Jump to content

[WidM] Week 4 - Moord!


PatrickW

Recommended Posts

Moord!

In jullie hotel in San Fierro, het Vank Hoff Hotel, hebben jullie flink gefeest. Terecht, want een geslaagde bankoverval en het overleven van de derde Mol-test moet natuurlijk gevierd worden. De drank vloeide dan ook rijkelijk en jullie weten je nog maar kleine stukjes te herinneren van de avond. En laat dat nu net toevallig een mooie aanleiding zijn voor de volgende opdracht.

Laten we jullie geheugen eerst wat opfrissen: tijdens het feestje in de lobby zat er aan de hoek van de bar een man in zwart. In eerste instantie onopvallend, maar hij versprak zich tegen de barman, die vervolgens weer één van jullie aansprak. De man in zwart bleek een gepensioneerde agent te zijn die jullie verdacht van de bankoverval. Niet handig voor jullie natuurlijk, maar gelukkig heeft één van jullie ergens in het hotel de man in zwart uitgeschakeld. Moord! Aangezien niemand van jullie het zich volledig kan herinneren maar jullie allemaal nog wel wat fragmentjes weten, spelen we een variant op het welbekende spel Cluedo.

De spelregels:

Jullie zijn allen zowel detective op zoek naar de moordenaar als potentiële moordenaars. De kaartjes met daarop de (at random bepaalde) moordenaar, moordwapen en moordlocatie zitten in een envelop die in het bezit is van de organisatie. Jullie krijgen elk (at random) 3 kaartjes met moordenaars/wapens/locaties die het dus níet zijn. Die krijgen jullie via PM.

Als je aan de beurt bent kun je blijven op de verdieping waar je bent, of je verplaatsen naar een andere verdieping. Via de trap kun je per beurt 1 verplaatsing doen, dus naar een hogergelegen of lagergelegen aangrenzende verdieping. Via de lift kun je per beurt een grotere afstand afleggen, maar niet iedere verdieping is te bereiken via de lift. Reizen met de lift kost per keer 100 euro. Naast verplaatsen kun je iedere beurt een verdenking uitspreken: "Ik denk dat persoon de moord heeft gepleegd, met moordwapen in locatie." Het is niet toegestaan om twee beurten op rij op dezelfde verdieping een verdenking uit te spreken. Verdenking en verplaatsing post je gewoon in dit topic, als je aan de beurt bent.

Even een voorbeeld van zo'n post, om het wat duidelijker te maken: "Ik verplaats mij via de lift naar de Grand Canyon en spreek daar de verdenking uit dat Marc Dutroux daar de moord heeft gepleegd met een baksteen." Uiteraard dien je Grand Canyon, Marc Dutroux en baksteen te vervangen door namen/dingen die in dit spel mogelijk zijn.

Als je een verdenking uitspreekt noem je dus een moordenaar, een moordwapen en een moordlocatie. Die locatie moet altijd de locatie zijn waar je de verdenking uitspreekt. De moordenaar die je kiest reist automatisch naar die locatie en dan gaan we over tot het tonen van bewijs. De organisatie laat via PM aan de persoon die de verdenking uitsprak weten wie er tegenbewijs heeft en welk tegenbewijs. Natuurlijk niet van iedereen. Eerst van de persoon die ná de huidige speler aan de beurt is. Als die geen tegenbewijs heeft kijken we naar de volgende persoon, enzovoort. Mocht niemand tegenbewijs hebben, dan heeft de deelnemer die de verdenking uitsprak de mogelijkheid om over te gaan op een beschuldiging (zie onder). Mocht een persoon meer dan één tegenbewijs hebben, dan laten we er maar één zien. Een ieder kan in de PM aangeven welk bewijs hij eerst wil laten zien aan wie. Zie daarvoor de PM. Nadat we via PM eventueel tegenbewijs hebben laten zien aan de huidige speler, posten we in het topic of en wie er tegenbewijs had. Uiteraard noemen we daarbij niet het tegenbewijs. Vervolgens is de volgende speler aan de beurt en begint heel het verhaal van voren af aan.

Op een verdieping mogen maximaal drie deelnemers tegelijkertijd aanwezig zijn. Indien je één van de drie deelnemers op een verdieping bent en een verdenking wilt uitspreken, kun je dus ook geen andere deelnemer dan één van die drie verdenken.

De spelersvolgorde is at random als volgt bepaald:

1. Cabyon

2. MegaPilot

3. Silverbyte

4. thebig

5. Kloep

6. Die Hard

7. $NeoSyp$

In een spel als Wie is de Mol? is activiteit natuurlijk een pluspunt. Wij zien er dan ook geen probleem in om dat wat te belonen, wat ook ten goede komt van het tempo in dit spel. Daarom: we houden in principe bovenstaande spelersvolgorde aan, maar post degene die aan de beurt is niet binnen 4 uur na de laatste post van de organisatie een verplaatsing en verdenking, dan mag de volgende speler posten. Is die laatste post van de organisatie in de nacht (0.00 uur tot 6.00 uur) geplaatst, dan geldt daarbij een wachttijd van 6 uur. De speler die te lang niets van zich heeft laten horen verliest zijn beurt en kan de volgende ronde weer een actie uitvoeren.

