Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Ik vind jou ook lief maar ik ben het niet met je eens :7

Windows 7 werkt net even wat stabieler

Ik merk geen verschil ivm stabiliteit..

en heeft geen last van een windows store ;)

Hoezo heb je d'r last van? Ik open dat ding enkel als ik het wil.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind jou ook lief maar ik ben het niet met je eens :7

Windows 7 werkt net even wat stabieler

Ik merk geen verschil ivm stabiliteit..

en heeft geen last van een windows store ;)

Hoezo heb je d'r last van? Ik open dat ding enkel als ik het wil.

Ik merk het wel. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn laptop onderhand 5 jaar oud is.

Klopt, maar zoals de update voor 8.1 moest ik daarvan downloaden wat ongeveer 6 uur duurde. Toen ik de update aan het uitvoeren was, moest ik mijn anti-virus verwijderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je laptop al vijf jaar oud is dan snap ik je nog wel. Al heb ik wel gehoord van Windows 8.1 Update 1 juist extra geschikt is gemaakt voor oudere apparaten en apparaten met maar 1 GB RAM en 16 GB opslag (ter vergelijking, dit was hiervoor 2 GB RAM en 32 GB opslag). En als het downloaden zo lang duurde, tja... Da's natuurlijk logisch bij een grote update en al helemaal als je een wat ouder apparaat hebt.

@Rutger: Ik heb er bewust voor gekozen om losse bestanden te downloaden en te installeren in plaats van via Windows Update. Anders had ik waarschijnlijk vrij lang moeten wachten, omdat ik maar bleef vernieuwen en vernieuwen... Uiteindelijk besloot ik voor de omweg te gaan. :puh:

Ik ben in elk geval helemaal weg van deze eerste update voor Windows 8.1. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Begrijpelijk dat de nieuwe functies dan niet opvallen inderdaad. Op het bureaublad zijn trouwens ook wat vernieuwingen te vinden die eerst niet duidelijk zichtbaar zijn. Tot voor de update kon je bijvoorbeeld nooit Windows-apps openen vanaf de taakbalk. Dit kan nu wel. En apps kunnen voortaan eenvoudiger afgesloten worden.

App2.png

App1.png

Desktop-1.png

Ik start mijn laptop trouwens ook altijd direct op naar het bureaublad, maar gebruik nog wel met enige regelmaat het Startscherm. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ahja ik zie het allemaal nu, maar ik heb ook een redelijke "schone" versie van windows zonder alle onnodige apps, en alle apps gedeinstalleerd die ik niet nodig had.

Maar die apps openen vanaf taskbar is wel handig.

Ik gebruik eigenlijk alleen Mail van windows als app, maar die kan ik nu idd handiger afsluiten.

Goede update dus :D

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ahja ik zie het allemaal nu, maar ik heb ook een redelijke "schone" versie van windows zonder alle onnodige apps, en alle apps gedeinstalleerd die ik niet nodig had.

Maar die apps openen vanaf taskbar is wel handig.

Hmm, ik vind sommige apps toch wel handig. Outlook.com heb ik vervangen door de standaard Mail-app. Vind ik persoonlijk fijner werken, zeker nu deze vanaf de taakbalk geopend kan worden. Maar apps als Contactpersonen, Agenda enzovoort vind ik vrij onnodig. Nadeel is dat als ik één van die apps verwijder, ook de Mail-app verdwijnt. Immers, Mail, Agenda en Personen vormen samen één groep.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je laptop al vijf jaar oud is dan snap ik je nog wel. Al heb ik wel gehoord van Windows 8.1 Update 1 juist extra geschikt is gemaakt voor oudere apparaten en apparaten met maar 1 GB RAM en 16 GB opslag (ter vergelijking, dit was hiervoor 2 GB RAM en 32 GB opslag). En als het downloaden zo lang duurde, tja... Da's natuurlijk logisch bij een grote update en al helemaal als je een wat ouder apparaat hebt.

Ik heb een redelijk goede laptop voor zijn leeftijd alleen sprak me de hele verandering niet zoveel aan omdat het op touch is gebaseerd.

