Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Als je het spel voor de eerste keer opstart, kom je in een random generated world. Het spel heeft niet echt een bedoeling, je moet gewoon overleven. Overdag lopen overal schaapjes, varkens en koeien. Maar 's nachts spawnen zombies en andere monsters overal waar het donker is. Die spawnen overdag ook in grotten. Je moet dus een soort huisje bouwen, en je moet licht maken om te overleven.

Bewerkt: door Forumrunner
  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

418

• thebig

175

• Ezra24rct3

165

• Basssss

130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is een leuk spel alleen jammer dat je niet echt een tegenstander hebt. Het zou leuk zijn als de computer ook mee speelt als vijand of zo. En dat je zijn of haar kasteel moet veroveren.

(Utube)

Langzame kompjoeter heeft diegene van de tutorial.

Edit: is er in minecraft premium trouwens ook een optie om te kunnen spelen met onbeperkt aantal blokjes en zonder doodgaan en geen vijanden? Zoiets als op de website staat. Maar die kan niet in full screen.

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:

Niet nor-maal meer.

Ik heb 10 uur besteed aan minecraft....10 uur achter elkaar!

10UUR!!!!!

Wat is dit verslavend joh, en ik heb me toch wat moois gebouwd in de multiplayer.

Ah fijn, dat was in ieder geval maar in een tijdelijke ruimte (dit word regelmatig ververst), in de vaste ruimte (de ruimte waar alleen maar mensen die een bepaalde rank hebben gehaald kunnen bouwen) zal ik ook eens mijn gang gaan. :dans:

Geplaatst:

Ik was vandaag bezig met grondstoffen te zoeken. Dus ik was wat aan het graven, ik hak een steen weg komt er opeens zo'n zombie te voorschijn en hij begint op mij te schieten :bonk:. Ik meteen weg gerend en nu ga ik me klaarmaken om dat stuk te gaan verkennen..

Ik heb eindelijk kolen gevonden! Branden je fakkels eigenlijk ooit op?

Bewerkt: door Dakendak

Woeps, ik zat blijkbaar op een verkeerde pagina te kijken. Maar goed, voor wie niet goed weet wat Minecraft is zal ik het hier dan nog maar eens plaatsen, dan heb ik die hele lap tekst niets voor niets getypt :puh::

Het is me allemaal nog veel te vaag, kan iemand in teletubbietaal uitleggen wat dit nu precies is? Iedereen speelt het kennelijk... :puh:

Hoe het spel verloopt, is helemaal jouw eigen keuze. Zoals als beschrijving staat op de site van Minecraft: "Minecraft is a game about placing blocks while running from skeletons. Or something like that..".

In één zin is dat eigenlijk ook wat Minecraft is.

De Classic versie (gratis), gaat gewoon om het bouwen van gebouwen en stenen uitbreken om daar dan eventueel ook iets moois van te bouwen.

De alpha versie (betalend - tijdelijk 10 euro), daar moet je zien te overleven door een schuilplaats te bouwen, want overdag is het een gezellige stad met koeien, varkens, schapen, kippen, enz., en van de tijd dat het dag is, moet je genieten. Je moet aan het werk gaan, ga dus het eiland wat verkennen, en ga wat hout verzamelen, zodat je wat dingen kunt craften (zoals bijvoorbeeld een pickaxe). Met die pickaxe kan je dan weer stenen uitmijnen, en daar dan jouw schuilplaats van maken. Als je daar bent zal het al wel stilaan nacht zijn, je kunt dan gewoon wat verder gaan uitbreken.

Als je het wat begint te begrijpen zal je ook wel caves tegenkomen, je kunt hier binnengaan, maar wees op je hoede, want zonder torches (fakkels), kan je de engste beesten tegenkomen (:puh:). Zoals zombies, skeletten, spinnen, slimes, ....

Die beesten die ik net op noemde zal je ook in de nacht tegenkomen. De enige manier om daaraan te ontsnappen is door een schuilplaats te bouwen, en je uiteraard ook te verdedigen met zwaard, armor en eten.

Maar bekijk zoals Big Boss zei de avonturen van X, ze zijn echt leuk. X is in zijn eerste episode (45 delen momenteel) ook nieuw met het spel, hij heeft, behalve wat tutorials, ook verder geen ervaring met het spel, en het mooie eraan is dat je hem dus ook echt zal zien uitbreiden en beter worden. Tot hij plots een beslissing maakt, die niet iedereen zal zien aankomen waarschijnlijk... Voor wat het is moet je maar even kijken naar X z'n episode xD.

Bewerkt: door vice
Geplaatst:

Tot hij plots een beslissing maakt, die niet iedereen zal zien aankomen waarschijnlijk... Voor wat het is moet je maar even kijken naar X z'n episode xD.

Jep, die episode heb ik gezien. Ik vond het raar. ( :puh: )

Maarja even ontopic.

Nadat mijn computer Minecraft niet aankon heb ik geprobeerd op een andere computer bij ons thuis. Daar ging het wel. Ik heb ondertussen een gezellig hutje gemaakt in een rotswand met een eigen 'Mine Mission' . Ik heb ondertussen ook al Red-Stone gevonden maar nog geen Diamant. Ook vind ik het erg schrikken als er een 'Creeper' ( Zo noem ik het toch) Juist achter je ontploft. :7

Geplaatst:

Dat hangt er vanaf. Meestal helemaal beneden (dat is echt héél diep), maar soms zie je wel een vulkaan of iets dergelijks aan de oppervlakte.

Geplaatst:

WTF ?! ik had een gang helemaal naar beneden gemaakt, (zoals X dat ook doet ) en ik kwam unbreakable rock tegen, ik eromheen hakken, val ik door de grond, en daarna nog is, en ben ik al m'n spullen kwijt, maar ik heb geen lava gezien :cry:

Geplaatst:

WTF ?! ik had een gang helemaal naar beneden gemaakt, (zoals X dat ook doet ) en ik kwam unbreakable rock tegen, ik eromheen hakken, val ik door de grond, en daarna nog is, en ben ik al m'n spullen kwijt, maar ik heb geen lava gezien :cry:

Da's een bug. Ik weet niet hoe die juist komt, maar het spel is in 'alpha', er staat dus niets voor niets op de website genoteerd: "The main branch of the game is currently called "Minecraft Alpha", and is under heavy development. It can be a bit unstable at times, so don't get too attached to your save files yet."

Het is uiteraard vervelend, ik heb het nog niet meegemaakt omdat ik nog niet tot aan aan de limiet ben geraakt, maar ik kan me inderdaad wel voorstellen hoe vervelend het is.

Geplaatst:

Dan ben je in de zogenaamde 'void' gevallen. Dit is de ruimte onder de spelwereld, waar je normaal gesproken niet bij kunt komen. Soms ontstaat er door weggevallen 'chunks' (Stukjes spelwereld) een gat in het adminium, en als je daar dan doorheen valt ga je dus inderdaad dood. Zie het als de Blue Hell van Minecraft, maar dan met fatale gevolgen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...