Jump to content

WK 2014 - Poule H


Dutchy3010

Recommended Posts

Dat kon dan toch op een veel tactvollere en directere manier gezegd worden, niet? Daar heb je gewoon olie op het vuur gegooid.

Football is serious business. Grappen kunnen echt niet als het op voetbal gaat...

Die "grap" had niets met voetbal te maken.

Op zich klopt het wel dat het wat -onnodig- te veel over en weer ging hier, maar dat moet op zich toch niet slecht zijn? Zo houden we weinig te bespreken over natuurlijk.

En daar zijn we hier toch voor? Hoop ik? :o

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 158
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    23

  • thebig

    23

  • Dutchy3010

    16

  • Phoenyxar

    11

En we zijn thuis.

Vind je? Ik vind het alles behalve knap... Wat een slechte wedstrijd. Als Vertonghen daadwerkelijk zijn tweede gele kaart kreeg, wat niet meer dan terecht was geweest, was het nog heel moeilijk geworden. En die overtreding van Mertens was ook echt schandalig, van mij mag gewoon rood worden getrokken voor zo'n overtreding.

Toch was het natuurlijk een terechte overwinning. Maar dat België het zo moeilijk zou krijgen tegen Algerije had ik niet verwacht. Zet België maar in het rijtje teleurstellende teams: Brazilië, Argentinië, Spanje, Uruguay en Portugal. Van alle titelkandidaten en belangrijke outsiders heeft eigenlijk alleen Duitsland overtuigd.

De elleboogstoot die rood verdiende heb je niet gezien zeker? Verder verdiende Algerije veel meer kaarten en was de scheids op alle vlakken tegen België. :7 Penalty was overigens wel terecht, maar veel fouten voor België zijn niet gefloten geweest.

Elke ploeg heeft het moeilijk tegen Algerije. 11 man staat op z'n eigen speelveld en doet niet de moeite om aan te vallen. Nu eens even serieus Dutchy, hoeveel gevaarlijke ballen heb jij Courtois zien pakken? Ik heb er geen 1 gezien. Klopt, dat ja. Zelfs Barcelona kan worden afgehouden door een ploeg als Elche, dus doe nu niet alsof het makkelijk is om er een stuk of 4 tegen een ploeg in te leggen die aan z'n goal geplakt staat. Dat is quasi onmogelijk.

PS: Die trainer van Algerije beweerde dat men niet speciaal ging verdedigen op Hazard. LMFAO! Minstens 2 verdedigers wanneer Eden de bal had.

PS2: Match werd verneukt door de scheids die het spel telkens stillegde. Ongelofelijk irritant.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Voor iedereen die vergeten was dat Rusland en Zuid-Korea ook meededen aan deze poule: ze hebben gelijkgespeeld. 1-1. België wordt dus alleen leider in deze poule.

Welja, dat zal wel niet iedereen ontgaan zijn, toch? Er zal vast iemand gekeken hebben. Volgens was de wedstrijd van hetzelfde niveau als België-Algerije, alleen was er geen team dat echt beter was. Iemand die gekeken heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik niet, was mij te laat voor een schoolweek. Ik zie 's morgens vroeg om half 7 de uitslag wel gewoon op het scherm van mijn mobiel verschijnen, met zulke late wedstrijden. Als er weinig verschil tussen de teams was, lijkt mij dat een prima uitslag. Ook voor België, hebben ze in ieder geval al een kleine voorsprong.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik niet, was mij te laat voor een schoolweek. Ik zie 's morgens vroeg om half 7 de uitslag wel gewoon op het scherm van mijn mobiel verschijnen, met zulke late wedstrijden. Als er weinig verschil tussen de teams was, lijkt mij dat een prima uitslag. Ook voor België, hebben ze in ieder geval al een kleine voorsprong.

Ik heb de wedstrijd wel gekeken. Het was echt een drama om te zien en inderdaad net zo'n saaie wedstrijd als België. In deze wedstrijd hadden beide ploegen wel genoeg kansen (Algerije had bijna geen kans). Een 1-1 uitslag is dan ook zeker wel terecht, en daarnaast heb ik de uitslag goed gegokt in mijn poule. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een gelijkspel is het perfecte resultaat voor de Belgen.

Er zal vast iemand gekeken hebben.

Aanwezig!

