Jump to content

The Witcher 3


Froodooo

Recommended Posts

City of Golden Towers, helaas te groot voor het forum.

med_gallery_113271_234_293788.png

Baccalà.

med_gallery_113271_234_55985.png

Viroledo.

med_gallery_113271_234_61207.png

Bluedale, een kleine en simpele startregio in Ebbing bedoelt als prologue.

Algemeen verhaalconcept.

Sowieso lijkt het me leuk om mogelijke TW2- & TW3-saves de game te laten beïnvloeden zoals dat in TW3 gebeurde, zaken zoals Triss/Yen/Ciri... Maar niet alles kan meetellen. Canongewijs verliest Emhyr de oorlog tegen Redania (of dat dan met Dijkstra of Radovid is is ongekend, ik verkies dan Dijkstra) en wordt hij neergestoken in een Julius Caesar-achtige manier door de Trade Corporations. Dit zou rond 1290 gebeuren, maar The Witcher 3 speelt zich af in 1272-1273, wat dus zou betekenen dat Emhyr het nog 17-18 jaar als keizer uithoudt. Laten we er dan van uitgaan dat in deze periode Ciri haar Witcher-training voltooid onder Geralt's begeleiding en meerdere jaren zelf ronddwaalt...

Dus 1289 of 1290, Emhyr wordt door de Trade Corporations vermoord, maar dit kan natuurlijk niet zo blijken voor het publiek, Emhyr is dus officieel simpelweg overleden aan een ziekte/vermoeidheid en krijgt een plechtige begrafenis. Een reden voor Ciri om af te zakken naar Nilfgaard (regio), het was ondanks alles toch haar vader, dit is waar het spel zou beginnen, met Ciri op weg naar Nilfgaard.

De opvolger van Emhyr is Morvran Voorhis (je kent hem wel, ja, hem). Ciri wordt opgemerkt door de vele spionnen en naar het keizer gebracht, die haar een quest oplegt aangezien ze in feite nog een schuld heeft ten opzichte van haar vader/Nilfgaard en aangezien ze een rechtmatige claim heeft op de troon (ongeacht ze die wilt of niet) zal ze benadert worden door meerdere gildes.

Act I zou je naar Viroledo sturen, waar je ook de kans krijgt om een meer ervaren vechtstijl op te doen, Act II zou meer focussen op The City of Golden Towers (waar je ook een verblijf krijgt, geschonken door de keizer als bedankje voor je diensten) en Act III kijkt meer naar Baccalà en de Zuidkant van The City of Golden Towers. Op zich zeer simpel, maar zoals je weet is een verhaal nooit zo rechtlijnig als het eerst lijkt. Ook de bedoelingen van Morvran zijn misschien niet wat ze lijken...

Mogelijke sidequests/entounters met gekende personages

-Keira Metz als professor (Medicine) in de Albacca Campus

-Geralt met Yen/Triss/Alleen? rond Embassy Lane met enige visa-problemen => Paper Trail, afhankelijk van hoe je TW3 hebt afgerond kun je zo Gven'nel, Iris of Aerondight van Geralt krijgen

-Dandelion met Priscilla in een willekeurige Inn, als artiesten misschien

-Vivienne (afhankelijk van je uitkomst in B&W)

-Regis misschien? Altijd een welkom personage

Zou het ook wel grappig vinden om Carthia van Canten (Sacha) of andere sub-gekenden als een NPC te kunnen tegenkomen, er is zo ook een gekende NPC die je in Novigrad kunt tegenkomen.

Interessante ontwerpideeën

-Sowieso lijkt het me interessant om enkele van de Inns een Gwent-kamertje te geven waar men voor hoge prijzen kan spelen

-Rond Embassy Lane zijn er ambassades te vinden van alle voor Nilfgaard gekende landen/regio's

-De Fiery Crescent is een hoekje waar vele smids aanwezig zijn, een groot deel van hun productie gaat rechtstreeks de rivier over richting de Military Academy. Ze gebruiken Trolls als lijfwachten en lastdragers (ze zijn nu eenmaal zeer loyaal en sterk en wie wilt er niet wat extra trolls?)

