Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

En weer fout: Bakelants sleept een Belgische ritzege binnen én de gele trui. Hij weet net voor het peleton te blijven.

Wat een krachtstuk, vanaf anderhalve kilometer aanzetten en gewoon winnen.

Deze rit vond ik er eentje om de vingers van af te likken en dit is de kers op de taart.

Sagan tweede, maar dat telt helaas voor hem niet mee.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

NOS gaf een Bask door. Izagirre o.i.d. :fp: Nou goed, Bakelants ritwinnaar. Mij prima. Vond het wel een enerverende etappe, maar Froome was hier gewoon kleine psychologische tikjes aan het uitdelen, want daar demarreren en dan een écht gat slaan, daar is mijn inziens nooit sprake van geweest. Beetje rare actie. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vind het niet echt een psychologisch tik, vind het eerder idioot. Ieder andere klassementsrijder zou ook een kloof kunnen geslagen hebben, maar dat doen ze niet, want dat levert hun nul komma niks op.

Link to comment
Delen op andere websites

NOS gaf een Bask door. Izagirre o.i.d. :fp:

Inderdaad...gelukkig las ik op FOK! dat het om Bakelants ging, en even zappen naar de Belg bevestigde dat uiteraard :clown:

Froomes actie, tja, op zich levert het niets op natuurlijk, maar dit kost hem volgens mij absoluut geen kracht voor de rest van de Tour en het is toch een manier om te kijken hoe de rest reageert. Ik vind 't wel mooi, beter dan dat absolute controleren van Sky van vorig jaar :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad zeer mooi om hem opeens zo zien te vertrekken, maar mijn eerste reactie was toch wel letterlijk in lachen uitbarsten. Maar het is inderdaad wel leuk om zo'n klein, nutteloos prikje te zien, dat mogen ze zeker meer doen (zolang het maar geen krachten/tijd kost).

Hebben jullie trouwens ook die hond op de weg gezien? Echt een schande dat de mensen hun dieren niet eens onder controle kunnen houden. Denk dat er vorig jaar ook een incident met een hond was.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad zeer mooi om hem opeens zo zien te vertrekken, maar mijn eerste reactie was toch wel letterlijk in lachen uitbarsten. Maar het is inderdaad wel leuk om zo'n klein, nutteloos prikje te zien, dat mogen ze zeker meer doen (zolang het maar geen krachten/tijd kost).

Froome heeft gezegd dat-ie even aanzette om lekker als eerste van het peloton te starten aan de afdaling. Logische verklaring uiteindelijk dus.

Vandaag zijn we ook weer vertrokken, en voor de derde dag op rij een Nederlander in de kopgroep: Lieuwe Westra, oftewel Het Beest! Voorsprong is inmiddels 3.30 minuut, dus valt nog weinig over te zeggen. Bolletjestrui staat wel op het spel vandaag, dus als ze lang vooruit kunnen blijven...

Voor degenen die altijd laat in willen schakelen om enkel het slot te zien: wees op tijd vandaag! Het is een korte etappe, en omdat ze vandaag terug naar het vasteland moeten reizen is de finish al rond 16:15 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

Wordt nog wel leuk of Bakelants het geel kan houden vandaag. Denk het wel, eerlijk gezegd.

Ik denk het niet. Er staan zo veel renners op slechts 1 seconde, dat er genoeg anderen zijn die vandaag kans maken om eens het geel te pakken. Met morgen de ploegentijdrit op het programma is die kans voor veel renners bekeken, dus ik verwacht vandaag heel wat pogingen tot het pakken van het geel. Bakelants gaat dat niet overleven lijkt me.

En vandaag moet dan normaal gesproken de dag van Sagan zijn. Ritwinst en geel dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Wordt nog wel leuk of Bakelants het geel kan houden vandaag. Denk het wel, eerlijk gezegd.

Ik denk het niet. Er staan zo veel renners op slechts 1 seconde, dat er genoeg anderen zijn die vandaag kans maken om eens het geel te pakken. Met morgen de ploegentijdrit op het programma is die kans voor veel renners bekeken, dus ik verwacht vandaag heel wat pogingen tot het pakken van het geel. Bakelants gaat dat niet overleven lijkt me.

En vandaag moet dan normaal gesproken de dag van Sagan zijn. Ritwinst en geel dan.

Hopen dat het net zoals de vorige twee etappes gaat worden: onvoorspelbaar. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Froome heeft gezegd dat-ie even aanzette om lekker als eerste van het peloton te starten aan de afdaling. Logische verklaring uiteindelijk dus.

Dat kan wel zijn, maar een terechte reactie van iemand in het praatprogramma dat ik gisteren bekeek: als hij al naar voren gaat spurten bij een col van 3e categorie die daaltechnisch verre van moeilijk is, wat gaat dat dan niet zijn bij de hogere gebergten. Vandaag is er weer een col van 2e, zou hij weer zoiets herhalen?

