xoex23 Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Maar, je garantie is wel weg... Reageren
Sublime Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Maar, je garantie is wel weg... Z'n garantie was al weg. Reageren
xoex23 Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Ik had het hier over Rooten in het algemeen En dus niet specifiek over zijn situatie. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 (bewerkt) Ik root de mijne niet omdat je al zonder root illegale apps er kan opzetten. Gotta love Android for.. Bewerkt: 2 januari 2013 door MegaPilot Reageren
Sublime Geplaatst: 3 januari 2013 Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 Ik root de mijne niet omdat je al zonder root illegale apps er kan opzetten. Gotta love Android for.. Daarmee moet je wel oppassen. Veel van die apps worden gepacked met wat virussen en botnets. Maar voor de rest, als je betrouwbare bronnen kan vinden, dan is het zeker handig ja Reageren
MegaPilot Geplaatst: 3 januari 2013 Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 Ik bekijk meestal eerst de comments enzo hé, zeker is zeker. Reageren
Crypteq Geplaatst: 3 januari 2013 Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 Zo, vandaag kabel binnen gekregen. En ja hoor, het lag aan de kabel dat de tablet geen verbinding meer kon maken. Heb inmiddels me tablet weer "ge-unbricked" Zo, nu hopen dat de custom-rom wel goed installeert . Reageren
Sublime Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 (bewerkt) Wat voor tablet heb je? Ik heb al sinds de release de Nexus 7, en het ding bevalt me wel goed. Android faalt soms wel hard maar de hardware werkt igg zeer goed. Ook handige formfactor. Ik denk dat ik maar een keer ga proberen dat mobiele Ubuntu op mn nexus te draaien. Dat lijkt me wel aardig wat potentieel hebben. Bewerkt: 5 januari 2013 door Sublime Reageren
Crypteq Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 (bewerkt) Wat voor tablet heb je? Ik heb al sinds de release de Nexus 7, en het ding bevalt me wel goed. Android faalt soms wel hard maar de hardware werkt igg zeer goed. Ook handige formfactor. Ik denk dat ik maar een keer ga proberen dat mobiele Ubuntu op mn nexus te draaien. Dat lijkt me wel aardig wat potentieel hebben. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar de Asus Transformer (TFT101) de 1e serie dus, inclusief dock.Momenteel heb ik er een custom rom op staan van Android 4.2.1 (Jelly Bean). Maar wil ook nog een keer Ubuntu erop proberen, is helemaal perfect met het toetsenbord . Bewerkt: 6 januari 2013 door Crypteq Reageren
.Senne Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 Moet zeggen dat custom roms heel praktisch zijn, ik heb m'n Xperia S al vanaf het moment dat hij op de markt kwam en ben pas een maandje geleden begonnen met roms. Ik had er niet echt nood aan omdat Android zo al goed aan te passen valt, maar nu ik de CyanogenMod 10 met Nova Package heb (Android Jelly Bean) kan ik nog een stuk meer tweaken en zijn er een aantal zeer praktische dingen aan toegevoegd. Ik heb het ook enkel gedaan omdat Sony vrij hulpvaardig is voor custom roms, ze brengen namelijk tools uit waarmee je kan flashen en op hun site vind je een uitgebreide tutorial over hoe je je S moet unlocken. Reageren
Froodooo Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 Sinds niet al te lang gebruik ik ook een custom ROM (Android 2.3 op HTC Desire) op mijn telefoon en ook ik ben er inderdaad heel erg tevreden mee. Sterker nog, ik heb eerder het idee dat mijn telefoon sneller en beter werkt na het installeren van de ROM. Daarnaast gaat het installeren van een ROM tegenwoordig vrij simpel en makkelijk, waardoor ook de vermeende risico's een stuk kleiner zijn geworden (naar mijn mening dan). Reageren
Davedavy Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 (bewerkt) Gister 5 uur gerommeld om mijn Chinese smartphone te flashen, er stond namelijk een Chinese ROM op met allerlei Chinese apps zonder Google Play etc. Er was eerst een probleem, ik kon niet in recovery mode komen: Blijkbaar moet je eerst op de home button klikken, nooit geweten dat die knoppen ook werkte in recovery Toen dat gelukt was heb ik eerst de Firmware upgrade uitgevoerd van T9 naar T10. Toen via een tool (.bat bestand) de telefoon geroot, dit was nodig om de ClockWork Mod recovery erop te zetten, dit heb ik gedaan door middel van de app Mobile Uncle, met deze app kun je een .img bestand flashen. Toen had ik de keuze, deze 4.1 ROM erop laten zitten, Engelse taal en dan Google Apps erop zetten, of een Nederlandse 4.01 ROM, ik heb gekozen voor het laatste en dat werkte super. Het kostte 5 uur, maar dat had niet gehoeven als ik goed had gelezen Dus voor iedereen die goedkoop een fatsoenlijke smartphone wil, China is wel degelijk een optie en levert allang geen troep meer zoals eerst met die Java toestellen. een keer Ubuntu erop proberen, is helemaal perfect met het toetsenbord . Kan dat wel? Ik heb laatst best wat tijd gestoken in een tutorial zoeken, maar ik kon alleen tutorials vinden hoe dat moet met extern desktop. Bewerkt: 6 januari 2013 door Davedavy Reageren
Sublime Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 Android is ook op Java Maar ik bedoelde eigenlijk het volgende project van ubuntu: http://www.ubuntu.com/devices/android en niet de orginele ubuntu, dat zal wss niet zo soepel lopen qua UI op je mobiel. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20130108_034 En de schermen blijven maar groeien! Reageren
Woody268 Geplaatst: 8 januari 2013 Rapport Geplaatst: 8 januari 2013 Tablet's ook: echt geinig. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.