Jump to content

Chinese Webshops

Davedavy

Recommended Posts

• Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Davedavy

100

• MegaPilot

73

• Leontjuuh-gta

11

• Michael

11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tsja, enige dat ons Europa met een zogenaamd `zeer goed moraal´ doet is de spullen kopen en ze 100% duurder maken, nu betaal je in ieder geval wat het echt waard is.

En als iedereen het zo zelf kopen zou, zullen Europese bedrijven het goedkoper moeten maken, of meer aan de fabrieken moeten betalen omat ze dan zelf niks meer verkopen.

Hier wil ik toch op reageren, probleem bij rechtstreeks inkopen is dat bedrijven/importeurs elektronische spullen met een CE keuring moeten verkopen.

Dit is Europees verplicht, niet verplicht als je dit zelf importeert, wel verplicht als je huis affikt omdat je een of andere kut lader koopt zonder CE en nog wat geld wilt los pingelen bij je verzekering.

Goedkoper maken zeg je? Denk je dat een bedrijf enkel hoeft in te kopen en te verkopen?

Wat dacht je van belastingen, verscheep kosten, tussen handelaren, hoge huur van het pand, verzekering, werknemers en natuurlijk je eigen boterham?

Jij klaagt en denkt naar een andere werkgever te gaan als je niet aan je 10 euro per uur komt, maar klaagt wel als een product te duur is als het in een Europees land is gemaakt.

Ook garantie, wat bij China al snel tot aan de deur is, je stuurt het helaas ook niet binnen een dag op, kost een Europees bedrijf extra geld.

Als jij een baan hebt, en je klaagt dat de luchtvochtigheid te hoog ligt, en andere steunen je daarin, dan ga je lekker klagen of staken.

Kost het bedrijf takken vol geld, jij levert niks op, en je krijgt je zin.

Jij krijgt lunchpauzes, meeste bedrijven hebben airco's of verwarming(ligt aan seizoen), bedrijven krijgen allemaal regels voor zich, noem het maar op.

Kost allemaal geld, dat geld moeten ze terug verdienen door te verkopen, daar betaal je mede voor.

Dat een bedrijf 5 euro vraagt voor iets wat in China bv. 2 euro kost, komt omdat ze daar geen verwarming hebben, alles in een loods staat zonder verlichting, mensen daar onder stoffige of extreem gevaarlijke omstandigheden werken, en ook nog eens 16 uur op een dag.

Dan nog het grapje met een vals prijs opgeven, douane mag er misschien wel intrappen, maar uiteindelijk snij jezelf hartstikke in de vingers.

Het geld betaal je toch, en kom op, wie houdt nou wie voor de gek?

Als jij je rommel bij een China shop koopt, moet je niet zitten janken als je een keer snel een stekker nodig hebt, en je lokale elektro winkel is weg omdat ie geen omzet meer draaide vanwege importeren.

Ook zijn de directeuren schuld, hun spullen in het buitenland laten maken, ooit wat Europa een groot innovatief gedeelte van de wereld, nu staan de fabrieken in China, Vietnam, India, noem het maar op.

Onze slimme ideeën, plannen, noem het maar op, liggen nu in China klaar om gekopieerd te worden, waarom, omdat ze niks zelf kunnen bouwen maar wel kunnen maken.

Zodra je daar een rechtzaak wilt beginnen, kun je blij zijn dat dit van de grond af komt, de 'copycats' zijn niet te vinden.

Plannen en ontwikkelingen die de bedrijven maken, kosten miljoenen of zelfs miljarden euro's, worden binnen 3 tellen gekopieerd en opnieuw gemaakt door copycats.

Bedrijven innoveren in kwaliteit spullen, copycats gebruiken goedkope rommel, en zodra het stuk gaat, 'ach, bij het origineel zou het ook gebeuren'.

En dan ipv. garantie claimen, die je waarschijnlijk toch niet krijgt, kopen ze het product opnieuw, het is toch zo goedkoop.

De problemen die ik omschrijf, is in de modelbouw 1000% erger te zien, bedrijven verdwijnen, omdat er een groot bedrijf hetzelfde levert maar zonder CE, zonder tussenhandelaren, zonder echte garantie, en voor 1/3de van de prijs.

Prijzen lijken hier gewoon te duur, maar dat komt omdat we de prijzen aan de andere kant van de wereld kunnen zien, maar de omstandigheden niet (willen zien).

Naast dit, hoe meer geld er naar het buitenland, hoe armer wij worden, eerst lachend doen dat Chinezen frietkramen over nemen, over 50 jaar huilen dat Chinezen grote(re) bedrijven overnemen.

Dan is het niet de Chinezen die stoffig werk doen, maar de Nederlanders, 16 uur per dag werken, en China doet hetgeen wat Europa al jaren doen, enkel gaan zij waarschijnlijk niet de fout maken die wij al jaren lang maken.