Mooi om zien hoe Lee KH zich probeerde loslopen van zijn verdedigers bij die inloop, maakte de match toch wat leuker. Was geen goede match, maar zat in ieder geval veel meer ritme in, snelheid, kansen... Goed om zien dat deze twee teams tenminste durven aanvallen, daar zullen we dus minder problemen mee (moeten) hebben.

PS2: Match werd verneukt door de scheids die het spel telkens stillegde. Ongelofelijk irritant.

Nou nou, die scheids heeft veel minder gefloten dan had gekunnen, heeft hij nog goed opgelost eigenlijk. Het probleem lag bij een traag spel van België en Algerije dat continu lichte fouten ging opzoeken om het spel stil te leggen (om er vervolgens een minuut tijd uit te rekken) Niet zozeer de fout van de scheids.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook gekeken, maar het was inderdaad zo saai dat ik zelf haast met spleetoogjes op de bank zat. puh2.gif Zowel Rusland als Zuid-Korea zullen België beter liggen dan het defensieve Algerije, dus ik verwacht voor de Belgen niet heel veel problemen.

Jammer overigens dat Rusland zo teruggevallen is, die stonden toch ook vaak wel garant voor leuk en aanvallend voetbal.

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_141.pngZuid-Korea - gallery_33831_41_109.pngAlgerije

Wedstrijdnummer: 31

Poule: H

Datum: 22 juni

Tijd: 22.00u

Stadion: Estádio Beira-Rio, Porto Alegre

2 ploegen die het echt broodnodig hebben: dit kan best een leuk partijtje worden. Algerije kan het zich niet veroorloven om weer een muur op te trekken, want dan ontnemen ze zichzelf bijna zeker de kwalificatie. Alles is nog mogelijk in deze poule, ook Zuid-Korea zou er goed aan doen om hier de driepunter te nemen gezien het feit ze het in de laatste poulewedstrijd tegen het grote België moeten opnemen. Zuid-Korea rekent op Son, hun tweebenige aanvaller die speelt bij Leverkussen. Bij Algerije spelen er niet echt grote namen, alleen Feghouli kan men kennen omdat het een vaste waarde is bij Valencia. Zuid-Korea had voor de aanvang van het WK last van een griepepidemie(waardoor het enkele basisspelers mistte tegen Ghana en waardoor het een droge 0-4 werd), dat en het feit dat Algerije er beter voorkwam in zijn vriendschappelijke wedstrijden doet me vermoeden dat de bookies(die voor Zuid-Korea de laagste notering geeft) er naast zitten. Algerije gaat dit winnen. Leve de jeugd!

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-2.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_111.png België - gallery_33831_41_28.png Rusland

Wedstrijdnummer: 30

Poule: H

Datum: 22 juni

Tijd: 18.00u

Stadion: Maracanã, Rio de Janeiro

Poule H heeft een reputatie waar het dringend van af moet geraken: die van saaiste poule. Hopelijk zal de wedstrijd tussen de landen die getipt werden nummer 1 en 2 van deze groep te worden verandering brengen. België probeerde in hen eerste wedstrijd te voetballen tegen de muur die Algerije heet. Proberen bleef het bij, want het niveau van de ploeg was ondermaats: tergend langzaam tempo, onnodig balverlies, kleine overtredinkjes...

Gelukkig wisten invallers Mertens en Fellaini de ploeg toch nog ietwat te inspireren en werd er in extremis een 2-1-overwinning uit de brand gesleept. Rusland tegen Zuid-Korea leek een exacte kopie van deze wedstrijd, maar hier werd er geen winnaar uit de bus. De landen moesten de punten delen en dus wist België toch alleen aan de leiding te komen.

Een nieuwe match, een nieuwe kans voor beide landen. De kop is eraf, tijd voor de Duivels om hen potentieel - waarover iedereen unaniem eens is dat ze het in overvloed bezitten - om te zetten in resultaten.

We geloven in jullie, jongens.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie ook een zeer moeizame overwinning uit de bus komen, net zoals tegen Algerije. Als je naar nieuws over de wedstrijd kijkt, zie je niets anders dan verwachtingen dat Capello zijn manschappen gaat bevelen de boel helemaal dicht te smijten. Dus toch geen open voetbal, wat de Duivels echt wel nodig hebben.

Het is dan maar te hopen dat ze toch nog een hoog voetballend niveau halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...