Jump to content

Android


Davedavy

Recommended Posts

  • Reacties 354
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Davedavy

    86

  • MegaPilot

    49

  • TekaLoca

    30

  • Sublime

    25

Galaxy Nexus hier.

Iemand die hier een custom kernel draait? Ik gebruik nu Lean Kernel, met een 1650MHz overclock en 512MHz op de GPU. Verder is alles lekker stabiel en snel.

Waarom zou je overstappen als je nu lekker en stabiel draait?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Qware tablet Pro 2 7inch nou is mijn vraag kan ik upgraden naar android 4.0 ofzo ? of is me tablet gewoon oud en bagger ?

Custom Rom is ook goed heb tog geen garantie meer :puh:

Bewerkt: door mekane
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Vandaag was mijn tablet soort van gecrasht. Met alles wat ik probeerde te openen bleef ik maar meldingen krijgen dat het was vastgelopen, ik kon kort gezegd gewoon niets meer doen (terwijl ie eerder vanmorgen nog wel goed werkte).

Had wat dingen geprobeerd in de hoop hem zo weer werkend te krijgen, maar tevergeefs.

Ik heb m'n tablet dus een "Hard Reset" moeten geven, en besloot om dan ook meteen de upgrade naar Android 4.0.4 uit te voeren (voorheen had ik Android 3.2), en man, wat een verschil. Ik zou bijna durven zeggen dat het een geluk bij een ongeluk was. Mijn tablet draait duidelijk een stuk smoother dan voorheen, en nu ik gebruik kan maken van de "Chrome" browser laden pagina's letterlijk vliegensvlug.

Iedereen die dus een Samsung Galaxy Tab 10.1 heeft en twijfelt om te upgraden naar 4.0 raad ik dit erg aan. In 3.2 draaide ie ook goed, maar je merkte gewoon als je bijvoorbeeld door de bureaubladen scrolle dat ie af en toe wat laggs had, nu met 4.0 scroll je door alle pagina's heen en lijkt het gewoon alsof het niets meer van je tablet vraagt.

Ik ga in ieder geval proberen mijn tablet nu wél proper te houden, want ik had wel al een aantal weken last van 'random' advertenties die plots in mijn taakbalk verschenen etc.

Ik ben trouwens ook niets kwijt wat erg belangrijk was. Had wat schrik dat ik mijn Route 66 licentie zou kwijtraken (heb ik echt voor betaald), maar deze werd gewoon bewaard, dus er is op zich geen enkel probleem meer. :)

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je aan (indien mogelijk) ook de upgrade uit te voeren naar Android 4.1, daar merk je ook degelijk verschil tussen 4.0 en 4.1 :) De aangeschafte app's komen terug zodra je inlogt met je Google account :) Zo kun je die apps ook gebruiken op andere apparaten.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had maar 1 app (legaal) aangeschaft, maar helaas is er nog geen upgrade naar Android 4.1. Het is ook nog maar sinds begin deze maand (denk ik) dat Android 4.0 beschikbaar was. Samsung doet daar namelijk erg lang over. :puh:

Er is ook nog geen 'aankondiging' gedaan over versie 4.1, dus ik heb geen idee of die er ook ooit zal komen. In ieder geval is dat wel een handige feature van Google (als ik de licentie kwijt was had ik anders ook wel een mail gestuurd naar Route 66, had namelijk gezien dat ze nog een goede klantenservice hadden).

In ieder geval lijkt het wel een heel andere tablet als ik er nu op ga, smooth en gewoon erg vernieuwend in vergelijking met 3.2 (of zo komt het toch over). :puh:

EDIT: hier staat dat de "Galaxy Tab 10.1 2" wel een upgrade zal krijgen, maar dat onder andere mijn tablet voorlopig nog geen aankondiging voor 4.1 heeft gehad. Afwachten dus.. :(

Zou jammer zijn als mijn tablet die upgrade niet krijgt, want de specs van de Tab 10.1 2 zijn praktisch hetzelfde.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Vice, je kunt er best van uit gaan dat je tablet nog update krijgt. Ik heb zelf de nieuwste tablet van Samsung en zelfs die is nog niet op 4.1. Waarschijnlijk zullen wij ergens in 2013 aan de beurt zijn, ik gok zelf dat we nog een update krijgen voordat de zomer aanbreekt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij Samsung zou ik nergens vanuit gaan... Zij zijn helaas erg langzaam met updaten, op de echt grote producten na dan.

Reken daar maar Sony bij.. :puh:

En alle andere merken...

Als het vaak al meer dan een jaar oud is, en er zijn al nieuwere versies, dan is vaak de kans al klein dat je een update krijgt, jammer genoeg.

Verder heb ik mijn android tablet gebrickt :sigaar: , is iets fout gegaan bij een custom rom erop zetten, en boot niet meer.

Kom alleen in clockwork recovery, maar die herkend geen microsd kaarten -.- .

Is makkelijk op te lossen door via een kabel een custom rom er weer op te zetten, echter als ik de tablet aan de pc hang, dan word ie niet eens gedetecteerd, dus kabel waarschijnlijk kapot :vp: .

Hopen dat het via de nieuwe kabel lukt die ik besteld heb :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Bij Samsung zou ik nergens vanuit gaan... Zij zijn helaas erg langzaam met updaten, op de echt grote producten na dan.

Reken daar maar Sony bij.. :puh:

En alle andere merken...

Hopen dat het via de nieuwe kabel lukt die ik besteld heb :puh: .

Ben benieuwd! Altijd handig om te weten als er eens iets mis zou gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je sowieso niet wijs als je een tablet van meer dan 500 euro gaat kopen en die dan gaat jailbreaken of iets wat daar op lijkt. Er zijn voldoende wegen om aan apps te komen waarvoor je de tablet niet hoeft te hacken. Als er dan ooit iets gebeurd dan heb je geen garantie meer, of het gaat mis net zoals bij Davedavy. Echt zonde van je geld, iets wat je echt niet moet doen vanwege een simpele android update dunkt mij. Ook omdat het illegaal is.

@Sprunk: Voordeel is dat het wel aangekondigd is dat er een update komt. Dus dat scheelt al wel weer iets. :)

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je sowieso niet wijs als je een tablet van meer dan 500 euro gaat kopen en die dan gaat jailbreaken of iets wat daar op lijkt. Er zijn voldoende wegen om aan apps te komen waarvoor je de tablet niet hoeft te hacken. Als er dan ooit iets gebeurd dan heb je geen garantie meer, of het gaat mis net zoals bij Davedavy. Echt zonde van je geld, iets wat je echt niet moet doen vanwege een simpele android update dunkt mij. Ook omdat het illegaal is.

Ten eerste het is niet illigaal, en ten tweede ik doe het niet om apps te "cracken", maar omdat er geen update meer uit komt voor mijn tablet, en wil het toch geupdate hebben :) . Daarnaast is er niets mis met custom roms.

En daarnaast nog, ik heb de tablet in eerste instantie geroot "gejailbreakt" omdat er iets mis was met het geluid wat door een update gekomen is, maar daarna nooit meer gefixt is. Die bug kon zo opgelost worden door een bestand aan te passen waar je normaal geen rechten voor heb.

En ik heb het geluk dat ik in de clockworkmod recovery kan komen, is enkel een softwarematige probleem. Moet enkel de bestanden via de usb weer op de tablet krijgen. En ookal is het een hardwarematig probleem (van de usb) dan ga ik zelf aan de tablet prutsen , :puh: , Garantie heb ik toch niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...