Jump to content

Forumrunner

Recommended Posts

Nieuwe screen van mijn huis van buitenaf. ^_^ Het ondergrondse gedeelte is enorm en loopt helemaal tot rechts ver buiten het scherm. Wat overgens toch niet te zien is omdat het ondergronds is. :7

huis.png

Als je goed kijkt zie je dat een schaap via de waterval naar beneden glijd. :puh:

schaapvanwaterval.png

Enne, de gast van het filmpje uit de firstpost, X, die was na 46 parts en acht keer zoveel speeltijd als ik. Het Slime monster nog altijd niet tegen gekomen. En driemaal raden wat ik ineens in m'n eigen grotten tegenkom. :puh:

slime.png

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    418

  • thebig

    175

  • Ezra24rct3

    165

  • Basssss

    130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Is daar een tacktiek voor? Ik neem een groot vierkant en graaf dan recht naar beneden.

Als je na een tijdje een sauna wilt met een lavabad, zou ik zeggen: vooral doen :puh: Zo niet, ga dan steeds 3 blokken voor je (2 zodat je naar beneden kunt, en 1 een niveau lager) weghakken. Zo hak je voor je uit en niet omlaag en ontdek je ook nog eens meer (andere voortgeborduurde tunnels bijvoorbeeld).

Ik heb zelf nu een huis van één etage (vrij klein, heb slechts een fornuis en werktafel op het moment), aangrenzend staat een aanbouw voor opslag van blokken aarde - wist niet wat ik ermee aanmoest, iemand suggesties? -. Daarvoor een tuintje met een aantal bomen erin, vijver/kanaaltjes met een bruggetje erover en een muur van zand eromheen (vrij primitief nog, moet er nog eens aan werken). Binnen m'n huis de toegang tot een tunnelstelsel waarvan ik de weg soms zelf ook kwijtraak; de tunnels leiden tot diverse lavastromen en ondergrondse rivieren. Moet het nog eens in kaart brengen :D

Link to comment
Delen op andere websites

mijn.png

Zo sta ik er nu voor. Wat je ziet is een 2de ingang van de mijn (herkenningspunt) en daarachter op de grootste berg ingame met de uitkijkpost van mijn huis. Echt een verslavend spel. :puh:

En ik heb nog steeds geen iron gevonden. :-(

De mijn start vanuit mijn huis btw.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Zo. Na een hoop duiken, stapelen, uitgraven en inrichten heb ik eindelijk mijn onderwaterstekje af. Zoals je op de screens kunt zien barst het van de natuur. Er staat een grote boom, er is een klein vijvertje in de hoek en overal groeien bloemen. Alles is aan elkaar verbonden door looppaden van gras, die eenvoudig te bereiken zijn met ladders. Het ecosysteem bevindt zich zeven tiles onder water. Ik wilde aanvankelijk dieper gaan, maar dan werd het een tienjarenplan.

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Ik nodig jullie van harte uit ook een onderwaterwereld te bouwen, maar wees gewaarschuwd: met dit kleine kubusje ben ik al bijna drie uur bezig geweest. Weet waar je aan begint. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Is daar een tacktiek voor? Ik neem een groot vierkant en graaf dan recht naar beneden.

Als je na een tijdje een sauna wilt met een lavabad, zou ik zeggen: vooral doen :puh: Zo niet, ga dan steeds 3 blokken voor je (2 zodat je naar beneden kunt, en 1 een niveau lager) weghakken. Zo hak je voor je uit en niet omlaag en ontdek je ook nog eens meer (andere voortgeborduurde tunnels bijvoorbeeld).

