Jump to content

Aanslagen in Parijs

Recommended Posts

Geplaatst:

Er schijnen geruchten rond te gaan dat in Monteplier er nu ook een gijzeling aan de hand is.

Klopt, in een juwelierszaak. Een overval die waarschijnlijk is overgegaan in een gijzeling. Dit is echter nog steeds niet bevestigd.

• Reacties 306
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• KoningJesper

35

• NicolaB

26

• ThunderDuck

23

• AXIO

21

Geplaatst: (bewerkt)

Er schijnen geruchten rond te gaan dat in Monteplier er nu ook een gijzeling aan de hand is.

Klopt, in een juwelierszaak. Een overval die waarschijnlijk is overgegaan in een gijzeling. Dit is echter nog steeds niet bevestigd.

Volgens sommige bronnen is deze actie mislukt, maar dat is ook nog niet bevestigd.

Bewerkt: door xCrazyShotgun

In de supermarkt zijn vier gijzelaars en één gijzelnemer gedood. Een andere gijzelnemer is aangehouden.

Twee gijzelnemers dus?

Wel sterk dat de Franse politie dit het zo gecoördineerd heeft kunnen doen hoor. Beide invallen op het zelfde moment.

Het valt mij echt op dat Frankrijk toch echt goede capaciteiten heeft van interventieteams (probeer maar eens een goede capaciteit te hebben op een stad van 2,25 miljoen inwoners). Dat te bedenken dat 40 jaar geleden er nog helemaal geen interventieteams waren voor dit soort dingen (olympische spelen 1972). Later moesten bijv. mariniers half improviseren (1977)

01.jpg

beeld van de treinkaping in de Punt 1977

Volgens sommige bronnen is deze actie mislukt, maar dat is ook nog niet bevestigd.

De overval was mislukt, vandaar de gijzeling.

Edit: Filmpje van het binnentreden in de supermarkt, vanaf een goede hoek

Het binnentreden ging niet helemaal geweldig zoals je ziet helaas. Toen ik dat lid met het schild zag leiden en de rest niet meetrok maar het vuur opende, zat ik echt van "DAMNIT!". Conclusie valt daarna te zien.

Zo zie je maar weer, dan train je op binnentreden als interventieteam, maar dan is het binnentreden bij een rolluik, met een gunman erachter tussen de schappen en slachtoffers toch weer wat anders. Kan je nagaan, dat het wellicht nog moeilijker werd, omdat de broeders het tijdspad naar hun handen zette (omdat ze zo gelijk mogelijk moesten optreden). Waar je eerst bijvoorbeeld voor opties zat te zoeken om binnen te treden via de zijkant (nooduitgang), moet je dan binnentreden via een rolluik. Alsnog zat er trouwens ruim 17 minuten tussen (al was het telefoonverkeer geblokkeerd tussen de 2 groepen).

Ik blijf er wel respect voor hebben...

Edit No. 2:

Speaking at a conference, prosecutor François Molins said:

General:

• Hayat Boumedienne, Amedy Coulibaly’s girlfriend and accomplice, is still at large;
  • Coulibaly and his girlfriend Hayat Boumedienne spoke more than 500 times to the Kouachi brothers over the phone;
  • Five people remain in detention, including the wife of one of the Kouachi brothers;
  • One of Wednesday’s wounded is still in critical condition.

Vincennes:

• ‘Likely’ that four of the hostages were killed when the gunman entered the Kosher market, before police staged their assault;
  • Police identified Coulibaly’s DNA from a cloth found near the scene of the policewoman’s in Montrouge, leading to his identification within two hours.
  • Amedy Coulibaly had cased the supermarket the week before. He had identified it as a target. Long planned.

Dammartin-en-Goële:

• An employee at the printing works where the Kouachi brothers were, was hiding on the second floor, underneath the sink, but the brothers were not aware of his presence;
  • in addition to the AK47s, the Kouachis had one RPG inside the Dammartin-en-Goële printworks, ready to launch

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Mijn god wat is er allemaal gebeurd zeg. Vandaag op school om de 5 min op tel kijken en uit school meteen tv aangezet. IS en Al QaiQaida beginnen nu toch wel hele ernstige vormen aan te nemen.

Ik vrees dat zulke dingen steeds dichterbij komen in NL... :(

Geplaatst:

Mijn god wat is er allemaal gebeurd zeg. Vandaag op school om de 5 min op tel kijken en uit school meteen tv aangezet. IS en Al QaiQaida beginnen nu toch wel hele ernstige vormen aan te nemen.

Ja, Jesper. We gaan er zeker weten allemaal aan.

