Jump to content

Awards naast post


Dutchy3010

Recommended Posts

Tegenover die democratische stemming waarbij Hitler de macht verkreeg staan duizenden democratische stemmingen waar wel juiste beslissingen uit kwamen. Als je de gehele democratie afschrijft omdat het een keer fout is gegaan in Duitsland kijk je niet naar de goede dingen die het heeft opgeleverd. De personen met awards kregen die omdat de leden vonden dat ze die verdienden. Pas als ik een award zou krijgen voor mijn kennis van GTA Classic View (waar ik dus nooit kom) zou het kwantiteit zijn.

De hele kritiek op democratie minimaliseren tot "1 fout" vind ik héél kort door de bocht. Ik meen me te herinneren dat het door democratie is dat er duizenden wapens in omloop zijn in Amerika. Lang leve NRA?!

Dat is nooit gebeurd, de awards zijn altijd eerlijk uitgedeeld, dus is er sprake van kwaliteit. :)

Dus jij hebt de awards van 2005 tot 2012 gevolgd en kent ieder lid van die jaren goed genoeg om zo'n uitspraak te doen? Dacht het niet..

***

Ik pleit niet tegen democratie, ik zeg (letterlijk overigens) dat ik niet inzie waarom het perse als positief aanzien wordt. Ik pleit overigens in m'n tweede deel nergens voor democratie, ik zeg letterlijk dat ik me de vraag stel of het wel eerlijk is om mensen te laten stemmen die er alleen maar belang bij hebben. Daarmee pleit ik niet perse voor democratie.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    7

  • NandroDavids

    6

  • Dutchy3010

    6

  • Big Boss

    5

Hoe kan er dan ooit nog een beslissing worden genomen? Als er democratisch wordt gekozen kom jij aan met dat democratisch niet altijd positief is geweest en als het door 1 persoon wordt beslist is een argument natuurlijk dat hij het niet in overleg heeft gedaan met anderen.

Wellicht is dit van de awards helemaal niet democratisch besloten, maar sloeg Joriz met de vuist op tafel van zo gaan we het doen.

En met de forumawards is een stemming meer dan logisch. Termen als 'vriendjespolitiek' komen dan altijd weer om de hoek kijken, maar iemand kan het in zijn eentje ook niet beslissen. Tenzij je in Noord-Korea woont dan.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik keek net op het profiel van Svenie en daar staat doodleuk Beste Classies kenner. Zelfs op de badges zelf is het fout gespeld. :7

Beste Classies kenner is de samenvoeging van de Classics en de Stories. Dat is zo bedoeld dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan er dan ooit nog een beslissing worden genomen? Als er democratisch wordt gekozen kom jij aan met dat democratisch niet altijd positief is geweest en als het door 1 persoon wordt beslist is een argument natuurlijk dat hij het niet in overleg heeft gedaan met anderen.

Ik heb niet beweerd dat ik dé oplossing ken, wel dat het nu allesbehalve eerlijk is.

Wellicht is dit van de awards helemaal niet democratisch besloten, maar sloeg Joriz met de vuist op tafel van zo gaan we het doen.

Heb ik eigenlijk totaal geen probleem mee, maar dan moet je niet verwachten dat alles geslikt wordt. Of zoals ze het zeggen: if you can't stand the heat, get out of the kitchen. :)

En met de forumawards is een stemming meer dan logisch. Termen als 'vriendjespolitiek' komen dan altijd weer om de hoek kijken, maar iemand kan het in zijn eentje ook niet beslissen. Tenzij je in Noord-Korea woont dan.

Precies daarom dat ik niet vind dat awards wat zeggen over kwaliteit. Kwantiteit van de posts zegt niks over de kwaliteit ervan, in mijn ogen is dat net hetzelfde met de awards.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies daarom dat ik niet vind dat awards wat zeggen over kwaliteit. Kwantiteit van de posts zegt niks over de kwaliteit ervan, in mijn ogen is dat net hetzelfde met de awards.

Bullshit.

Posts heb je zelf volledig in de hand, het aantal stemmen dat men geeft bij de Awards niet. Dus een vergelijking tussen de twee maken is toch echt wel scheef.

Link to comment
Delen op andere websites

Kwantiteit van de posts zegt niks over de kwaliteit ervan, in mijn ogen is dat net hetzelfde met de awards.

Daar ben ik het wel met je eens. Persoonlijk hecht ik de meeste waarde aan de Awards per ledencategorie, de GTA-kenners en die van beste blog/topic/project. Wat dat betreft heb ik 1 Award waar ik het meest trots op ben, die van Beste Topic voor het Jaarboek 2006. Maar goed, neemt niet weg dat iedere Award mijns inziens wel wat waarde heeft.

Wat ik nu niet snap: waar ben je het nu eigenlijk mee oneens? Waar 'protesteer' je precies tegen?