Wordt nog wel leuk of Bakelants het geel kan houden vandaag. Denk het wel, eerlijk gezegd.

Ik denk het niet. Er staan zo veel renners op slechts 1 seconde, dat er genoeg anderen zijn die vandaag kans maken om eens het geel te pakken. Met morgen de ploegentijdrit op het programma is die kans voor veel renners bekeken, dus ik verwacht vandaag heel wat pogingen tot het pakken van het geel. Bakelants gaat dat niet overleven lijkt me.

En vandaag moet dan normaal gesproken de dag van Sagan zijn. Ritwinst en geel dan.

MIjn gok voor vandaag is ritwinst Sagan, Bakelants nog in het geel.

Link to comment
Delen op andere websites

Froome heeft gezegd dat-ie even aanzette om lekker als eerste van het peloton te starten aan de afdaling. Logische verklaring uiteindelijk dus.

Dat kan wel zijn, maar een terechte reactie van iemand in het praatprogramma dat ik gisteren bekeek: als hij al naar voren gaat spurten bij een col van 3e categorie die daaltechnisch verre van moeilijk is, wat gaat dat dan niet zijn bij de hogere gebergten. Vandaag is er weer een col van 2e, zou hij weer zoiets herhalen?

Hij zat al helemaal voorin, achter z'n ploeggenoot Porte. Even naar voren springen was dus een minimale inspanning om onnodige risico's in de afdaling te vermijden. Gewoon erg slim gedaan: niets aan het toeval overlaten. Eergisteren hadden we die discussie vallen en dat je er niets aan kunt doen als de persoon vóór je valt. Dat weet Froome, en dus wil hij niemand voor zich hebben. Prima toch? En ja, natuurlijk doet hij dat gewoon weer als hij dat zonder al te veel moeite kan doen.

Oh, en daaltechnisch niet moeilijk? Er zat één heel vervelende bocht in, waar vooraf door verschillende analisten van werd gezegd dat het wel eens gevaarlijk kon gaan worden. Als Tour-favoriet dan het zekere voor het onzekere nemen en lekker je eigen afdaling te rijden, lijkt me volkomen logisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus, vandaag ploegentijdrit.

Ik geloof dat het tussen wereldkampioen Omega Pharma-Quick Step en Sky gaat gaan om de zege, al kan van de eerste de prestatie beïnvloed worden door de valpartij van Tony Martin. Benieuwd of het niet teveel schade opleverde. Langs de andere kant toonde Sky zich heel zwak, zeker in vergelijking met vorig jaar. Mijn gok gaat dan ook voor OPQS om deze ploegentijdrit te winnen en ik twijfel of de tweede plaats daarom automatisch naar Sky gaat.

Dan denk ik ook dat Bakelants zijn trui vandaag verliest, hoe spijtig dat ook is, en dat Kwiatkowski hem vandaag pakt. Dan houdt hij hem zeker 2 à 3 ritten tot weer iemand totaal anders er mee aan de haal gaat. Of dat iemand van de favorieten gaat zijn? Lijkt me vroeg, maar perfect mogelijk. Ik denk eerder een groepje dat voorop weet te blijven met een minuut.

Link to comment
Delen op andere websites

Bakelants gaat z'n trui vandaag zeker verliezen en ik zie Millar toch ook als een grote kandidaat om die over te nemen. Garmin, Sky, OPQS en in iets mindere mate Movistar zijn voor mij vandaag favoriet.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, in extremis springt Orica-Greenedge nog over OPQS. Simon Gerrans pakt dan ook de gele trui.

Opvallend was de goede prestatie van Lotto-Belisol, een 5e plaats op 17" is verre van slecht, zeker als je een team als Garmin op 5 honderdsten van een minuut achter je laat.

In het algemene klassement staan er maar 4 verschillende teams, Chris Froome lijkt de enigste van de 10 die er zeker voor de rest van de Tour in blijft. Andere favorieten staan wat verder in de lijst. Best geplaatste Belg is VDB op 14 met slechts 17" achterstand, beste Nederlander is Poels op 41 met 33".

Nederland mag trouwens trots zijn op hun Rode Lantaarn Tom Veelers met een goede 36' achterstand.

Link to comment
Delen op andere websites

In het algemene klassement staan er maar 4 verschillende teams, Chris Froome lijkt de enigste van de 10 die er zeker voor de rest van de Tour in blijft.

Bij de eerste 10 bedoel je dus? Daar verwacht ik dat Porte er ook gewoon tussen blijft staan...we zullen zien :)

Inderdaad erg knap van Lotto, JVDB verliest minimaal op de concurrenten voor de top-5/het podium, dus da's netjes. Grootste tegenvaller was wat mij betreft Astana, daar had ik wel wat meer van verwacht dan de 16e plaats.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...