Jump to content

[WK 2014] Voorbereiding België


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    40

  • thebig

    23

  • BelgiumRedDevils

    16

  • Phoenyxar

    13

Daar ga ik vanacht nu eens van wakker liggen :7

Indien de match wel zou meetellen, dan zouden de Belgen minder punten hebben op de FIFA-Ranking dan nu het geval is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had dat onlangs berekend vóór Zweden en Luxemburg. Winst tegen zowel Luxemburg en Zweden bracht ons minder op dan een gelijk of verlies tegen Luxemburg en winst tegen Zweden.

Bizar toch, aangezien Letzeburg echt niets betekend bij FIFA :7

Onze buren mogen trots zijn op hun gelijkspel tegen de Italianen!

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, de match tegen Tunesië begint zo. Gaat toch een mooie voorbereiding zijn voor tegen Algerije.

Ik kijk vooral naar Origi, die zich de vorige match niet echt heeft bewezen, maar nu een basisplaats heeft en dus waarschijnlijk de 90 volle minuten blijft opstaan.

Jongens, wat een gigantische hagelballen. Hopelijk kunnen ze de wedstrijd snel hervatten. Misschien kunnen de Duivels in de tussentijd wat op zinnen komen, want ik vond die eerste 20 minuten nu niet denderend. Er leek echt amper organisatie in te zitten, al slaagden ze er dan wel weer in veel balbezit te hebben en te behouden.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Match is dan toch weer doorgegaan. Eerste helft is eigenlijk zeer weinig over te zeggen. Ik vind niet dat ze goed spelen, de Duivels. Misschien komt het gewoon door het grote blok dat Tunesië vormt. Ze laten zowat geen bal door, echt sterk.

Van wat ik van Origi heb gezien tot nog toe, denk ik dat het wel in orde gaat komen met hem. Hij is alleszins veel baltechnischer en -vaster dan Lukaku en Benteke, dus dat is al een gigantisch pluspunt. Als de Duivels snel willen tikken, kunnen ze in Origi tenminste een aanspeelpunt vinden, terwijl Lukaku en Benteke wel eens snel de bal durven verliezen (al hebben ze ook wel hun momentjes waar ze alles kunnen). Hij kan ook wel een paar slimme acties uit zijn mouw schudden. Als hij nog wat meer groeit, kan hij over een paar jaar misschien eindelijk de spits zijn die België nu wat mist.

Link to comment
Delen op andere websites

Match is dan toch weer doorgegaan. Eerste helft is eigenlijk zeer weinig over te zeggen. Ik vind niet dat ze goed spelen, de Duivels. Misschien komt het gewoon door het grote blok dat Tunesië vormt. Ze laten zowat geen bal door, echt sterk.

Excuse me? De bus parkeren en betonvoetbal spelen kan ELKE ploeg!

Tsjonge jonge, wat een klotescheids zeg. De tackle op Mertens was een regelrechte aanslag en donkerrood.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat hij gewoon niet zo snel kaarten gaf, omdat het een vriendschappelijke wedstrijd is. Had Tunesië vroeger in het spel rood gekregen, dan is er voor België eigenlijk niet veel meer aan.

Dat Jemaa rood krijgt is dan weer helemaal anders. Als je zo gaat reageren, ga dan op toneelles, op een voetbalveld hoor je niet thuis.

Het was inderdaad geen wedstrijd om voor thuis te blijven, integendeel. Als de Belgen op het WK spelen zoals de eerste 80 minuten kan de groepsfase zelfs al moeilijk worden. De laatste tien minuten waren beter, maar ook nog niet ideaal. Uiteindelijk wel verdiend dat Mertens er eentje kan binnen tikken.

Hopelijk is Lukaku niet ernstig geblesseerd, want hem gaan we echt wel nodig hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Vooral in het begin vond ik dat er amper organisatie was, het leek alsof alle Belgen gewoon door elkaar liepen. Toen was het echt duidelijk dat De Bruyne nodig is. Toch slim om hem even een keer rust te geven voor het WK, dan kan hij er helemaal invliegen wanneer hij écht nodig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Vooral in het begin vond ik dat er amper organisatie was, het leek alsof alle Belgen gewoon door elkaar liepen. Toen was het echt duidelijk dat De Bruyne nodig is. Toch slim om hem even een keer rust te geven voor het WK, dan kan hij er helemaal invliegen wanneer hij écht nodig is.

Klopt, maar zonder De Bruyne zijn we niets.

Gewoon niets. Spelen zonder Hazard of Januzaj kunnen we aan, maar spelen zonder De Bruyne is gewoon een ramp. Hij is de draaischijf van België en het is heel pijnlijk om te zien hoe slecht we zijn zonder hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan nog te bedenken dat hij zonder transfer amper had gespeeld dit seizoen en er waarschijnlijk zelf ook niet veel van ging bakken.

We gaan op onze beide knietjes mogen bidden dat hij niet geblesseerd geraakt tijdens het WK, anders wordt het zeer lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...