Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Naar mijn mening ziet Windows8 er spuuglelijk uit.

Wat is dat voor onzin dat Metro UI? Is echt iets puur voor tablets en smartphones.

Alsof ik wil gamen op een tablet-achtige besturingssysteem...

Ik draai nog steeds na 4en half jaar op Windows Vista Home 64bits en ben er hartstikke tevreden mee.

Wat ik het mooiste vind aan Vista is de Startknop, Startmenu en het taakbalk.

Grote kans dat ik gewoon Vista op mijn nieuwe laptop zet als ik later dat nieuwe laptop koop.

Je zegt in deze reactie zelf Windows 8 niet goed uit te hebben geprobeerd, doe eerst eens wat ervaring op voordat je je negatieve reactie gaat posten over iets wat je nog helemaal niet (goed) hebt geprobeerd. Het enigste wat je nu zegt is kijken wat andere zeggen en het overnemen.

Bewerkt: door Davedavy
  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

49

• MegaPilot

48

• Davedavy

39

• Crypteq

27

Geplaatst:

Naar mijn mening ziet Windows8 er spuuglelijk uit.

Wat is dat voor onzin dat Metro UI? Is echt iets puur voor tablets en smartphones.

Alsof ik wil gamen op een tablet-achtige besturingssysteem...

Ik draai nog steeds na 4en half jaar op Windows Vista Home 64bits en ben er hartstikke tevreden mee.

Wat ik het mooiste vind aan Vista is de Startknop, Startmenu en het taakbalk.

Grote kans dat ik gewoon Vista op mijn nieuwe laptop zet als ik later dat nieuwe laptop koop.

Je zegt in deze reactie zelf Windows 8 niet goed uit te hebben geprobeerd, doe eerst eens wat ervaring op voordat je je negatieve reactie gaat posten over iets wat je nog helemaal niet (goed) hebt geprobeerd. Het enigste wat je nu zegt is kijken wat andere zeggen en het overnemen.

Ik wil geen "start"menu zoals de smartphones dat hebben dus geen Windows8 voor mij.

En ik neem niet over wat anderen zeggen, Ondanks al het gezeur en geklaag over Vista was ik dolblij dat ik Vista had toen ik mijn laptop kocht terug in januari 2009.

Geplaatst:

Ik wil geen "start"menu zoals de smartphones dat hebben dus geen Windows8 voor mij.

:?

En ik neem niet over wat anderen zeggen, Ondanks al het gezeur en geklaag over Vista was ik dolblij dat ik Vista had toen ik mijn laptop kocht terug in januari 2009.

De ironie, over Windows 8 word ook steen en been geklaagd. Dus waarom kun je dan niet dolblij zijn met W8? Je zegt nu zelf tegen alle commetaar van Windows vista in te gaan maar gaat wel met de menigte mee over w8 :?

Geplaatst:

Je snapt volgens mij niet eens half hoe Metro UI werkt. Ten eerste, als je naar je bureaublad gaat is het enige wat er mist tov Windows Vista/7 een startknop. Zit je daarom zo te zeiken? Kom bij mij niet zeuren dat je W8 niet goed vindt als je het nog niet eens uitprobeert.

Volgende is niet op jou gericht..

Kom bij mij niet zeuren dat je het Metro UI lelijk is en onhandig als het eerste wat je deed na het installeren van Windows 8 een Start8 menu oid installeren..:7 Meesten geven Metro UI niet eens een kans.

:?

De ironie, over Windows 8 word ook steen en been geklaagd. Dus waarom kun je dan niet dolblij zijn met W8? Je zegt nu zelf tegen alle commetaar van Windows vista in te gaan maar gaat wel met de menigte mee over w8 :?

Geen zin in Windows8 kopen of het op een andere manier te "verkrijgen"

Ik heb al zat programma's en bestanden op de laptop en wil ze helemaal niet kwijt. En nee, ook geen externe harde schijf te kopen voor backups.

Teveel werk en bovendien is mijn laptop niet goed genoeg voor Windows8. Dus nee, bedankt.

Ook geen dualboot want de vorige keer was het mislukt.

@Megapilot. Zie mijn probleem eens waarom ik geen Windows8 kan en wil installeren.

Bewerkt: door Blue_V
Geplaatst:

Dat maakt ook niet uit, Windows 7 word gewoon verwijderd. En mocht je je pc willen opschonen kan dat ook, je installeert W8 schoon en al je huidige bestanden worden in dat geval opgeslagen in een mapje.

Geen zin in Windows8 kopen of het op een andere manier te "verkrijgen"

Ik heb al zat programma's en bestanden op de laptop en wil ze helemaal niet kwijt. En nee, ook geen externe harde schijf te kopen voor backups.

