Jump to content

[WK 2014] Voorbereiding België


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    40

  • thebig

    23

  • BelgiumRedDevils

    16

  • Phoenyxar

    13

Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze met zo'n team geen deftig resultaat kunnen neerleggen. Er is op het eerste zicht niks mis met die 11 van gisteren en als je daarmee nog niet kan winnen van Tunesië dan weet ik niet wat ze op een WK gaan zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze met zo'n team geen deftig resultaat kunnen neerleggen. Er is op het eerste zicht niks mis met die 11 van gisteren en als je daarmee nog niet kan winnen van Tunesië dan weet ik niet wat ze op een WK gaan zoeken.

Ja kom op zeg, hoe speelde Tunesië? Als België balbezit had, ging men allemaal in de rechthoek staan.

Dan mag je zelfs Barcelona zijn, toch moet je hopen op een mirakel om er een bal in te krijgen. Als Barcelonafan weet je maar al te goed dat het moeilijk is om zo te scoren. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook wel triestig!

Tunesië kan je wel vergelijken met Algerije (alleen is Algerije iets sterker en doorzettend), en als je dan amper scoort of een goede match neer zet, dan vraag ik mij ook persoonlijk af wat je daar in Brazilië gaat doen.

Dat het nu aan de wolkbreuk lag of niet, zo iets kan ginder ook wel gebeuren...

Natuurlijk speelde de Tunesiërs ook geen faire spel :(

Link to comment
Delen op andere websites

Stel nou dat Rusland, Algerije en Zuid-Korea ook zo gaan spelen, wat moeten we dan?

Blijven proberen zoals gisteren. Op het WK zie ik ze overigens niet zo spelen, dat brengt niet veel op(zeker niet in het begin). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Stel nou dat Rusland, Algerije en Zuid-Korea ook zo gaan spelen, wat moeten we dan?

Blijven proberen zoals gisteren. Op het WK zie ik ze overigens niet zo spelen, dat brengt niet veel op(zeker niet in het begin). :puh:

Ik zie die ploegen om eerlijk te zijn wel zo spelen. Ze hielden zich bij Chelsea ook niet in om het te doen in de Champions League, dus ik zie niet in waarom ze het hier wel zouden riskeren...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie die ploegen om eerlijk te zijn wel zo spelen. Ze hielden zich bij Chelsea ook niet in om het te doen in de Champions League, dus ik zie niet in waarom ze het hier wel zouden riskeren...

En wat gebeurde er toen Chelsea niet anders kon dan offensief voetbal spelen? Precies, ingemaakt. :D

We moeten maar 1 gaatje efficiënt kunnen benutten en voor de rest onze verdediging gesloten houden om van zo'n ploegen te winnen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond niet dat Tunesië zomaar in blok stond, hoor. Buiten dat stortten ze zich ook continu op de bal. Je zag echt dat vanaf de Duivels een bal pasten de ene speler, die de Rode Duivel met de bal dekte, terug in formatie liep, terwijl de man die op de speler met de bal stond meteen hard naar voren liep en zo amper de kans gaf om even na te denken. Het was dus niet gewoon een ondoordringbaar blok vormen, maar ze sloofden zich ook héél hard uit. Had die plotse hagelbui er niet gekomen, hadden ze dat misschien geen helft volgehouden. De Belgen hadden eigenlijk op een hoger niveau moeten spelen en een doorgang moeten creëren als een speler te laat op zijn plaats terug komt.

In de tweede helft liet Tunesië die tactiek varen, begonnen ze meer voorin te spelen en dan nog konden de Duivels er amper door. Zelfs toen Jeema met een rode kaart van het veld ging, lukte het nog niet. Sterker nog: Tunesië sloeg er zelfs een aantal keer in met de bal aan de goal te geraken.

Ik zie ploegen als Zuid-Korea en Algerije eerlijk gezegd ook wel zo spelen. In het begin zullen ze zeker offensief zijn, maar stel dat er eens met een gelukje een bal in de goal valt, dan zie ik ze ook wel alles op slot smijten.

Als België een kandidaat wil zijn voor de wereldtitel of op zijn minst ver wilt komen, moeten ze zo'n situaties ook de baas kunnen. Gisterenavond was het duidelijk dat dat niet lukte, al waren de omstandigheden wel wat anders dan wat ze zouden moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

En onze Rode Duivels zijn zojuist vertrokken naar Saõ Paulo met een tussenstop in Dakar.

De duivels zullen het Zuid-Amerikaans continent omstreeks middernacht (Belgische tijd) bereiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst jullie poule overleven en dan het organiserend land verslaan! :7

De oefenmatch gaat morgen niet door! Geen zorgen, het was achter gesloten deuren. De reden zou zijn dat Marc Wilmots niet met de spelers door het drukke verkeer wou rijden in Sao Paulo. De match zou dan doorgaan op het oefenveld naast de Devils hun hotel maar de Amerikanen gaven er de brei aan...

belgium_64.png- united_states_of_america_64.png

Afgelast!

Bewerkt: door BelgiumRedDevils
Link to comment
Delen op andere websites

Zonde dat de match tegen de VS niet doorgaat. Is toch ongeveer van het niveau Algerije en Zuid-Korea, dus zou wel een goede finale test zijn geweest.

Heerlijke goal van Defour trouwens. Hopelijk tikt hij er over een paar dagen tegen Algerij ook zo eentje binnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...