Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Heel mooi allemaal die apps, maar ik vind het enorm vervelend dat ik Skype niet normaal kan afmelden zoals bij de Windows 7 versie. Nu denkt iedereen steeds dat ik online ben terwijl dit helemaal niet zo is. Teleurstellend van Skype. Nu kan iedereen eigenlijk alles zien. En dat systeem met je emailadres gebruiken lijkt mij ook niet zo veilig. Stel eens voor dat je even op school je tablet laat aanstaan omdat je naar de toilet moet. Ze drukken op een knopje en ze kunnen meteen al je emails bekijken. Dan veranderen ze je wachtwoord en nakken ze je tablet. Tablet van zeshonderd euro weg en je persoonlijke gegevens. Ongelofelijk dom systeem. Had liever gewoon een normale wachtwoord en de normale versie van Skype. Alhoewel de besturingsysteem best wel mooi is en die tegels wel handig zijn. Heel veel mensen die ik ken zegt dat de minpunt van deze besturingsysteem is dat er geen startknop is. Nou zie ik zelf wel genoeg downloads omdat terug te hebben en ik mis de startknop eigenlijk totaal niet. :7

• Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

49

• MegaPilot

48

• Davedavy

39

• Crypteq

27

Geplaatst:

idd de skype app van die bij windows8 zit is niet zo geweldig.

wel kun je een andere versie van skype downloaden, Skype for desktop heet het. Deze werkt gewoon het zelfde, als oudere versies.

Geplaatst:

Link naar Skype voor Windows-bureaublad (ofwel, desktop): http://www.skype.com/nl/download-skype/skype-for-computer/

Ik gebruik de desktopversie zelf trouwens ook, precies om dezelfde reden. Niet dat ik Skype echt veel gebruik, maar zo nu en dan wordt van mij verwacht dat ik in ieder geval over het programma beschik. En aangezien de app bagger is, ben je uiteindelijk aangewezen op de desktopvariant. Heb je wel meer mogelijkheden mee trouwens.

Geplaatst:

Ik heb die dan maar eens geïnstalleerd. Veel beter, en dan kan je tenminste je naam veranderen :7

Hoe bedoel je, dat je dan eindelijk je naam kunt veranderen??? :puh:

Geplaatst:

Ik heb de update inmiddels ook geinstalleerd en het werkt perfect.

Nu het eigenlijk meer naar de klassieke desktop begint te lijken en binnenkort het klassieke startmenu terugkomt hadden ze beter niet het hele touchstart gedoe achter kunnen laten vanaf begin af aan? :7

Geplaatst:

Nu het eigenlijk meer naar de klassieke desktop begint te lijken en binnenkort het klassieke startmenu terugkomt hadden ze beter niet het hele touchstart gedoe achter kunnen laten vanaf begin af aan? :7

Een bedrijf als Microsoft moet nou eenmaal risico's nemen om succes te krijgen. Steevast blijven vasthouden aan iets dat inmiddels al zo oud is zou niet echt innovatief zijn. Met Windows 8 wilde men proberen een compleet nieuwe richting in te slaan, vooral door de populariteit van tablets. Helaas is het simpelweg de combinatie tussen de tablet UI en desktop UI die het helemaal verpest. Ik geef toe dat ze beter vanaf begin af aan die UI's af hadden moeten scheiden. Dus voor Windows RT (voor tablets met weinig RAM en processorkracht) alleen het Modern/Metro UI en voor de gewone Windows-versie alleen het bureaublad. Maar Microsoft koos er dus voor het gewoon samen te voegen. :puh:

Hoewel ik het prima vind zoals het nu is zal ik toch blij zijn als dat klassieke startmenu weer terug is. Voelt toch net wat vertrouwder aan en het is nog steeds anders dan het originele startmenu. Wat mij betreft mag Microsoft dus snel met de volgende update komen. :)

Geplaatst:

Een bedrijf als Microsoft moet nou eenmaal risico's nemen om succes te krijgen. Steevast blijven vasthouden aan iets dat inmiddels al zo oud is zou niet echt innovatief zijn. Met Windows 8 wilde men proberen een compleet nieuwe richting in te slaan, vooral door de populariteit van tablets. Helaas is het simpelweg de combinatie tussen de tablet UI en desktop UI die het helemaal verpest. Ik geef toe dat ze beter vanaf begin af aan die UI's af hadden moeten scheiden. Dus voor Windows RT (voor tablets met weinig RAM en processorkracht) alleen het Modern/Metro UI en voor de gewone Windows-versie alleen het bureaublad. Maar Microsoft koos er dus voor het gewoon samen te voegen. :puh:

