Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    49

  • MegaPilot

    48

  • Davedavy

    39

  • Crypteq

    27

Dus je kan steeds met dit scherm werken, zoals in 7? Zoja, dan koop ik me 8 aan. :)

PS: Je betaalt 30 euro voor een upgrade assistant, is dit dan een schone installatie? + Kan ik dan een herstelCD maken die mijn PC terugbrengt naar de originele Windows 8 staat als deze wat ouder begint te worden?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dus je kan steeds met dit scherm werken, zoals in 7? Zoja, dan koop ik me 8 aan. :)

PS: Je betaalt 30 euro voor een upgrade assistant, is dit dan een schone installatie? + Kan ik dan een herstelCD maken die mijn PC terugbrengt naar de originele Windows 8 staat als deze wat ouder begint te worden?

Twee keer ja :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je kan steeds met dit scherm werken, zoals in 7? Zoja, dan koop ik me 8 aan. :)

PS: Je betaalt 30 euro voor een upgrade assistant, is dit dan een schone installatie? + Kan ik dan een herstelCD maken die mijn PC terugbrengt naar de originele Windows 8 staat als deze wat ouder begint te worden?

Twee keer ja :)

Kleine aanvulling: voor die 30 euro krijg je geen CD, maar kun je wel via je Microsoft account Windows 8 opnieuw downloaden. En dat zo vaak als je maar wilt. Die upgrade assistent laat je daarnaast gelijk Windows 8 kopen via creditcard óf PayPal (wordt dan ook meteen gebruikt als je een aankoop wilt doen in de Windows Store).

Link to comment
Delen op andere websites

Die Upgrade Assistant moet je toch op een DVD branden en dan heb je Windows 8 en een nieuwe licentie? Of gaat dit door op je oude 7 licentie?

Zou ik dan op een lege SSD eerst 7 moeten installeren en dan pas 8?

De upgrade Assistant bied je de mogelijkheid om meteen de setup te starten op je huidige installatie.

Ook is er een mogelijkheid om er een ISO bestand van te maken en die op een dvd/usb zetten. En als laatste mogelijkheid is dat je het via de upgrade assistant op een DVD brandt.

De licentie word weergegeven in de upgrade assistent nadat je het gekocht hebt, en word na je toe gemailt.

De upgrade assistent die heeft een bestaande legitieme installatie nodig om te kijken of je aanspraak maakt op de upgrade.

Dus als je geen bestaande installatie heb moet die eerst geinstalleerd zijn.

Heb je wel een bestaande installatie dan gebruik je de upgrade assistent om Windows 8 te betalen en te downloaden, en dan vervolgens het op een dvd of usb zetten. Daarna kan je gewoon een schone installatie doen op bijvoorbeeld een SSD waar nog geen Windows op geinstalleerd is.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je wel een bestaande installatie dan gebruik je de upgrade assistent om Windows 8 te betalen en te downloaden, en dan vervolgens het op een dvd of usb zetten. Daarna kan je gewoon een schone installatie doen op bijvoorbeeld een SSD waar nog geen Windows op geinstalleerd is.

Dus:

Windows 7 op SSD zetten => upgrade assistant => Windows 8 staat op de SSD => hersteldisc maken om zo terug naar schone installatie te gaan.

Zit ik fout of heb ik het goed begrepen?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je wel een bestaande installatie dan gebruik je de upgrade assistent om Windows 8 te betalen en te downloaden, en dan vervolgens het op een dvd of usb zetten. Daarna kan je gewoon een schone installatie doen op bijvoorbeeld een SSD waar nog geen Windows op geinstalleerd is.

Dus:

Windows 7 op SSD zetten => upgrade assistant => Windows 8 staat op de SSD => hersteldisc maken om zo terug naar schone installatie te gaan.

Zit ik fout of heb ik het goed begrepen?

Als je momenteel Windows 7 (of vista of XP) op een gewone harde shijf heb staan dan kan je daar ook gewoon de upgrade assistant op draaien. zoniet, dan moet je inderdaad eerst en legitieme Windows installeren.

Een hersteldisk hoef je eigenlijk niet te extra te maken omdat je via de upgrade assistent een ISO of dvd /usb installatie maakt die je gewoon later weer kan gebruiken. Daarnaast heeft Windows 8 ook een mogelijkheid om een "refresh" te doen waarbij Windows opnieuw geinstalleerd word maar je bestanden blijven behouden. Of een "factory reset" die alles wist en Windows er opnieuw op zet net zoals je een schone installatie zou doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je kan steeds met dit scherm werken, zoals in 7? Zoja, dan koop ik me 8 aan. :)

PS: Je betaalt 30 euro voor een upgrade assistant, is dit dan een schone installatie? + Kan ik dan een herstelCD maken die mijn PC terugbrengt naar de originele Windows 8 staat als deze wat ouder begint te worden?

Neem dan Start 8 erbij, en het Metro UI is weg! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, maar je weet toch wel hoe je betaalde software gratis moet krijgen.. :7

En anders als je persee het startscherm weg wilt hebben, dan is er altijd nog het opensource (dus gratis) programma: Classic Shell

Ja maar Start8 is toch wel de beste van de 3 (vistart/Classic SHell/Start 8)

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...