Jump to content

WK 2014 - Poule B

Recommended Posts

Geplaatst:

Wat waren Casillas, Ramos en Pique dramatisch trouwens, man man man.

Casillas heeft 1 blunder gemaakt en voor de rest heeft ie reddingen gedaan. Slechts 1 goal van Nederland kan ie zich verwijten.

• Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

57

• thebig

33

• ERRWINS

30

• Phoenyxar

19

Geplaatst:

Ik vraag me toch af waarom nog niemand hier over die onverdiende penalty is begonnen :?

Ja ach, dat kon de scheids echt niet zien hoor. Eerste zicht is het overduidelijk penalty, maar dan bekijk je de tv beelden en dan piep je natuurlijk wat anders..

Geplaatst:

Ik vraag me toch af waarom nog niemand hier over die onverdiende penalty is begonnen :?

Ja ach, dat kon de scheids echt niet zien hoor. Eerste zicht is het overduidelijk penalty, maar dan bekijk je de tv beelden en dan piep je natuurlijk wat anders..

Dat ben ik niet met je eens want er zou baanbrekende technologie aanwezig zijn, zoals de goal technology. De scheidsrechter heeft dan, via een oortje, communicatie met de meldkamer die hem dan vertelt of het terecht is of niet. Zoals op de beelden (duidelijk) te zien was, was het geheel onterecht.

Geplaatst:

Wat waren Casillas, Ramos en Pique dramatisch trouwens, man man man.

Casillas heeft 1 blunder gemaakt en voor de rest heeft ie reddingen gedaan. Slechts 1 goal van Nederland kan ie zich verwijten.

Niet lullen he, het is niet meer de Casillas van 2 à 4 jaar terug. Hopelijk heeft Del Bosque dezelfde wedstrijd als mij gezien en zet hij De Gea voor de volgende wedstrijden in doel.

Geplaatst:

Dat ben ik niet met je eens want er zou baanbrekende technologie aanwezig zijn, zoals de goal technology. De scheidsrechter heeft dan, via een oortje, communicatie met de meldkamer die hem dan vertelt of het terecht is of niet. Zoals op de beelden (duidelijk) te zien was, was het geheel onterecht.

Wat jij hier vertelt is compleet nieuw voor mij.

Overigens is het echt niet duidelijk of het onterecht is, Costa zet z'n voet al dan niet bewust achter het been van De Vrij en komt zo neer, tja..

Niet lullen he, het is niet meer de Casillas van 2 à 4 jaar terug. Hopelijk heeft Del Bosque dezelfde wedstrijd als mij gezien en zet hij De Gea voor de volgende wedstrijden in doel.

Welke goal naast de 1-4 is volgens jou dan Casillas z'n schuld? De Gea is overigens een vliegenvanger bij United.

Geplaatst:

Wat jij hier vertelt is compleet nieuw voor mij.

Bron: klik

Geplaatst:

Bij de 1-1 komt hij uit, argh en dan toch niet dus blijft hij maar staan. Bij de 2-1 kan die niet veel doen. Bij de 3-1 weet ik niet wat hij doet, hij had waarschijnlijk last van vliegjes of muggen. De 4-1, ja... :7 :7 en bij de 5e zit die te spartelen als een vis die uit het water is.

Hij heeft zijn beste tijd gehad :)

Geplaatst:

Dat is doellijntechnologie, ERRWINS. Die wordt enkel gebruikt om te controleren of de bal over de lijn is (waar dus eens om de 200 jaar onenigheid over is, maar je kan maar niet veilig genoeg zijn, zeker). Dus niet om te controleren of fouten begaan in de 16 terecht zijn gefloten of niet. Vooralsnog kan een gefloten penalty zelfs niet terug ingetrokken worden, geloof ik (ik heb het nog nooit weten gebeuren, toch). Ongelooflijke onzin, uiteraard. In het hockey gebeurt het al, dus zou het in het voetbal ook moeten. Dat komt omdat de grote voetbalpieten veel te conservatief zijn (of misschien kost het allemaal teveel centjes, waardoor ze minder kunnen sjoemelen?). Er werd al jaren gevraagd doellijntechnologie in te voeren, maar die is er nu pas eindelijk. Het zal nog wel verscheidene jaren duren voor er verandering op dat vlak komt, ondertussen is er dit WK al in 40% van de gespeelde matchen een onterechte penalty gefloten. Zo'n bedroevende cijfers dat je je op den duur zou afvragen waarom je de tv nog aansteekt.

