Jump to content
NandroDavids

Nieuwe screenshots GTA V


Rockstar Games heeft twee nieuwe screenshots laten zien van GTA V, die laten zien wat we kunnen verwachten van de game waar we met z'n allen op wachten.

Op de eerste screenshot zien we een mooi overzicht van de stad Los Santos, de stad die eindeloos groot lijkt te zijn:

med_gallery_7284_68_163480.jpg

Screenshot 2 laat wat van de natuur zien met een soort park en vijver, met op de achtergrond de hoge gebouwen in de stad:

med_gallery_7284_68_227323.jpg

Verder heeft Rockstar Games enkele vragen beantwoord over GTA V. Ze melden dat ze hard aan het werk zijn met GTA V en leggen ook uit waarom we nog weinig te zien krijgen van de game. Rockstar wil namelijk enkel informatie geven die 100% correct is en ze willen dat wij, de gamers, nog genoeg verrassingen zien als we het spel eenmaal kunnen spelen.

Daarnaast belooft Rockstar Games ons te proberen om snel met meer screenshots te komen en, wanneer ze daar klaar voor zijn, een nieuwe trailer.

Bron: Rockstar Games

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Anno 2012 lijkt het op dat plaatje met die Helikopter erop dat Los Santos eindelijk vrij zal zijn van die stoplichten en lantaarnpalen. Logisch ook, die stonden toch alleen maar in de weg bij politie-achtervolgingen.

Goed gezien! De lantaarnpalen en stoplichten missen nog :klap:

Trouwens, dat zwart vlak op die helikopter is toch de deur die open staat? Daar zouden normaal zetels moeten zijn, maar je ziet enkel zwart. Het interieur is zelfs niet af. Of redeneer ik nu verkeerd?

Klopt , er is in feiten helemaal niks in die heli , wel jammer dat ze zo'n onafgewerkt voertuig laten zien :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het net mooi dat ze dit posten. Andere producenten zouden hun screens helemaal bewerken voor ze ze posten, uiteindelijk trekt het eindresultaat op niets. Dat doet R* niet. Van deze screens kan je perfect de vooruitgang afleiden. Ik geloof dat ze nu met de interieurs en de voertuigen bezig zijn. Daarna gaan ze vast aan de missies beginnen (tenzij dat al gedaan is). Daarna is het slechts een kwestie van afwerken. Zoals enkele mensen al hebben opgemerkt, horen die vierkantjes rond de NPC's en de helikopter niet en zijn die palmbladeren nog niet goed.

Hadden ze nu gewoon perfect afgewerkte screens gepost, wat had ons dat opgeleverd? We zouden een mooi uitzicht zien, ja, maar een vertekend beeld. Nu zien we hoe ver ze staan en als ze in de toekomst regelmatiger screens posten, zullen we mooi zien hoe de game evolueert.

De trailer is natuurlijk wel tot in de kleinste puntjes afgewerkt, maar dat is anders.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze maken eerst een soort 'mal' ( een soort basis concept )dit is allemaal zonder kleuren met alleen vierkantjes, rondjes en textjes. Zodra dit gedaan is kan iedereen aan het werk. Animators voor de bewegingen mensen die de graphics maken, mensen die weer andere dingen ontwerpen zoals lantaarnpalen stoplichten enz, mensen die zorgen dat de verschillende ontwikkelde elementen met elkaar gecombineerd kunnen worden (bijv bewegingen van dingen en het geluid), mensen die zorgen dat de engine op de verschillende consoles werken en ga zo maar door wat je nog meer hebt. Zo word het langzamerhand een grote puzzel waar de hoeken van gemaakt zijn. De rest is vervolgens gewoon de rest van de stukjes erin plakken.

Ik heb stukjes mogen zien hoe fallout 3 werd gemaakt en ook al is bethesde een hele andere studio en draaid het spel weer op een andere engine. De basis zal niet veel anders zijn.

