NandroDavids Geplaatst: 3 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 Als ik het goed begrijp moeten de overgebleven spelers twee wedstrijden afwerken op de laatste vijf avonden? Ik had me er nog niet verder in verdiept, maar nu wel: De eerste negen weken speelt iedereen 1 keer tegen elkaar, in een wedstrijd van best of 12 legs. Dat is dus een korter format dan vorige jaren, toen het altijd best of 14 legs was. Dan vallen de onderste 2 spelers van de ranglijst af, waarna de rest in 5 weken tijd nog 's tegen elkaar speelt. Dat zijn 7 wedstrijden in 5 weken per persoon, dus per speler 2 avonden een dubbel programma en 3 keer 'gewoon' 1 wedstrijd. Dan blijven er 4 over en gaan we gewoon naar de halve finales en de finale. Tof dat er wat meer spelers zijn, dat er meer wedstrijden zijn en hopelijk ook nog weer meer spektakel. Wel een heel logische keus trouwens, want eigenlijk kunnen ze niet om die eerste 9 heen. Thornton heeft volgens mij flink geluk daarmee Reageren
xoex23 Geplaatst: 4 januari 2013 Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Inderdaad leuke line-up, hopen dat Van Gerwin weer een aantal 180's achterelkaar gooit, maar dan een keer tegen taylor Zoals hier al gezegd is, dat worden mooie wedstrijden, helaas worden ze niet op RTL7 uitgezonden, dus dat word dan weer sopcast met zijn kut kwaliteit Reageren
NandroDavids Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Zoals hier al gezegd is, dat worden mooie wedstrijden, helaas worden ze niet op RTL7 uitgezonden, dus dat word dan weer sopcast met zijn kut kwaliteit De Premier League bedoel je? Volgens mij zendt RTL7 daar iedere vrijdagavond de samenvattingen vanuit, en op de website zijn ze iedere donderdagavond gewoon live te zien hoor RTL7Darts.nl/live Reageren
xoex23 Geplaatst: 4 januari 2013 Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Oh gelukkig, als ik jouw niet had, dan had ik achter sopcast gezeten. Alleen zie ik nog niks op het programma beneden op de pagina staan, maar dat zal er dan wel binnenkort opkomen denk ik? Reageren
NandroDavids Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Alleen zie ik nog niks op het programma beneden op de pagina staan, maar dat zal er dan wel binnenkort opkomen denk ik? Ja, dat komt wel goed hoor. Ik heb vorig jaar heel de Premier League daar gekeken en commentator Jacques Nieuwlaat kondigde tijdens het WK al aan dat ze het ook dit jaar uitzenden. Maar van 1 t/m 3 februari hebben we dus ook nog eerst de PDC World Cup voor landenteams, die je ook via de site kunt volgen Ik zal de hoofdpost van dit topic even zodanig aanpassen, zodat dit gewoon 't algemen darts-topic is. Met een mooi aantal leden dat het darts een beetje volgt kan dat mooi. Reageren
xoex23 Geplaatst: 4 januari 2013 Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Mooi, ik neem aan dat ik voortaan wel mee mag komen lullen over darten? als ik weer een wedstrijd heb gezien. Reageren
Cabyon Geplaatst: 4 januari 2013 Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Mooi, ik neem aan dat ik voortaan wel mee mag komen lullen over darten? als ik weer een wedstrijd heb gezien. Iedereen is welkom, lijkt me. Dus iedere donderdagavond is er een wedstrijd? Reageren
NandroDavids Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2013 Dus iedere donderdagavond is er een wedstrijd? Vanaf 7 februari ruim drie maanden lang iedere donderdagavond vijf (of vier) wedstrijden tussen de topdarters. Best of 12 legs dacht ik, dus wel een kort format, maar dat doet normaal gesproken niets af aan het niveau en het spektakel Reageren