Ik heb zelf nu een huis van één etage (vrij klein, heb slechts een fornuis en werktafel op het moment), aangrenzend staat een aanbouw voor opslag van blokken aarde - wist niet wat ik ermee aanmoest, iemand suggesties? -. Daarvoor een tuintje met een aantal bomen erin, vijver/kanaaltjes met een bruggetje erover en een muur van zand eromheen (vrij primitief nog, moet er nog eens aan werken). Binnen m'n huis de toegang tot een tunnelstelsel waarvan ik de weg soms zelf ook kwijtraak; de tunnels leiden tot diverse lavastromen en ondergrondse rivieren. Moet het nog eens in kaart brengen :D

Daarom neem ik een groot vierkant (20x20, nu) en graaf ik laagje voor laagje weg. Zo heb ik alle tijd om aan de lava te ontsnappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo. Na een hoop duiken, stapelen, uitgraven en inrichten heb ik eindelijk mijn onderwaterstekje af. Zoals je op de screens kunt zien barst het van de natuur. Er staat een grote boom, er is een klein vijvertje in de hoek en overal groeien bloemen. Alles is aan elkaar verbonden door looppaden van gras, die eenvoudig te bereiken zijn met ladders. Het ecosysteem bevindt zich zeven tiles onder water. Ik wilde aanvankelijk dieper gaan, maar dan werd het een tienjarenplan.

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Ik nodig jullie van harte uit ook een onderwaterwereld te bouwen, maar wees gewaarschuwd: met dit kleine kubusje ben ik al bijna drie uur bezig geweest. Weet waar je aan begint. :puh:

Kun je mij een link sturen naar die texture pack?

Link to comment
Delen op andere websites

Had net een gigantisch groot ondergronds complex gevonden met een overvloed aan coal, iron en zelfs goud, als ik zo stom als ik ben een plafond van zand tegenkom en denk 'hoe komt het dat dat niet inzakt, zand is toch onderhevig aan zwaartekracht?'. Ik kapte één blok zand kapot iets verder van me, en het hele plafond viel op m'n kop. Al mijn bezittingen liggen nu dus onbereikbaar. :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

Schep maken van ijzer of goud, en de klus is zo geklaard. :)

Ik heb zelf overigens een grote hoeveelheid klei gevonden die ik fijn heb verwerkt tot baksteen blokken.

Eén klei blok geeft vier klei 'dust', eén klei dust kan je in je oven smelten tot een baksteen, en 4 bakstenen kan je craften tot een baksteen blok.

Die oven heeft trouwens nog zijn voordelen.

Als je cobblestone weer smelt in je oven zal die er weer uit gaan zijn zoals de overige steen blokken. Hier kan je muren fijn mee repareren.

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je mij een link sturen naar die texture pack?

Ik gebruik SMP's Realistic 2. Hoe je het moet installeren, is terug te vinden op het forum.

Dat zou ik ook wel willen, hoewel m'n spel zo nu en dan al hapert.

Naar het schijnt gebruikt het spel veel RAM, maar 8GB moet toch genoeg zijn lijkt me.

Vreemd. Ik heb een heel gemiddelde PC, en ik draai alles zonder enige lag. Daar draaien dan vaak ook nog programma's als MSN, Winamp en mijn browser naast. Ik kan me dus niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Bewerkt: door Empire
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik de Classic Version van MineCraft wil opstarten komt er dit te staan: 'org.lwjp.LWJGLExeption: Pixel format not accelerated.' Kan iemand mij zeggen hoe ik dit verhelp?

Alvast bedankt,

.Corneria.

Bewerkt: door .Corneria.
Link to comment
Delen op andere websites

Kun je mij een link sturen naar die texture pack?

Ik gebruik SMP's Realistic 2. Hoe je het moet installeren, is terug te vinden op het forum.

Dat zou ik ook wel willen, hoewel m'n spel zo nu en dan al hapert.

Naar het schijnt gebruikt het spel veel RAM, maar 8GB moet toch genoeg zijn lijkt me.

Vreemd. Ik heb een heel gemiddelde PC, en ik draai alles zonder enige lag. Daar draaien dan vaak ook nog programma's als MSN, Winamp en mijn browser naast. Ik kan me dus niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Bass zei tegen mij dat je tegen het laggen het best je Java kan updaten en dat had ik gedaan en dat hielp

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...