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot, ga je nu werkelijk zeuren dat wij zogezegd ondemocratisch hebben gestemd (ik heb niet eens ergens kunnen stemmen als moderator, dus ga dat soort dingen niet in de wereld rondstrooien), terwijl je er volgens mij er meer mee zit dat je zelf niet zo'n veldje hebt?

Of is dit nu de nieuwe postcount, of de profielbezichtigingencounter die moe(s)t verdwijnen en gaan we nu hier over huilen? Sorry hoor, maar ik begrijp het probleem niet echt. Het is een stukje extra waardering voor de mensen die een award hebben gewonnen, daar is naar mijn mening niets mis mee (oh, en dat is niet beïnvloedt door het feit dat ik nu ook zo'n fancy veldje heb). Anders had je dit punt ook wel aan kunnen halen bij de awards ieder jaar, of bij de (her)introductie van de tab op het profiel, maar daar hoorde ik je niet over. Nee, je begint pas te klagen als er een counter in het miniprofiel verschijnt :7

Juustem.

Link to comment
Delen op andere websites

breedborst.png

Ditte. :puh: Super leuke toevoeging!

Ziet er netjes uit, discussie over al dan niet dikgedrukt... Tsja... Ik ben het wel met Nandro eens, als we dat weghalen, haal het dan ook weg bij de andere vermeldingen daar. Anders "schreeuwt" het ene alsnog. Moet wel één geheel zijn, anders wordt het zo'n rommeltje.shiny.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad wel leuk voor de winnaars, ik zou helemaal niet weten wie wat de voorbije jaren gewonnen heeft en zeker niet hoeveel in totaal. Nu zie je het in één oogopslag.

Onder mijn naam oogt het (voorlopig (hopelijk)) nogal wat leeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb over jou idee ook nagedacht, Puma, maar vind dat persoonlijk niet mooi. Vind het niet in dat rijtje passen. Wellicht een tussenoplossing: niet dikgedrukt maar wel met enter?

Dan stel ik voor om -buiten de ledenrang vanaf Superlid- niets meer dikgedrukt te doen. Dus Corporation:, Gang:, WikiGTA-crew, WikiGTA-medewerker en X Awards allemaal niet.

Dat zal wel wat mooier ( overzichtelijker ) staan denk ik.

Ik vind het wel mooi om te zien dat er hierdoor een ruimere erkenning is voor de Awards. thumbsup2.gif

Ik eigenlijk niet (zoals het nu is is het prima, in CaliRed is het in ieder geval niet overheersend aanwezig), en vanuit web development oogpunt vind ik het ook niet helemaal correct. puh2.gif

Over CaliRed durf ik niks te zeggen*... Ik heb hem op Orange Dawn staan en daarbij vind ik, dat al die dikgedrukte dingen aan de zijkant het een beetje van de post afhoud :puh:

Edit:

* Ik heb nu eventjes gekeken hoe het er op CaliRed eruit ziet en daarbij vind ik het ook inderdaad niet overheersend aanwezig ( komt denk ik doordat daar het profile in een apart kadertje is gezet. ). Het nadeel van CaliRed, vind ik dan weer dat het een stuk donkerder en grauwer oogt, vandaar heb ik hem op Orange Dawn gezet :puh:

Moeilijke keuze voor mij... Ik heb namelijk CaliRed nog niet echt geprobeerd, maar dat hele thema is ziezo overzichtelijker ( jammer dat er niet een CaliOrange is :clown: )

Bewerkt: door -MessiaX-
Link to comment
Delen op andere websites

Psychologisch bekeken misschien een idee om die postpuntjes te vervangen met award-icoontjes. Ik opper maar wat hoor. Moet je er natuurlijk niet zo achterlijk veel hebben als Dutchy, maar zij heeft ook veel posts dus dat maakt weinig meer uit. :puh:

Ik zeg psychologisch omdat die tekst dan weg kan. Vanuit je ooghoek kun je dan al zien hoeveel awards iemand ongeveer heeft, zonder er heel bewust mee bezig te zijn. Misschien dat het dan minder afleidt. Misschien ook niet.

Nou ja, ik vind prima zoals het nu is. Het is maar een ideetje. Meer omdat ik die puntjes altijd vrij nutteloos heb gevonden persoonlijk, en dan scheelt het weer wat informatie in dat vakje. :puh:

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ze beiden wat toevoegen. Het geeft verschillende dingen aan. Die blips (en postcount als je met muis over de blips gaat), geeft aan hoe actief iemand is. Tegen iemand met weinig posts kijk ik anders aan dan tegen iemand met veel posts. Dan niet in de zin van 'goed lid', maar meer in hoeverre diegene weet hoe alles werkt op het forum, enzovoorts. Dat zegt niets over de kwaliteit posts. De rangen geven aan wie de crew goed vindt posten, de medailles geven aan hoe de leden over iemand denken. Of deze terecht worden gegeven doet daar niets aan af. Het is in ieder geval een betere graadmeter van kwaliteit dan het aantal posts.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...