xoex23 Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Nice! als ik tijd heb ga ik regelmatig onze vaderlandse darters bekijken Ben wel benieuw naar een wedstrijd tussen van Gerwin en van Barneveld, dat wordt denk ik een mooi spektakel. Ook een revanche tussen Van Gerwin en Taylor lijkt me leuk om te bekijken. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Het BDO WK is begonnen, er zijn inmiddels 2 wedstrijden gespeeld, en we zijn 'onze' titelverdediger Christian Kist al kwijt. Hij verloor zojuist met 3 - 1 van de als vijfde geplaatste Robbie Green. Op zich helemaal geen schande. Natuurlijk, hij was de wereldkampioen, maar hij heeft een moeilijk jaar gehad. Last van jicht en hij had last van zijn handen en voeten, wat natuurlijk niet goed is voor een darter. Inmiddels is 'ie wel weer helemaal fit, maar hij heeft feitelijk gezien heel het jaar weinig kunnen doen. Daardoor was 'ie ook niet geplaatst en kreeg hij dus deze lastige loting. De eerste set, de set van Kist, ging meteen naar Green, maar Kist won knap de tweede set. In set drie gingen we voor het eerst, en laatst, naar een beslissende 5e leg. Daarin kreeg Kist wel kansen maar hij maakte het niet af. In de vierde set liep Green meteen uit naar 2 - 0 en kreeg in de derde leg drie pijlen voor de wedstrijd op tops. Die gingen er allemaal boven, waarna Kist 2 - 1 maakte en het heel even leek dat het nog spannend ging worden. Maar net als in de voorgaande legs kon Kist Green scorend niet meer bijbenen en nu was 't wel meteen raak op dubbel 8. Jammer, maar een logische nederlaag. Overigens stemt het niveau op Lakeside me hoopvol. Dat ligt een stuk lager dan op het PDC WK en gemiddeldes boven de 90 zullen waarschijnlijk zeldzaam zijn. Dat stemt mij hoopvol, omdat ikzelf zo'n 50 gemiddeld gooi en dus nog maar een 'klein beetje' hoef te verbeteren Reageren
xoex23 Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Ik ben ook ingeschakeld! Jammer dat kist er al uit ligt, ik kwam er pas net achter dat er darten was. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Ik heb net even een stream aangezet. Helaas net te laat voor de partij van Fitton (dat is ook een tonnetje geworden trouwens). Maar het is allemaal wel behoorlijk cheap geworden zeg. Zelfs de darts klinken niet lekker als ze het bord invliegen. Het enige wat me nog een beetje doet denken aan de oude Lakeside (of Embassy) is de Aaaare you ready... Reageren
NandroDavids Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 Het enige wat me nog een beetje doet denken aan de oude Lakeside (of Embassy) is de Aaaare you ready... Ja, heerlijk. Dat die man nog leeft! Net een mooi Nederlands succes op de Lakeside, wat we wel nodig hadden na de uitschakeling van Kist. De 18-jarige Jimmy Hendriks (wat hem nu al het lied "There are only two Jimmy Hendriks" heeft opgeleverd) heeft zojuist de als tweede geplaatste en drievoudig kampioen Martin Adams uitgeschakeld. Op papier een schitterende overwinning, en ook wel knap dat 'ie het onder zulke spanning wist af te maken, maar het was van een bedroevend niveau. Allebei rond de 20% op de dubbels en ik geloof dat Hendriks iets van 80 gemiddeld gooide. Reageren
Thundercover Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 Vanavond is er in Andere Tijden Sport aandacht voor het darten, waarbij Raymond van Barneveld en Bert Vlaardingerbroek centraal staan. Beide kwamen in actie tijdens The Embassy (nu: Lakeside), al had de eerste iets meer succes met vier titels. Het wordt uitgezonden op Nederland 1 om 22.35 uur. Ik ga in ieder geval proberen te kijken. Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 Ga ik ook proberen, en anders heb je altijd nog Uitzending Gemist. Heb even een vraagje, kijken jullie vooral naar RTL7, BBC of gewoon livestream? Als je bijvoorbeeld zoals ik liever naar Engelse commentators luistert. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.