Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

Als renner kan je nooit het gevoel hebben om te weten of diegene voor je gaat vallen, dat heeft met puur geluk te maken. Goed: wielrennen heeft zoals elke sport wel met puur geluk te maken, maar om een mooie wedstrijd en een mooie winnaar te zien wil je die geluksfactor zoveel mogelijk reduceren. Nu ga je me niet horen beweren dat Kittel geen mooie of terechte winnaar is, integendeel, maar voor mij doet die valpartij zeker een beetje aan de glans van zijn overwinning af.

Het heeft inderdaad geen zin om over 'wat als' te beginnen, maar het is toch het gevoel waar ik dan onvermijdelijk mee achter blijf. Zo vraag ik me nog steeds af wat er was gebeurd als Jurgen Van den Broeck niet was gevallen in 2011, ik ben ervan overtuigd dat hij een mooie plaats had kunnen rijden of wat er zou gebeurd zijn als de scheidsrechter in '86 niet partijdig was geweest, dan had België nooit in de halve finale gestaan, lijkt me. Het feit is dat je het niet kunt weten.

Waarschijnlijk heeft die finishwissel de verwarring groter gemaakt, inderdaad. Dingen zoals dit zouden dan ook niet mogen voorkomen. Die finish aan de rotonde leggen was inderdaad onverantwoord om het zelf maar in overweging te nemen, zou inderdaad niet willen weten wat er gebeurd zou zijn moest men daar een sprint hebben gehouden.

Wat me trouwens opviel is dat er twee valpartijen hebben plaatsgevonden aan lange spandoeken die langs de weg in de grond waren gepland. Ik heb dergelijke spandoeken nog nooit in een ronde gezien, maar ben er van overtuigd dat ze die best niet weer zetten.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Dat had ik niet eens gehoord. Da's echt wel rot, hij was de enige die een echt goede kans maakte om te winnen van Froome in de individuele tijdrit.

Ook heeft Omega Pharma-Quick Step nu een kans midder op een ritzege, niet dat ze het zo hard nodig hadden met Cavendish in de ploeg, maar toch zonde.

Blijkbaar is iedereen op 0 seconden gezet, zelfs mensen als Hoogerland die eerder waren gevallen.

Hoor net dat Kittel niet eens wist dat de bus zich had vastgereden op de streep. Blijkt nog maar eens hoe onverantwoord de organisatie te werk ging.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Hoor net dat Kittel niet eens wist dat de bus zich had vastgereden op de streep. Blijkt nog maar eens hoe onverantwoord de organisatie te werk ging.

Maar blijkbaar wist Koen de Kort dat wel en Koen is ploeggenoot van Kittel. Dus ligt het niet bij de organisatie van de Tour.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou toch mogen verwachten dat elke renner zoiets weet.

Tony Martin doet trouwens nog gewoon mee aan de Tour, gelukkig. Al kan die valpartij wel zijn prestatie in de tijdrit beïnvloeden. Hopelijk komt hij er toch bovenop.

Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig zijn de andere renners, behalve Tony Martin, er goed vanaf gekomen. Vandaag wel vette etappe (foto is van de site van NOS trouwens). Ik denk niet dat Kittel z'n gele trui kan handhaven. Maar toch, het valt altijd te proberen. Ik denk dat Sagan vandaag de te kloppen man is. Of één van de aanvallers.. Wie weet. :puh:

518331.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Zou me sterk lijken mocht Kittel zijn gele trui nog behouden, de groene zou nog moeten lukken. Lobato, als hij in de aanval zou gaan, kan zijn bolletjestrui wel behouden. Veel heeft Euskatel Euskadi niet te verliezen in de Tour, dus denk ik dat Lobato best wel eens vrij spel voor een tijdje gaat krijgen. Al ken ik hem wel niet goed genoeg om zijn klimcapaciteiten in te schatten (je zou toch denken dat die Spanjaarden allemaal wel ietwat kunnen klimmen).

Sagan lijkt inderdaad de te kloppen man te worden.

Het lijkt me sterk, maar benieuwd of de eerste favorieten al gaan moeten afhaken vandaag. Ik denk dat ik net op tijd ga inschakelen om de col van 2e categorie te bekijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een geslaagde vlucht verwacht ik vandaag toch niet. Daarvoor is de etappe, met name het laatste lange stuk, niet moeilijk genoeg. Bovendien is het nog vroeg in de Tour en zijn er wel wat sprinters die deze bergen over komen. Sagan, EBH, Kristoff, Rojas en Degenkolb verwacht ik.

Gilbert gaat als het goed is aanvallen, de strijd om de bolletjes wordt interessant, en de locatie van de tussensprint is ook mooi gekozen. Kortom: ik ga kijken :)

Link to comment
Delen op andere websites

We zitten amper op de col van 2e categorie en Kittel is al gelost. De bolletjestrui ook, dus dat gaat ook niet lukken. Zag er even naar uit dat Voeckler de col van 3e ging pakken, maar hij hield opeens stil. Misschien wil hij toch op het laatste in inhaalmanoeuvre maken en de 5(?) punten voor de col van 2e pakken.

Zie net dat Kadri een technisch defect had, echt zonde om zo tijd te verliezen.

Wat probeert FDJ eigenlijk te doen?

Ben benieuwd wat er nog gebeurt, vind het alleszins een leuke etappe tot nu.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

We zitten amper op de col van 2e categorie en Kittel is al gelost.

Dat was te verwachten :puh:

Zag er even naar uit dat Voeckler de col van 3e ging pakken, maar hij hield opeens stil. Misschien wil hij toch op het laatste in inhaalmanoeuvre maken en de 5(?) punten voor de col van 2e pakken.

Ik denk dat-ie niet goed genoeg was.

Wat probeert FDJ eigenlijk te doen?

Geen idee. Ik neem toch aan dat Bouhanni er ook al wel af is?

Ben benieuwd wat er nog gebeurt, vind het alleszins een leuke etappe tot nu.

Absoluut! Rolland die nu gaat, da's toch ook geen kleine naam. Blijft boeiend zo :)

En aan het eind wint Sagan...

Link to comment
Delen op andere websites

Het was maar een afdaling en daarna heeft hij zich wijselijk laten inlopen.

FDJ blijft op een of andere manier nog altijd vooraan zitten, misschien hebben ze een meesterplan? Toch is het voor een groot deel aan hen te wijten dat de koers is opengetrokken vandaag, dus ik klaag niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu wordt het interessant, op weg naar de laatste klim. Gaat Gilbert proberen daar weg te komen? Valverde? Of willen Sagan en EBH het gewoon controleren? Ben benieuwd...is maar een klimmetje van 1 kilometer lang, dus je moet echt hard gaan om weg te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Fout, fout en fout. Froome rijdt gewoon weg. Is hij dan vergeten dat hij de topfavoriet is voor het eindklassement? Best wel speciaal dat zoiets gebeurt.

Ja, dit had ik niet verwacht. Maar goed, gaat gewoon een sprint met de grote groep worden, lijkt me nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...