Jump to content

Android


Davedavy

Recommended Posts

  • Reacties 354
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    86

  • MegaPilot

    49

  • TekaLoca

    30

  • Sublime

    25

Weet iemand wanneer 4.1 Jellybean uit komt voor de Samsung Galaxy SII?

Op XDA las ik dat de unbranded versie in December uitkwam in Nederland.

Link?

Ja, ergens in dit topic. Als die uitkomt kun je hem hier downloaden, maar de Europese ROM werkt net zo goed als de Nederlandse, die heb ik namelijk gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje, ik heb een Alcatel OneTouch 990.

Zijn er voor mij mogelijkheden om te upgraden naar Android 2.3?

En als dat kan, heb ik daar dan ook profeit van? Ik bedoel dat de telefoon niet traag wordt ofzo.

Ik denk niet dat ik kan upgraden, want het is een k*t telefoon, maar ik wou het toch eens vragen...

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even voor je rondgekeken op het internet, en er schijnt een officiële versie van Gingerbread 2.3.4 te zijn voor jouw telefoon. Je hebt dan het One Touch Update programma van Alcatel nodig, welke je hier kunt downloaden: http://www.alcatelonetouch.com/global-en/products/smartphones/ot-990.html Overigens lijkt het erop dat lang niet elke telefoon die upgrade krijgt, dat is namelijk sterk afhankelijk van je provider (simlock)

Verder zijn er ook wel custom roms voor jouw telefoon, maar die werken alleen als je eerst de officiële GB installeert.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hoi, hoe zet ik trillen tijdens typen uit? Ik heb Android 4.0, oplossingen op google werkten hoogstwaarschijnlijk op 2.3..

Edit: Solved! Thanks to .Senne:

Settings > language & Input > op die slidertjes rechts van Xperia keyboard klikken > Sound & Vibrate > Vibration on Keypress uitzetten.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Rooten houdt in dat je als het ware administrator rechten krijgt op je telefoon. Standaard is je Android telefoon meestal niet voorzien van root toegang, waardoor je in principe niet veel kan aanpassen. Met root toegang kun je dan ook veel meer, denk aan het installeren van een advertentie blokker, het maken en herstellen van back-ups van apps, het verwijderen van bloatware apps en zelfs het installeren van een custom rom. Rooten wordt meestal bestempeld als "de eerste stap" naar de beste ervaring op je telefoon. Om root permissies aan apps te geven wordt bij het rooten ook een app genaamd "super user" of "su" geïnstalleerd.

Rooten zorgt er wel voor dat je garantie er af is. Vaak kun je je telefoon ook weer unrooten, en dan heb je je garantie weer terug als je het goed doet.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Rooten houdt in dat je als het ware administrator rechten krijgt op je telefoon. Standaard is je Android telefoon meestal niet voorzien van root toegang, waardoor je in principe niet veel kan aanpassen. Met root toegang kun je dan ook veel meer, denk aan het installeren van een advertentie blokker, het maken en herstellen van back-ups van apps, het verwijderen van bloatware apps en zelfs het installeren van een custom rom. Rooten wordt meestal bestempeld als "de eerste stap" naar de beste ervaring op je telefoon. Om root permissies aan apps te geven wordt bij het rooten ook een app genaamd "super user" of "su" geïnstalleerd.

Rooten zorgt er wel voor dat je garantie er af is. Vaak kun je je telefoon ook weer unrooten, en dan heb je je garantie weer terug als je het goed doet.

No offense, maar ik hoor altijd in die OS battles (android VS iOS) dat je bij Apple ook helemaal vast zit, en dus een jailbreak nodig hebt om te kunnen customizen. (waar je ook je garantie van verliest) (onderwerp is ook taboe hier op het forum) En bij Android is het dus het zelfde geval.

Maar correct me if im wrong, maar er mogen geen how to's of hulp geboden worden aan mensen die een jailbreak willen. Maar Rooten is bijna hetzelfde en dit wordt wel toegestaan? Bij beide kun je na rooten/jailbreaken gekraakte apps downloaden..

Link to comment
Delen op andere websites

No offense, maar ik hoor altijd in die OS battles (android VS iOS) dat je bij Apple ook helemaal vast zit, en dus een jailbreak nodig hebt om te kunnen customizen. (waar je ook je garantie van verliest) (onderwerp is ook taboe hier op het forum) En bij Android is het dus het zelfde geval.

Maar correct me if im wrong, maar er mogen geen how to's of hulp geboden worden aan mensen die een jailbreak willen. Maar Rooten is bijna hetzelfde en dit wordt wel toegestaan? Bij beide kun je na rooten/jailbreaken gekraakte apps downloaden..

Het verschil is dat het bij Android legaal is, en bij Apple niet. Android is namelijk Open Source, je mag er mee doen wat je wil. Verder is Android zonder root alsnog meer te customizen als iOS zonder Jailbreak. Ik denk zelfs dat Android zonder root meer te customizen is zonder root dan iOS mét Jailbreak. Over wat je zegt over het gekraakte Apps downloaden is niet helemaal waar, bij Android kun je namelijk gewoon Apps van internet downloaden (buiten Play Store om), en die gewoon installeren. Bij Apple kan dat niet. Rooten is nogmaals volledig legaal, alleen hebben de fabrikanten dit niet graag. :)

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...