Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

Inderdaad erg mooi.Ik ben alleen nooit zo'n fan van dat soort programma's en de bijbehorende discriminatie. Als liefst had ik gewoon datzelfde programma, zonder beeld en jury. Pas dan kan ik echt goed muzikaal oordelen.

Het nummer doet mij overigens veel aan dit nummer denken:

http://grooveshark.com/s/Andrea+Bocceli+and+Sarah+Brightman+Conte+Partiro/4E4DDg?src=5

En tja hoe mooi ik het gezang ook allemaal ook vind, ik vind hem instrumentaal puurder:

Geweldig wat muziek alleen al kan doen, dubbel het effect (bij mij dan :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Inderdaad erg mooi.Ik ben alleen nooit zo'n fan van dat soort programma's en de bijbehorende discriminatie. Als liefst had ik gewoon datzelfde programma, zonder beeld en jury. Pas dan kan ik echt goed muzikaal oordelen.

Nou, ik vind het vooral irritant dat de jury er doorheen zit te lullen. Maar de reactie van het publiek vind ik wel een mooi onderdeel van die video. Met muziek kan je mensen vermaken, aan het denken zetten en op allerlei manieren emotioneren; maar ware mooie muziek kan mensen betoveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad erg mooi.Ik ben alleen nooit zo'n fan van dat soort programma's en de bijbehorende discriminatie. Als liefst had ik gewoon datzelfde programma, zonder beeld en jury. Pas dan kan ik echt goed muzikaal oordelen.

Nou, ik vind het vooral irritant dat de jury er doorheen zit te lullen. Maar de reactie van het publiek vind ik wel een mooi onderdeel van die video. Met muziek kan je mensen vermaken, aan het denken zetten en op allerlei manieren emotioneren; maar ware mooie muziek kan mensen betoveren.

Toveren bestaat niet, want als iemand kon toveren dan...

Geluid (muziek) beïnvloed mensen inderdaad. Als de mens er een ritme in vind, het definieert en koppelt, dan beïnvloed dit logischerwijze de mens ook. Zo gebruikte legers vroeger trommels, trompetten etc. om angst in de schoenen van de vijand te schieten.

In principe, zie je dit in de basis ook bij dieren. Al die geluiden worden ook gekoppeld aan prikkels. Zo vind je hoge en snelle geluiden bij kleine, snelle dieren en lage slome geluiden bij grote slome dieren (globaal gezien). Dit zit dan ook als basis gekoppeld bij de mens. Als ik een harde lage toeter hoor, denk ik meteen aan een vrachtwagen. Hoor ik een zachter hoog klein toetertje, dan denk ik aa een scootertje ofzo. deze lijn zet zicht verder in muziek, zo kan je verschillende prikkels krijgen door een ritme van verschillende tonen af te spelen.

Aan de andere kant, zie je dat mensen ook ritmes definiëren en koppelen aan andere ritmes, bijvoorbeeld door de mens uitgesproken woorden. Als ik je een 'k*nkerm*gool' noem, dan krijg je meteen een prikkel door. Als ik je 'schat' noem, dan krijg je een heel ander soort prikkel door (ook die heb je zelf lopen koppelen).

Er zit dus helemaal niets 'magisch' aan dus :sigaar:

Het enige waardoor ik muzikale versies meer 'speciaal' vind, dan muziek met zang en tekst, is dat er in basisprincipe niets van de mensheid in terughoort. En dus alles wat je er aan koppelt, komt door de muzikale ritmes en tonen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige waardoor ik muzikale versies meer 'speciaal' vind, dan muziek met zang en tekst, is dat er in basisprincipe niets van de mensheid in terughoort. En dus alles wat je er aan koppelt, komt door de muzikale ritmes en tonen.

Wat bedoel je daar precies mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige waardoor ik muzikale versies meer 'speciaal' vind, dan muziek met zang en tekst, is dat er in basisprincipe niets van de mensheid in terughoort. En dus alles wat je er aan koppelt, komt door de muzikale ritmes en tonen.

Wat bedoel je daar precies mee?

Wat bedoel ik waar precies mee? Blauw of groen? Groen kan je half uit de gespoilerde tekst halen, maar kan ik wel nader uitleggen als je het wil. Blauw zal ik hieronder wel uitleggen :)

Ik bedoel ermee, dat je dan geen menselijke geluiden en ritmes (tekst en emotionele geluiden van de mens) bind met de muziek en dus de muziek puur beoordeeld, zonder dat je ook maar iets van de mens hoort.

Ik vind het andersom ook gewoon heel erg leuk, om iemand akoestisch te horen zingen zonder muziek. Ook vind ik muziek met tekst erg mooi in de combinatie. Maar van beide voorbeelden vind ik muzikaal het mooiste, omdat je dan zelf de ruimte heb om je gedachtes te vormen ( als iemand "I love you baby!" zingt, dan heb je meteen een smekend iemand voor je en dus minder ruimte voor eigen interpretatie).

Stukje van Herman Finkers, waar ik de tekst wel goed bij vind:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel ermee, dat je dan geen menselijke geluiden en ritmes (tekst en emotionele geluiden van de mens) bind met de muziek en dus de muziek puur beoordeeld, zonder dat je ook maar iets van de mens hoort.

Oh oké, ik dacht even dat je het had over klanken en ritmes die niet door de mens zijn gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel ermee, dat je dan geen menselijke geluiden en ritmes (tekst en emotionele geluiden van de mens) bind met de muziek en dus de muziek puur beoordeeld, zonder dat je ook maar iets van de mens hoort.

Oh oké, ik dacht even dat je het had over klanken en ritmes die niet door de mens zijn gemaakt.

