Jump to content

Tour de France 2012


NandroDavids

Recommended Posts

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    28

  • NandroDavids

    22

  • Cabyon

    6

  • Guardian1980

    5

Naast Gesink is Nederland ook nog vertegenwoordigd door Kruijswijk, De Kort en Hoogerland.

Gesink en De Kort zijn we alweer kwijt, maar Laurens ten Dam en Pieter Weening zitten er nu wel. Mooie kopgroep met grote namen als Basso, Scarponi, Valverde en Vinokourov. Nu alleen nog hopen op vuurwerk van de concurrenten van Wiggins.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me een zware dag te worden voor Nederland en Rabobank. Er zijn al 3 Nederlanders vandaag afgestapt en Van Hummel en ook Luis Leon Sanchez (geloof ik) lijken de tijdlimiet niet te halen.

Ik hoor zonet dat Ruijgh ook in de moeilijkheden zit. Hij is ook uit de wedstrijd gestapt. Dat maakt 3 voor Vacansoleil. Renshaw is nu ook uit de Tour gestapt. Dat is n°2 vandaag. Nog eentje en ze staan gelijk met Vacansoleil.

Mooie rit tot nu toe. Hoe Velits en Kessiakoff vochten om eerste de zijn op de Madeleine. Op de klassementsrijders moeten we nog wachten, maar dat was te verwachten.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

:cya: Nederlanders

Een beetje overdreven natuurlijk, maar toch spijtig dat de Nederlanders waarvan werd gedacht dat ze een rol konden spelen in het klassement nu uitgespeeld zijn. Laten we maar hopen dat de overgeblevenen een dagwinst kunnen binnenslepen, dat lijkt me het hoogst haalbare.

Link to comment
Delen op andere websites

Ongelooflijk zeg, wat een deceptie. Gesink en Mollema naar huis, Vacansoleil én Rabobank bijna volledig weg (Rabo rijdt zelfs nog maar met 4 man) en eigenlijk geen enkel uitzicht op wat voor succesje dan ook. We hebben wel 's vaker magere jaren gehad in de Tour, maar dit jaar slaat echt alles.

De etappe van vandaag:

gkS8O.gif

Lijkt me een etappe waarin een groepje ontsnappers aardig wat ruimte kan krijgen, zolang ze geen bedreiging vormen voor geel/groen/bollen of het ploegenklassement. Ik verwacht weer een hoofdrol voor Sagan, die als één van de weinige sprinters kans maakt nog in het peloton te zitten bij de tussensprint. Daarnaast is de aankomst hem ook op het lijf geschreven, dus mocht een ontsnapping toch niet lukken kunnen we hem weer verwachten en eventueel mannen als Boasson Hagen en Gilbert.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat we ook weer een Sagan te zien kunnen krijgen, al hoop ik wel dat er een paar mannen in de ontsnapping kunnen gaan. Misschien iemand van Vacansoleil of Rabobank om dan mee te strijden om de overwinning? Dat zou hun rampzalige Tour enigszins goedmaken, al zie ik het niet gebeuren.

Wat een rit gisteren. De eerste drie cols was er niets te beleven in het peleton, behalve de ietwat rare ontsnapping van Evans. Je zou toch verwachten dat hij weet hoe hij zelf is, dan moet hij zich daar niet opblazen, maar gewoon volgen. Natuurlijk: hij maakt koers, maar als hij zich in de Pyreneeën zich heel goed had gevoeld, had hij misschien die twee minuten kunnen wegknabbelen. Dat zal nu zeer moeilijk worden met die 3'19".

Verder mooi wat Van den Broeck weer doet en Nibali ook. Zij proberen tenminste. De top 5 die hier nu staat zou verdiend zijn, misschien zelfs met nog enige verwisselingen. Waarschijnlijk blijft deze top 5 ook gewoon tot het einde. Tenzij Wiggins in de problemen komt en Froome zich moet opofferen of dat Evans opnieuw in de problemen komt. Die twee zie ik nog uit de top 5 vallen en spijtig genoeg kan VdB er ook nog uit, bij de tijdrit. Waarschijnlijk komt Zubeldia dan de top 5 binnen, wat ik verre van verdiend vind. Helemaal niets doen, gelost worden, de tegenstand heeft pech en dan toch nog een 5e plaats met een tijdrit. Ik vind Radioshak het in het algemeen rotslecht doen, ze hebben 5 mensen die een goed klassement kunnen rijden, maar ze kiezen er niet 1 uit. Ze lijken liever allemaal buiten de top 5 te vallen dan eentje in de top 5 te zetten. Ze lijken ook allemaal wat tekort te komen. Nee, de top 5 die er nu staat is verdiend en afgedwongen.

