Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

Echter moet iedereen het zelf weten wat ze doen, ikzelf ben super tevreden met Windows 8, zeker zoals @Hayte al zei, in combinatie met Windows Phone (ook een Lumia 920 hier :D ) werkt het gewoon uitstekend.

Baas. Heb nu even een Lumia 610 omdat mijn 920 langzaamaan steeds meer mij als gebruiker begon te negeren, maar ik kan niet wachten tot ik hem weer terug heb. Van 8 GDR 2 naar 7.5 is echt een wereld van verschil. Plus de 610 voelt goedkoop aan :l

Even terug naar W8. Ik ben zelf ook een fan van Windows 8, op een tablet. Als ik een peperdure pc koop van boven de 1000 euro, dan wil ik dat daar een perfect OS op komt die volledig gemaakt is voor de desktop. En dat is Windows 8 niet meer. Ze zijn het nu achteraf wel aan het patchen, maar zoals het besturingssyteem NU is is het een melting pot OS. Ik wil niet om touchscreen shit hoeven te werken. Ik wil gewoon een bureaublad waar ik dat hele startscherm gedoe voor heb. En dan zijn er mensen die met mods gaan strooien, maar sorry hoor. Als ik uit eigen portemonnee iets koop waarvan ik de voorganger niet meer kan kopen, wil ik dat die nieuwe zodanig beter is dat ik de nieuwe niet meer wil. En dat is bij Windows 8 zeker niet het geval. Op welke manier is W8 beter voor desktop gebruikers?

Alles overzichtelijk en meer georganiseerd?

>>> Door Big Boss: Graag je mening een beetje staven. :)<<<

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Wat is er overzichtelijker aan 8 dan 7?

Heb vandaag trouwens een Nokia Lumia 925 opgehaald (mijn 920 was Hi op de een of andere miraculeuze wijze kwijt geraakt, dus kreeg ik deze), met een amoled scherm. Wow. Het start menu heeft er nooit zo mooi uitgezien. En Glimp is prachtig!

Link to comment
Delen op andere websites

Om even terug te komen over dat met "mods":

Wat ik bedoelde is dat wanneer je een nieuwe Windows 8 installatie heb, dus bijvoorbeeld bij een laptop of pc uit de winkel dan is het minder moeite om dan zo'n tool te gebruiken dan heel Windows er opnieuw op te zetten. :)

Heb vandaag trouwens een Nokia Lumia 925 opgehaald (mijn 920 was Hi op de een of andere miraculeuze wijze kwijt geraakt, dus kreeg ik deze), met een amoled scherm. Wow. Het start menu heeft er nooit zo mooi uitgezien. En Glimp is prachtig!

Ah, dus je bent er nog op vooruitgegaan ook. :)

Ikzelf heb dus de 920, heb een 925 besteld voor m'n ma (cadeau voor verjaardag) die ik morgen binnen krijg. Kan ik eens mooi de verschillen zien. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt inderdaad vaak wel, maar ik heb altijd een vreemd gevoel bij het gebruiken van zulk soort tools. Ten eerste krijg je vaak unwanted software mee als je één hokje verkeerd leest, ook werkt het voor mijn gevoel nooit zoals ik zou willen. Daarnaast zorgen ze niet altijd voor een consistente ervaring in de software, waar ik nooit vrolijk van word.

Mwah, vooruitgegaan zou ik eigenlijk nog niet willen zeggen. True, het scherm is prachtig, ook is de behuizing kleiner en zit hij lekkerder in de hand. Maar aan de andere kant voelt hij wel iets minder... Mooi. Hij is lichter, wat ik zelf minder prettig vind. Ook zitten er op de achterkant uitstekende dingen (zoals de camera lens en twee rare bultjes bij de speaker), en is het, in tegenstelling tot de 920, gemaakt uit drie onderdelen. Ik ga zelfs zeiken over de boven- en onderkanten. Waar de usb-poort en de koptelefooningang bij de 920 netjes verdeeld zijn over de behuizing, zijn ze bij de 925 allebei op de bovenkant gepropt, wat ik zelf een beetje druk uit vind zien. Ook ging het plaatsen van de micro-SIM kaart vrij stroef, wat ik totaal niet bij de 920 had. Oh, en mijn grootste minpunt? Hij heeft de helft storage van de 920. WIE HEEFT HET VERZONNEN OM IN HEMELSNAAM 16 GB IN EEN FLAGSHIP TE PROPPEN. Geen probleem denk je dan, prop er wel een SD-kaartje in. Blijkbaar kennen ze dat helaas niet in Nokialand...

