Jump to content

Aanslagen in Parijs


Tommie59

Recommended Posts

  • Reacties 306
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    35

  • NicolaB

    26

  • ThunderDuck

    23

  • AXIO

    21

Opnieuw schoten, deze keer in een buitenwijk. Helikopters zijn erbij. Ook is er in een terminal op Gatwick overmeesterd, die een machinegeweer en granaat bij zich had
Bron?

Klik en klik

Wel Daily Mail, dus geloof met mate.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat we binnen de EU en diens voorgangers voor een recordtijd van meer dan 70 jaar geen oorlog hebben gehad. Als je dat al negeert kan ik je verder niet serieus nemen in deze discussie.

Dan neem je snel mensen niet serieus, zelfs als dit tegen de waarheid in is. Er zijn genoeg oorlogen waar wij Europese landen aan hebben meegedaan en dus ook in staat van oorlog verkeerde. Geen oorlog of gewapend conflict op Nederlands grondgebied, dat wel.

Nu is dat niet per definitie een kenmerk van de EU denk ik (dat begon als financiële kolenalliantie). Ik denk dat je daar meer de NATO voor te danken hebt.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat we binnen de EU en diens voorgangers voor een recordtijd van meer dan 70 jaar geen oorlog hebben gehad. Als je dat al negeert kan ik je verder niet serieus nemen in deze discussie.

Dan neem je snel mensen niet serieus, zelfs als dit tegen de waarheid in is. Er zijn genoeg oorlogen waar wij Europese landen aan hebben meegedaan en dus ook in staat van oorlog verkeerde. Geen oorlog of gewapend conflict op Nederlands grondgebied, dat wel.

Nu is dat niet per definitie een kenmerk van de EU denk ik (dat begon als financiële kolenalliantie). Ik denk dat je daar meer de NATO voor te danken hebt.

"Binnen de EU" zei ik dan ook. Misschien inderdaad vooral te danken aan de NATO, maar toch ook zeker voor een deel aan de samenwerking als Europa zijnde en de centrale rol van vrijheid daarin. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

"Binnen de EU" zei ik dan ook. Misschien inderdaad vooral te danken aan de NATO, maar toch ook zeker voor een deel aan de samenwerking als Europa zijnde en de centrale rol van vrijheid daarin. yep.gif

Je bedoelt dus geen oorlog binnen de EU-grenzen en diens voorgangers in 70 jaar. Wij verkeren binnen de EU immers wel in staat van oorlog. Juist dat verschil is funest, want vaak wordt er vergeten dat wij momenteel als Europese Unie in oorlog zijn. De EU heeft dit jaar bijvoorbeeld meer doden binnen de Islamistische staat gemaakt, dan andersom (dat gaat snel als je met diverse landen bommen dropt).

Dat bied natuurlijk geen vrijbrief, maar het geeft wel inzage met wat voor gedachtegang deze terroristen waarschijnlijk hebben gelopen. Weet dat juist dit soort bombardementen (Frankrijk bombardeerde veel stellingen met Franse IS-gangers), de kans op terroristische aanvallen binnen de EU-grenzen flink vergroot.

Natuurlijk is dit maar een partitie van deze problematiek. De sociale cohesie in Frankrijk speelt ook voor een groot deel mee. Wellicht speelt daarin de immigratieproblematiek ook een rol.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

IS Twitteraccounts hebben aanvallen op Rome en Londen aangekondigd. Dit is nog lang niet voorbij.

Verschrikkelijk :N Zal ook een kwestie van tijd zijn voordat Nederland eraan moet geloven. Deze mongolen zitten overal.

Waar las je dit?

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, nu krijg je massahysterie (dat is niet de juiste term maar het klinkt zo cool), maar na verloop van tijd kun je ook niet meer voor elk wissewasje stations gaan ontruimen en zo.

Klopt. Je zag het met het voorbeeld van de Thalys waarin men een of andere verdwaalde asielzoeker met een arrestatieteam van de pot rukte. Qua inzet van repressiemiddelen is er een maximum; aan alles van veiligheid zit een prijskaartje. Wat dat betreft is het net een sinusoïde: prijskaartje gaat omhoog wanneer er de vraag naar is en gaat omlaag wanneer er niet zo veel vraag naar is. Vervolgens is de vraag weer omhoog (terroristische aanvallen etc.) en wordt er weer meer aan besteed. (in NL is men daar trouwens als "hand op de knip"-master terughoudend in. De VS, Frankrijk, Rusland e.d. kunnen hier wat meer van. )

Ik denk dat het probleem wel is, dat er echt een schrijnend te kort momenteel is aan 'voelsprieten' in de bevolking. Zowel bij de gemeenschap van de daders, alsmede bij de slachtoffers en de rest van de bevolking.

Met voelsprieten doel ik hier op mensen, systemen en beleid dat problematiek kan constateren, filteren en aanpakken.

Desondanks is de eerste reactie van velen repressief en niet snedig op de punten waarop het zou moeten zijn. Daar komt veel onrust uit. Onrust, die een voedingsbodem is voor terroristen en andere mensen die de cohesie in de samenleving kunnen ontwrichten.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...