Jump to content

Android


Davedavy

Recommended Posts

Zijn app killers echt nutteloos? Wie gebruikt ze en waarom wel/niet? Ik gebruik er zelf 1, maar ik heb niet het gevoel dat ie onmisbaar is op m'n toestel..Denk eraan om 'm te verwijderen puur omdat ik vaak de neiging heb om al m'n apps te killen voor ik m'n gsm vergrendel.

http://geekfor.me/fa...r-with-android/

http://lifehacker.co...e-still-useless

PS: Als ik typ vraagt ie me vaak door middel van een notificatie vanboven(dus ik slide naar beneden en dan kan ik m'n toetsenbord selecteren door op een icoontje te klikken). Maar ik heb dat allang ingesteld, waarom blijft ie dit vragen?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 354
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    86

  • MegaPilot

    49

  • TekaLoca

    30

  • Sublime

    25

Je eerste vraag is zeer discutabel. De ene site zegt dat je met een app killer veel meer RAM geheugen vrij maakt, maar de andere site noemt het dan weer slecht voor het accugebruik omdat die taskkiller steeds aan staat. Voor Android 4.0 of hoger zou ik het afraden, Android regelt het RAM gebruik dan helemaal zelf en sluit apps af als er te weinig geheugen vrij is.

Vraag 2: ga naar instellingen > Taal & invoer > en zet invoermethodemelding uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand nog een idee over die invoermethodemelding? ( http://www.androidwo...eldingbalk.html ) Volgens deze discussie valt het niet te verwijderen, best falend hoor.

Trouwens, hoe verwijder ik een homescreen? Standaard krijg ik er 5, ik wil er een paar verwijderen. Het irritante is dat op internet staat dat je beide vingers naar elkaar toe moet laten gaan, maar dan krijg ik alleen maar een wirwar van widgets die op m'n telefoon staan. ( Volgens

dit filmpje kan je geen homescreens toevoegen/verwijderen. Wtf? (Zie comments) )

Edit: Homescreen pagina's toevoegen/verwijderen kan blijkbaar niet met de standaard home screen die er opstaat. Falend. :(

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

In beide gevallen geef je zelf al het antwoord: het kan niet. Als je via het menu wat ik eerder aangaf die melding niet kan verwijderen zit die optie niet op jouw telefoon, met homescreens idem dito. Die notificatie zit namelijk standaard in ICS en het aantal startschermen staat kennelijk vast in de Sony launcher.

Je kan anders altijd nog een andere launcher installeren, bijvoorbeeld Apex of Nova. Maar als je ze niet gebruikt, dan maakt het toch niet uit dat je 5 schermen hebt. Je laat je startscherm gewoon altijd op het hoofd startscherm staan of je gooit er wat widgets neer.

Link to comment
Delen op andere websites

Goeiendag,

Ik heb een probleempje. Mijn moeder heeft sinds kort een Android smartphone (ben iOS geek, dus weet er niks vanaf) En ze heeft een internet bundel van 200MB. Mijn moeder is op Smartphone gebied ook nog een enorme n00b, dus ze doet wel ff met die 200MB. Probleem is het volgende, de data sijpelt rustig weg, zonder dat ze de telefoon gebruikt.

Bijvoorbeeld (mijn moeder houdt dit bij, dunno why:P) 1 december had mijn moeder om 00:00 200MB. De volgende dag (een fulltime werkdag, geen telefoon gebruik geen whatsapp e.d) om 23:15 is haar bundel opeens nog maar 194.84MB.

Thuis hebben wij wifi, dus lijkt me sterk dat dan ook haar MB's wegsijpelen.

Ik weet, beetje raar verhaal. Maar kan iemand mij hier informatie over verschaffen? Want de MB's zijn betaald en worden dus 'niet gebruikt' maar toch 'wel gebruikt'

Link to comment
Delen op andere websites

Goeiendag,

Ik heb een probleempje. Mijn moeder heeft sinds kort een Android smartphone (ben iOS geek, dus weet er niks vanaf) En ze heeft een internet bundel van 200MB. Mijn moeder is op Smartphone gebied ook nog een enorme n00b, dus ze doet wel ff met die 200MB. Probleem is het volgende, de data sijpelt rustig weg, zonder dat ze de telefoon gebruikt.

Bijvoorbeeld (mijn moeder houdt dit bij, dunno why:P) 1 december had mijn moeder om 00:00 200MB. De volgende dag (een fulltime werkdag, geen telefoon gebruik geen whatsapp e.d) om 23:15 is haar bundel opeens nog maar 194.84MB.

Thuis hebben wij wifi, dus lijkt me sterk dat dan ook haar MB's wegsijpelen.

Ik weet, beetje raar verhaal. Maar kan iemand mij hier informatie over verschaffen? Want de MB's zijn betaald en worden dus 'niet gebruikt' maar toch 'wel gebruikt'

Download een data app die bijhoud welke apps je data verbruiken. Zoals deze. Gebruik je Android 4 of hoger kun je dit ook in het menu zien, daar is het namelijk al ingebouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk heeft ze de nodige connecties nog aanstaan. Hierbij bedoel ik dan checks voor updates, de updates zelf etc...

De oplossing hier voor is de 3g data verbinding uitschakelen als je niet op het internet bezig bent, ik had dit namelijk ook.

Er is een widget voor waar je heel handig van uit naar aan kan switchen, je moet maar eens kijken bij widgets toevoegen, want hij zit volgens mij er standaard al bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Galaxy Nexus hier.

Iemand die hier een custom kernel draait? Ik gebruik nu Lean Kernel, met een 1650MHz overclock en 512MHz op de GPU. Verder is alles lekker stabiel en snel.

Iemand die betere ervaring heeft met de Franco kernel? Die ondersteunt ook hogere clocksnelheden. De GLaDOS kernel biedt hogere clocks maar daarover heb ik minder positieve dingen gehoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...