Maar dat is allemaal totaal geen probleem als je het scherm ziet. Waar Glance en de zwarte gedeeltes van WP er soms cheap uit kunnen zien, krijg je spontaan een boner als je ze ziet bij een amoled...

Link to comment
Delen op andere websites

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Geen idee of Classic shell dat heeft, het is immers een opensource project, lijkt me stug dat het daar in zit.

Even terug komend op de Nokia puh2.gif ;

Heb hier nu ook de Lumia 925 in handen, en ik moet zeggen: ben aangenaam verrast.

Hij ligt inderdaad fijner in de hand, dat het minder weegt vindt ik wel een voordeel.

Die uitstekende dingen, ik zou me er persoonlijk niet aan storen. En deze telefoon komt toch in een hoesje, dus dat is denk ik geen probleem in het gebruik.

Het uiterlijk van de telefoon, dus ook dat hij bestaat uit drie onderdelen, vindt ik persoonlijk mooier dan de Lumia 920.

Over het opslaggeheugen ben ik het wel met je eens, zeker omdat de voorganger 32GB had.

En natuurlijk het amoled scherm icon_mrgreen.gif

Zou mijn 920 er zo mee willen ruilen. yep.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Windows 8 hea. Vinden jullie de nieuwe manier van settings indelen makkelijker? Ik zoek me helemaal kleurenblind als ik iets zoek als het aanpassen van de resolutie of het instellen van wat er gebeurt wanneer ik de klep van mijn laptop sluit. Of begrijp ik gewoon heel Windows 8 niet?

Daarnaast erger ik me kapot aan de manier van updaten: rebooten voordat t klaar is. En afsluiten en opstarten duurt een eeuwigheid met nieuwe updates. Dit is niet bepaald een nieuw probleem, maar ik ben sinds een aantal jaar verknocht aan Ubuntu waar ik alle updates kan draaien in veel minder tijd, zonder dat ik er last van heb en zonder te rebooten. Het ergert me mateloos dat Windows 8 een soort fossiele olifant is als het op updates aankomt.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Windows 8 hea. Vinden jullie de nieuwe manier van settings indelen makkelijker? Ik zoek me helemaal kleurenblind als ik iets zoek als het aanpassen van de resolutie of het instellen van wat er gebeurt wanneer ik de klep van mijn laptop sluit. Of begrijp ik gewoon heel Windows 8 niet?

Daarnaast erger ik me kapot aan de manier van updaten: rebooten voordat t klaar is. En afsluiten en opstarten duurt een eeuwigheid met nieuwe updates. Dit is niet bepaald een nieuw probleem, maar ik ben sinds een aantal jaar verknocht aan Ubuntu waar ik alle updates kan draaien in veel minder tijd, zonder dat ik er last van heb en zonder te rebooten. Het ergert me mateloos dat Windows 8 een soort fossiele olifant is als het op updates aankomt.

Ik denk dat je Windows 8 gewoon niet zo goed begrijpt. Voor mij is het nooit moeilijk geweest om alles terug te vinden. Als je ergens naar zoekt, denk dan na over waar je precies naar zoekt. Het is doodsimpel: Instellingen > Pc en apparaten > Beeldscherm. Je hoeft geen IT'er te zijn om dit soort instellingen terug te vinden, of ligt dat gewoon aan mij? :puh:

Sowieso vind ik Windows 8 helemaal niet zo slecht als wat veel mensen beweren. Dat rebooten voor het klaar is gebeurt vanwege het feit dat er verschillende updates tegelijk zijn altijd. Na bepaalde updates moet dan een reboot plaatsvinden, zodat het zeker is dat alles correct werkt. En als het afsluiten en opstarten zo'n eeuwigheid duurt, zou dat dan niet aan jouw laptop kunnen liggen? Mijne heeft geen beest van een processor zoals de Intel Core i5/i7, maar updaten gaat altijd moeiteloos. Rebooten is ook in een mum van tijd gedaan hier.