En serieus, wat voor rommel kopen jullie?

Batterijen op water?

Bewerkt: door GolfG60
Delen op andere websites

Watte? :puh:

1 van de bijgeleverde batterijtjes bij de V911 is al stuk, heb een mailtje gestuurd naar Banggood en ik moet nu een video maken als bewijs. :puh:

Je leest het goed, je doet water in de batterij en hij werkt :puh: Geef maar een seintje als je de link wil. De prijs valt trouwens ook mee, 3 stuks incl. puppetje voor 7 usd.

@Hierboven, het gaat hier om particulieren die aankopen doen in Chinese Webshops, geen bedrijven die miljoenen importeren..

Bewerkt: door Davedavy
Delen op andere websites

Externe batterij binnen:

http://www.banggood.com/Wholesale-Cager-B030-15000mAh-Mobile-Charger-Lithium-Battery-Power-Bank-p-64791.html

Ben er 99 % zeker van dat het namaak is, er rammelt trouwens iets vanbinnen(als ik ermee schud bijvoorbeeld hoor ik iets rammelen). Maar er zit een batterij in(:puh:), ik schat dat ie zeker 3 keer m'n gsm kan opladen en dat had ik niet hier kunnen kopen voor €26.

Delen op andere websites

@Hierboven, het gaat hier om particulieren die aankopen doen in Chinese Webshops, geen bedrijven die miljoenen importeren..

Dat maakt nou net helemaal niet uit, dat is het hem juist.

Mensen passeren bedrijven die dit werk al voor hun doen, maar vragen er meer geld voor.

Je zegt zelf dat we voor miljoenen importeren, en juist die mensen zorgen ervoor dat bedrijven die op doorverkoop leven juist verdwijnen.

Vergelijk het met de dvd, Free Record Shop leefde op verkoop van DVD's, CD's, Games, noem het maar op.

Sinds er gedownload wordt, want dit is goedkoper of gratis, kan de winkel niet meer zijn deuren open houden.

Kortom, weer een Nederlandse winkel of tak naar de klote, en dit is precies hetzelfde wat de importerende mensen/Chinese webshops doen.

Als jij binnenkort een DVDtje wilt of een CDtje, zijn er nog maar weinig winkels waar je naar toe kunt, en dit heb jij aan jezelf of een ander te danken.

Delen op andere websites

Ja het is daar goedkoper, dan ga ik het inderdaad daar halen. Maar er zijn ook dingen die je daar kunt krijgen die je hier niet krijgt. Neem een voorbeeld een telefoonhoesjes, daar te krijgen voor 1 tot 15 euro waar je voor dezelfde hier in NL 15 tot 60 euro betaald. Moet ik dan meer dan het dubbele betalen voor onze economie?

Delen op andere websites

Ja het is daar goedkoper, dan ga ik het inderdaad daar halen. Maar er zijn ook dingen die je daar kunt krijgen die je hier niet krijgt. Neem een voorbeeld een telefoonhoesjes, daar te krijgen voor 1 tot 15 euro waar je voor dezelfde hier in NL 15 tot 60 euro betaald. Moet ik dan meer dan het dubbele betalen voor onze economie?

Je moet niks, maar je moet ook weten dat als je het hier haalt, bedrijf waar je het haalt ook zijn rekeningen moet betalen.

Daar betaal je extra voor, en om heel eerlijk te zijn, ik heb pas een keer wat uit het buitenland besteld en na volle tevredenheid hoor, daar niet van.

Maar ik vind het een fijne gedachte dat ik met mijn kleine bestellingen mensen werkend houd, maar ook dat als ik in hoesjes nood zit, dat ik een bestelling kan plaatsen of kan ophalen waardoor ik dezelfde of volgende dag een nieuw hoesje heb.

Wat ik ook fijn vind, is dat als het hoesje uiteen valt, naar het bedrijf toe kan gaan met het probleem en samen een oplossing kan vinden.

Iedereen weet wel hoe de vork in de steel steekt, alleen niet iedereen wilt zich eraan toegeven.

Ik denk niet dat je vrolijk wordt, als je in een winkel werkt, en je baas op alle prijskaartjes '50% off' plakt, en vervolgens op je loonstrookje dezelfde sticker zit.

Bedrijven verdienen geld, maar het is geen gigantische vetpot zoals sommige denken, want dat iets 2 euro daar kost, en hier 5 euro, betekend niet dat de winkel 3 euro winst maakt.

Ik ken ook mensen die in een computer winkel werken, ze kunnen blij zijn dat na alle aftrek op een product 5% winst pakken.

Op sommige producten verdienen ze maximaal zelfs maar 20%, en dan komt nog alle aftrek erop want al snel richting de 10% gaat.