Hoewel ik het prima vind zoals het nu is zal ik toch blij zijn als dat klassieke startmenu weer terug is. Voelt toch net wat vertrouwder aan en het is nog steeds anders dan het originele startmenu. Wat mij betreft mag Microsoft dus snel met de volgende update komen. :)

Ja en nee. Innovatie is inderdaad goed in sommige gevallen maar waarom iets vervangen als het juist goed werkt. Neem als ideaal voorbeeld Apple. De iPhone is amper veranderd sinds de release in 2007 maar daarom niet minder goed. Windows 8 was gewaagt maar voor mij persoonlijk minder goed omdat ik het niet simpel vindt werken. Maar daarin verschillen de meningen natuurlijk.

Geplaatst:

Dus voor Windows RT (voor tablets met weinig RAM en processorkracht) alleen het Modern/Metro UI en voor de gewone Windows-versie alleen het bureaublad. Maar Microsoft koos er dus voor het gewoon samen te voegen. :puh:

Maar het probleem daarvan is dat Microsoft juist geen scheidingen wilt maken tussen de verschillende Windows versies. Als je Metro RT only maakt, kunnen apparaten zoals de Surface Pro niet in de Metro gedeelte, wat juist het voordeel is van Windows 8.

Dan had iemand het ook nog over de contacten en agenda's en zo? Die zijn heeeeeerlijk. Ik heb zelf een Nokia Lumia 920 (WP8), en god, wat werkt dat fijn. De agenda is altijd gesynct met mijn telefoontje, dus heb ik altijd de mogelijkheid om mijn afspraken te zien. En Office? Woow. Alle word bestanden en powerpoints worden automatisch op onedrive gegooid, en heb ik dus overal toegang tot. Telefoon, laptop, school pc, heerlijk. Dat vaak zonder dat ik het zelf überhaupt door heb.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb die dan maar eens geïnstalleerd. Veel beter, en dan kan je tenminste je naam veranderen :7

Hoe bedoel je, dat je dan eindelijk je naam kunt veranderen??? :puh:

Normaal zou je je volledige naam moeten gebruiken met de applicatie. Wanneer je desktopversie gebruikt kan je je naam gewoon aanpassen, dat is handig. Aangezien niet iedereen mijn achternaam hoeft te weten. :7 Bewerkt: door Asphyxiated
Geplaatst:
Ik heb de update inmiddels ook geinstalleerd en het werkt perfect. Nu het eigenlijk meer naar de klassieke desktop begint te lijken en binnenkort het klassieke startmenu terugkomt hadden ze beter niet het hele touchstart gedoe achter kunnen laten vanaf begin af aan? :7
Een bedrijf als Microsoft moet nou eenmaal risico's nemen om succes te krijgen. Steevast blijven vasthouden aan iets dat inmiddels al zo oud is zou niet echt innovatief zijn. Met Windows 8 wilde men proberen een compleet nieuwe richting in te slaan, vooral door de populariteit van tablets. Helaas is het simpelweg de combinatie tussen de tablet UI en desktop UI die het helemaal verpest. Ik geef toe dat ze beter vanaf begin af aan die UI's af hadden moeten scheiden. Dus voor Windows RT (voor tablets met weinig RAM en processorkracht) alleen het Modern/Metro UI en voor de gewone Windows-versie alleen het bureaublad. Maar Microsoft koos er dus voor het gewoon samen te voegen. :puh: Hoewel ik het prima vind zoals het nu is zal ik toch blij zijn als dat klassieke startmenu weer terug is. Voelt toch net wat vertrouwder aan en het is nog steeds anders dan het originele startmenu. Wat mij betreft mag Microsoft dus snel met de volgende update komen. :)
Ja en nee. Innovatie is inderdaad goed in sommige gevallen maar waarom iets vervangen als het juist goed werkt. Neem als ideaal voorbeeld Apple. De iPhone is amper veranderd sinds de release in 2007 maar daarom niet minder goed. Windows 8 was gewaagt maar voor mij persoonlijk minder goed omdat ik het niet simpel vindt werken. Maar daarin verschillen de meningen natuurlijk.