-Op Freeguild Square verkopen individuen die niet zijn aangesloten aan de gildes, zij mogen de stad niet binnen, hier kun je veel goedkope rommel verkrijgen die elke dag varieert. Frustrerend om een specifiek iets te vinden, maar wie weet, goedkoop!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    91

  • JasonStatham

    60

  • NickOwnage

    29

  • moechy

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Op 1/31/2017 om 17:23, Phoenyxar zei:

The Witcher 2 kun je trouwens momenteel voor 2,99 halen op Steam!

Fuck, ik heb dit net gemist :-( Ik wil toch eens een keer van begin tot einde door de games heen, alhoewel ik dat waarschijnlijk bewaar voor over een paar maanden. Momenteel ga ik door de MGS-serie (ook zo een belachelijk uitgebreide lore) in chronologische volgorde, zat te twijfelen of ik dat vervolg met een ronde door de Mass Effects of toch begin met de eerste The Witcher - Ik probeer Japanse en Westerse lorerijke franchises om en om van begin tot eind te spelen :puh:

 

Overigens ben ik benieuwd naar meer van je fanfic en dan vooral waar je heen wil met het verhaal.

Link to comment
Delen op andere websites

TW2 is wel een ander soort game dan de 1 en 3, het is meer rechtlijnig in de story (en naar mijn aanvoelen ook veel kleiner). Het is nog steeds een zeer goede game, maar wanneer je TW2 speelt en je vervolgens TW3 opstart is het toch even van "Wauw, wat een vooruitgang op enkele jaren tijd..." Maar het helpt zeker wel met de lore begrijpen etc.

 

Spoiler

Wel, oorspronkelijk dacht ik aan Ciri die voor Emperor Voorhis zou werken, maar ik heb me daar van teruggetrokken. Het lijkt me interessanter dat Ciri door Voorhis, als tijdelijke leider, wordt verzocht om haar plichten ten opzichte van het rijk uit te voeren door, als officiële erfgename, een geschikte opvolger voor Emhyr te zoeken (het is namelijk niet duidelijk of Voorhis weet heeft van de aanslag op Emhyr, het lijkt me niet), dus het zou ook niet onmogelijk zijn dat hij een zeker onderzoek vraagt naar de gebeurtenissen waar Ciri dan deel van is. Voorhis zal op het einde van het verhaal gekroond worden (of niet, misschien kun je dat als speler een beetje bepalen?), het verhaal focust dan op de 4-5 jaar tussen de dood van Emhyr en de kroning van Voorhis en de verschillende facties die hier op inspelen. Nu ja, dat is de kern, zoals in TW3 kun je begrijpen dat zoiets snel derailed.

 

=> Leuke mogelijke sidequests: dronken Ciri teleport zichzelf per ongeluk naar een vreemde wereld (mogelijke verwijzing ook even naar de Cyberpunk-serie misschien)? ^^

 

Ik ben wel ook aan een kaartje van Pont Vanis/Lan Exeter bezig, een regio waar ik Eskel nog wel zou zien rondtrekken.

Gamegewijs: ik ben bijna klaar met mijn New Game+ en ik heb ondertussen al zeker +25 extra quests voltooid ten opzichte van mijn eerste keer spelen. Dat terwijl ik heel erg goed alles heb uitgekamd destijds en toch vind ik zo veel nieuwe dingen! :o

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als ik het goed heb zijn de games sowieso ontworpen om standalone ervaren te worden. Ze hebben wel de rechten en volgen de boeken/strips/whatever allemaal zo goed als mogelijk, maar ze zijn niet 100% canon (het is een aparte tak van de franchise)... dus je zou je natuurlijk wat kunnen inlezen in bepaalde zaken, maar je zou alle games op zichzelf kunnen spelen. Je zult enkele verwijzingen niet zo begrijpen en niet alle relaties tussen personages echt kennen (vooral de Triss <=> Yennefer), maar het is op zich mogelijk.

 

Ik weet zelf ook niet té veel van de 1 hoor, kan je vooral over 2 en 3 wat vertellen :v

Link to comment
Delen op andere websites

20 minuten geleden, NickOwnage zei:

Ik ben ineens helemaal verslaafd aan die Gwent Beta. Eerst dacht ik na de tutorial van hmmmm... tis heel anders, maar sinds deze week veel online gedaan en bevalt me prima!

Dat is leuk om te horen! Ik heb me ook even aangemeld, hopelijk kom ik er snel in. 

Ben zelf ook helemaal into The Witcher 1 atm :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...