In plaats van een verdenking kun je ook een beschuldiging uitspreken. Dit mag je maar eenmaal in heel het spel doen. Een beschuldiging doe je op exact dezelfde manier als een verdenking, met als enige verschil dat we bij een beschuldiging niet kijken of iemand tegenbewijs heeft. Dan laten we je via PM namelijk weten wat er in onze envelop zit. Komt dat overeen met jouw beschuldiging dan heb je het spel gewonnen, pak je een Vrijstelling én gaat het overgebleven bedrag van dit spel in de pot. Komt het niet overeen, dan lig je uit het spel en verdwijnt er 1000 euro uit dit spel.

Geld verdienen kan ook nog: per genoemd element in een verdenking dat uiteindelijk in de envelop met de oplossing blijkt te zitten gaat er 100 euro in een verborgen pot. Achteraf maken we bekend hoeveel geld er in die pot is gekomen.

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||

Hotelkamers|Trap/Lift|||||||

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|X|X|X|X|X|X|X

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||[/table]

[table=header]Moordwapens[/table][table=simple]Brass Knuckles|Brass_knuckles_SA_icon.png

Chainsaw|Chainsaw_SA_icon.png

Katana|Katana_SA_icon.png

Silenced Pistol|Silenced_9mm_SA_icon.png

Sawn-off Shotgun|Sawnoff_shotgun_SA_icon.png

SMG|MP5_SA_icon.png

Flamethrower|Flamethrower_SA_icon.png

Dildo|Big_dildo_SA_icon.png[/table]

Nogmaals de spelersvolgorde:

1. Cabyon

2. MegaPilot

3. Silverbyte

4. thebig

5. Kloep

6. Die Hard

7. $NeoSyp$

Cabyon mag dus beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 195
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    41

  • MegaPilot

    39

  • NandroDavids

    30

  • Kloep

    27

Ik verplaats mij via de trap naar de amusementshal en spreek daar de verdenking uit dat Silverbyte daar de moord heeft gepleegd met een chainsaw.

Tegenbewijs geleverd door thebig.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||

Hotelkamers|Trap/Lift|||||||

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift||X||||X|

Lobby|Trap/Lift|X||X|X|X||X

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||[/table]

MegaPilot is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de duidelijkheid: de volgende persoon is pas aan de beurt ná de post van de organisatie.

Ik verplaats mij via de lift naar de hotelkamers en spreek daar de verdenking uit dat thebig de moord heeft gepleegd met een Katana.

Tegenbewijs geleverd door Silverbyte.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||

Hotelkamers|Trap/Lift|||||X||X

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift||X||||X|

Lobby|Trap/Lift|X||X|X|||

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||[/table]

Silverbyte is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt idd leuk maar ook vreselijk ingewikkeld. Ga het morgen nog eens rustig op de pc lezen en hopen dat mijn beurt nog niet weg is

Toch nog gehaald :) Denk wek dat geld verdienen met deze opdracht lastig wordt

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Dan ga ik met de trap naar de bruidssuite en vraag ik Die Hard ten huwelijk met brass knuckles

Of laat ik het erop houden dat ik hem verdenk daar de moord te hebben gepleegd met de brass knuckles

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verplaats mij via de lift naar het zwembad en spreek daar de verdenking uit dat Cabyon daar de moord heeft gepleegd met een Silenced Pistol.

Tegenbewijs geleverd door Die Hard.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||

Hotelkamers|Trap/Lift|||||X||X

Zwembad|Trap/Lift||X||||X|

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|X||X|X|||

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||[/table]

thebig is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

De volgende die te vroeg post kost 250 euro voor de pot.

Dan ga ik met de trap naar de bruidssuite en vraag ik Die Hard ten huwelijk met brass knuckles

Of laat ik het erop houden dat ik hem verdenk daar de moord te hebben gepleegd met de brass knuckles

Tegenbewijs geleverd door Kloep.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||X||||X

Hotelkamers|Trap/Lift|||||X||

Zwembad|Trap/Lift||X||||X|

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|X|||X|||

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||[/table]

Kloep is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga met de trap naar de Keukens, waar ik Die Hard verdenk van de moord met een Flamethrower.

Tegenbewijs geleverd door Die Hard.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||X

Hotelkamers|Trap/Lift|||||X||

Zwembad|Trap/Lift||X||||X|

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|X||||||

Keukens|Trap/Lift|||X|X|||

Kelder|Trap|||||||[/table]

Die Hard is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga met de lift naar de Hotelkamers, waar ik $NeoSyp$ verdenk van de moord met een Sawn-off Shotgun.

Tegenbewijs geleverd door $NeoSyp$.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||X

Hotelkamers|Trap/Lift|X||X||X||

Zwembad|Trap/Lift||X||||X|

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|||||||

Keukens|Trap/Lift||||X|||

Kelder|Trap|||||||[/table]

$NeoSyp$ is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...