Teveel werk en bovendien is mijn laptop niet goed genoeg voor Windows8. Dus nee, bedankt.

Ook geen dualboot want de vorige keer was het mislukt.

@Megapilot. Zie mijn probleem eens waarom ik geen Windows8 kan en wil installeren.

Niemand dringt het je ook op, maar je zit te beweren dat Windows 8 een tablet-systeem is en dat het niet werkt terwijl je het zelf nog niet geprobeerd hebt.

Daarnaast het klopt wel deels, dat Windows 8 nu ook meer op "touch" gebasseerd is, maar het "Metro" gedeelte is enkel het start menu, voor de rest kan je gewoon werken op de desktop als voorheen.

En naar mijn mening is de "metro omgeving", waarvan ik vind dat je het gewoon als een uitgebreid startmenu moet zien, als start menu vele malen beter dan het start menu in eerdere Windows versies.

En zoals je hierboven zegt, dat je laptop niet goed genoeg is voor Windows 8 is grote kolder, want Windows 8 is een stuk lichter dan Windows Vista, en zelfs iets lichter als Windows 7.

Maar verder, je hebt nu een werkende laptop met Windows Vista, als je dat goed vindt werken, dan vooral zou houden want om te upgraden heb je altijd weer een hoop werk mee. :)

Bewerkt: door Crypteq
Geplaatst:

Oke, maar kan Windows8 sowieso niet installeren omdat mijn Vista een OEM versie met een eigen herstelpartitie.

De laatste keer dat ik een dualboot én Windows7 erop zetten, was mijn herstelpartitie verdwenen en had ik de herstelschijven moeten aanschaffen.

Dus nee. Ben sowieso toch van plan om over een tijdje een nieuw laptop aan te gaan schaffen en zit er dus standaard Windows8 op.

Ik ben het oude gewend: het startknop en het startmenu.

Geplaatst:

Die kan je natuurlijk simpelweg terughalen met Start8. Dat een upgrade niet mogelijk is doordat je een OEM versie bezit is totaal onjuist. Je bent geacht een CD/DVD te hebben die de complete OS en de herstelpartitie bevat in jou bezit te hebben. Meestal hoor je deze zelf te maken op het begin. Jij hebt dat dus duidelijk niet gedaan en dat ligt dus geheel aan jou. Ik lees trouwens dat je nu de herstelschijven wel hebt dus wat is het probleem nu nog? :)

Ja I know. maar toen ik mijn laptop kocht kon ik niet wachten het te gebruiken.

Volgende dag of 2 al GTAIV erop gezet en spelen maar en daarna nieuwe games.

Maar heb geen tijd om Windows8 te gaan installeren, heb al enorm veel werk op me laptop zitten die ik af wil hebben.

Belangrijk erbij te vertellen.

Mocht ik Windows8 niets vinden, dan raak al mijn bestanden kwijt omdat de herstelschijven alles moet formatteren.

Bewerkt: door Blue_V
Geplaatst:

Vraag: krijg dinsdag mijn laatste PC onderdelen binnen. Nu twijfel ik, windows 8 of windows 7. Ik neig zelf meer naar good old Windows 7, maar wat zegt u? :-)

Geplaatst:

Vraag: krijg dinsdag mijn laatste PC onderdelen binnen. Nu twijfel ik, windows 8 of windows 7. Ik neig zelf meer naar good old Windows 7, maar wat zegt u? :-)

Ik zeg Windows 8, maar dat hangt volledig af van wat je zelf vindt. Probleem is natuurlijk, je kunt niet 'even' beide besturingssystemen uitproberen, dus ik zou anders zeggen: verschaf informatie op internet over Windows 7 en 8 en vergelijk de mogelijkheden. :)

Windows 8 is sneller met opstarten (zeker als je een goede pc hebt), terwijl Windows 7 voor veel mensen makkelijker te gebruiken zal zijn. Maar het probleem is, als je niet wílt wennen aan een nieuw besturingssysteem als Windows 8, dan zul je de komende jaren niet kunnen upgraden. Want ik verwacht dat Microsoft de huidige lijn even blijft volgen. Je kunt beter aan Windows 8 gewend zijn en dan eventueel desnoods alsnog met thid-party software een startmenu linksonder toevoegen voor de extra look and feel van Windows 7. :puh:

Geplaatst:

Ik heb beide via school zo geregeld, dus zal W8 eens proberen. FYI, Systeem: MSI GD80 + 16GB Corsair RAM + Intel 3570K + 2x 560-Ti FPB en een 120GB Samsung SSD die ik voorderest niet bij naam/type weet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...