En iOS 7 dan? Want Apple koos er wel degelijk voor om de software compleet om te bouwen naar iets nieuws, zoals bij Windows 8. Veel mensen waren daar negatief over, maar goed... Doordat iOS makkelijk te installeren is op een iPhone/iPad/iPod touch is de fragmentatie toch nog altijd hoger dan bij Windows, dat wel. Maar die verandering hoort er in ieder geval toch bij, vind ik. Niet iedereen vindt het even mooi, maar anderen weer wel. Ik was zelf meteen weg van het design, dus ik hoefde er niet lang over na te denken. Zeker niet toen de prijs tijdelijk heel laag was, wat voor mij reden was om direct van Windows 7 over te stappen. :puh:

Dus voor Windows RT (voor tablets met weinig RAM en processorkracht) alleen het Modern/Metro UI en voor de gewone Windows-versie alleen het bureaublad. Maar Microsoft koos er dus voor het gewoon samen te voegen. :puh:
Maar het probleem daarvan is dat Microsoft juist geen scheidingen wilt maken tussen de verschillende Windows versies. Als je Metro RT only maakt, kunnen apparaten zoals de Surface Pro niet in de Metro gedeelte, wat juist het voordeel is van Windows 8. Dan had iemand het ook nog over de contacten en agenda's en zo? Die zijn heeeeeerlijk. Ik heb zelf een Nokia Lumia 920 (WP8), en god, wat werkt dat fijn. De agenda is altijd gesynct met mijn telefoontje, dus heb ik altijd de mogelijkheid om mijn afspraken te zien. En Office? Woow. Alle word bestanden en powerpoints worden automatisch op onedrive gegooid, en heb ik dus overal toegang tot. Telefoon, laptop, school pc, heerlijk. Dat vaak zonder dat ik het zelf überhaupt door heb.

Ik was degene die het over die apps had. Die zijn niet slecht ofzo, maar ik gebruik zelf altijd iCloud voor synchronisatie van agenda's en contacten. Vind ik prettiger werken, maar dat komt weer omdat ik iOS gebruik en geen Windows Phone.

Geplaatst:
Ik heb de update inmiddels ook geinstalleerd en het werkt perfect. Nu het eigenlijk meer naar de klassieke desktop begint te lijken en binnenkort het klassieke startmenu terugkomt hadden ze beter niet het hele touchstart gedoe achter kunnen laten vanaf begin af aan? :7
Een bedrijf als Microsoft moet nou eenmaal risico's nemen om succes te krijgen. Steevast blijven vasthouden aan iets dat inmiddels al zo oud is zou niet echt innovatief zijn. Met Windows 8 wilde men proberen een compleet nieuwe richting in te slaan, vooral door de populariteit van tablets. Helaas is het simpelweg de combinatie tussen de tablet UI en desktop UI die het helemaal verpest. Ik geef toe dat ze beter vanaf begin af aan die UI's af hadden moeten scheiden. Dus voor Windows RT (voor tablets met weinig RAM en processorkracht) alleen het Modern/Metro UI en voor de gewone Windows-versie alleen het bureaublad. Maar Microsoft koos er dus voor het gewoon samen te voegen. :puh: Hoewel ik het prima vind zoals het nu is zal ik toch blij zijn als dat klassieke startmenu weer terug is. Voelt toch net wat vertrouwder aan en het is nog steeds anders dan het originele startmenu. Wat mij betreft mag Microsoft dus snel met de volgende update komen. :)

En iOS 7 dan? Want Apple koos er wel degelijk voor om de software compleet om te bouwen naar iets nieuws, zoals bij Windows 8. Veel mensen waren daar negatief over, maar goed... Doordat iOS makkelijk te installeren is op een iPhone/iPad/iPod touch is de fragmentatie toch nog altijd hoger dan bij Windows, dat wel. Maar die verandering hoort er in ieder geval toch bij, vind ik. Niet iedereen vindt het even mooi, maar anderen weer wel. Ik was zelf meteen weg van het design, dus ik hoefde er niet lang over na te denken. Zeker niet toen de prijs tijdelijk heel laag was, wat voor mij reden was om direct van Windows 7 over te stappen. :puh:

iOS 7 is alleen een nieuw uiterlijk en een paar nieuwe functies wat Apple niet kan beschadigen ;)

Geplaatst:

Klopt, maar toch waren er best veel mensen die erover klaagden. Heeft ook weer te maken met het feit dat het vooral op oudere toestellen erg onstabiel draaide, maar dat is inmiddels verholpen met iOS 7.1.

