Jump to content

Android

Recommended Posts

Geplaatst:

@hierboven

Ik neem aan dat dat een topreden is om Android te gebruiken en niet Apple?

Dat is gewoon puur mening wat je het fijnst vind :puh: Ik denk dat de gemiddelde smartphone gebruiker het niet heel erg interesseert wat het OS is als het maar goed werkt.

• Reacties 354
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Davedavy

86

• MegaPilot

49

• TekaLoca

30

• Sublime

25

Geplaatst:

Maar, roots worden dan wel weer vaak gemaakt om vervolgens gedownloade apps te installeren ;)

Ik ga kijken hoe ik mijn Android simlock vrij kan maken, en dan ga ik hem rooten om vervolgens versie 2.3 te kunnen installeren.

Het heeft niks hiermee te maken, maar spelen jullie wel eens spelletjes op jullie android?

Ik zelf ben helemaal verknocht geraakt aan Bloons Tower.

Zeker nu je gewoon op kan slaan, en 2 uur later gewoon verder kan spelen.

Zo is 100 bij mij al gehaald.

Af en toe speel ik ook wel eens een voetbal wedstrijdje met PES2012, ook leuk als je bijvoorbeeld in de Trein/auto of ander vervoer middel zit.

Ik ben wel benieuwd of jullie uberhaubt spelletjes spelen, en zo ja welke?

Geplaatst:

Maar, roots worden dan wel weer vaak gemaakt om vervolgens gedownloade apps te installeren ;)

Ik ga kijken hoe ik mijn Android simlock vrij kan maken, en dan ga ik hem rooten om vervolgens versie 2.3 te kunnen installeren.

Je kunt ook zonder roots illegale apps installeren hoor, dat is namelijk niet illegaal, het verspreiden van die apps daar in tegen weer wel. Simlock vrij maken kan door het gebruiken van een nieuwe ROM :)

Geplaatst: (bewerkt)

Vergeet niet dat door je gsm te rooten de garantie op de gsm vervalt. ;)

Bewerkt: door Woody268

Rooten is legaal. Android is namelijk geheel open source, wat inhoudt dat iedereen die dat wilt apps, tweaks en dergelijke mag verspreiden. Het rooten van je Android telefoon is dus hardstikke legaal. Het enige nadeel is inderdaad dat eventuele garantie die nog op je telefoon zit, vervalt. Gelukkig kun je de meeste telefoons ook weer unrooten, mocht er dus toch iets onverhoopt defect gaan kun je de telefoon gewoon weer in de out-of-the-box stand terug brengen.

Naast rooten kun je heel veel Android toestellen voorzien van een nieuwe of betere versie van Android. Dit is vaak een uitkomst voor mensen met een wat oudere telefoon die geen officiële update meer krijgen van de fabrikant. Je moet dan een zogeheten custom rom installeren. Dit is echter alleen aan te raden voor ervaren gebruikers die hier affiniteit mee hebben omdat je risico loopt je telefoon onherstelbaar te "bricken". Mocht je dit overwegen zoek dan eerst zoveel mogelijk informatie en how-to's op hoe je dit doet met jouw telefoon.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Oke, bedankt.

Ik heb deze risco's inderdaad overwogen, en ga het maar gewoon proberen, mijn gsm is toch aan vervanging toe. :)

Nog even over die apps, ik weet dat je ook zonder root ook gedownloade apps kan instaleren. ( heb er ervaring mee)

Op het moment dat je dingen zoals lucky patcher gaat gebruiken, ben je toch wel redelijk iligaal bezig,niet dat het me wat uitmaakt.

Maar om het toch even gezegd te hebben.

Geplaatst:

Wat kun je eigenlijk allemaal met je gsm als je hem hebt geroot? Want gedownloade apps kun je ook zonder root dus wat heeft dat voor zin?

Geplaatst:

Wat kun je eigenlijk allemaal met je gsm als je hem hebt geroot? Want gedownloade apps kun je ook zonder root dus wat heeft dat voor zin?

Rooten houdt in dat je als het ware administrator rechten krijgt op je telefoon. Standaard is je Android telefoon meestal niet voorzien van root toegang, waardoor je in principe niet veel kan aanpassen. Met root toegang kun je dan ook veel meer, denk aan het installeren van een advertentie blokker, het maken en herstellen van back-ups van apps, het verwijderen van bloatware apps en zelfs het installeren van een custom rom. Rooten wordt meestal bestempeld als "de eerste stap" naar de beste ervaring op je telefoon. Om root permissies aan apps te geven wordt bij het rooten ook een app genaamd "super user" of "su" geïnstalleerd.

Rooten zorgt er wel voor dat je garantie er af is. Vaak kun je je telefoon ook weer unrooten, en dan heb je je garantie weer terug als je het goed doet.

Handig als je voortaan eerst even leest :)

Geplaatst:

Zijn er hier veel gebruikers van de Cyanogenmod? Ikzelf heb een Galaxy S 2 die ik op dit moment heb uitgerust met CM 9.1.0 (stabiel).Zelf ben ik er ontzettend tevreden mee: soepele, stabiele software zonder die lelijke samsung skin en zonder meegebakken apps. Meer ervaringen?

Geplaatst:

Zijn er hier veel gebruikers van de Cyanogenmod? Ikzelf heb een Galaxy S 2 die ik op dit moment heb uitgerust met CM 9.1.0 (stabiel).Zelf ben ik er ontzettend tevreden mee: soepele, stabiele software zonder die lelijke samsung skin en zonder meegebakken apps. Meer ervaringen?

Ik gebruik daar de root van op mijn S3, werkt nu heerlijk soepel, de S3 firmware is veel beter dan S2

Ik draai momenteel ook CM9. Helaas geen officiële support maar wel heel erg stabiel! Heb er alleen wel een Samsung skin met TouchWiz UX laucncher (Zelfde als de SIII) op gezet, die vind ik namelijk het meest prettig omdat je zelf een app volgorde kan instellen. Maar inderdaad, geen stomme stock apps die je niet gebruikt en andere rommel.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Wanneer komt Android 4.2 naar mijn Samsung Galaxy Nexus? :(

Kun je nog wel even wachten, 4.1 is nog niet fatsoenlijk uit namelijk :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...