Ik ben eigenlijk wel blij met 2 nieuwe screens ookal zijn ze wat mager. De druk op de ontwikkelaars is zo hoog, er mag niks misgaan anders kunnen ze in de problemen komen met investeringen en dat soort dingen.

1 ding weten we zeker R* gaat er weer wat mooi's van maken

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ziet er erg nice uit. Maar even iets wat ik me afvraag: Ligt het aan mij of zit er anti-aliasing op die screenshots? Of is dat gewoon zo`n motion-blur ding zoals in GTA IV? If not: de anti-aliasing werkt duidelijk niet naar behoren. In de hd versie van dat shot met 't water zitten gewoon 3-pixel dikke hoeken op die rand tussen de pilaar en het water...

Maar goed, als dat inderdaad geen motionblur/definition is zoals in IV, dan is het anti-aliasing en dat zou volgens mij betekenen dat dit een PC versie is, wat zou betekenen dat het geen crappy port wordt... Tenzij het een nieuwe generatie console is :/

Dat is mij ook opgevallen. Ik denk eerder dat dit de console versie zou zijn, want eerlijk gezegd had ik de graphics wel íets hoger verwacht, niet weg te nemen dat de gameplay natuurlijk het belangrijkst is. :sigaar: Alleen snap ik niet goed wat je bedoelt met 'motion blur'? Als je naar de grotere versie van de screens kijkt, dan zie je duidelijk allemaal vierkantjes rond de helikopter en die personen die aan het water zitten, en dat zou niet mogen vind ik.

In IV heb je op de consoles motion-blur, en op de PC kun je dat ook aanzetten, met O of P geloof ik, alleen heet het dan 'Definition'. Als je dat aanzet zijn de randjes waar normaal anti-aliasing zit een beetje geblurred, alleen lijkt het dan nog steeds totaal niet op anti-aliasing omdat 't nog steeds pixelig is. Die vierkantjes zijn dus of niet goed werkende anti-aliasing of de motion-blur die je in GTA IV aan kan zetten door 'Definition' aan (of uit?) te zetten...

Dat komt natuurlijk omdat het nog in ontwikkeling is, dat zal uiteindelijk weg gaan. Er is blijkbaar toch nog wat werk. Ik geloof dat de spelwereld nu al klaar is en dat er al NPC's en voertuigen doorrijden, maar dat er nu zo'n kleine dingetjes weggewerkt moeten worden.

Trouwens, dat zwart vlak op die helikopter is toch de deur die open staat? Daar zouden normaal zetels moeten zijn, maar je ziet enkel zwart. Het interieur is zelfs niet af. Of redeneer ik nu verkeerd?

Nee dat weet je nooit. 'T kan dat het nog iets getweaked moet worden, maar anti-aliasing wordt door de engine zelf gedaan. Aangezien het in Max Payne 3 wel werkt(draait op dezelfde engine) zou dat allang moeten werken. Zoiets is niet iets wat je op het laatste moment nog kan doen, aangezien het een heel belangrijke feature is. Als je zoiets op 't laatste moment zou doen en het werkt niet goed kun je al je vorige code gaan nalopen, omdat de fout overal wel kan zitten.

Wat betreft het interieur: Het is helemaal zwart, probeer maar eens in MS Paint een bucket-fill te doen, het is dat er jpg artefacts op zitten maar anders was het gewoon 1 zwart vlak xD Lijkt me dat ze de screenshot gewoon na-bewerkt hebben met Photoshop en 't helemaal zwart gemaakt hebben omdat het inderdaad nog niet af was. Dat, of het is gewoon zo donker in die heli dat je 't niet kunt zien... Maar goed, waarschijnlijk moesten ze gewoon even snel een screenshot maken. Je zult zien dat er in het uiteindelijke spel ook SAPD of LSPD op de zijkant staat van die heli, in plaats van 'Police', aangezien dat soort dingen altijd nog wel veranderen.