Terugkomende op het verhaal: Windows 8 is een grote stap vooruit, maar wel op een positieve manier. Microsoft blijft werken aan updates om computers met het besturingssysteem stabiel te houden en natuurlijk met nieuwe features. Ik snap het dan ook nooit als iemand zegt 'ik had Windows 8, maar heb deze er na een paar dagen weer af gegooid en installeerde Windows 7'. Mijn vader bijvoorbeeld, heeft mijn oude laptop overgenomen die ik al geüpdated had naar Windows 8. Hij vond het gewoon niet fijn werken, dus installeerde Windows 7. Onbegrijpelijk, want W8 is in mijn ogen gewoon prima. Zeker na de update van afgelopen dinsdag.

Geplaatst:

[...]

Onbegrijpelijk, want W8 is in mijn ogen gewoon prima. Zeker na de update van afgelopen dinsdag.

Inderdaad het werkt gewoon prima, en in sommige opzichten zijn er genoeg verbeteringen.

Ik kan het me voorstellen dat sommige mensen het nieuwe startscherm niks vinden, prima, maar om daar nou een hele nieuwe Windows installatie voor op te zetten...

Installeer dan gewoon Clasic Shell en je hebt gewoon een oud vertrouwd startmenu, dan kan je wel aankomen met het excuus dat je dit niet wilt (om wat voor reden dan ook), maar het is veel minder werk dan Windows 7 er opnieuw opzetten en daarbij mis je de andere verbeterpunten die Windows 8 heeft (en ja het is niet alleen maar de grafische zut die veranderd is ;) ).

Dus mensen die in dat opzicht Windows 7 op een pc zetten waar Windows 8 geïnstalleerd is omdat ze het nieuwe startmenu niks vinden, sorry dat ik het zeg, maar die zijn gewoon achterlijk imo (zie reden hierboven).

Verder heb ik ook een Surface tablet met Windows 8 zeker op een touchscreen komt Windows 8 volledig tot zijn recht, imo het beste systeem om mee te werken op een tablet qua bediening.

Dat gezegd hebbend, met muis en toetsenbord werkt het ook gewoon goed.

Echter moet iedereen het zelf weten wat ze doen, ikzelf ben super tevreden met Windows 8, zeker zoals @Hayte al zei, in combinatie met Windows Phone (ook een Lumia 920 hier :D ) werkt het gewoon uitstekend.

Geplaatst:

Echter moet iedereen het zelf weten wat ze doen, ikzelf ben super tevreden met Windows 8, zeker zoals @Hayte al zei, in combinatie met Windows Phone (ook een Lumia 920 hier :D ) werkt het gewoon uitstekend.

Baas. Heb nu even een Lumia 610 omdat mijn 920 langzaamaan steeds meer mij als gebruiker begon te negeren, maar ik kan niet wachten tot ik hem weer terug heb. Van 8 GDR 2 naar 7.5 is echt een wereld van verschil. Plus de 610 voelt goedkoop aan :l

Even terug naar W8. Ik ben zelf ook een fan van Windows 8, op een tablet. Als ik een peperdure pc koop van boven de 1000 euro, dan wil ik dat daar een perfect OS op komt die volledig gemaakt is voor de desktop. En dat is Windows 8 niet meer. Ze zijn het nu achteraf wel aan het patchen, maar zoals het besturingssyteem NU is is het een melting pot OS. Ik wil niet om touchscreen shit hoeven te werken. Ik wil gewoon een bureaublad waar ik dat hele startscherm gedoe voor heb. En dan zijn er mensen die met mods gaan strooien, maar sorry hoor. Als ik uit eigen portemonnee iets koop waarvan ik de voorganger niet meer kan kopen, wil ik dat die nieuwe zodanig beter is dat ik de nieuwe niet meer wil. En dat is bij Windows 8 zeker niet het geval. Op welke manier is W8 beter voor desktop gebruikers?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...