De langste rit vandaag op het programma. Er is al een livestream, maar ik ga nog niet meteen kijken. Al wil ik de bergen wel zien...

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt ongelooflijk. Denk ik rustig te kijken naar Vive Le Vélo, zeggen ze opeens dan Fränk Schleck positief is bevonden.

Zou zijn broer er ook meer van afweten of handelde hij alleen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ongelooflijk. Het schijnt verschrikkelijk dom te zijn, want het is makkelijk op te sporen en dus is de kans dat je gepakt wordt erg groot. Hij ontkent nu uiteraard ook, maar positief testen is positief testen. Als de B-staal ook positief is moet 'ie dus gewoon hangen.

Over naar de rit van vandaag dan maar:

XMk4g.gif

Absoluut de koninginnerit van deze Tour en ik verwacht zeker aanvallen van VDB en Nibali op de top van het klassement. VDB als hij kan in een van de twee laatste klimmen en Nibali wellicht in die laatste afdaling. Verder is dit iets voor een topklimmer die op achterstand staat in het klassement. Cobo, Valverde, Scarponi, Taaramae, dat soort mannen. Die zullen de ruimte wel krijgen als ze aanvallen. Ook Kessiakoff verwacht ik vandaag, want er zijn weer veel punten voor de bollentrui te verdienen.

Overigens zenden ze de complete etappe live uit, en ze zijn nu dus al bezig. Ze rijden al, maar het officiële vertrek is zo pas. Dan zullen er wel meteen aanvallers proberen te vertrekken. Ik zit heel de dag voor de tv dus :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Meteen de livestream aangezet na het lezen van je berichtje :) Die ga ik zometeen volgen.

Als VdB nog aanspraak wil maken op een podiumplaats, dan staat dit hem te doen: Evans eraf rijden en Froome aan het werk zetten. Dan heeft hij morgen nog enkel voorsprong bij elkaar te fietsen tov Evans. Sky gaat Froome nooit terug op de tweede plaats brengen mocht hij die verliezen, het is gewoon een extraatje.

Dit scenario is helemaal niet onmogelijk. Evans heeft al moeten afhaken en Froome heeft al alleen gezeten bij Wiggins. Kwestie van hem aan het werk te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg spijtig dat Fränk Schleck betrapt is. De gebroeders Schleck leken mij typisch gasten die altijd schoon zouden zijn. Daar staat tegenover, zoals in dit topic is aangehaald, dat vermoedelijk geen enkele toprenner helemaal zonder zonde is.

Over de rit van vandaag; wat een prachtig parcours, ik ben benieuwd wie de gok zal durven nemen, zo die tv maar eens aanzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Over de rit van vandaag; wat een prachtig parcours, ik ben benieuwd wie de gok zal durven nemen, zo die tv maar eens aanzetten.

Beetje saai tot nu toe, maar nu inschakelen lijkt wel het juiste moment: Liquigas lijkt wat van plan :)

Link to comment
Delen op andere websites

En Evans lost. Ik had gewoon het gevoel dat het nooit zijn Tour ging worden. Vorig jaar was het echt de 'nu-of-nooit Tour van Evans.

Zo krijgt Evans een paar minuten aan zijn broek. Echt spijtig dat VdB niet kon meegaan met de top 3, hij had een mindere dag na de rustdag. Normaal kan hij echt wel mee met Wiggins.

Het podium staat nu wel vast denk ik. Tenzij ze Froome serieus aan het werk kunnen zetten, maar ik zie het niet meer gebeuren. VdB moet nu gewoon uitlopen op Zubeldia en Vangarderen, dat moet haalbaar zijn.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...