Also, de staartrotor van de helicopter ontbreekt ook nog eens. Da's wel een vrij grove fout xD

Goed gezien! De lantaarnpalen en stoplichten missen nog :klap:

Urgh, dat is gewoon de draw-distance hoor. Ga maar is in GTA IV op zo`n afstand van de straat vliegen, dan zie je ook alleen maar het schijnsel van de lantaarnpalen, maar niet de paal zelf, al helemaal op de consoles. Dat is ook te bewijzen: als de palen echt nog niet geplaatst waren, dan zou het schijnsel ook niet te zien zijn(aangezien de licht effecten aan het object vast zitten, vandaar ook dat ze uit gaan als je ze omrijdt). Ze hadden wel beter wat lager kunnen vliegen zodat ze wel te zien waren, maar ok.

Klopt , er is in feiten helemaal niks in die heli , wel jammer dat ze zo'n onafgewerkt voertuig laten zien :-(

Meh, 't irriteert mij meer dat de staartrotor ontbreekt. Dat interieur valt nog niet zo op vind ik. Maar goed, dit krijg je nu eenmaal als de fans maandenlang zeuren over screenshots. Als ze dan iets laten zien en het is niet af dan is het 'Ja maar da's niet mooi want het is niet af!'

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Erg vette screens! Downtown Los Santos ligt zo te zien dichtbij de kust. Ik mis alleen de brede autosnelwegen die in het echt dichtbij de wolkenkrabbers zijn gebouwd. Het park licht op de tweede foto ligt duidelijk in Los Santos. San Fierro heeft te veel wolkenkrabbers dichtbij elkaar liggen, wantg op de eerste foto zijn er maar enkele wolkenkrabbers te zien die nog gespreid liggen ook. Las Venturas heeft alleen hoogbouw langs the Strip en rechts op de foto zie je nog ander hoogbouw, dus beide steden zijn het in ieder geval niet!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nee dat weet je nooit. 'T kan dat het nog iets getweaked moet worden, maar anti-aliasing wordt door de engine zelf gedaan. Aangezien het in Max Payne 3 wel werkt(draait op dezelfde engine) zou dat allang moeten werken. Zoiets is niet iets wat je op het laatste moment nog kan doen, aangezien het een heel belangrijke feature is. Als je zoiets op 't laatste moment zou doen en het werkt niet goed kun je al je vorige code gaan nalopen, omdat de fout overal wel kan zitten.

Wat betreft het interieur: Het is helemaal zwart, probeer maar eens in MS Paint een bucket-fill te doen, het is dat er jpg artefacts op zitten maar anders was het gewoon 1 zwart vlak xD Lijkt me dat ze de screenshot gewoon na-bewerkt hebben met Photoshop en 't helemaal zwart gemaakt hebben omdat het inderdaad nog niet af was. Dat, of het is gewoon zo donker in die heli dat je 't niet kunt zien... Maar goed, waarschijnlijk moesten ze gewoon even snel een screenshot maken. Je zult zien dat er in het uiteindelijke spel ook SAPD of LSPD op de zijkant staat van die heli, in plaats van 'Police', aangezien dat soort dingen altijd nog wel veranderen.

Also, de staartrotor van de helicopter ontbreekt ook nog eens. Da's wel een vrij grove fout xD

Ik geloof niet dat het te donker is, want dan zou je het toch onmogelijk met 1 klik kunnen opvullen in paint? Het sprong voor mij ook meteen in het oog, dat zwarte vlak klopt gewoon niet. Dus ofwel is het interieur nog niet klaar of willen ze iets verbergen, zoals jij zei.

En wat dat motion blur gedoe betreft: dat zal jij wel beter weten. Ik ken weinig van die dingen en zei gewoon wat ik dacht dat er aan de hand was. Aangezien je in MP3 niet zo'n dingen ziet, zou het raar zijn dat dat in V wel het geval was. Dat zou een stap terug zijn. Misschien zijn de kwaliteiten (ik ben het juiste woord kwijt, maar goed) wat lager gezet en ligt het daaraan?