Nee, ik bedoel gewoon zang & stem. En vooral dit met een betekenis erachter, zoals mijn "I love you baby!" voorbeeld.

Fluiten en klappen vind ik dan wat meer muzikaal (waar zet je de grens?), dus wellicht heb ik het ook niet 1,2,3 het beste omschreven :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb muziek vroeger altijd puur op de melodieën beoordeeld. Ik ben op een gekke manier slechthorend, mijn hersenen vangen geluiden op een zo goed als normaal volume op, maar zetten deze in het geval van spraak niet om in verstaanbare tekst. Vaak hoor ik wel dat iemand praat, maar maakt mijn brein de vertaalslag van geroezemoes naar een zin niet. Ik heb dus heel lang alleen maar naar dance en catchy poppunk geluisterd, omdat ik daar het makkelijkst van kon genieten. De laatste jaren probeer ik me echter wat meer in te spannen om te verstaan wat er nou precies gezegd wordt, niet alleen in muziek, maar ook in alledaagse communicatie. Moet zeggen dat het langzaam beter gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb muziek vroeger altijd puur op de melodieën beoordeeld. Ik ben op een gekke manier slechthorend, mijn hersenen vangen geluiden op een zo goed als normaal volume op, maar zetten deze in het geval van spraak niet om in verstaanbare tekst. Vaak hoor ik wel dat iemand praat, maar maakt mijn brein de vertaalslag van geroezemoes naar een zin niet. Ik heb dus heel lang alleen maar naar dance en catchy poppunk geluisterd, omdat ik daar het makkelijkst van kon genieten. De laatste jaren probeer ik me echter wat meer in te spannen om te verstaan wat er nou precies gezegd wordt, niet alleen in muziek, maar ook in alledaagse communicatie. Moet zeggen dat het langzaam beter gaat.

Ik ervaar het grootste gedeelte van muziek hetzelfde en stiekemweg vind ik dat wel leuk. Ik heb dat dan weer niet in de dagelijkse communicatie.

Al heb ik wel, dat ik vakjargon soms anders noem (vooral Engelse jargon). Zo noemt iedereen tegenwoordig het woordje "App'en" en noem ik het " een applicatie gebruiken". Een "tally", noem ik een "meetapparaat" en een "dolly" noemde ik een noem ik een "rollende pallet" etc.. Dat soort dingen liggen mij lekkerder, en schroom dan ook niet om eigenwijs daarin te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks, zal vanmiddag even kijken!

EDIT: Ik zit nu toch achter een pc op school dus ik luister hem nu wel gewoon. :7

EDIT 2: Vanmiddag het album "Costello Music" geluisterd en ben verslaafd geraakt aan het eerste nummer genaamd "Henrietta". Geweldig nummer omdat hij ook zo lekker snel en opgewekt is.

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

Heftige-chille muziek-dump-tijd

Ik draai dit nummer al enige tijd plat. Vette drop, muziek, synth, enz, enz. Gewoon een enorm lekker nummer, vind ik.

Mensen zouden meer oog moeten hebben dat er weldegelijk erg vette Nederlandstalige popmuziek is. Hierbij een pareltje uit een recent verleden. Nederlands is een mooie taal om in te zingen, echt. Let ook op de tekst.

Ben wel eens raar aangekeken toen ik zei dat ik dit een goed nummer vond. Waarom? Dit is toch een hartstikke goeie?

Een vet Engels nummer. Geschreven door Nederlands boys, dat wel. Luistert lekker weg.

Relaxvibes tot het maximum

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de 'Heftige-chille muziek-dump-tijd', hoort natuurlijk ook een 'Minder Heftige,gewoon Chille,(-Muziek)Rating, genoemd naar de japanner Mihe-Chi-(Mu)Ra.

0 ; zero / rei

1 ; ichi / hito(tsu)

2 ; ni ni / ji /; futa(tsu)

3 ; san / mi(ttsu)

4 ; yon / shi / ; yon, yo(ttsu)

5 ; go go / ; itsu(tsu)

6 ; roku /mu(ttsu)

7 ; nana / shichi / nana(tsu)

8 ; hachi / ya(ttsu)

9; kyu, ku / kokono(tsu)

10 ; ju

Henriëtta - vind ik wel een grappig nummertje. Ze hebben dat soort nummertjes wel helaas al zo veel. Nana

---

Op Een Level - vind ik wel leuk. Er zit wel een beetje een zeurstem er doorheen. Nana

Swim with sam - Het nummertje mist wat unieke instrumenten en wat veranderingen in pitch, van de zanger. Toch is de tekst mooi, en de muziek degelijk. Tja, ook volgens de Japanse rating word dit een Nana

Love me lots - leuk nummertje, leuke deuntjes. Wellicht wel wat te modern. En van de achtergrond moet ik niezen. Hachi!

(nu ik hem ook een 2e keer luister rate ik hem gewoon nog een keer (op z'n hollands). Ik heb vaak dat ik nummertjes leuker vind worden, des te vaker ik het hoor. Erg leuk nummertje :D 90/100)

Je Vecht nooit alleen - Alleen al omdat het een krijgersnummer is, krijgt het volgens de Mihe-Chi-Ra een hogere rating. Zonder onzin, vind ik het gewoon een erg mooi nummertje met erg mooie muziek. kyu

Kronenburg Park - Dat nummer luisterde ik vaak vroeger tijden lang achter elkaar. Erg mooi nummertje blijft het nu nog, met tekst en zonder tekst. Ju

Kortweg concluderend: Leuke nummertjes! Tnx 4 Sharing :tu:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...