Ik denk dat het probleem is dat niet iedereen het geduld heeft om te wennen aan een besturingssysteem dat ineens drastisch vernieuwd is. Daar is niks vreemds aan eigenlijk, ken genoeg mensen in mijn omgeving die dit hebben. Een tip die ik dan altijd geef is: open je webbrowser en zoek alvast naar de dingen die essentieel voor je zijn. Dingen waarvan je zeker weet dat je ze regelmatig nodig zult hebben. Dan heb je alles zo gevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet perse het wennen maar het is meer het omslachtige OS. Ik heb een dik half jaar windows 8 gehad en ik ben blij dat ik windows 7 er weer op heb.

Zoals KillerZero86 zei, zoek je je een ongeluk als je iets wilt veranderen en het is alles behalve logisch. Als ik iets wil veranderen moet het snel en logisch te vinden zijn en moet ik niet steeds op F1 drukken om de instellingen op te zoeken. Ik vind het een gefaalde operatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik eerlijk mag zijn vind ik Windows 8 juist logischer in elkaar zitten dan Windows 7. Op mijn (inmiddels vorige) school werkten wij hiermee en ik kon me er soms enorm aan ergeren dat ik simpele instellingen niet terug kan vinden in Configuratiescherm zonder eerst tien klikken verder te zijn. De Instellingen-app van Windows 8 is een versimpelde/uitgeklede versie van Configuratiescherm (welke uiteraard eveneens nog gewoon te vinden is binnen W8). Ik vind het persoonlijk vele malen fijner werken dan Windows 7.

Maar goed, het blijft toch echt een kwestie van ervaring en geduld. Dat is vooral voor mij hard nodig als ik na dit schooljaar op het MBO de ICT-opleiding wil gaan volgen. Er wordt dan van me verwacht dat ik snel en gemakkelijk kan leren te werken met (nieuwe) besturingssystemen. En dat doe ik ook. Ik upgrade altijd gelijk naar een nieuwe versie zodra deze klaar staat. Windows 8.1 Update 2? Komt er gelijk op hier. Windows 9? Komt er ook op. Simpel. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

hehe, als ik hier op in ga, dan discussieren we morgen nog over de verschillen en wat ons beter bevalt.

Aan de ene kant is het ook gewenning wat Windows 7 met thuis laat voelen maar Windows 8 is het voor mij net niet en slaat volgens mij de plank mis. Ik denk dat ik meer geduld heb om een Mac PC te leren kennen dan Windows 8 helemaal binnenste buiten te keren :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu al een hele tijd op Windows 8.1.1 en ik moet zeggen dat ik aardig fijn vind, beter dan Windows 7. Het is lekker kaal, verfrissend én overzichtelijk en als je niet iets vind dan ga je naar start en type je wat je nodig hebt en huppa het staat er :)

Een minpuntje en ik hoop dat dit in de update komt dat je apps uit de store (muziek/reader/kaarten) kleiner kan maken in een venster (windows *hint hint*).

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft geen IT'er te zijn om dit soort instellingen terug te vinden, of ligt dat gewoon aan mij? puh2.gif

IT'ers kennen de meest gebruikte instellingen doorgaans uit het hoofd. Schijfbeheer? diskmgmt.msc. Resolutie? desk.cpl. Apparaatbeheer? devmgmt.msc. Passeer niet langs start en ontvang geen €200.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zijmenu(dus: wanneer je rechtsboven hovert) waarin je programma's kan opzoeken en je pc kan uitschakelen enzo is bij mij foetsie, hoe breng ik dit terug?

Alvast bedankt.

PS: M'n PC start nu ook zomaar meteen op op m'n bureaublad, hoe pas je dit aan?

Edit: Het menu verschijnt wel, maar pas na enkele seconden wachten. Hoe stel ik in dat dit meteen verschijnt? Dit is heel irritant..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dat menu rechts open je door naar beneden te gaan met je muis als je in de hoek rechtsboven zit. Dus: hoek rechtsboven > naar beneden met de aanwijzer. :puh:

En opstarten naar het tegelscherm i.p.v. naar het bureaublad doe je zo: klik met je rechtermuisknop op de taakbalk en klik dan op Eigenschappen. Klik in het venster van Eigenschappen op Navigatie en schakel daar de optie 'Wanneer ik mij aanmeld of alle apps op een scherm sluit, naar het bureaublad gaan in plaats van naar Start' uit. Klik tot slot op Toepassen om de wijzigingen toe te passen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...