Wat de staartrotor betreft: is die niet ingebouwd in de staart? Zoals op deze foto is te zien.

Helikopter.jpg

Ik lijk toch een gat te zien in de staart waar die rotor verstopt kan zijn, of is het het staartroer (bestaat dat wel op een helikopter :? )?

Het lijkt me ook een te klein model om het in te bouwen, dus waarschijnlijk zie ik het gewoon verkeerd.

Bewerkt: door thebig

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat de staartrotor betreft: is die niet ingebouwd in de staart? Zoals op deze foto is te zien.

Helikopter.jpg

Ik lijk toch een gat te zien in de staart waar die rotor verstopt kan zijn, of is het het staartroer (bestaat dat wel op een helikopter :? )?

Het lijkt me ook een te klein model om het in te bouwen, dus waarschijnlijk zie ik het gewoon verkeerd.

Nouja, wat je zegt over dat gat: Dat hele dunne stuk, dat is niet om de rotor in te stoppen. Ik weet niet waar het voor dient in het echt, maar ik denk een soort stabilisator, of om aan te geven hoe groot de rotor is(aangezien je die moeilijk ziet als hij draait, en je er anders dus gemakkelijk tegenaan loopt...). Hier kan je zien hoe de echte LAPD helicopters eruit zien, die hebben dat ook, en daar zit de rotor er gewoon naast.

lapd-aerial-chopper-jeff-lowe.jpg

En btw, nee heli's hebben geen staartroer :) Op de verticale as draaien(dus wat je in een vliegtuig met 't staartroer doet), doe je met een heli door de 'bladen' van de staartrotor te draaien(met de lengte van het blad als as) als ik me niet vergis...

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is inderdaad te klein om een ingebouwde rotor in te stoppen en natuurlijk heeft een helik geen staartroer, want daar dient de rotor net voor ;p Die fout had ik net ingezien.

Het zou inderdaad raar zijn hem in te bouwen als het in het echt er langs hangt, maar wat ik net bedenk als ik jou foto zie, is dat de staartrotor aan de linkerkant hangt. Die kant is afgewend van ons op de screen. Het kan zijn dat de screen net getrokken is als de staartrotor langs de staart ligt en dus niet zichtbaar is. Het zou toch moeten, want het lijkt me vreemd dat ze zoiets vergeten. Al kan je natuurlijk wel zeggen dat ze hun werk nog hebben met de helikopter, hij is verre van af.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Echt prachtig hoor, geniale sfeer-screenshots. Natuurlijk, de game is nog niet af maar elk nieuwtje is altijd fijn. Dit gaat zo'n gigantische stad worden, en nog veel levendiger dan Liberty is. Dit wordt duidelijk (helaas) een 2013 release, maar wat dat betreft is dat ook geen ramp. De game moet perfect zijn, laat ze er maar lekker aan werken zodat we straks een afgerond product krijgen. Maar ja, Rockstar staat altijd gegarandeerd voor kwaliteit dus daar zal het niet aan liggen. _O_

Bewerkt: door GrandTheftTwano

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Je kan niet zeggen dat GTA V in 2013 uitkomt, volgens mij is hij al bijna af. Als de game releasen in december is er nog genoeg tijd voor screenshots, een trailer en kleine werkzaamheden aan de game.

De interieurs van de auto's zijn schijnbaar ook al af, kijk maar eens na de rode cabrio waar het dak van naar boven gaat.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk niet dat je op de trailer mag afgaan, want als je deze screenshots ziet, dan weet je dat er nog veel gewerkt is aan de trailer. Bij deze screenshots is het interieur van de helikopter zelfs nog niet af. Er zijn mensen die opperen dat de screenshots voor de trailer genomen zijn. Dat zou natuurlijk een mooie manier zijn van R* om ons te verwarren.

Ik weet het toch niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...