Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ezra24rct3

325

• thebig

211

• Dexist

207

• AXIO

121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Good news! Ik heb weer toegang tot de server! Hij werd inderdaad aangevallen, waarom en door wie weet ik niet. Ik vind het maar verdacht. De reden waarom ik geen toegang had, zoals ik al verwachtte, was om hun andere klanten niet ermee lastig te vallen. Tevens heb ik alle files gewoon terug, ik zal een kijkje nemen wat weg is.

Toch niet... Het CP moet gewoon nog worden bijgewerkt naar mijn nieuwe harddisk gebruik... 0GB dus. Dit is best wel een ramp, niet alleen zat die server erop en kan ik alles opnieuw instellen, maar ook heb ik nu vele persoonlijke files verloren. Het is me een absoluut raadsel wie de server heeft aangevallen, maar het zal me niet verbazen als diegene op de server speelde en dus hier lid is. Het is absoluut op de server gericht, omdat die op de Minecraft poort was gericht.

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:

In dat geval, als er niets weg is, dan kan er gewoon op de huidige map verder gegaan worden? smile3.gif

Dat kan, met de backup van eergisteren. Ik zal wel alles opnieuw moeten installeren. Natuurlijk is dit ontzettend lame van degene die dit geflikt heeft, en het zal me niets verbazen dat die eergisteren daarom ook eruit knalde om 18:00 (toen kwam er ook een hoop bandwith binnen).

Geplaatst:

Dus het was geen algemene aanval, maar echt specifiek jouw server die werd aangevallen? Dat lijkt inderdaad zeer verdacht. Is er geen informatie die de dader heeft achtergelaten?

Als je alles opnieuw moet doen, denk ik dat het gewoon leuker voor jou is om alleen de basics te doen die weinig tijd van je vergen. Dus gewoon een server met normale plug-ins zoals warpen en misschien protection.

Geplaatst: (bewerkt)

Nee de aanval was gericht op poort 25565, wat dus de Minecraft poort is. Normaal gesproken zou je zo'n aanval doen op poort 80, de webpoort. Waarschijnlijk is het een TransIP.nl klant, daar komt het IP namelijk vanaf en de hoster zal samen met mij contact met TransIP opnemen dat er een aanval uitgevoerd is vanaf hun IP. Zij kunnen dan namelijk meteen zien wie die klant is.

Edit:

Ik heb de log gekregen en dit netjes uitgelegd en doorgestuurd naar de misbruik afdeling van TransIP, ik wacht de reactie af. Ondertussen zal ik nu beginnen met de server opzetten. Mijn plan is om het economy systeem beperkt uit te brengen, namelijk op zo'n manier dan je het niet hoeft te gebruiken. Dus je kunt een shop maken, je kunt onderling geld uitwisselen maar als je dat allemaal niet wil doe je het niet. Geen bank, geen tax, geen plots ;) Maar wel protection :D

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:

Ik stem gewoon voor de orginele map als die toch terug te halen is. Ik heb geen zin om een derde keer met mijn huis te beginnen als ik het ook bij de tweede keer kan laten :puh:

Ben je nou je harde schijf kwijtgeraakt door een DDoS? Klinkt als goede beveiliging dan ...

Geplaatst:

Ben je nou je harde schijf kwijtgeraakt door een DDoS? Klinkt als goede beveiliging dan ...

Nee, de server werd automatisch uitgeschakeld om last voor andere klanten te voorkomen. Vrij normaal, echter hadden ze mijn account gesuspended. Conclusie? Naast de map ook elke dag een backup maken van de server :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...