Ik denk dat iedereen het te druk heeft met praten over de verpletterende overwinning van Nederland om nog iets over de penalty te zeggen. Rizzoli mag meer dan blij zijn dat zijn flater niet beslissend is geweest, zoals wel het geval was in Brazilië-Kroatië.

Overigens is het echt niet duidelijk of het onterecht is, Costa zet z'n voet al dan niet bewust achter het been van De Vrij en komt zo neer, tja..

Je bedoelt op het been. In dat geval maakt het niet uit of het al dan niet bewust is: 100% onterecht. Kijk nog maar eens naar de beelden.

Geplaatst:

Men zou echt wel werk mogen maken van het terugtrekken van penalties, je hebt daar in feite een vierde man voor die al gelijkaardige situaties mag beoordelen, waarom hem dan ook niet inzetten voor de meest belangrijke situatie van allemaal?

Die wordt enkel gebruikt om te controleren of de bal over de lijn is (waar dus eens om de 200 jaar onenigheid over is, maar je kan maar niet veilig genoeg zijn, zeker).

Al elk WK zijn er problemen geweest met een onduidelijke goal. Ik kan mij er nog eentje herinneren van Frankrijk in 2006, in 2010 had je dan Engeland-Duitsland waar dit gebeurde, dus het is zeker wel een vereiste en een zeer belangrijk iets om te zien. Ik vind het anders wel onnozel wanneer men die technologie gaat gebruiken voor de meest voordehand liggende goals die we zien. Als de bal snoeihard rechtdoor de goal wordt ingetrapt heb ik (en niemand anders) daar die technologie voor nodig om dat te zien. Mooi dat het bestaat, maar gebruik het wanneer het nodig is (gisteren voor de eerste keer ook nuttig gebruikt bij Chili-Australië)

Geplaatst:

Ik overdreef dan ook, Phoeny. Het punt dat ik wou duidelijk maken is dat technologie om overtredingen te controleren vele malen belangrijker is dan doellijntechnologie, omdat zo'n situaties echt vele malen minder voorkomen in vergelijking met twijfelachtige fouten in de 16 meter. Er is bijna elke match wel eens onenigheid over een overtreding, of het nu een schwalbe is die tot een penalty leidt of Maradonna die 'De hand van God' gebruikt.

Geplaatst: (bewerkt)

Men zou echt wel werk mogen maken van het terugtrekken van penalties, je hebt daar in feite een vierde man voor die al gelijkaardige situaties mag beoordelen, waarom hem dan ook niet inzetten voor de meest belangrijke situatie van allemaal?

Die wordt enkel gebruikt om te controleren of de bal over de lijn is (waar dus eens om de 200 jaar onenigheid over is, maar je kan maar niet veilig genoeg zijn, zeker).

Al elk WK zijn er problemen geweest met een onduidelijke goal. Ik kan mij er nog eentje herinneren van Frankrijk in 2006, in 2010 had je dan Engeland-Duitsland waar dit gebeurde, dus het is zeker wel een vereiste en een zeer belangrijk iets om te zien. Ik vind het anders wel onnozel wanneer men die technologie gaat gebruiken voor de meest voordehand liggende goals die we zien. Als de bal snoeihard rechtdoor de goal wordt ingetrapt heb ik (en niemand anders) daar die technologie voor nodig om dat te zien. Mooi dat het bestaat, maar gebruik het wanneer het nodig is (gisteren voor de eerste keer ook nuttig gebruikt bij Chili-Australië)

WK finale 2010: Buitenspel wordt niet gezien

http://nos.nl/wk2010/artikel/171375-oranje-legt-schuld-bij-scheidsrechter.html

Bewerkt: door ERRWINS
Geplaatst:

De goal van Iniesta in de Finale 2010 was geen buitenspel.

Maar thebig, ik ben het er mee eens dat men het terugroepen van beslissingen meer zou moeten gebruiken, maar je mag het belang van zo'n technologie niet ontkennen, het heeft al vaak een match (en misschien toernooi?) weten beslissen zo.

Geplaatst:

De goal van Iniesta in de Finale 2010 was geen buitenspel.

Maar thebig, ik ben het er mee eens dat men het terugroepen van beslissingen meer zou moeten gebruiken, maar je mag het belang van zo'n technologie niet ontkennen, het heeft al vaak een match (en misschien toernooi?) weten beslissen zo.

Ja, maar de uittrap van Casillas die voorafgaat aan de goal van Iniesta moest een hoekschop voor Nederland zijn. Onbegrijpelijk dat men die hoekschop niet gegeven heeft. Webb was gewoon oer, maar dan ook oerslecht die wedstrijd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...