Delen op andere websites

Maar ik denk dat het probleem wat je nu uitbeeld nu nog niet van toepassing is, de meerderheid van de mensen durven niet eens te bestellen in het buitenland, weten niet wat PayPal is en hoe het werkt, en soms durven ze niet eens online te kopen. Echter zullen steeds meer mensen gaan kopen in het buitenland, iets wat ik zelf (en vele andere China shoppers) niet fijn vinden. Maarja dat zijn weer andere redenen.

Delen op andere websites

Maar ik denk dat het probleem wat je nu uitbeeld nu nog niet van toepassing is, de meerderheid van de mensen durven niet eens te bestellen in het buitenland, weten niet wat PayPal is en hoe het werkt, en soms durven ze niet eens online te kopen. Echter zullen steeds meer mensen gaan kopen in het buitenland, iets wat ik zelf (en vele andere China shoppers) niet fijn vinden. Maarja dat zijn weer andere redenen.

Het lijkt voor jou nog niet van toepassing, puur omdat je meestal hoesjes en andere kleine spullen bij Action/Telefoon Turk/etc. koopt, die hebben het nog op andere producten geld te verdienen.

Modelbouw, is een luxe en die voelen dit als eerste met andere luxe producten, en daar is de slag al aardig bezig, het zal voor andere soorten winkels nog een tijd duren maar het zit eraan te komen.

En zodra het begint, oeioeioei, dan gaat het pijn doen op plekken waar je niet eens wist dat het pijn kon gaan doen.

Delen op andere websites

Het lijkt voor jou nog niet van toepassing, puur omdat je meestal hoesjes en andere kleine spullen bij Action/Telefoon Turk/etc. koopt, die hebben het nog op andere producten geld te verdienen.

.

Heb je al eens gezien waar die kraam van de Action vandaan komt? Alle telefoon en tablet accessoires komen uit China, de drank uit Spanje,Turkije en soms een Russich land. De condooms komen uit Arabië, en er zullen vast nog veel meer dingen uit het buitenland, daarmee stimuleer je toch ook alleen maar de buitenlandse economie? Grote kans dat de transporteur ook uit het buitenland komt, zo niet is het wel een buitenlandse chauffeur. Ik denk dat je een beetje doorslaat.

Delen op andere websites

Dat er veel producten uit China komt, is al lang bekend.

De radio bv., eerste werkende radio komt uit Italië, maar de huidige radio's komen uit China.

Klinkt grof, maar China is zo groot geworden door de lage lonen en door alles te kopiëren.

Lage productie gaat ten koste van dingen, die Nederlanders of andere Europeanen of Amerikanen niet willen, denk bv. aan lange werk dagen.

Waarom denk je dat accessoires in China worden gemaakt?

Kunnen wij dat niet? Tuurlijk wel, alleen voelen we ons te goed en laten we het liever doen door de Chinezen!

Zelfde redenen dat we vroeger slavernij hadden, zelfde reden dat hier vroeger Marokkanen en Turken zaten die de vieze klusjes opknapte!

Ik heb de geschiedenis van de condoom opgezocht, maar ik vond nergens Arabië, ieder gedeelte van de wereld had zijn eigen ideeën en uitvoeringen, behalve Arabië, enigste wat ze doen is dus het produceren.

Er is maar weinig wat wij niet kunnen, maar onze 'eer' en onze 'gierigheid' zorgt ervoor dat we de 'vieze' en 'stomme' dingen liever laten doen.

Uiteraard kun je niet alles in eigen land maken, denk ook aan fossiele brandstoffen, producten die hier niet gemaakt kunnen worden omdat we niet de juiste stoffen of spullen hebben.

Ook zouden we dan niets uit mogen geven als we op vakantie gaan, dit is niet te doen.

Maar door onze eer en gierigheid die overigens door heel het westen voorkomt gaan we onze eigen gat graven, het is de vraag wanneer de switch komt.

Oh, en voor je interesse, Jaguar en Range Rover, die zijn al van Tata, een bedrijf uit India.

Het afgelopen jaar hebben Chinese bedrijven voor in totaal $10 miljard uitgegeven voor in totaal 46 verschillende overnames van Amerikaanse ondernemingen, zo becijferde Dealogic. Het totaalbedrag aan overnames was in 2012 hoger dan van 2009 tot en met 2011 gecombineerd. Onder de overnames viel bioscoopketen AMC Entertainment Holdings, dat voor $700 miljoen werd overgenomen door Wanda Group.

Het gaat blijkbaar best wel hard, en dit is enkel Noord-Amerika ;)

Delen op andere websites

Het is wachten op de nieuwe rotors die ik besteld heb voor m'n V911, voorlopig vliegt ie niet meer. :( Heb de 2 reserverotors die bij de V911 zaten ook al verbruikt.. :puh:

Ik snap nu wat je bedoelde, Davy, toen je zei dat RC's duur in onderhoud zijn.. :(

Bewerkt: door MegaPilot
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...