'n lange tijdrit? Ik zou het niet durven te zeggen, maar hoop op een winnende Froome. Dat zou het klassement mooi doen opschudden. De verliezer zal de rest van de Tour in de aanval moeten, dus morgen wordt hoe dan ook interessant. Reageren
thebig Geplaatst: 9 juli 2012 Rapport Geplaatst: 9 juli 2012 Ik denk dat het zal gaan tussen Wiggins en Cancellara, en eventueel Martin weer? Al denk ik dat zijn pols hem teveel parten gaat spelen, dus gok ik een 2e voor Cancellara. Voor de rest geloof ik dat het klassement genoeg opgeschud zal worden. In de Dauphiné werd de tijdrit van 53 km gewonnen door Wiggins en die had een voorsprong op Evans van zomaar 1 minuut 40. Dit is natuurlijk de Tour, dus het lijkt me niet dat Evans hem weer zo'n straffe stoot laat uithalen. Al moet er wel gezegd worden dat het het ook een lange tijdrit is, 45.5 km, en als we daarnaast nog eens naar de vorm kijken, geloof ik dat Evans wel meer energie verloren heeft dan Wiggins. Dus zou Wiggins wel eens veel tijd kunnen pakken op Evans, op iedereen trouwens. Ik denk dat het vooral gaat spelen in de top 6 en in de plaatsen 7 tem 10, daar ga ik dus vooral naar kijken. En wat Sagan betreft: ik had er inderdaad niet over nagedacht. Hij heeft tijd genoeg om te rusten, dus een slimme keuze om mee te gaan. Voor hetzelfde geld was hij er niet afgereden en had hij nog puntjes kunnen sprokkelen. Al leek me dat wel moeilijk te lukken, omdat VdB en Vanendert op het einde alles aan splinters hebben gereden Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 9 juli 2012 Rapport Geplaatst: 9 juli 2012 Pats, Wiggins deelde toch wel een tik uit aan zijn concurrenten, 1.43 voor Evans en de anderen nog een beetje meer. Morgen een rustdag en dan de bergen in, ik ben benieuwd wie de aanval op het geel durft te openen. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 11 juli 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juli 2012 Met Wiggins als topfavoriet voor de eindzege zijn de renners na de rustdag van gisteren inmiddels weer onderweg. Het parcours ziet er als volgt uit: Op het moment is er een kopgroep van 25 (!) man met een voorsprong van zo'n 4 minuten. Daarbij uiteraard geen klassementsmannen, maar wel echte klimmers als Scarponi, Martinez en Peraud. Verder namens Nederland en België respectievelijk Kroon en Devenyns en namens Rabobank zit LL Sanchez er weer bij. Laatste opvallende naam is de initiator van de groep: Peter Sagan. Normaal gesproken moet hij de eerste klim wel mee kunnen komen en dus de punten pakken bij de tussensprint. Hij gaat dus op de Hushovd-manier voor de groene trui. Helaas pas om 14.10 uur uitzending, maar dan begint het klimmen ook, dus ik kan er mee leven Reageren
thebig Geplaatst: 11 juli 2012 Rapport Geplaatst: 11 juli 2012 (bewerkt) Hehe, ik heb me echt door de rustdag gesleept. Eindelijk weer Tour. Wiggins heeft grote tikken uitgedeeld in de tijdrit, dus kunnen we er van op aan dat de ploegen iets gaan ondernemen. Voor BMC zitten er 2 in de eerste 25, hebben ze een plannetje? Voor de rest kan Goss roet in het eten gooien voor Sagan, aangezien hij ook mee is met de vluchters. Al moeten ze allebei nog wel die col van 2e categorie over. Deze vlucht zou wel eens stand kunnen houden, maar we moeten het peleton zeker in de gaten houden. Ondertussen al een achterstand van 5'30" Mooi wat VdB doet. Hij probeert tenminste iets. Natuurlijk zal hij Sky niet kraken, maar dat moet hij ook niet. Als hij Sky zou kraken, zou hij de Tour moeten winnen ;p Bewerkt: 11 juli 2012 door thebig Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 11 juli 2012 Rapport Geplaatst: 11 juli 2012 Mooie overwinning van Voeckler, die man verbaast ieder jaar weer. Spijtig voor Devenyns, ik dacht dat hij de beslissende ontsnapping had, maar volgens mij was hij niet goed ingelicht over het verloop van de finish, want hij stond bijna stil op de fiets. Verder moest ik wel lachen om Ten Dam na afloop: "Morgen er maar weer inkletsen en zien hoe het gaat." Die man blijft maar doorgaan, is de beste Nederlander in de bergen en altijd met een glimlach. Reageren
thebig Geplaatst: 12 juli 2012 Rapport Geplaatst: 12 juli 2012 (bewerkt) Toch maar eens het profiel van deze rit posten, aangezien dat nog niet is gebeurd: De koninginnenetape in de Alpen. Het is een loodzwaar programma en de renners vliegen er stevig in met de Col de Madeleine. Dan de Col de la Croix de Fer. Vervolgens nog eentje van 2e categorie om af te sluiten met een aankomst bergop. De klassementsmannen lieten gisteren weinig van zich horen, tenzij Jurgen Van den Broeck (hij nam 32 seconden terug) en Nibali in mindere mate. Blijkbaar hebben ze op deze dag gewacht om Sky aan te vallen. Eens zien of het ze lukt om het blok te breken. Gisteren had Wiggins in de afdaling nog maar 2 mannetjes om zich heen. Moet Froome vandaag voor hem stevig aan het werk en riskeert hij zo zijn 3e plaats in het klassement te verliezen? Veel vragen. Wat zeker is is dat Gesink wat secondjes en/of een rit wil pakken. Hij ging bij elke vluchtpoging mee. Momenteel hebben de 9 ongeveer 30 vluchters een goede minuut 30" gepakt. Naast Gesink is Nederland ook nog vertegenwoordigd door Kruijswijk, De Kort en Hoogerland. Voor België zijn er Gilbert en De Weert De livestream is begonnen, zometeen al de eerste col ;d Bewerkt: 12 juli 2012 door thebig Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.