Maar wees niet getreurd, ThunderDuck staat ze op de grens op te wachten met warme chocomel, hete soep en een inleidende app:

24658_fullimage_holland-app_EN1_560x350.jpg

Het risico op een terroristische dreiging is iets verhoogd ja, maar niet zo erg dat je je bang hoeft te gaan voelen. Hetgeen wat het dichtbij brengt is de continue media-aandacht eraan. Dat waait vanzelf wel weer over :)

Geplaatst:

Ja dat klopt ook. Maar laat ik het zo zeggen, wat meer "eng" is, is dat de afgelopen 3 dagen lieten zien, dat het eigen lijk zo simpel us voor de jihadisten om te doen. Als je zo een jihadist hebt met een beetje kwade gedachten dan kan hij het zo doen. En helaas zijn er zoveel jihadisten. Wat ik hier mee wil zeggen is dat zulke aanslagen natuurlijk soms worden voorkomen Door de inlichtingendienst, maar ook gwn vaak doordat de jihadisten gwn bang zij om het te doen of de "wil" er niet voor hebben. Als je dit wel hebt is een aanslag relatief makkelijk te doen. En natuurlijk is de kans dat ze dood gaan Door politie dan heel groot maar dat wil 90 % toch allemaal?

Een voorveeld:

Ik kan nu de straat oplopen en mensen gaan neersteken, maar dat wil ik natuurlijk niet(gelukkig). Maar wat ik dus probeer tr zeggen is dat als je niet wordt ontdekt Door politie/inlichtingendienst en je hebt de wil om te doen dan kan je het gwn doen want de politie kan gwn niet overal op Letten.

Hierdoor ben ik niet echt bang maar het geeft je toch een beetje een raar gevoel

Ja, Jesper. We gaan er zeker weten allemaal aan.

Zucht, moest dit nu echt?

Ik weet niet hoe de situatie is in Nederland, maar er is wel degelijk sprake van moslimradicalisering en van teruggekeerde Syriëstrijders in België. Dus doe niet alsof er helemaal niets aan de hand is.

_O_

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
"Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."

http://www.demorgen....r-aan-a2176560/

Natuurlijk is het maar zeer de vraag of deze mensen wel degelijk door IS zijn gestuurd. IS is zeker een goed georganiseerde terroristengroep, maar er zijn zat mensen die op eigen houtje opereren.

Blijkbaar moeten er dan toch nog extra doden vallen...

Misschien heeft Al Qaeda wel samenwerking met de Islamitische Staat? Het is wel behoorlijk verwarrend, aangezien er andere bronnen zijn die zeggen dat het de Islamitische Staat is, en de andere weer Al Qaeda. :7

Geplaatst:

Ach ja, laten we maar eerst zien als ze überhaupt iets gaan doen. Misschien willen ze ook wel alleen maar angst hebben in onze landen..

Geplaatst:

Dus doe niet alsof er helemaal niets aan de hand is.

Aan de hand ten opzichte van wat? Op zich is er niets mis met wat ThunderDuck zegt, er wordt doorgaans overdreven gereageerd op zo goed als alles dat in het nieuws voorbijkomt. Ook zonder de terugkerende Syrië-strijders hebben we enkele jaren terug een man gehad die "voor de leut" baby's in een crèche ging neersteken. Was ze toen iets meer aan de hand dan ervoor? Of dan nu? Negeer je dan de werkelijkheid gewoon niet door iets aan te wijzen, wat het dan ook op die moment moge zijn? Het klinkt misschien vreemd, maar shit happens.

Ik zeg niet dat je bijgevolg minder voorzichtig moet zijn, een straat oversteken zonder kijken blijft nog altijd dom en controles zijn op vele vlakken niet overbodig, maar je creëert nu een soort tijdelijke angst voor iets dat er altijd al is geweest en dat lijkt me gewoon niet gezond.

Geplaatst:
Misschien heeft Al Qaeda wel samenwerking met de Islamitische Staat? Het is wel behoorlijk verwarrend, aangezien er andere bronnen zijn die zeggen dat het de Islamitische Staat is, en de andere weer Al Qaeda. :7

Al-Qaeda Jemen is eigenlijk één van de weinige islamitische terroristische organisaties die niets met IS hebben: ze vinden het maar amateurs. Het is natuurlijk wel mogelijk dat leden van beide partijen onderling contact houden, zoals te zien was in Frankrijk.

De broers bij Charlie Hebdo en de drukkerij waren volgens henzelf aangesloten bij Al-Qaeda Jemen, waar ze ook hun training hebben gehad. De man in de Joodse supermarkt zei dat hij aangesloten was bij IS. Een Al-Qaeda leider heeft overigens de aanslag op Charlie Hebdo opgeëist, IS noemde de terroristen 'helden'.

Geplaatst:

Heb inmiddels foto's gezien van de lichamen van de terroristen en meerdere ongecensureerde videos van de aanvallen op zowel de supermarkt en de twee broers. Het zijn zeefjes :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...