Hier mijn laptop specificaties:

Windows Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (Build 7601)

Internet Explorer 9.11.9600.16521

Memory (RAM) 3069 MB

CPU Info Intel® Core2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz

CPU Speed 1138,3 MHz

Sound Card Luidsprekers (Realtek High Defi |

Realtek Digital Output (Realtek |

Digitale audio (HDMI) (2- High |

Display Adapters NVIDIA GeForce 9600M GT | NVIDIA GeForce 9600M GT | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver

Monitors 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |

Screen Resolution 1920 X 1080 - 32 bit

Network Network Present

Network Adapters Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller | Intel® WiFi Link 5100 AGN

CD / DVD Drives 1x (E: | ) E: Optiarc DVD RW AD-7580S

Ports COM Ports NOT Present. LPT Port NOT Present.

Mouse 8 Button Wheel Mouse Present

Hard Disks C: 144,0GB | D: 137,5GB | F: 931,5GB

Hard Disks - Free C: 98,2GB | D: 130,3GB | F: 866,9GB

USB Controllers 8 host controllers.

Firewire (1394) Not Detected

Manufacturer * Acer

Product Make * Aspire 8930

AC Power Status OnLine

BIOS Info | |

Time Zone West-Europa (standaardtijd)

Battery Status No Battery

Motherboard * Acer Aspire 8930

IP Address 192.168.178.17 |

MAC Address 00-22-FA-56-29-3E

Host Name ERRWIN-PC

SM BIOS V1.20

Link to comment
Delen op andere websites

Owjah Agenda gebruik ik ook nog wel eens. Niet dat ik vaak iets in een agenda kan zetten maar dat geheel terzijde :clown: Merk ook dat opstarten weer wat sneller is geworden

Opstarten is inderdaad sneller geworden. Sowieso is heel m'n laptop nu sneller met het laden van applicaties en alles. :puh:

Als je laptop al vijf jaar oud is dan snap ik je nog wel. Al heb ik wel gehoord van Windows 8.1 Update 1 juist extra geschikt is gemaakt voor oudere apparaten en apparaten met maar 1 GB RAM en 16 GB opslag (ter vergelijking, dit was hiervoor 2 GB RAM en 32 GB opslag). En als het downloaden zo lang duurde, tja... Da's natuurlijk logisch bij een grote update en al helemaal als je een wat ouder apparaat hebt.
Ik heb een redelijk goede laptop voor zijn leeftijd alleen sprak me de hele verandering niet zoveel aan omdat het op touch is gebaseerd. Hier mijn laptop specificaties:

Windows Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (Build 7601) Internet Explorer 9.11.9600.16521 Memory (RAM) 3069 MB CPU Info Intel® Core™2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz CPU Speed 1138,3 MHz Sound Card Luidsprekers (Realtek High Defi | Realtek Digital Output (Realtek | Digitale audio (HDMI) (2- High | Display Adapters NVIDIA GeForce 9600M GT | NVIDIA GeForce 9600M GT | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver Monitors 1x; Algemeen PnP-beeldscherm | Screen Resolution 1920 X 1080 - 32 bit Network Network Present Network Adapters Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller | Intel® WiFi Link 5100 AGN CD / DVD Drives 1x (E: | ) E: Optiarc DVD RW AD-7580S Ports COM Ports NOT Present. LPT Port NOT Present. Mouse 8 Button Wheel Mouse Present Hard Disks C: 144,0GB | D: 137,5GB | F: 931,5GB Hard Disks - Free C: 98,2GB | D: 130,3GB | F: 866,9GB USB Controllers 8 host controllers. Firewire (1394) Not Detected Manufacturer * Acer Product Make * Aspire 8930 AC Power Status OnLine BIOS Info | | Time Zone West-Europa (standaardtijd) Battery Status No Battery Motherboard * Acer Aspire 8930 IP Address 192.168.178.17 | MAC Address 00-22-FA-56-29-3E Host Name ERRWIN-PC SM BIOS V1.20

Het is allang niet meer alleen op touch gebaseerd. Het bureaublad is er nog steeds. Deze biedt net zoveel mogelijkheden als met Windows 7. Alleen het klassieke startmenu ontbreekt, maar die gaat alsnog in een latere update toegevoegd worden. Wel samen met wat live-tiles, zodat de Windows 8-functionaliteit toch gebruikt blijft worden.Maar dat touch-gedeelte is allang niet meer iets dat je per sé moet gebruiken. Als je het niet wilt, dan hoeft het niet. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...